Eerste Kerst zonder ouder(s)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:47

yvje86 schreef:
Mijn vader was ook daadwerkelijk op vakantie en de dag erna mijn moeder van het vliegveld ophalen met alle bagage was verschrikkelijk.
Ik denk dat het moment toen we op mijn moeder aan het wachten waren het moeilijkste moment in mijn leven is geweest.

Je wenst 2 mensen en goede reis en leuke vakantie en er komt er maar 1 terug met de bagage van 2 personen. Nu ik dit typ stromen de tranen weer over mijn wangen.

Dinsdag is mijn vakantie op mijn werk goedgekeurd en ga ik met mijn moeder en zusje naar de plek waar mijn vader is overleden. Dat zal ook nog een heftige tijd worden.

Ik heb het inderdaad ook vaak met muziek, mijn vader was een enorme muziek liefhebber. Altijd stond er muziek aan als ik bij mijn ouders thuis kwam. En nu heb ik dus ook best vaak herinneringen van vroeger als ik bepaalde muziek hoor.

Wat gruwelijk!
Heb daar ook altijd angst over gehad als ofwel m'n ouders samen op reis waren of ik ergens aan de andere kant van de wereld zat.
Lijkt me echt de hel als je je dierbare verliest terwijl je niet in de buurt bent.

Sakura789

Berichten: 2832
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:02

Sakura789 schreef:
Plotseling na jaren?

Mijn moeder moet nu een medisch traject in, ik merk dat het dan wel lastiger is zonder partner. Zij kon het klankbord voor mijn vader zijn, maar nu is ze alleen in een onzekere tijd. Het lastige is dat je er niet de hele tijd bij kan zijn.


Ik zie dat mijn bericht er wat gek tussen kwam, maar het was een vraag op de post daarboven van nobillity.

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Eerste Kerst zonder ouder(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:16

Mijn moeder is in oktober 2018 overleden, en ik heb daar ook nog steeds verdriet om. Begin december 2018 waren ze 30 jaar getrouwd, maar helaas heeft ze dat niet meer mogen mee maken. De kerst van 2018 vond ik ook moeilijk om te vieren zonder haar, maar ik heb kids en voor hun ga je het spul versieren en gezellig maken.

En dan heb je een vader die je laat vallen als een baksteen na haar overlijden, dus eigenlijk ben ik beide ouders in 1 klap kwijt terwijl ik altijd voor ze klaar stond, en de laatste 2 week van haar leven was ik er alle dagen (hele dagen) om voor haar te zorgen.

Dus ja dat is dan wel een klap in je gezicht, van mijn vader vind ik het nog niet eens zo erg dat het is gebeurd. Maar mijn moeder daarentegen mis ik nog alle dagen.

Seleentj
Berichten: 498
Geregistreerd: 14-11-07
Woonplaats: In me eigen wereld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:43

Jackie82 schreef:
Mijn moeder is in oktober 2018 overleden, en ik heb daar ook nog steeds verdriet om. Begin december 2018 waren ze 30 jaar getrouwd, maar helaas heeft ze dat niet meer mogen mee maken. De kerst van 2018 vond ik ook moeilijk om te vieren zonder haar, maar ik heb kids en voor hun ga je het spul versieren en gezellig maken.

En dan heb je een vader die je laat vallen als een baksteen na haar overlijden, dus eigenlijk ben ik beide ouders in 1 klap kwijt terwijl ik altijd voor ze klaar stond, en de laatste 2 week van haar leven was ik er alle dagen (hele dagen) om voor haar te zorgen.

Dus ja dat is dan wel een klap in je gezicht, van mijn vader vind ik het nog niet eens zo erg dat het is gebeurd. Maar mijn moeder daarentegen mis ik nog alle dagen.


Wat heftig, net of ik mijn eigen verhaal lees qua vader /moeder maar mijn moeder is in januari 2016 overleden.

Kerst heb ik sindsdien niet meer echt gevierd, komt wel weer als ik een eigen gezin heb :)

Als je iets dwars zit mag je altijd een pb-tje sturen

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Eerste Kerst zonder ouder(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:04

Wat heftig allemaal. Ik had al geen contact meer met mijn vader, had altijd alleen mijn moeder nog maar.
Ik heb wat verlichting van mijn taken gehad.

Het nieuwe jaar zonder mam beginnen vond ik ook erg zwaar. Ik ga vandaag over twee weken trouwen, dat is helemaal zo dubbel.

nobillity

Berichten: 3827
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:18

Sakura789 schreef:
Sakura789 schreef:
Plotseling na jaren?

Mijn moeder moet nu een medisch traject in, ik merk dat het dan wel lastiger is zonder partner. Zij kon het klankbord voor mijn vader zijn, maar nu is ze alleen in een onzekere tijd. Het lastige is dat je er niet de hele tijd bij kan zijn.


Ik zie dat mijn bericht er wat gek tussen kwam, maar het was een vraag op de post daarboven van nobillity.



