Crossfit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sall

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 17:27

Hopelijk begrijp ik straks alle termen beter :+

Gisteren kickboks training op bokszak gedaan was ook een proefles en morgen ga ik crossfit proefles plannen

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 17:39

Goede deadlifters hier! Ik ben er nog niet zo goed in. We doen het ook niet heel vaak. Kom nu tot 70 kilo.

Wij hadden een lekkere workout vanmorgen, kwam er lekker vlot doorheen
Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:07

Ziet eruit als een fijne wod maanlicht :j

CarpeDiem_

Berichten: 2539
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:03

Lekkere WODs komen weer voorbij :D en 130KG deadlift Frummels, petje af hoor!

Hier vanmorgen aan de gang geweest voor de Dutch Throwdown qualifiers. We doen vanaf de box met 11 man/vrouw mee, zou leuk zijn als een van ons zich weet te kwalificeren:D

Je hebt 2 weken de tijd om 3 verschillende wods te doen, vandaag wod 2 en wod 3 gedaan samen met 2 anderen. We begonnen bij wod 3:
Rx & Advanced

Four minutes to find max weight in the complex of:
Snatch + Hang Snatch (any style)

Scaled

Four minutes to find max weight in the complex of:
Clean + Hang Clean (any style)


Ik doe mee in de categorie scaled en dit was niet mijn wod :') eindscore was 37,5KG

Afbeelding

Hierna wod 2 gedaan:
Scaled

For time with an 8 minute timecap
10 Bar Facing Burpee over Bar
20 Deadlifts 60/40kg (Teens 35/25kg)
10 Bar Facing Burpee over Bar
100 Single Unders

There is a tiebreaker after the second set of burpees.


Deze lag mij een stuk beter en was met 3:19 min klaar :)

Volgende week zaterdag de laatste wod, die gaat ook wel heavy worden

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:06

Wod3 klinkt heerlijk! Is wel in mijn straatje haha.
En wauw netjes resultaat van allebei de wods zeg!
Mijn deadlift klinkt zwaar maar ik ben groot en niet heel licht dus dat brengt het wat meer in perspectief denk ik :D (1.80m. en 79 kg)

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:29

130KG klinkt mij sowieso wel als veel!
Ik heb 1x een sandbag van 35kg gecleand en dat vond ik al retezwaar :o

Wat word er bedoeld met 'there is a tiebreaker after the second set of burpees' ? 3:19 klinkt als een mooi resultaat, goed bezig!

Wij hadden vanochtend een tabata workout, ik ben nog niet van de zware gewichten al zit er zeker verbetering in.


skill/strength
Single arm press (8kg, alleen hierbij had ik echt zwaarder moeten pakken)

6 5 4 3 2 1

Tabata
around the head (8kg)
ropejumps
Sumodeadlifthighpulls(16kg)
Walkouts

6 rounds

Faringo
Berichten: 8204
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 14:28

Ik heb vanmorgen m'n proefles gehad. Meegedaan met een teamwod met 1 op 1 begeleiding van een coach. Poeh, dat was afzien, maar wel echt super tof! Ingeschreven voor een proefmaand. Eerst 2 on ramp lessen volgen en dan mag ik de wods gaan volgen. Maar nu eerst....spierpijn uitzingen

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 16:50

Faringo schreef:
Ik heb vanmorgen m'n proefles gehad. Meegedaan met een teamwod met 1 op 1 begeleiding van een coach. Poeh, dat was afzien, maar wel echt super tof! Ingeschreven voor een proefmaand. Eerst 2 on ramp lessen volgen en dan mag ik de wods gaan volgen. Maar nu eerst....spierpijn uitzingen


Leuk! De eerste tijd heb je veel spierpijn inderdaad. Slik je magnesium?

Faringo
Berichten: 8204
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 16:52

Ja dagelijks, eiwitshake ook in huis. Veel drinken, morgen rondje wandelen. Dan komt het wel goed. Moet er ff doorheen de eerste periode. Het is het waard :j

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 18:00

Ik praat ook graag mee! :D
Ik doe nu al zo'n half jaar denk ik aan CrossFit. Heb een paar maanden niet gedaan vanwege werk in het circus, maar ben sinds deze week weer begonnen.
Ben nog echt wel een newbie haha, maar zie gelukkig steeds sneller vorderingen in gewicht.

