Crossfit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skessa_
Berichten: 10626
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 16:37

Loei schreef:
Gisteren ook weer Crossfit les gehad. Geen Fundamentals dit keer, gewoon nu officieel te WODs. Nou het was doodgaan hoor. Ongelooflijk.

Na warming up moesten we 40 minuten wod, incl rustpauzes tussendoor.
5 rondes van ieders 4 minuten, daarna elke keer 4 min rust.
vrouwen 20 calorieën Row, mannen 30 calorieën Row
daarna 20 burpees, mannen 30
daarna resterende tijd hardlopen, een ronde dat onze trainer had uitgemeten.
En bovenstaande ronde dus 5 x.
Klinkt makkelijk maar daarna ben je helemaal naar de kloten. Flinke spierpijn nu.



Dat zou echt niks voor mij zijn :=

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 01:06

Vandaag weer een wodje gedaan!
Was best oké moet ik zeggen, combinatie van conditie en kracht/turnen.

Warming up was een Tabatha. Steeds 20sec een oefening doen en daarna 10 seconden rust. Eerst air Squat, dan mountain climbers, dan push up Terwijl je ondersteboven 'hangt' (weet niet hoe ik dat anders moet uitleggen :') ) en jumping jacks.

Daarna 4 rondes max Cals/reps.
60 sec on, 30 sec off.

- Row
- Bar muscle ups
- Handstand pushups
- Assault bike
- Rest

Totaal had ik 188 cals/reps. Vind het een prima resultaat!
Ik ga toch kijken of ik mijn abonnement ga verhogen zodat ik meer kan sporten haha

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 09:29

Ik neem even een rustdagje.
Gister back squat getest, nieuw PR!
Er staat een filmpje op mijn instagram:
www.instagram.com/jipvandam

Ik wil daar ook wat meer crossfit dingen gaan posten.

Daarna hadden we Cindy:

20 minuten AMRAP:
5 pull-ups
10 push-ups
15 air squats

Ik had op 5 squats na 16 rondjes.

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:45

Maanlicht schreef:
Ik neem even een rustdagje.
Gister back squat getest, nieuw PR!
Er staat een filmpje op mijn instagram:
http://www.instagram.com/jipvandam

Ik wil daar ook wat meer crossfit dingen gaan posten.

Daarna hadden we Cindy:

20 minuten AMRAP:
5 pull-ups
10 push-ups
15 air squats

Ik had op 5 squats na 16 rondjes.


Jeetje wat een lijf heb je zeg. Mag je echt heel trots op zijn!

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:53

16 rondes, netjes!
Ik doe vandaag een open box.
Geen idee nog van welke workout ik doe, maar even lekker mijn eigen tempo. Mijn rug werkt vandaag even niet mee >;)

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 11:00

Awww dank je Loei, lief! Ik werk er hard voor.

@Yacintha: lekker, open box! Wil dat eigenlijk ook wel graag een keer doen. Even op je eigen tempo.

Hoe meer de dag vordert, hoe meer spierpijn ik krijg :+. Toch heel blij dat ik vanmorgen niet ben gegaan. Ik zag in de app wallballs en box jumps, dus daar mis ik niets aan :=

Skessa_
Berichten: 10626
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:24

Netjes hoor Maanlicht! En wat was je PR?

Ik had ook 1 x dat er iemand achter stond en die me per ongeluk aantikte, waardoor ik juist uit balans raakte -O-

Ik zou eigenlijk gisteren mee doen met Olymisch liften, maar de moeder van mn vriend ligt in het ziekenhuis, dus op ziekenbezoek geweest.

Maandag nieuwe kans!

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 11:41

Skessa_ schreef:
Netjes hoor Maanlicht! En wat was je PR?

Ik had ook 1 x dat er iemand achter stond en die me per ongeluk aantikte, waardoor ik juist uit balans raakte -O-

Ik zou eigenlijk gisteren mee doen met Olymisch liften, maar de moeder van mn vriend ligt in het ziekenhuis, dus op ziekenbezoek geweest.

Maandag nieuwe kans!


55 kilo. Ik had nooit eerder back squat getest dus was aangenaam verrast.

Oei, sterkte!

Skessa_
Berichten: 10626
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:04

Oh super netjes! Bij mij staat ie op 50, maar is inmiddels wel even geleden.


Bedankt!

