[info] Tattoo's 14!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 00:00

Dermacolor dekt goed, wordt ook in camouflagetherapie gebruikt.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 10:34

Ik ben op vakantie in Dublin en heb gister vrij spontaan een nieuwe tattoo laten zetten. Mijn allereerste tattoo zette ik hier en die ziet er nog zo mooi strak uit, dus de keuze was snel gemaakt. Het bleek de zelfde artist te zijn dus hij heeft eerste ook meteen bijgewerkt :D

Afbeelding
Wel spannend, de 9 zit echt op mijn hand dus moeilijk te verbergen. Ben er wel super blij mee <3

lisanne87

Berichten: 1043
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:21

Summerdreams schreef:
lisanne87 schreef:
Vraag.. Ik ben aan het oriënteren op m'n eerste tattoo. Heb een artist gevonden die, wat ik in m'n hoofd heb, denk ik goed kan zetten. Zij werkt single needle. Wat zijn de plus- en minpunten hiervan?



Single needle betekent dat ze tatoeëert met een 1 round liner, dit is de kleinste naald om het maar zo te zeggen. Vanaf 3rl en hoger is het een groepje kleine naaldjes bij elkaar waar je mee tatoeëert, en 1rl is dus een enkel naaldje. Dus ze zet fine line tattoos, met dunne lijntjes. Als een artiest hier goed in is, blijft dit ook gewoon mooi. Met een single needle gaan sommige artiesten toch snel iets te diep zitten en daar komen de verhalen vandaan dat het sneller uit zou lopen of minder mooi zou blijven.
Ik zou zeggen goed kijken naar het werk wat ze al geleverd heeft, en dan ook goed naar healed tattoos zoeken, niet alleen de vers gezette :)


Bedankt voor je antwoord!

Ik ga me toch wat breder oriënteren dan alleen deze artist.. Welke artist zet fine line bloemen? Binnen Nederland?

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:24

DNNQ van nozem in Emmen.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:35

Ik wil ook graag weer, maar de artiest waar ik denk ik bij wil heeft haar agenda dicht zitten en zou niet echt weten waar ik anders evt terecht kan. Plus de inspiratiefotos zijn haar eigen werk dus leek me wel zo praktisch dan…

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 12:24

Die agenda gaat toch vast wel weer eens open?

Ik wil ook wat nieuws, weet ongeveer wat maar heb een creatief brein nodig... Maar in mijn ervaring is het vaak zo dat een artist iets maakt en je dat dan ook neemt, en je niet even bij verschillende artiesten kan kiijken waar zij mee aan komen zetten he? Vanuit hun perspectief logisch, maar voor mij lastig haha :Y)

Supervixen

Berichten: 12863
Geregistreerd: 28-04-11

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 17:18

Ik heb op 31 mei een afspraak om mijn rechteronderarm verder vol te maken.
Ik denk aan een adder met wat herfstigs eromheen zoals bramen, bosbessen, bladeren. Misschien een kever. Zoiets.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 20:02


Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 13:43

Hi! Ik dacht wellicht kunnen jullie met me mee kijken. Ik heb voornamelijk black work tattoo's en nu wil ik een tekst laten zetten, maar ik ben eigenlijk helemaal niet bekend met artiesten die goed tekst kunnen zetten & mijn huidige doen geen teksten.

Ik heb nu al een paar artiesten gevonden, maar die hebben alleen net gezet werk op hun socials en ik wil juist graag geheeld werk zien. Kennen jullie of zijn jullie bekend met artiesten die regelmatig zoiets zetten? En of ze er geheelde afbeeldingen van hebben. :P

Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12863
Geregistreerd: 28-04-11

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 13:58

Je weet wat happy ending ook betekent?

Lijsken
Berichten: 1031
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 14:01

Is 'Happy ending' ook de tekst die je wilt laten zetten?

