Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 20 van de 28 [ 685 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 28  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Lotgenoten Vitamine D tekort

 
Profiel   

Ja zit wat in. En afgelopen zomer waren het aantal zonuren voor mijn gevoel sowieso nog minder dan voorgaande jaren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 07:27 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Dan ga ik van de week toch ook maar voor K2 kijken :j

Mij is nog steeds een raadsel hoe ik aan een tekort kom. Ik loop dagelijks een paar uur buiten en val niet onder de doelgroep met verhoogd risico. Je zou denken dat dat genoeg is.


Nou ik weet niet wanneer ik voldoende zon moet zien met een baan :')

Afgelopen jaar op Curaçao geen enkel supplement nodig gehad, terwijl ik normaal na twee dagen echt verga van de spierpijn... Zegt ook wel wat denk ik...

Daarnaast ben ik voor een kaaskop vrij donker en verbrand ik nauwelijks, dat kan ook maar zo meespelen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 07:32 



 
Profiel   

Ik ben ook vrij donker voor een Nederlander en verbrand op zich wel, maar alles wordt snel bruin. Sinds ik de paarden in eigen beheer heb, ben ik echt wel veel buiten. Niet alleen om te mesten, maar regelmatig met de zitmaaier rond bijvoorbeeld. Zo’n minimaal 2 uur per dag, 5-6 dagen per week. Ik heb zelfs een zonnesteek gehad omdat ik te weinig had gedronken :+
Maar goed, het blijft Nederland inderdaad. Goede reden om de zon op te zoeken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 07:38 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Míj hebben ze het volgende aangeraden. Vanag 3000 iu ook vitk2
2500 iu / - mcg
5000 iu / 200 mcg
7500 iu / 300 mcg
10000 iu / 400 mcg



Dit snap ik niet helemaal ? Eerste getal is vit d , 2de getal K2 ???

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 09:40 



 
Profiel   

Mijn huisarts vroeg of ik wel eens buiten kwam :+

Meer dan de gemiddelde nederlander denk ik. Ik ben graag buiten, ik fiets, wandel en tuinier graag. Daarnaast rijd ik 4x per week buiten.

Ik slik 45 mcg (1800 iu) vit D3 en 75 mcg K2 per dag

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 09:44 



 
Profiel   

Dat heeft ze bij mij niet eens gevraagd. Sterker nog, als ik niet had aangedrongen, dan was vit D niet eens meegenomen in de test, nu komt dit er uit en moet ik maar een supplement bij de drogist gaan halen ipv het geteste bloedbeeld naast de klachten leggen. Maar goed, dat is een andere irritatie :+
Inmiddels behoorlijk vermoeid door het gebrek aan slaap, door de pijn in mijn gewrichten. Ik wordt zo’n 5-6x per nacht wakker van een zere schouder/elleboog als ik op die zij lig. Dan draai ik om, val ik in slaap tot het weer teveel pijn gaat doen. En verder heb ik de hele dag door pijn in mijn vingers, handen, polsen, schouders. Behalve als ik onder de douche vandaan kom. Dan ben ik een half uur pijnvrij.

Maar goed, ik slik braaf het supplement D3 en B12 en ga vrijdag wel weer in gesprek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 09:49 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Dat heeft ze bij mij niet eens gevraagd. Sterker nog, als ik niet had aangedrongen, dan was vit D niet eens meegenomen in de test, nu komt dit er uit en moet ik maar een supplement bij de drogist gaan halen ipv het geteste bloedbeeld naast de klachten leggen. Maar goed, dat is een andere irritatie :+
Inmiddels behoorlijk vermoeid door het gebrek aan slaap, door de pijn in mijn gewrichten. Ik wordt zo’n 5-6x per nacht wakker van een zere schouder/elleboog als ik op die zij lig. Dan draai ik om, val ik in slaap tot het weer teveel pijn gaat doen. En verder heb ik de hele dag door pijn in mijn vingers, handen, polsen, schouders. Behalve als ik onder de douche vandaan kom. Dan ben ik een half uur pijnvrij.

Maar goed, ik slik braaf het supplement D3 en B12 en ga vrijdag wel weer in gesprek.


Hebben wij dezelfde huisarts? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 09:58 



 
Profiel   

Daihyo, slik je wel magnesium ook ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 09:58 



 
Profiel   

Ja al jaren :j

Janine: dat is niet te hopen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 09:59 



 
Profiel   

Maris schreef
Rocamor schreef
Míj hebben ze het volgende aangeraden. Vanag 3000 iu ook vitk2
2500 iu / - mcg
5000 iu / 200 mcg
7500 iu / 300 mcg
10000 iu / 400 mcg



Dit snap ik niet helemaal ? Eerste getal is vit d , 2de getal K2 ???


Je onderschat jezelf. :D Want klopt helemaal wat je schrijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 10:02 



 
Profiel   

:+ haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 10:04 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Dat heeft ze bij mij niet eens gevraagd. Sterker nog, als ik niet had aangedrongen, dan was vit D niet eens meegenomen in de test, nu komt dit er uit en moet ik maar een supplement bij de drogist gaan halen ipv het geteste bloedbeeld naast de klachten leggen. Maar goed, dat is een andere irritatie :+
Inmiddels behoorlijk vermoeid door het gebrek aan slaap, door de pijn in mijn gewrichten. Ik wordt zo’n 5-6x per nacht wakker van een zere schouder/elleboog als ik op die zij lig. Dan draai ik om, val ik in slaap tot het weer teveel pijn gaat doen. En verder heb ik de hele dag door pijn in mijn vingers, handen, polsen, schouders. Behalve als ik onder de douche vandaan kom. Dan ben ik een half uur pijnvrij.

