Afvallen 2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anniekskie

Berichten: 2176
Geregistreerd: 25-09-02
Woonplaats: Ysselsteyn (lb)

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 23:45

Top dames!

Hier gister een mindere dag en ook maar gestopt met kcal tellen. Vandaag er weer tegenaan en een super goede dag gehad. Dus die maar weer volhouden.
Moet nog even kijken hoe ik het woensdag ga doen, gaan naar een beurs in duitsland, maar lunch normaal altijd met een salade, dat is dan niet echt een optie. Dus nog even kijken hoe ik dat aan ga pakken.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:07

Wat een goed lijstje!
Ik merk bij mezelf ook dat ik steeds minder behoefte heb aan snoepen. Gister vrienden over de vloer en mijn man zette allemaal lekkere dingen op tafel. Maar ik had geen honger en ook geen trek, koste me helemaal geen moeite om niets te nemen.
Ook begin ik het nu wel in de spiegel te zien dat het echt de goede kant op gaat!

Anniekskie, salade meenemen is geen optie? Of andere toch boterhammen, denk ik gezonder dan dat je daar kunt krijgen.

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:10

een late goedemorgen dames!
Wat een prachtig lijstje!

Misschien zijn er op de beurs ook salades beschikbaar Anniekskie?

Ik merk dat ik nu op een punt kom waar ik vaak nonchalant ga worden (lees afhaak/de boel weer laat versloffen)
Er zijn een paar kilo's af en slechte gewoontes sluipen er weer in en goede gewoontes sluipen er weer uit.
Zo gaat het al iets van anderhalf jaar.
Ik schrijf dit nu hier, omdat ik nu echt wil doorzetten en mijn doel (terug naar mijn oude gewicht/shape en fitheid) wil halen en dat hardnekkige ondermijnende stemmetje in mijn hoofd (joh het is zo toch ook goed, mèn ben echt te moe om te sporten, en dan die spierpijn straks, waar doe ik het toch allemaal voor, dit moet ik dus levenslang vol gaan houden blablablabla) de mond wil snoeren.

Dus ondanks mijn onvrijwillige pauze in de workouts, ga ik vandaag door met dag 3 en heb ik de motivatie video net gekeken) zodra ik thuis ben doe ik mijn sportkleding aan en ga ik hem doen . 'I will and I can')

vandaag komt mijn vader met zijn vriendin eten, dus er komen extra hapjes op tafel ik zal kijken of ik voor mijzelf iets gezonds te snacken neer kan zetten.

sorry voor het hele verhaal, maar ik dacht laat ik het nu een keer van mij af schrijven in plaats dat ik steeds stiller word en uiteindelijk afhaak of zo

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:20

Sall het is toch top om zoiets juist hier neer te zetten? Als je ergens je motivatie vandaan kunt halen is het een plek waar iedereen met hetzelfde bezig is lijkt me!

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:26

Dat is waar! En door het uitspreken (schrijven) lijkt het alsof ik ‘door’ kan ipv dat het continue in mijn hoofd blijft zitten en dat ik er dus uiteindelijk ook naar ga handelen

Hmmm klinkt wel beetje vaag zo :')

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:27

Goed dat je het opschrijft en deelt sall!
Denk dat heel veel mensen op zo’n punt komen. Weer teveel en te ongezond eten. Je afvragen waar je het eigenlijk voor doet. En dan is het inderdaad lastig om het vol te blijven houden.

Zelf heb ik een mooi jurkje die ik nu niet pas in een andere slaapkamer hangen. Af en toe loop ik die kamer binnen. Als ik het zie hangen, dan heb ik meteen weer motivatie. Want ik wil dat jurkje weer aan en me er mooi in voelen. Misschien kan zoiets voor jou ook helpen?

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:30

Sall schreef:
Ik merk dat ik nu op een punt kom waar ik vaak nonchalant ga worden (lees afhaak/de boel weer laat versloffen)
Er zijn een paar kilo's af en slechte gewoontes sluipen er weer in en goede gewoontes sluipen er weer uit.


dit heb ik dus ook al Sall..... ik durfde het zelf niet te schrijven in dit Topic, omdat januari nog niet eens voorbij is, en ik nu al in deze fase zit...ik ben blij dat jij dit aanhaalt!