Heb helaas wel problemen met mijn rug, waardoor ik niet altijd goed kan sporten. Maar dat is gelukkig ook weer het mooie aan CrossFit, het kan op eigen niveau en tempo

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 11:44

Welkom Yacintha! Leuk dat je mee komt praten.

Ik heb vanmorgen een Strength class gedaan. We moesten 3x10 sets incline bench doen op 75% van je 1RM.

Daarna een metcon, 5 rondes van:
10 weighted leglifts
6 seated DB press
4 DB snatch (AHAP)

Het ging best lekker. Ik vind het heerlijk om zo mijn zondagochtend te beginnen. Wil wel vaker Strength gaan doen eigenlijk, maar ik wil ook de gewone crossfit 4x in de week blijven doen.

Faringo
Berichten: 8204
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:53

Welkom Yacintha!

Lekker zo'n workout Maanlicht. Ik vind sporten in de ochtend ook heerlijk! De termen ben ik nog niet zo bekend mee maar dat komt vanzelf.

Ik heb werkelijk overal spierpijn op de plekken waar het hoort. Zo'n gevalletje 'gaan zitten is lastig' :'). Straks nog even een rondje wandelen. Even beweging is wel nu.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:29

Welkom yacintha!

Maanlicht: heerlijke wod. En ik vind smorgens in t weekend sporten ook fijn. :j

Faringo :)) even goed bewegen dan inderdaad!

Hier vanmorgen ook een wod gedaan. Het was een partner wod, en als de ander bezig was met de non barbell oefeningen, moest jij m vast blijven houden. Op de grond is 14 burpees :+ dus we hebben m met wanhoop vastgeklampt haha.

Voor de wod nog 2 reps till max van push press gedaan en heb een nieuw PR van 52,5 kg. 50 was altijd een mentaal dingetje voor me dus ben echt trots dat het me vandaag gelukt is, en een beetje meer *\%/*

Dit was de wod ~~}> :roll: ik ga nu huilen onder de douche haha
Afbeelding

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 16:07

Haha geweldig! Mooi is dat. Zoiets heb ik nog niet gedaan.

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 00:04

CrossFit in de ochtend is niets voor mij :')
Eerste start om 9 uur, maar dan ben ik de rest van de dag vrijwel knock out, of Nou ja mijn lichaam haha. 19 of 20 uur is voorkeur!

Oh wat leuk Frummels! Zoiets heb ik ook nog nooit gedaan. Wel andere soort.
Ooit een keer handstand hold gedaan met penalty 500m run. Nou, ik kan al niet zo goed een handstand, laat staan langer dan 20 seconden :\

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 12:15

Haha! Ik vind sporten heerlijk ‘s ochtends!

We hebben deze week testweek. Ik heb vandaag deadlift getest, wil graag deze week nog bench, back squat en strict press doen, en mocht het nog lukken front squat ook. Omdat ik nog geen half jaar bezig ben test ik nog niet op 1RM, maar 5.

Ik merkte vandaag dat mijn deadlift techniek nog niet top is, heb het ook nog niet zo vaak gedaan. 3 maanden geleden zat ik op 35 kilo voor 5 herhalingen, nu op 70. Ben erg tevreden.

Daarna hadden we de Jackie WOD.
1000 meter row
50 barbell thrusters
30 pull-ups

Ik heb de pull-ups met een low bar gedaan, was binnen 12:45 klaar.

Faringo
Berichten: 8204
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:18

Ik wou dat ik vaker in de ochtend kon sporten, maar helaas een kantoor baan. Zelf als ik de les van 6.30 uur zou willen volgen word het krap allemaal. Dus dan toch maar in de avond en in het weekend in de ochtend.

Mooie vooruitgang met je deadlift Maanlicht. Ik moet nog helemaal gaan ontdekken wat ik wel en niet kan en/of 'goed' in ben. Eerst lekker alles ontdekken en verstandig opbouwen. Wil me ook niet gelijk aan alle kanten overbelasten. Mijn spieren vinden het na 48 uur nog steeds niet leuk, maar het gaat de goede kant op haha.

Zware WOD Frummels, wel leuke opzet zo met de barbel. Een nieuwe pr is altijd een fijne opsteker!

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 00:02

6:30u jeetje :')
Bij ons beginnen ze pas om 9 uur, maar nu zijn er ook nog niet zo heel veel WODs te volgen helaas. Maar vanaf februari komen er gelukkig meer lessen bij!

