Afvallen 2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 08:47

Eerste week erop zitten. Elke dag 's middags + 's avonds een salade gehad en 's ochtends kwark met fruit. 1 keer (donderdag) een muffin of 2 gehad. Elke dag gesport. Resultaat: +0,4kg. :')

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:28

Die weegschaal is verneukeratief soms... Ik pas dus al mijn kleding weer een stuk beter, maar de weegschaal vindt me nog steeds te zwaar.
Tja, het is niet anders. Ik ga gewoon door op mijn manier. Nu wel even iets minder streng vanwege vakantie. Maar ik beweeg genoeg :j

Zertab

Berichten: 12317
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:19

Hier gaat het ook niet lekker, geen motivatie. Sta ik in de spiegel te balen van mijn buik, maar toch chips naar binnen werken een uur later...

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:53

vanaf vandaag toch maar weer opnieuw begonnen met afvallen... twee jaar geleden was ik 15 kilo afgevallen, waarvan er ondertussen weer 7 kilo terug aan zit. ik heb nu een goede doelstelling en stok achter de deur, dus ik hoop dat ik nu even door kan zetten.

Hoe gaat het bij jullie?

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:32

Welkom! Beter nu idd de handrem erop dan dat je dadelijk weer terug bij het begin bent. :j Wat is je tactiek? Gewoon wat gezonder eten? :)

Ik ben nu op vakantie en merk toch dat ik er moeite mee heb. Vrij weinig gezonde dingen hier (all-in hotel)... En mijn maag zit nooit vol als ik geen gezonde dingen kan eten. Heb net bijvoorbeeld 8 sneden brood gegeten met een of andere worst + halve bak druiven + paar blokjes chocolade en mijn maag is nog aan het knorren. := Vanaf nu toch even gaan minderen.
Jammer dat ze niet gewoon bakken salades hebben. Maar goed, we moeten het er maar mee doen. Beetje genieten mag ook wel, maar wel met mate. :+

Na de vakantie ga ik er echt tegenaan.

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:44

Hier echt een enorm dieptepunt gehad. Wederhelft was een weekje weg met de mannen en ik heb me echt helemaal verloren in extreme eetbuien. Met als resultaat, 2,5 kg erbij. Echt ongelofelijk |o
Nu hij weer thuis is lukt het me wel goed om dat niet te doen, dus nu weer volle bak er tegenaan.

Oeh, dat klinkt ook herkenbaar Neverland.

BlackBeauty, ik ben het eens met Neverland. 7 kilo is ook nog best wat, maar stuuuuuukken beter te behappen dan 15 kg. Go for it!!

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:52

Neverland; op vakantie rekening houden met voeding is altijd super lastig. ik zou inderdaad nu nog even lekker genieten, en als je dan thuis komt weer hard aan de slag. mijn tactiek... tja... ik heb een datum waarop ik echt een paar kilo kwijt wil, dat wil voor mijn enorm helpen. Ook wil ik minderen in koolhydraten. kleine ongezonde dingetjes weglaten, zoals chocolaatjes. minder Latte macchiato drinken. Als ik friet eet, maar 1 snack nemen ipv 2. als ik chips eet, maar 1 schaaltje nemen ipv de halve zak. iedere dag wandelen.. zulke dingetjes.. ik ga mezelf niks verbieden, want dan ga ik in een vreetbui juist die dingen in grote mate eten. op deze manier is mij toen die 15 kilo gelukt. het duurde wel lang, maar ik kon wel altijd mee doen met de groep, als er iets op tafel stond.

Renee; pff jij ook al een enorm dieptepunt gehad.. het erge is dat je tijdens een eetbui weet dat het consequenties heeft, maar op dat moment is de wil naar eten te groot. 2,5 kilo is te doen. hopelijk vind je de motivatie om deze 2,5 kilo ongedaan te maken!

7 kilo is zeker flink... deze is er langzaam bij gekomen... en natuurlijk in de zomer ga je met regelmaat naar het terras, wijntje erbij, hapje erbij..... nu de vakantie voorbij is, is het makkelijker om terug in je gezonde ritme te komen.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 17:14

Renee vreetbuien zijn altijd lastig. Ik heb wel eens buien gehad dat ik 3.000 kcal in een keer naar binnen werkte. := Echt triest gewoon, maar mentaal ging het dan ook minder. Hoe is het nu met je?