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:33

Wat misschien ook kan helpen is iedere dag een foto van jezelf maken in je ondergoed. Je gaat vrij snel resultaat zien als je goed bezig bent dus dat kan ook motiverend werken :D En een terugval hoort er ook bij hè. Niet om het goed te praten of iets dergelijks, maar je kunt altijd weer opnieuw de keuze maken om gezond te eten. Niemand eet 24/7 maanden achter elkaar alleen maar verantwoord. Als je je maar weer herpakt :)

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:40

Mooi is dat hè Lieke? Zo is het bij mij nu ook hoor. Gister had vriendlief stroopwafels in huis gehaald voor het bezoek dat kwam. Er zijn er nu nog zo'n acht over. Ik pieker er niet over om er een te pakken, terwijl ik voorheen het hele pak leegvrat en dan een nieuw pak kocht zodat het niet opviel |o

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:41

Bedankt lieve mensen, het is ook allemaal niet eenvoudig anders zouden we ook niet in hetzelfde schuitje zitten
BlackBeautyZ inderdaad ik had ook zoiets van: Djiesus mens de maand is nog niet eens voorbij en daar ga ik weer hahaha

Ik merk dat ik eerlijker naar mijzelf kijk qua lijf, al kan ik ook heel erg goed mijn kop in het zand steken en snel voorbij de spiegel schieten als ik nog niet aangekleed ben... dus misschien is dat wel een goed idee van die foto's

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:43

foto's maak ik al iedere week eigenlijk. maar zelf ben ik nogal geneigd om mezelf slanker te zien zegmaar. als ik dan op de weegschaal ga staan dan valt het tegen. ik mag vanaf vandaag weer in de infraroodcabine en zwemmen. hopelijk gaat het nu wat beter/sneller.

in het weekend ga ik ook te erg los. dus ik moet ergens een grens gaan trekken.

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:48

Dat heb ik ook dat in het weekend los gaan (toch mijn alles of niets mentaliteit) en mijn weekend werd steeds langer :o :+
Maar goed, ik heb het eerder gedaan en ben ook heel lang stabiel geweest.

Key is bij mij regelmatig sporten en balans qua eten en drinken


goed, maar dat geldt voor iedereen :+

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:51

Renee1991 schreef:
Mooi is dat hè Lieke? Zo is het bij mij nu ook hoor. Gister had vriendlief stroopwafels in huis gehaald voor het bezoek dat kwam. Er zijn er nu nog zo'n acht over. Ik pieker er niet over om er een te pakken, terwijl ik voorheen het hele pak leegvrat en dan een nieuw pak kocht zodat het niet opviel |o


Fijn dat iedereen zo eerlijk is hier. Ik kon ook veel koekjes enzo eten. Maar nu kan ik ze laten staan, of gewoon eentje pakken.

Volgens mij is het helemaal niet zo gek dat het “nu al” moeilijk is. Ik denk dat het juist nu moeilijk is. Januari duurt lang, iedereen zit toch nog verstopt onder veel lagen kleding. Je bent er een paar weken goed mee bezig geweest en dan komt er een zwak moment.

Voor degene met de salade bij de lunch die je niet zo makkelijk mee kan nemen. Misschien kan je wat brood meenemen en wat losse groente? Een collega van me eet vaak worteltjes, paprika, komkommer etc bij de lunch.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:57

Hey Sall, ik denk dat het heel normaal is dat je dit voelt, maar je kan er ook doorheen komen. Als je geen zin hebt om te sporten, kun je het ook kleiner maken. I.p.v. ‘ik moet een uur hardlopen’ ga je 20 minuten of als dat ook als teveel voelt en stuk door wandelen. Dan wordt de drempel om te gaan kleiner en ben je achteraf niet teleur gesteld in jezelf. Als je op de bank blijft zitten wordt de drempel steeds groter.