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 15:47

Hier nog een fanatieke crossfitter. Ik crossfit nu zowat 4 jaar en train 3 a 4 dagen in de week.

Momenteel kamp ik met een rugblessure, waardoor m’n trainingen wat aangepast moeten worden, maar ik kan (gelukkig) alsnog veel doen. Gister toevallig wat geëxperimenteerd met hang cleans (vanuit het rek) en daarbij 65kg aangetikt. Het was niet de max, maar het lukte redelijk pijnvrij :)

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 22:06

Welkom! Super goed die hang cleans!

Mijn training ging heel slecht vanmorgen, ik was duidelijk nog niet voldoende hersteld.. mijn schouders en bovenarmen waren compleet verzuurd na de eerste ronde van de workout. Dus nu even twee dagen rust.

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 16:35

Wij hadden een 'weekend warrior' wod. Normaal houd ik er wel van als dingen op het randje zijn, maar deze was sowieso voor mij echt niet te doen. Als ik de regels had gevolgd zou ik gewoon 15 minuten alleen maar burpees doen, en dat zag ik echt niet zitten. Was voor mij de eerste keer dat ik het van te voren al opgegeven had. Wat eigenlijk zonde was, lang niet zo hard getraind als normaal terwijl ik natuurlijk ook gewoon het beste er van had kunnen maken. Achja wijze les dat ik me niet zo van de wijs moet laten brengen! :D

Afbeelding

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 00:18

Vandaag weer lekker een wod gedaan! Was pittig, mijn rug wilt nog steeds niet mee doen en na de workout begonnen mijn benen ook te protesteren. Maar al met al was het hoognodig om weer wat te doen, haha.

Het eerste gedeelte ging me vrij makkelijk af. Was met 6 minuten al met alle rondes klaar.
Tweede gedeelte was pittiger, vooral de sit ups. Ik heb aardig wat buikspieren, maar mijn rug wilde echt niet hierin mee komen. Heb sowieso de ab mat weg gelaten, ik kan geen holle rug maken.
Qua floor press toch 25 kg behaald. Niet super veel, maar was voor nu even genoeg :')
En als eindresultaat 3+58! Heel hartelijk die laatste twee pull ups, ik vond 4 wel een mooi getal haha.

Afbeelding

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 09:40

Lekkere WOD!

Ik ga vanmiddag weer trainen, hopelijk gaat het beter.

Dit is de WOD:
Afbeelding

Skessa_
Berichten: 10626
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:44

Ik ben gisteren geweest!

We hadden eerst een extra warm up van 3 rondes. 40 sec werken, 20 sec rust.

Step over box
jumping lunges
planken en dan moet je handen omhoog om en om

Daarna stukje oefenen, peg board, ring dips, dubble unders. DU wilde al een hele tijd niet meer lukken, maar kreeg er toch weer een aantal uit nu *\o/*


Toen de wod, "Karen". Die hadden we 3 weken terug ook...
Toen was de time cap 12 minuten en haalde ik m niet op 8 WB na... Nu was ik klaar in 9.49 met precies hetzelfde gewicht *\o/* *\o/* *\o/* Ik was echt zo onwijs blij :D :D

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:00

Ja was erg leuke wod! Heb nu aardig wat spierpijn in mijn borst en schouders :')

Pittige wod Maanlicht! Ben benieuwd hoe die gaat bevallen. Ziet er wel leuk uit.

Goed bezig Skessa_! Dat is toch wel het allerleukste van de CrossFit, de vooruitgang zien die je hebt gemaakt. In gewicht en in tijd!

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 08:58

Leuk dat bij jullie dezelfde WOD's weer terugkomen! Dat is bij ons niet zo, althans ik heb het nog niet meegemaakt.
Gisteren zei de instructeur tegen mij dat ik best wel zwaarder gewicht kon pakken bij de floorpress. Ik had er wel wat moeite mee maar het is gelukt. Het was maar 12kg per arm (kettlebells) maar ik probeer me niet te veel te vergelijken. De rest van de WOD ging alweer niet zo goed, hopen dat het de volgende keer weer beter gaat :=

Skessa_
Berichten: 10626
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:43

Normaal gesproken komen ze niet zo snel al terug hoor! Gelukkig, ik hoef niet elke 3 weken 150 wallballs te doen :') Maar voor nu was ik blij dat het zo goed ging :D

Gisteren weer geweest.

