Afvallen 2020

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:21

2021, nieuwe ronden, nieuwe kansen? :+

Mijn eindstand voor 2020 is -7 kg geworden. Op zich blij mee, maar ik mag nog steeds een kilo of 20 kwijt. Dus vanaf 1 januari weer goed aan de slag.

Wie doet er weer mee?

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:25

Ik heb nu examens en het zou beter zijn om te gaan sporten maar ik kan echt de tijd tussen de stress door niet vinden. In februari beginnen mijn goede voornemens, ik doe mee! *\o/*

DideH
Berichten: 7018
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:34

Ik doe weer mee!
Was zo dichtbij mijn doel (1kg ervandaan), maar door corona weer minder gaan sporten en meer 'gezellig' wezen borrelen thuis, waardoor ik er nu weer 7kg vanaf zit.

Sinds 1,5 week weer serieus bezig en van het weekend -1kg :)

Mando

Berichten: 15724
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:47

Yup
Batterij leeg dus nu 11 weken thuis.
Voor de kerst paste ik mijn werkbroeken niet meer dus aan de slag gegaan.
Aangezien ik het in mijn hoofd niet vwb eten op een rijtje kreeg heb ik de project gezond boeken besteld.
Ben er nu al -4 kwijt.
Nog 6 te gaan.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:35

Ik meld me ook weer! Zit weer op mijn oud gewicht. :')
Zeker nu ik niet meer kan sporten vliegt het eraan. Dat in combinatie met een man daten die enorm lekker kookt en leeft als een Bourgondiër maakt het me niet makkelijk haha!

Ik doe het deze keer wel wat relaxer dan de vorige keer. Niks tellen, gewoon gezond eten en hier en daar zondigen. Misschien dat het gewicht we dan wel af blijft. _O-

Mizora

Berichten: 18125
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:56

Ik sluit me ook aan. Netto ben ik uiteindelijk 1kg afgevallen in 2020, maar ten opzichte van half maart, toen ik op mijn zwaarst was, 4kg. Toen heb ik een tijdje rustig afgevallen en in juli en augustus veel, dus ik was op mijn laagste gewicht in 3 jaar tijd, maar daarna te veel stressoren, met als klap op de vuurpijl een nare diagnose van mijn hond half november, en toen is het mis gegaan.

Maar goed, ik heb het weer opgepakt en ben sinds 1 januari bijna 4kg kwijt (8.1lbs). Vandaag gaat niet al te best, ongeveer 400kcal boven onderhoud in plaats van 800kcal eronder. Een combinatie van toch niet de roomyoghurt in porties kunnen opeten en nog wat snoepen, én (voor mijn doen) heel weinig bewegen, slechts zo'n 7500 stappen. De bedoeling was om vanavond nog 1.5 uur te gaan wandelen, ik ben daarvoor afhankelijk van meerijden met mijn moeder die op kantoor nog een tijdje gaat werken, waar ik woon wandelt het niet fijn, maar het is gaan regenen en het wordt niet meer droog vanavond.

Maar goed, ik log alles, dat moet ik van mijzelf, ook de slechte dagen. En misschien ga ik zo nog even deze workout doen. Die probeer ik ook regelmatig mee te pakken. Veel te amerikaans, maar toch wel geschikt.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 08:21

Moet er eigenlijk geen nieuw topic aangemaakt worden aangezien het 2021 is? Misschien melden zich dan meer mensen en komt er wat meer leven in. :)

Mizora

Berichten: 18125
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 08:26

Op zich zijn we nu al met 6 en sluiten er toch wel mensen aan, dus voor mij hoeft het niet per se.

san4nie
Berichten: 3577
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 08:42

Ik ben ook weer van de partij! Of nog steeds eigenlijk.
Begin dit jaar met minder kilo’s dan vorig jaar. Hoewel er na de zomer wel weer ongeveer 1 bij is. Totaal was er 5 af, nu dus nog 4. Momenteel is de batterij van de weegschaal leeg, maar ik merk het snel genoeg.
Doel voor dit jaar is toch wel weer 5, 10 zal ook mooi zijn, maar wil kleine doelen stellen.
Heb het nu erg druk met mijn studie, waardoor bewegen er erg weinig van komt, en we vaak makkelijk eten. Sowieso heb ik in de winter ook wat minder energie om te gaan bewegen. Maar probeer nu wel regelmatiger even een rondje te wandelen.