Of je post het hier als je geen zin hebt, dan proberen we je te helpen met de motivatie

Anniekskie

Berichten: 2176
Geregistreerd: 25-09-02
Woonplaats: Ysselsteyn (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:10

Sall schreef:
een late goedemorgen dames!
Wat een prachtig lijstje!

Misschien zijn er op de beurs ook salades beschikbaar Anniekskie?

Ik merk dat ik nu op een punt kom waar ik vaak nonchalant ga worden (lees afhaak/de boel weer laat versloffen)
Er zijn een paar kilo's af en slechte gewoontes sluipen er weer in en goede gewoontes sluipen er weer uit.
Zo gaat het al iets van anderhalf jaar.
Ik schrijf dit nu hier, omdat ik nu echt wil doorzetten en mijn doel (terug naar mijn oude gewicht/shape en fitheid) wil halen en dat hardnekkige ondermijnende stemmetje in mijn hoofd (joh het is zo toch ook goed, mèn ben echt te moe om te sporten, en dan die spierpijn straks, waar doe ik het toch allemaal voor, dit moet ik dus levenslang vol gaan houden blablablabla) de mond wil snoeren.

Dus ondanks mijn onvrijwillige pauze in de workouts, ga ik vandaag door met dag 3 en heb ik de motivatie video net gekeken) zodra ik thuis ben doe ik mijn sportkleding aan en ga ik hem doen . 'I will and I can')

vandaag komt mijn vader met zijn vriendin eten, dus er komen extra hapjes op tafel ik zal kijken of ik voor mijzelf iets gezonds te snacken neer kan zetten.

sorry voor het hele verhaal, maar ik dacht laat ik het nu een keer van mij af schrijven in plaats dat ik steeds stiller word en uiteindelijk afhaak of zo


Het is een beurs in duitsland, dus het eten wat daar te krijgen is is vooral curryworst, beenham en dergelijke. Salade eigenlijk nog nooit gezien daar, maar zal misschien wel te krijgen zijn.
Ga er toch maar voor om eigen brood mee te nemen, moet voor mijn zoontje toch ook brood meenemen, dus dan voor mezelf ook maar.

En You can and you will!! Gaat goed komen, dag 3 vind ik echt de leukste die er tussen zit.
Vrijdag dag 2 gedaan, kan pas vandaag zeggen dat ik weer normaal kan lopen := dat terwijl ik hem terwijl ik hem aan het doen was eigenlijk wel te doen vond.

qua dat minder behoefte aan snoepen merk ik vooral dat ik minder op kan.
Waar ik normaal een hele zak snoepjes leeg kon eten heb ik nu na twee snoepjes al een voldaan gevoel bijvoorbeeld.

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:15

Als ik het me goed herinner is beenham qua voedingswaarde wel oké hoor Anniekskie! Vooral veel eiwit en laag in vetten! Het is de meest verantwoorde keuze denk ik, als je nou echt niets kan vinden zou ik daarvoor gaan (:

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:18

BlackBeautyZ schreef:
Sall schreef:
Ik merk dat ik nu op een punt kom waar ik vaak nonchalant ga worden (lees afhaak/de boel weer laat versloffen)
Er zijn een paar kilo's af en slechte gewoontes sluipen er weer in en goede gewoontes sluipen er weer uit.


dit heb ik dus ook al Sall..... ik durfde het zelf niet te schrijven in dit Topic, omdat januari nog niet eens voorbij is, en ik nu al in deze fase zit...ik ben blij dat jij dit aanhaalt!

Ik denk dat er best veel mee zitten. :=

Ik ben ook iemand die heel makkelijk gewoon omslaat. Achjoh, boeien, zolang er verder maar niks bij komt.
Maar door inderdaad af en toe even te posten van ik heb daar onwijs veel zin in, maar ik weet dat ik het niet moet doen helpt wel. :))
En soms heb je gewoon even een schop onder je kont nodig, en die wordt in dit topic ook met liefde gegeven door andere bokkers. :))

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:25

Dank jullie voor jullie reacties!!
Ik zit gewoon te vaak en te veel in mijn hoofd.

Erg boeiend en apart kan dat zijn :+ maar het is fijn om mij vaker open te stellen en dat in dit topic neer te leggen ipv of alleen maar succes verhalen te delen en dus steeds stiller te worden.