Ben je je er dan van bewust dat een 'happy ending' een term is die vaak wordt gebruikt voor een orgasme bij erotische massages?
Als je daar geen probleem mee hebt (of het juist zo bedoelt) dan is het geen enkel probleem natuurlijk! Maar als je het niet kent ben je misschien teleurgesteld als je tattoo een hoop gegniffel oplevert :o Dus voor de zekerheid toch even deze waarschuwing.

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 14:04

_O- Goed dat jullie dat zeggen. Voor mij is het een belangrijk nummer van mijn favoriete artiest dus ik heb dat idee er helemaal niet bij. Maar anderen kunnen dat natuurlijk wel hebben :')

Supervixen

Berichten: 12863
Geregistreerd: 28-04-11

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 14:09

Daarom zou ik zoiets niet laten zetten, krijg je misschien spijt van.

laura1987

Berichten: 7138
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 14:10

Hahaha ook ik zou dirty denken :D

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 14:13

Ik denk er nog even over na! Mochten jullie alsnog een artiest weten hoor ik het graag, het gaat namelijk om 2 teksten.

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 15:14

Fair schreef:
Ik denk er nog even over na! Mochten jullie alsnog een artiest weten hoor ik het graag, het gaat namelijk om 2 teksten.



In mijn ogen is hij de meester van de script tattoos : https://instagram.com/eleven_amsterdam? ... MyMTA2M2Y=

Hij bedenkt zijn eigen scripten deze man is echt goud.

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:41

Als jullie een tattoo idee hebben he, hoever denken jullie deze dan uit? Ik kan me zelf indenken dat het voor een artiest ook leuk is om zelf creatief aan de slag te gaan, maar ik ben dan weer bang dat het dan niet helemaal wordt wat ik wil en we veel moeten bijstellen. Ik ben nogal kritisch :+ Wat ook niet meer dan logisch is als het op een tattoo aankomt.

Ik wil zelf heel graag een tattoo van een Ekster. Ik weet alleen niet precies wat. Er zitten een aantal dingen in die ik belangrijk vind en ik heb ook een artiest op het oog. Maar waar die ekster moet, of het er een of 2 moeten zijn en in wat voor setting kom ik nog niet uit. Vandaar dat ik nu zit van ja, is dat gewoon iets om te bespreken :+ Het is overigens niet mijn eerste tattoo. De anderen kon ik echter bijna als flash neerleggen om dat ik zelf de ontwerpen al had.

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:44

Snippergroen schreef:
Als jullie een tattoo idee hebben he, hoever denken jullie deze dan uit? Ik kan me zelf indenken dat het voor een artiest ook leuk is om zelf creatief aan de slag te gaan, maar ik ben dan weer bang dat het dan niet helemaal wordt wat ik wil en we veel moeten bijstellen. Ik ben nogal kritisch :+ Wat ook niet meer dan logisch is als het op een tattoo aankomt.

Ik wil zelf heel graag een tattoo van een Ekster. Ik weet alleen niet precies wat. Er zitten een aantal dingen in die ik belangrijk vind en ik heb ook een artiest op het oog. Maar waar die ekster moet, of het er een of 2 moeten zijn en in wat voor setting kom ik nog niet uit. Vandaar dat ik nu zit van ja, is dat gewoon iets om te bespreken :+ Het is overigens niet mijn eerste tattoo. De anderen kon ik echter bijna als flash neerleggen om dat ik zelf de ontwerpen al had.



Op zo een punt zou ik gaan zitten met de artiest. Je idee omschrijven en gewoon een eerste schets maken. En vanuit daar gaan kijken wat je anders wil. Samen weet je meer als in je eentje.

Supervixen

Berichten: 12863
Geregistreerd: 28-04-11

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:47

Ik laat het ontwerp over aan de artiest tegenwoordig.
Ik heb nu ook weer een collage gemaakt voor mijn arm als inspiratie en dan zie ik wel wat het wordt.
Ik weet gewoon dat zij het beste inzicht heeft over hoe iets mooi bij elkaar past op mijn arm.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 11:47

Snippergroen schreef:
Als jullie een tattoo idee hebben he, hoever denken jullie deze dan uit? Ik kan me zelf indenken dat het voor een artiest ook leuk is om zelf creatief aan de slag te gaan, maar ik ben dan weer bang dat het dan niet helemaal wordt wat ik wil en we veel moeten bijstellen. Ik ben nogal kritisch :+ Wat ook niet meer dan logisch is als het op een tattoo aankomt.