Mijn week vakantie zit er bijna op. Wat een vreet week zeg. :+ Ze hadden ook niet echt veel keus en al het keus was ongezond. 's morgens vooral brood met vlees. 's Middags dingen als schnitzel met friet oid, en 's avonds gewoon groenten vlees aardappalen. Maar die groente waren bijvoorbeeld 5 sperzieboontjes. :+ En het avondeten was pas rond 20:00 dus rond 17:00 had ik vreselijke honger en wat kreeg je dan? Cakes en koekjes.

Oftewel: ik ga de weegschaal vermijden de volgende 6 weken. _O- Mijn broeken knellen behoorlijk en moet zelfs al rondlopen met het knoopje los. Voel me net zo'n hangbuikzwijntje. :')

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:22

Ja precies zoals je schrijft Neverland, mentaal zit ik echt even in de put, mede omdat ik gestart ben bij een psycholoog. Doet veel. Maar dat komt wel weer goed :j Ik moet zeggen nu mijn vriend er weer is gaat het beter hoor.

Voor jou ook balen dat je merkt dat je bent aangekomen :(:) Nu inderdaad maar even niet op de weegschaal en dan keihard je best doen, haha.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:42

Wat vervelend om te horen. Dikke knuffel! :knuffel: Het is lastig op zo'n momenten. Stoppen gaat dan moeilijk. Maar als honger hebben niet het probleem is, dan is eten niet de oplossing. Het is alleen verdomd lastig om dat op zo'n momenten in te zien. Fijn om te horen dat het nu beter gaat. Je komt er wel. :*

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:49

sterkte Renee! geef jezelf even lekker de tijd.... :knuffel:

Neverland: vakantie staat (voor mij) in het teken van genieten, daar hoort lekker (ongezond) eten en een drankje natuurlijk ook bij. hahaha dat knoopje los herken ik wel _O- hoe gaat het nu je weer thuis bent? ben je weer bezig met gezonde voeding en beweging?

ik was zelf helemaal vergeten een update te plaatsen. ik heb vrijdag op de weegschaal gestaan, ik ben 1,5 kilo kwijt! ik probeer iedere dag 10.000 stappen te zetten. ik had dit afgelopen zaterdag niet gedaan, omdat ik mezelf ook eens een dag rust wil geven. Ook heb ik afgelopen zaterdag gewoon op het terras gezeten en wat drankjes gedronken. Zondag op de verjaardag van mijn moeder gewoon taart en chips gehad :o ik verwacht dus dat komende vrijdag niet zo veel eraf is, maar dat is niet erg. ik vond 1,5 kilo behoorlijk in zo'n korte tijd.

DideH
Berichten: 7013
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:11

Hoe gaat het hier met iedereen? Is een beetje doodgebloed hier :=

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:48

Ik sta echt al super lang stil. Alle dagen beetje op de bank en aan de keukentafel studeren. Dan beweeg ik niet zoveel en eet genoeg. Maar, stil staan is beter dan aankomen. Dus vind het wel even prima zo. Eerst richten op studie.

En bij jou?

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:34

san4nie schreef:
Ik sta echt al super lang stil. Alle dagen beetje op de bank en aan de keukentafel studeren. Dan beweeg ik niet zoveel en eet genoeg. Maar, stil staan is beter dan aankomen. Dus vind het wel even prima zo. Eerst richten op studie.

En bij jou?


Jup hier idem.
Kom niet aan dus prima.
Maar moet wel weer eens wat strakker er aan doen. Want er mag nog steeds wel 5-7 kilo af. :)

gaucho

Berichten: 9558
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 06:47

Hier juist aan het overschakelen naar stabiel blijven. 19 kilo afgevallen met eigenlijk constant 2 kilo per maand. Nu onder de 70 kilo, BMI 23. Dat is wat mij betreft wel mooi.

DideH
Berichten: 7013
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 07:14

gaucho schreef:
Hier juist aan het overschakelen naar stabiel blijven. 19 kilo afgevallen met eigenlijk constant 2 kilo per maand. Nu onder de 70 kilo, BMI 23. Dat is wat mij betreft wel mooi.