Ik ben hier bijna klaar, ik draai even mijn rug naar jullie toe dan kunnen jullie mij even een skup onder de hol geven

Kom maar doorrrr

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:57

Sall ik herken het wel hoor! Ik begin ook al losser te worden ("ach 1 chocomel... Dat kan toch wel?") en zo begint het! Zo had ik gisteren in een keer flinke zin in chips terwijl ik dat normaal noooit eet. :+

Misschien een idee om je 1 dag gewoon te laten gaan en daarna weer oppakt? Weet niet of zoiets bij jou werkt. Ik ga me dan snel heel slecht voelen en dan ben ik weer gemotiveerd.

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 14:04

Mijn weekend begon ook afgelopen donderdag bij amstellive :o .
Maar goed nu weer effe oppakken en gaan. Vanmorgen gereden en gezonde boodschappen gehaald.

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 15:19

I did it!!
dag drie ‘soldier doei doei

God ik moet nog wel echt sterker worden hoor, er komt geen fatsoenlijke push up uit bij mij %)
Maar dat komt wel

Dank jullie voor jullie support!

Heb de video wel een paar x stil gezet met huh? Deze ken ik al en weer n de koelkast (daar hangt het schema ) lopen om te kijken welke workout ik moet doen, het klopte wel.
Was het de workout die jij toen los had geplaatst Neverland!
En dat echt los laten dat doe ik ook wel hoor, maar werd gewoon weer te laks en makkelijk

Newallure die vrienden v Amstel heb ik ook goed gevierd hoor! Had gewoon moeite met de motivatie en de balans weer erin krijgen.

Ps ik heb ook foto’s gemaakt
Pffff dat is een hele grote stap voor mij

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 17:28

Sall schreef:
I did it!!
dag drie ‘soldier doei doei

God ik moet nog wel echt sterker worden hoor, er komt geen fatsoenlijke push up uit bij mij %)
Maar dat komt wel

Dank jullie voor jullie support!

Heb de video wel een paar x stil gezet met huh? Deze ken ik al en weer n de koelkast (daar hangt het schema ) lopen om te kijken welke workout ik moet doen, het klopte wel.
Was het de workout die jij toen los had geplaatst Neverland!
En dat echt los laten dat doe ik ook wel hoor, maar werd gewoon weer te laks en makkelijk

Newallure die vrienden v Amstel heb ik ook goed gevierd hoor! Had gewoon moeite met de motivatie en de balans weer erin krijgen.

Ps ik heb ook foto’s gemaakt
Pffff dat is een hele grote stap voor mij


Toppertje +:)+ +:)+

Trots dat je je struggles hier gewoon deelt zodat wij je kunnen helpen met die broodnodige motivatie om dit vol te houden!
Zoals je ziet hadden meer mensen dat probleem, ondanks dat het 'pas' januari is zoals je zegt. Fijn dat je het bespreekbaar maakte!
Vind die wisselwerking in dit topic zo gaaf! <3

Edit:
Misschien om die push ups op te kunnen bouwen: als je eerst opdrukt tegen een tafel aan (dus stukje van de tafel af staan, handjes op de rand van de tafel en dan opdrukken); dan is het makkelijker dan zo ineens op de grond om mee te beginnen!

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 17:39

Je bent super goed bezig Sall, niet te streng voor jezelf zijn :(:)
Probeer je behaalde resultaten voor ogen te houden ipv te focussen op wat misschien niet lukt.

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:45

Ik ben dit weekend ook heerlijk aan het genieten van veel lekkers. Gebak, chocomelk met slagroom, vlees schotel, ijs, nacho’s. Probeer er wel een beetje rekening mee te houden, maar eet ook gewoon waar ik zin in heb. Zie na deze dagen wel wat de schade is en dan weer wat strakker. Zulke dagen heb ik geen zin om er heel veel rekening mee te houden.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:48

Hier rotdag met snaaien, mijn paard loopt vandaag zeer moeilijk voor en achter en dat wordt waarschijnlijk aflopende zaak, dus ben even emotie eten aan het doen helaas