Ergens wel een geruststelling dat ik niet de enige ben. Wat mij betreft kunnen we doorgaan in dit topic. Van mij hoeft het ook geen heel grote groep te zijn, dan red ik het toch niet om telkens alles bij te lezen en ga ik nog maar weinig reageren.

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 08:51

Leuk dat er nog mensen te porren zijn!
Tip voor het bewegen, ik heb een horloge dat m'n stappen bijhoudt en heb mijn doel nu op elke dag 13.000 stappen gezet. Sinds 1 januari haal ik dat braaf. Ik sta eerder op dan gebruikelijk om een lange wandeling met de hond te maken en na m'n werkdag doe ik hetzelfde. Het motiveert mij in ieder geval heel erg om in ieder geval dat doel wel te halen.

Britt_Sisi

Berichten: 8949
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:01

Ik doe ook weer mee! Met in iedergeval meer bewegen en gezond eten. Ik heb mijn stappendoel op 8000 staan, vanaf kerst dagelijks gehaald. Ik zit mentaal niet helemaal lekker in mn vel, dus ik wil niet te veel van mezelf vragen op dit moment. Dus ik doe het lekker rustig aan!

san4nie
Berichten: 3577
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:15

In de ochtend een rondje wandelen wil ik vanaf februari mee beginnen. De 31e moet ik mijn scriptie inleveren en begin dan de 1e met stage, grotendeels online.
Dat zal me sowieso denk ik wat meer structuur geven. Met studie en onregelmatig werk is de structuur sinds maart echt wel weg. Ik probeer elke dag rond 8 uur op te staan en dan ontbijten en voor studie bezig. Maar het gaat een beetje lastig momenteel, en slaap ook slecht de laatste week.

Britt_sisi, groot gelijk. Als je het wat moeilijker hebt is ook nog afvallen daarbij best wel lastig!

Momo94
Berichten: 1125
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 10:45

Ik ben al even aan het meelezen. Ik kreeg het nergens gevonden of je het mag delen of niet, maar door deze methode leer ik mijzelf beter kennen en leer ik ook echt wat gezond is. (Ja, er zijn ook regelmatig tegen slagen) De afgelopen 8 weken (ja, ook inclusief kerst waar ik mij gewoon heb laten gaan) ben ik 15 cm kwijt. Hier een link naar de methode https://www.lazyfitgirl.nl/ en het fijne is ook nog een leuke community. :D

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:55

Ik heb echt een hekel aan diëten maar lazyfitgirl methode is denk ik wel een van de fijnste diëten die er is. :)

Momo94
Berichten: 1125
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:09

Neverland schreef:
Ik heb echt een hekel aan diëten maar lazyfitgirl methode is denk ik wel een van de fijnste diëten die er is. :)


Het is eigenlijk geen dieet.. Je leer hier gezond eten en goede keuzes maken. :o

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:44

Ik heb de lazyfitgirl methode vorige week ontdekt! Ben heel benieuwd, mijne examens zijn bijna voorbij en dan heb ik eindelijk weer wat ademruimte voor mijn gevoel.

Jorex

Berichten: 9998
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:05

Komt er ook een 2021 topic? Dan wil ik me daar graag melden. Ik heb maar lichte overgewicht met 65 kg op 1.60, maar ik zou me echt een stuk fitter voelen zou ik 60 kg wegen. Mijn streefgewicht is 58 kilo (Van voor de pil), maar dat gaat me waarschijnlijk nooit meer lukken. Ook wil ik strakkere buikspieren, ik vind mijn buik zo lelijk. Dus vandaag de ring fit in huis gehaald. Ik ga vanavond beginnen met sporten. Ik eet niet teveel vind ik zelf. Ben ook al jaren stabiel in gewicht. Alleen net iets aan de zware kant. Voorheen bewoog ik 1 keer per week flink met zumba, in de zomer wandelde ik ook met mijn pony's 's avonds. Maar dat zijn beide activiteiten die ik nu niet meer doe. Dus mijn oplossing is thuis sporten met de ring fit. Ik ben echt gewoon chagrijnig van het op mijn kont zitten dus ik wil het liefst nu al beginnen, maar ik wil voor vanavond op minstens 1.000 woorden zitten van mijn essay. Dus ik moet gaan schrijven nu.
Afbeelding