Vandaag zat ook alles weer vol, dus maar een open box gedaan. Ook wel even lekker, beetje rustig aan mijn eigen ding doen. Donderdag weer wodje knallen *\o/*

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:42

Ik kom mij ook graag melden! Ik ben Sam, 20 jaar en sinds april 2019 lid van mijn box met een abonnement voor 2x per week. Ik ga meestal dus 2x per week, maar ik heb wel periodes dat ik maar 1x ga of helemaal niet voor een week.
Tot nu toe al veel geleerd, maar er zijn nog zoveel dingen die ik niet kan, die ik graag zou willen kunnen! Pull ups {:)-:(

Ik ben minder goed ontwikkeld op gebied van kracht, conditie is wel aardig. De combinatie van beide en ook de competitiedrang maakt crossfit erg leuk.

WOD van vandaag:
Afbeelding
Ik ging wel lekker! Van mijn clubje was ik één van de snelste! :D Ik vond de beschrijving niet heel duidelijk, maar je telt dus het aantal shuttle runs alleen. Je laagste score was je hoofdscore, maar ik zet de rest ook altijd in de app, is wel leuk als die WOD nog eens terug komt.

Bij mijn box kun je doordeweeks van 8-9 uur terecht voor de open gym (vrij trainen) en op dinsdag en donderdag is de eerste WOD al om 7(!!!) uur, en er zijn dus ook serieus mensen die daar aan mee doen!
Mij niet gezien, ik sport het liefste wel ‘s ochtends, dan doe ik mee met de WOD van 9 uur of 10:15 uur.

AylaB

Berichten: 255
Geregistreerd: 24-11-15

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:53

Hoi, ik heb echt geen idee wat crossfit is. kan iemand mij dat uitleggen?
heb er weleens vaker over gehoord en ben er wel echt benieuwd naar, want ben zelf gek op sporten en zou best weleens iets nieuws willen proberen.

Skessa_
Berichten: 10615
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:56

Gisteren geweest, was een erg vol lesje, pfffff


We begonnen met "warming up"

Eerst beetje oefenen, overhead squat, wall balls en american KTB Swings.

Toen 3 rondes van 40 sec werken, 20 sec rust.

Overhead squats, wall balls en american KTB swing.

Dat vond ik al een WOD op zich, maar was alleen de opwarming :=

Toen Bear Complex

Daarna de echte WOD


2 rounds for time

25 American Kettle bell swing, Goblet squat en Alternate KTB snatch (of zoiets := )

Skessa_
Berichten: 10615
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 16:00

AylaB schreef:
Hoi, ik heb echt geen idee wat crossfit is. kan iemand mij dat uitleggen?
heb er weleens vaker over gehoord en ben er wel echt benieuwd naar, want ben zelf gek op sporten en zou best weleens iets nieuws willen proberen.






Het is vanalles. Fitter worden voor iedereen. De ene les doen we veel met gewicht heffen, de andere keer conditie. Alles komt aan bod. Ook touw klimmen, handstand, Pull ups, gewichten, hardlopen, touwtje springen. Iedereen kan mee doen, omdat alle oefeningen schaalbaar zijn.

CarpeDiem_

Berichten: 2539
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:08


:+ :D

Faringo
Berichten: 8204
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:20

Ik had gisteren m'n eerste (van 2) on ramp lessen. Super leuk en erg leerzaam (gaat een wereld voor me open haha). Spierpijn valt erg mee vandaag, alleen wel een spier verrekt in m'n schouder (tijdens een burpee voelde ik het en toch doorgegaan). Wel wat last van, maar kan alle kanten nog op bewegen. Hoef zondag pas weer voor de tweede on ramp les dus tegen die tijd is het vast wel over. Heb er nu al zin in :-)

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:36

Gisteren ook weer Crossfit les gehad. Geen Fundamentals dit keer, gewoon nu officieel te WODs. Nou het was doodgaan hoor. Ongelooflijk.

Na warming up moesten we 40 minuten wod, incl rustpauzes tussendoor.
5 rondes van ieders 4 minuten, daarna elke keer 4 min rust.
vrouwen 20 calorieën Row, mannen 30 calorieën Row
daarna 20 burpees, mannen 30
daarna resterende tijd hardlopen, een ronde dat onze trainer had uitgemeten.
En bovenstaande ronde dus 5 x.
Klinkt makkelijk maar daarna ben je helemaal naar de kloten. Flinke spierpijn nu.