Nee echt plotseling. We wisten niet dat mijn ouders ziek waren.
Mijn moeder had blijkbaar een aneurysma in haar hoofd zitten en die is geklapt.
Mijn vader is plotseling overleden aan Creutzfeldt-Jakob (oftewel gekke koeien ziekte)


@amandavd oh dat word een dag met een dubbele kant. Je moeder is er sowieso bij ze zal naast je staan als je naar het altaar loopt. :* :*

@yvje86 ga je op de plek waar je vader is gestorven ook wat as uitstrooien als je vader is gecremeerd ? Dat zal heftig zijn maar fijn dat je dit samen met je moeder en zusje kunt doen. :* :*

yvje86

Berichten: 2704
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 23:22

Amandavd schreef:
Wat heftig allemaal. Ik had al geen contact meer met mijn vader, had altijd alleen mijn moeder nog maar.
Ik heb wat verlichting van mijn taken gehad.

Het nieuwe jaar zonder mam beginnen vond ik ook erg zwaar. Ik ga vandaag over twee weken trouwen, dat is helemaal zo dubbel.


Oh, dat is ook erg dubbel zeg.
Het zou de mooiste dag van je leven moeten zijn maar tegelijkertijd is er zóveel gemis.
Doet mij denken aan toen ik trouwde 8.5 jaar geleden.
Mijn vader was mijn getuigen en mijn man had zijn moeder gekozen. Beide getuigen leven nu niet meer.

Ik wil je ondanks alles een mooie dag wensen.

@Nobility
Mijn vader is wel gecremeerd maar zijn as wordt niet uitgestrooid want ik vind het fijn om het bij me te hebben en hem 'compleet' te houden. Gelukkig denken mijn moeder en zusje er net zo over.

nobillity

Berichten: 3827
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Eerste Kerst zonder ouder(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 00:53

@yvje86 dan is het toch goed. Zolang jij maar doet wat jij/jullie prettig vind(en).

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 07:41

Amandavd schreef:
Wat heftig allemaal. Ik had al geen contact meer met mijn vader, had altijd alleen mijn moeder nog maar.
Ik heb wat verlichting van mijn taken gehad.

Het nieuwe jaar zonder mam beginnen vond ik ook erg zwaar. Ik ga vandaag over twee weken trouwen, dat is helemaal zo dubbel.

Wil je dat dan door laten gaan? Ik zou uitstellen tot de scherpe randjes eraf zijn. De 'leuke' dingen die ik probeerde toen ik nog vol in de rouw zat, daar krijg ik nu nog een naar bijgevoel van. Het was veel te vroeg om iets te ondernemen waar ik normaal blij van zou zijn geworden. En dan een trouwdag helemaal! Dat was echt iets geweest om met je ouders te kunnen delen.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 07:54

elnienjo schreef:
Amandavd schreef:
Wat heftig allemaal. Ik had al geen contact meer met mijn vader, had altijd alleen mijn moeder nog maar.
Ik heb wat verlichting van mijn taken gehad.

Het nieuwe jaar zonder mam beginnen vond ik ook erg zwaar. Ik ga vandaag over twee weken trouwen, dat is helemaal zo dubbel.

Wil je dat dan door laten gaan? Ik zou uitstellen tot de scherpe randjes eraf zijn. De 'leuke' dingen die ik probeerde toen ik nog vol in de rouw zat, daar krijg ik nu nog een naar bijgevoel van. Het was veel te vroeg om iets te ondernemen waar ik normaal blij van zou zijn geworden. En dan een trouwdag helemaal! Dat was echt iets geweest om met je ouders te kunnen delen.


Absoluut niet. Ik heb mijn bruiloft vervroegd om te proberen mam er bij te kunnen hebben dat is niet gelukt. Nu is alles al geregeld en gedaan, dus nee, ik ga niets uitstellen.


Nobility: Wat een heftige manier om je ouders te verliezen. Dikke knuffel!

Yvje: Wat naar Yvje, dat jullie allebei een ouder zijn verloren sindsdien. Is idd erg dubbel maar het is niet anders. Of ik nu of over 10 jaar trouwen, missen zal ik haar altijd. Dankjewel.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18686
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Eerste Kerst zonder ouder(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 08:51

Heftig om alle verhalen te lezen, maar ook heel herkenbaar. Mijn vader is 8 jaar geleden overleden en helaas rouwen en verdriet hebben af en toe is er nog steeds. Ik heb het aardig goed verwerkt, het gaat goed met me maar er zijn nog altijd momentjes dat ik ineens huilen moet of het er toch moeilijk mee heb.

Dit jaar met de feestdagen er echt meer last van gehad, maar net voor kerst is een toptante van mij overleden, mn suikertante zeg maar! Een zus van mijn vader, dan komt ook het verdriet om papa weer boven, herinneringen, het gemis, enzv.