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:06

Mijn eindstand voor 2020 was 0, maar met goede reden. Als deze baby geboren is kom ik me in juni wel weer melden in dit topic.
Jullie alvast veel succes in 2021

DideH
Berichten: 7018
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:24

Jorex schreef:
Komt er ook een 2021 topic? Dan wil ik me daar graag melden. Ik heb maar lichte overgewicht met 65 kg op 1.60, maar ik zou me echt een stuk fitter voelen zou ik 60 kg wegen. Mijn streefgewicht is 58 kilo (Van voor de pil), maar dat gaat me waarschijnlijk nooit meer lukken. Ook wil ik strakkere buikspieren, ik vind mijn buik zo lelijk. Dus vandaag de ring fit in huis gehaald. Ik ga vanavond beginnen met sporten. Ik eet niet teveel vind ik zelf. Ben ook al jaren stabiel in gewicht. Alleen net iets aan de zware kant. Voorheen bewoog ik 1 keer per week flink met zumba, in de zomer wandelde ik ook met mijn pony's 's avonds. Maar dat zijn beide activiteiten die ik nu niet meer doe. Dus mijn oplossing is thuis sporten met de ring fit. Ik ben echt gewoon chagrijnig van het op mijn kont zitten dus ik wil het liefst nu al beginnen, maar ik wil voor vanavond op minstens 1.000 woorden zitten van mijn essay. Dus ik moet gaan schrijven nu.
[ [url=m/rttgUz.jpg]Afbeelding[/url] ]



Laat je weten hoe hij is? Heb er ook al een paar keer naar zitten kijken. Ben nu steeds just dance aan het doen op de switch als cardio workout.

Vanochtend helaas noppes eraf na weer een week goed opletten -O-

Van net dus maar helemaal losgegaan in de woonkamer met een dans hiit workout van 20 minuten, klein uurtje just dance gevolgd door een kickbox cardio workout op youtube :')


Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18725
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:42

Goed bezig!

Ik meld me ook weer.. motivatie een beetje foetsie. Vandaag wel even 500 kcal weggewandeld, dus dat is al een goed begin!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:56

Ik heb ook nog een stipje :+ ik lees vooral mee voor inspiratie en motivatie.

san4nie
Berichten: 3577
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:11

Gezellig allemaal!
Hier gaat het niet zo best. Zoveel stress voor studie..

Wilde net gaan hardlopen, maar helaas... :+

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:39

Ik heb een mega slecht weekend achter de rug qua eten. Denk aan spareribs, monchou taartje (de zaterdag en de zondag), friet, bitterballen en knakworsten met lekker veel mayo. :')

Vandaag weer gezond eten, waar ik net zo veel van kan genieten als ongezond eten gelukkig. :D

Jorex

Berichten: 9998
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:14

@DideH het is zeker wel een flinke oefening. Ik had hem vrijdag op moderate gezet, was toch iets te licht. Dus gisteren 2 punten hoger gezet van 14 naar 16 en ik heb me toch een spierpijn vandaag. Maar vrijdag ben ik ook maar een halfuur ervoor gegaan en gisteren een uur. Dus vandaag even een dagje pauze.

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:48

Ik zou me ook graag melden. In de andere topics sluit ik niet helemaal lekker aan voor mijn gevoel. Even kort wat over mezelf:

Ik heb sinds augustus 2020 een kantoorbaan en hoewel het een leuke baan is doet het me lichamelijk geen goed. Ik heb mijn gewicht eerder eigenlijk niet bijgehouden maar ben toch echt wel aardig (ongeveer een kledingmaat) aangekomen. Het plan was om bij een vereniging te gaan sporten maar dat gaat natuurlijk voorlopig nog niet :+

Ik ben ben begonnen met maaltijd vervangers en verdiep me ondertussen in de wereld van gezond eten :') Ik heb nu 3 weken achter de rug en ongeveer 3 kilo afgevallen. Ik vervang nu nog alleen het ontbijt met een shake, lunch met een cracker en probeer 's avonds koolhydraat arm te eten. Tussendoor bestellen we af en toe nog eens wat en ik eet ook gewoon nog af en toe een bakje nootjes/chips/koek. Wel ben ik me een stuk bewuster van de porties

@Jorex De ringfit lijkt me ook wel wat! Heb je er veel ruimte voor nodig? Met Just Dance moet ik eigenlijk altijd de salontafel door de woonkamer slepen en daar heb ik niet altijd zin in