Wauw 19kg! Supergoed! :D

Hier sta ik nu ook weer stil, was lekker bezig, maar teamsporten ligt nu weer stil en dat was nou net mijn stok achter de deur...

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:30

Halllooo! Hoe gaat het met jullie?

Hier niet zo goed, te veel verleidingen en ben echt mega druk met afstuderen, waardoor makkelijk/ongezond eten en minder bewegen op de loer ligt -O-

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:07

Herkenbaar Esther.. Je komt vanzelf in rustiger vaarwater en dan komt het goed!
Hier na weken tobben met obstipatie eindelijk weer een paar kilo er af. Heb mezelf een doel gesteld voor eind december en ik ben m'n best aan het doen om dat te halen. Zoetjes aan, heel langzaam, daalt die lijn weer een beetje.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:19

Fijn dat er we een dalende lijn te zien is :).

Ja, met thuiswerken beweeg ik ook gewoon minder. 15 minuten fietsen naar de trein, vanuit station nog 10-15 naar kantoor en dat ook weer terug. Dat valt nu ook weg -O-

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:38

Dat merk ik ook hoor.. Of ja, meer sinds mijn baanwissel (maart 2020). Voorheen liep ik hele afstanden in het ziekenhuis en kwam ik aan het eind van de dag wel aan 10-12k stappen. Nu niet meer. Dus ik doe ook elke dag braaf mijn sporthorloge om en zorg dat ik minimaal 10k stappen loop op een dag.

Horsie84
Berichten: 552
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:53

Oooow ik haat mijn bovenbenen :-(

In de planning zit:

3x in de week 15minuten op de crosstrainer en proberen 2x in week 30minuten skaten.
Ondertussen wachten er ook een jonge hond, 8 pony's en werk... pff hoe dan!

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:58

Bovenbenen is deels genetisch, mijne zullen ook nooit zo worden als ik ze wil.

JJ4

Berichten: 645
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:47

Het is bij mij een beetje een achtbaan geweest. We zijn verhuisd naar ons droomhuis, waar volgend jaar na het aanpakken van het weiland en het realiseren van een rijbak/paddock, eindelijk mijn mattie aan huis kan komen te staan. Ik heb me de hele tijd goed kunnen houden, door de drukte van het verhuizen vergat ik soms zelfs te eten. Maar toen de rust kwam en we onze draai vonden, had ik ook weer tijd om te eten/koken en toen ging het ineens heeeeeel snel. In 2 maanden 10 kg. erbij |o 8)7

En als je dan denkt dat ik me helemaal te buiten ben gegaan...... Nope :? We deden af en toe eens een thuisbezorgd en ik at verder gewoon gezond, alleen lette ik niet goed genoeg op de calo’s.
Ik schrok me dus helemaal kapot toen ik op de schaal ging staan, was direct wakker en heb acuut mijn eetpatroon weer omgegooid. Gelukkig in 3 weken alweer 5 kg. eraf zonder al teveel moeite. Dus weer lekker volop aan de fruitjes, groentetjes en visjes en verwacht over 3 weken weer de teller terug op -35 kg. te kunnen zetten.
Ik kon, omdat ik dit keer als drijfveer mijn gezondheid heb i.p.v. mooi willen zijn, de knop vrij makkelijk weer omzetten. Iets wat de voorgaande keren écht niet lukte.
Accepteren dat mijn vreetdagen voorbij zijn voelt vreemdgenoeg ook niet als een straf, want mijn energie vaart er wel bij en is weer helemaal op peil.
*\o/*

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:24

Hallo allemaal,

Ik kom me ook melden hier.. Druk bezig met afvallen dus hoor graag ervaringsverhalen.

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:34

Ik moet ook weer wat fanatieker bezig. Er is een paar kilo af gegaan dit jaar, maar er moet eigenlijk echt nog wel wat meer af. Vind het vrij pittig, zit zoveel thuis door die Corona en studie. Lastig om in beweging te komen en grote verleiding om te snaaien.

Dus welkom marlonnaldo! We gaan er weer tegenaan.

Ook lastige periode gehad dus JJ4. Maar fijn dat je het zo goed weer kan omzetten. En er al weer wat af hebt.