Knuffel voor iedereen <3

Monte_Cristo

Berichten: 236
Geregistreerd: 05-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:25

Helaas weet ik wat je meemaakt. Ik heb mijn vader ook plotseling verloren. Hij werd niet lekker, is in bed gaan liggen en niet meer wakker geworden. Dit is nu 15 jaar geleden.
Zijn sterfdag is 24 juni 2004. Op 24 december is het dan een half jaar na sterfdatum.
Op 2 januari is zijn verjaardag dus ik heb op zijn sterfdag na alles bij elkaar een rot periode.
Ook al heb ik het allemaal goed kunnen verwerken en heb het allemaal een plaats kunnen geven, toch blijven die dagen moeilijk.
Wat mij altijd goed geholpen heeft is toch zijn verjaardag vieren en samen met mijn moeder uiteten gaan. Ook met de kerstdagen over hem praten zodat hij er ook bij is. Herinneringen ophalen etc.
Ook brand ik dan een kaarsje bij zijn foto.
Het is in ieder geval heel belangrijk om er over te blijven praten. Zo kan je het verwerken. Heel veel sterkte.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 06:49

Voor ons is het vandaag de eerste keer Pasen zonder mam. Het hakt er best wel in. Dikke knuffel voor iedereen met verdriet.

Suzanne F.

Berichten: 49498
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:45

Amandavd schreef:
Voor ons is het vandaag de eerste keer Pasen zonder mam. Het hakt er best wel in. Dikke knuffel voor iedereen met verdriet.


Knuffel terug voor jou! Sterkte! En voor iedereen die iemand mist.

Vandaag zou mijn oma jarig zijn geweest. Die was altijd rond Pasen jarig en dan gingen we gezellig in de tuin zitten. Was meestal prachtig weer op haar verjaardag.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:49

Suzanne F. schreef:
Amandavd schreef:
Voor ons is het vandaag de eerste keer Pasen zonder mam. Het hakt er best wel in. Dikke knuffel voor iedereen met verdriet.


Knuffel terug voor jou! Sterkte! En voor iedereen die iemand mist.

Vandaag zou mijn oma jarig zijn geweest. Die was altijd rond Pasen jarig en dan gingen we gezellig in de tuin zitten. Was meestal prachtig weer op haar verjaardag.


Sterkte Suzanne, die verjaardagen zullen altijd moeilijk blijven.

yvje86

Berichten: 2704
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Eerste Kerst zonder ouder(s)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 14:23

Voor ons ook eerste Pasen zonder vader.
Mijn moeder heeft wel enorm moeten huilen. Ik kan me nog goed voorstellen dat hij vorig jaar nog aan gaf dat hij heel graag met me naar een concert wou. Daar was ik toen zó blij mee. Helaas kwam het niet zo ver.
Bijzonder is dat het concert toen ook niet door is gegaan. Alsof het zo heeft moeten zijn.

We zouden nu in mei naar de plek afreizen waar hij is overleden tijdens zijn vakantie. We zouden dan op zijn sterfdag op de plek zijn waar hij is overleden maar waarschijnlijk gaat dit niet door vanwege de Corona maatregelen. Iets waar ik heel moeilijk mee om kan gaan. Ik krijg het gevoel dat ik nu niet naar hem toe kan. Het slaat waarschijnlijk nergens op maar dat is mijn gevoel. Alsof hij daar nog is.

Allen héél veel sterkte gewenst.
:(:)

yvje86

Berichten: 2704
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 11:10

Hoe is het bij jullie? Komende zondag zou mijn vader jarig zijn en de week erop (donderdag 7mei) is zijn sterfdag. Raar om zijn verjaardag zonder hem mee te moeten maken, en ook dit klinkt weer dubbel want hij is er niet meer dus is er ook geen verjaardag eigenlijk.
Ik kan me moeilijk concentreren op mijn werk en voel me even een emotioneel wrak.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:22

yvje86 schreef:
Hoe is het bij jullie? Komende zondag zou mijn vader jarig zijn en de week erop (donderdag 7mei) is zijn sterfdag. Raar om zijn verjaardag zonder hem mee te moeten maken, en ook dit klinkt weer dubbel want hij is er niet meer dus is er ook geen verjaardag eigenlijk.
Ik kan me moeilijk concentreren op mijn werk en voel me even een emotioneel wrak.


Ach meid, ik dacht dat ik hier gereageerd had maar niet dus. Hoe gaat het nu met je?

yvje86

Berichten: 2704
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Eerste Kerst zonder ouder(s)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 17:53

Om heel eerlijk te zijn hebben we gisteren op zijn sterfdag een mooie dag gehad.
Ik heb mijn moeder en zusje met de auto opgehaald (ondanks corona := )
En we zijn naar de woonplaats gereden waar mijn zusje en ik zijn geboren en opgegroeid.
Daar hebben we in het bos gepicknickt, hebben we herinneringen opgehaald. Flink gelachen en af en toe een traan gelaten.
Daarna hebben we bij mijn moeder gegeten. Het was echt een fijne dag om samen te zijn.
Vandaag voel ik me alleen helemaal op. Alsof ik flink op stap ben geweest. Ik denk dat het emotioneel toch wel heel zwaar is geweest ondanks dat we daar gisteren alle drie gelukkig weinig last van hadden.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Eerste Kerst zonder ouder(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:27

Dat klinkt als een hele fijne en mooie dag. Het is niet gek dat je daar nu moe van bent. Laat die moeheid en het verdriet er ook zijn.