Extra warm up, 3 rounds, 40 sec werken, 20 sec rust. Power clean, push press, front squat. 40 sec is toch best lang dan :')

Daarna nog een stukje oefenen pistol squats (maar dat kan ik niet :=)

Daarna een wod met buddy

16 min amrap

10 Burpees (5 om 5)
20 Push ups (5 om 5)
30 Box jumps (5 of 5)
40 Air squats (10 om 10)

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:55

Pittige WODs komen voorbij zeg!
Bij ons komen vooral regelmatig bepaalde oefeningen voorbij, waar je dan vooruitgang in kunt zien. Maar het is elke dag wel weer een nieuwe wod, nooit exact dezelfde.

Vandaag heb ik weer een open box gedaan. Eerst warming up met leg raises, jumping jacks en mountain climber maar dan knieën gekruisd zeg maar haha.

Daarna zelf wat oefeningen samen gesteld om mijn rug beetje te ontzien, maar wel lekker te trainen.

- Zij uikspieren met 10kg plate
- Lunges met 12kg KB
- KB swing 12kg
- Sumo raise met 12kg KB.

Eerst begonnen met 10 herhalingen per oefening, daarna elke ronde met twee verhoogd. 4 rondes gehaald, dus 16 herhalingen per oefening, en toen was de tijd voorbij :')

Misschien maar goed ook, want ik had een hele strijd met mijn lichaam. Dus al met al toch trots dat ik heb doorgezet en dat mijn lichaam zich niet uitschakelde!

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:11

Uitdagende WOD’s!


Ik heb gisteren deze gedaan:
Afbeelding
Mijn eerste ronde was het langzaamst, daarna ging het een stuk vlotter en was ik meestal rond 2:10 klaar. Het is echt ziek wat die lunges met je benen doen, de DL erna voelde ik mijn benen echt. Vond deze WOD heel goed te doen! Er was daarna nog een toetje toe met zware squats vanuit het rek, maar het was al tijd, en ik moest snel douchen en naar school, dus diw niet meegedaan.
En nu spierpijn in mijn billen. :Y)

Skessa_
Berichten: 10626
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:24

Jumping lunges zijn echt de hel. Daar heb ik ook wel eens paar dagen flinke spierpijn van gehad :')


Wij hadden gisteren oefenen 5x5 push press en pull ups.

Daarna tabata air squats en push ups


Wod was

Front squats 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
Burpees over the bar 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1
Sit ups, elk rondje 9


Front squat en burpees moesten steeds bij elkaar 11 zijn. Ene liep af en andere liep op
En erna sit ups.

Time cap 15 minuten. Maar niet gehaald, burpees kan ik gewoon niet snel, dus dan haal ik t al snel niet.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 12:14

Oehh lekkere WODjes!
Vooral die van Biscuitje lijkt me wel wat.

Ik ben helaas nogal aan het kwakkelen met mijn gezondheid. Vorige week alleen op zaterdag geweest, rest van de week rust genomen wegens lichte overtraindheid.

Afgelopen zaterdag weer getraind en dat ging heel lekker, alleen ben ik sinds zaterdagavond ziek (griep). Heb in rust al zo’n hoge hartslag en ben ook koortsig dus kan echt niet trainen. Heb ook nog steeds spierpijn van het trainen van zaterdag haha. Baal wel behoorlijk, zo schiet het natuurlijk niet op.

Ben wel super gemotiveerd nu, heb wat sponsor dingen liggen die heel leuk zijn en ook een fitness fotoshoot in de planning!

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:13

Beterschap Maanlicht!
Wat ontzettend gaaf dat die sponsor shoot in de planning staat, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Leuke WOD Skessa! Burpees ben ik ook niet zo snel in, sommige mensen kunnen ze zo snel! :oo

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 10:48

Ik mag weer aan de bak!

100 back squats
90 push-ups
80 sit-ups
70 front squats
60 bench presses
50 leg lifts
40 overhead squats
30 pike push-ups
20 toes to bar

Skessa_
Berichten: 10626
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 14:05

Zo dat is pittig om mee te beginnen!


Gisteren geweest.

Oefenen Touwtje springen/ Dubble unders.

Turkish Get Up

Toen toch iets met burpees over the bar.

Tabata:
Thrusters


Wod

10 min Emotm
6 Toes to bar (of variant)
??? Wall balls


Opzich wel een leuke les!