Ik wil zelf heel graag een tattoo van een Ekster. Ik weet alleen niet precies wat. Er zitten een aantal dingen in die ik belangrijk vind en ik heb ook een artiest op het oog. Maar waar die ekster moet, of het er een of 2 moeten zijn en in wat voor setting kom ik nog niet uit. Vandaar dat ik nu zit van ja, is dat gewoon iets om te bespreken :+ Het is overigens niet mijn eerste tattoo. De anderen kon ik echter bijna als flash neerleggen om dat ik zelf de ontwerpen al had.


Gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik wil zelf graag een buizerd en wolf op mijn bovenarm, maar weet ook nog niet helemaal hoe en in welke setting exact. Ik ben met dit idee naar de artiest die ik het wil laten zetten gegaan en die gaat met mijn “eisen” iets maken. Ik wil bijvoorbeeld geen wolf met z’n tanden ontbloot en ook de buizerd wil ik graag op een “rustige” manier hebben. Dat soort dingen heb ik wel in m’n hoofd en heb ik aan de artiest doorgegeven. Voor de rest krijgt hij van mij de vrijheid om er iets moois van te maken. Ik zou dus gewoon in gesprek gaan met de artiest die je het graag wil laten zetten en vragen of hij/zij op basis van jou idee/vereisten iets moois kan bedenken.

Edit: Ik had bij de vos op m’n bovenbeen (staat ook ergens in dit topic) wel wat meer vereisten over hoe de blik moest zijn, enz. en toen heb ik hem wat foto’s doorgestuurd van poses/blikken van vossen die me aanspraken en op basis daarvan is hij weer foto’s gaan zoeken die goed genoeg waren om een realistische tattoo op te baseren. Je zou dus misschien wel kunnen kijken (als je een realistische ekster wil) wat je mooie poses/houdingen vindt en die ook doorsturen naar de artiest.

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 11:56

Bedankt voor jullie tips! Mijn Pinterestaccount staat inmiddels inderdaad vol met poses/houdingen die ik mooi vind en ik heb gelukkig ook aardig duidelijk wat ik niet wil. Ik denk dat ik de artiest maar gewoon eens ga aanschrijven voor advies en ook om even te horen wat hij zelf een prettige werkwijze vindt :) Het is dus niet gek om nog niet heel ver te zijn in je eigen ontwerpproces :+

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:07

Ik denk dat het dan helemaal goed moet komen hoor! Leuk! Weet je al door wie je hem wil laten zetten? :)

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 14:18

Lugea schreef:
Ik denk dat het dan helemaal goed moet komen hoor! Leuk! Weet je al door wie je hem wil laten zetten? :)


Ja mijn oog is gevallen op Cas Cailean van Le Nou Tattoo :) ik vind zijn stijl prachtig en ik wil voorkomen dat mijn ekster een zwarte plak wordt. Zijn stijl kan daar dan heel goed bij passen. Hij heeft in zijn werk ook vaker vogels gezet en de stijlen die ik daarin zie vind ik heel gaaf. Dus ik ben benieuwd! Ik had ook nog gedacht aan Manon van Le Nou Tattoo, die zet ook vaker vogels, maar voor wat ik wil vind ik haar stijl net wat te fijntjes. Het mag best een stoer vogeltje worden, want dat zijn eksters in het eggie ook :)

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 17:31

Leuk! Ik zou gewoon contact op gaan nemen. Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden. Ik heb stiekem ook een zwak voor eksters en vind het prachtige vogels.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 10:22

Ik denk dat je het zo goed aanpakt snippergroen, ruimte voor de artiest en je eigen ideeen!

Ik mag 15 mei voor mn voeten, waar ik hier eerder naar ervaringen vroeg, ben zo benieuwd!