Maar goed, ik slik braaf het supplement D3 en B12 en ga vrijdag wel weer in gesprek.

Huisartsen laten nog wel eens steken vallen met vit D. Ik heb zelf besteld in België , dat is de stoot kuur die je hier, als je mazzel hebt, krijgt. D-cure 25000 heeft mij er overheen geholpen. In de winter elke twee weken eentje. Waarde zat na de zomer nog op 72 en ik kwam van 20 twee jaar geleden.
Ook de pijnlijke onder rug, zere spieren, zere handen is een stuk beter. Mijn artrose word er niet beter van maar wel dragelijker omdat de spierpijnen weg zijn of flink afgenomen. Onze huisarts houd 50 aan maar in ziekenhuizen houden ze 80 tot 100 aan. In het begin heb ik 12 weken elke week een capsule gehad. Dat zorgde dat het van 20 naar 50 ging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 10:04 



 
Profiel   

Daihyo, voor die zere gewrichten, houd dit filmpje in je achterhoofd : https://www.youtube.com/watch?v=ZWrMhU5 ... L&index=22

Ik denk dat je nu niet opeens vanalles moet gaan proberen hoor. Maar wie weet dat zoiets helpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 10:50 



 
Profiel   

Ik slik al
Jaren vitamine d en ook magnesium, van laatst genoemde werkt alleen de bisglycinaat bij mij.

K2 nog nooit van gehoord?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 10:53 



 
Profiel   

Ik slik magnesium omdat mijn zenuwen en spieren in mijn benen beschadigd zijn door 2 operaties. Slik ik het niet, dan heb ik behoorlijk last van restless legs en kramp. Zodra ik magnesium slik is dat stukken minder. Dat merk ik meteen. Ik kan inderdaad ook niet alle soorten hebben. Momenteel slik ik dit icm vit B6, wat de opname weer bevorderd. Ik heb nu alleen nog last na een dag lopen/staan en weinig zitten.

Maris: Borium dus. Als ik het goed begrijp is borium als het ware een transportmiddel, dat zorgt dat calcium, vit D en nog wat andere vitamines/mineralen/sporenelementen goed en op de juiste plek worden opgenomen. Of zie ik het verkeerd?
Ik kreeg via pb al het advies om te kijken naar een orthomoleculair therapeut voor het totaalplaatje. Maar inmiddels heb ik zoveel adviezen dat ik even goed moet gaan schiften.
En ik vind nog steeds dat de huisarts eerst die doorverwijzing naar de reumatoloog moet regelen, om dat uit te sluiten. Daar zitten iets teveel toevalligheden in wat betreft reumatische artritis. Als ik daar uitsluitsel op heb, kunnen er verdere stappen ondernomen worden, of het nu wel of geen reuma is. Maar dan kan ik gerichter zoeken naar die balans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:19 



 
Profiel   

Hmmm, dan kom ik nog met een advies, oeps. Voor rusteloze benen : vitamine B1 ! Is gelijk ook heel erg goed voor beschadigde zenuwen en zwakke, zere spieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:30 



 
Profiel   

Ja maar Maris, dat wil toch niemand? Rusteloze benen of beschadigde zenuwen / zwakke en zere spieren? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:35 



 
Profiel   

Haha geen probleem hoor. Hij komt er gewoon op de lijst bij. Ik kan wel een plank in gaan richten voor alle vitamines apart geloof ik :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:36 



 
Profiel   

Nadeel van vitamines b slikken is dat ze de bloedwaarden hiervan onbetrouwbaar maken.
Heb je echt vitamine b gebrek dan zal je aan injecties moeten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:39 



 
Profiel   

Alleen de bloedwaarden van B of heeft dat op alles invloed?
Er is verder niet getest, maar puur op reumafactoren, B12 en daar is D aan toegevoegd op mijn verzoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:41 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Ja maar Maris, dat wil toch niemand? Rusteloze benen of beschadigde zenuwen / zwakke en zere spieren? :+


Haha, ik bedoelde natuurlijk dat vitamine B1 rusteloze benen tegengaat. En goed is voor het herstel van spieren en zenuwen.

Daihyo, Dr berg ( uit het filmpje over boron, hij heeft nog honderden andere flimpjes ) is heel erg voor het innemen van edelgist. Daarin zitten alle B vitaminen ( behalve B12). Zeker omdat je al B12 inneemt kan het handig zijn ook de andere b vitaminen in te nemen. Zodat je de balans tussen de b vitaminen niet/minder verstoort.
Edelgist bevat ook nog eens veel aminozuren en ook mineralen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:41 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Alleen de bloedwaarden van B of heeft dat op alles invloed?
Er is verder niet getest, maar puur op reumafactoren, B12 en daar is D aan toegevoegd op mijn verzoek.


Als je laat testen op B12 terwijl je B12 inneemt zegt die waarde niets meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:42 



 
Profiel   

Ja, maar ik nam nog geen B12, dat ben ik gaan doen nav de test.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:45 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ja, maar ik nam nog geen B12, dat ben ik gaan doen nav de test.


Ha, dat is goed. Hoe hoog was je B12 ? En weet je dat ze b.v. bij het B12 instituut in Rotterdam zeggen dat alleen injecties werken ?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:50 



 
Profiel   

De logica van 'alleen injecties bij B12 tekort' snap ik wel.

Een pilletje in letterlijke zin des woords slikken werkt niet, want het mechanisme om de boel op te nemen is krek het probleem.

Wat nog wel kan: een hoog gedoseerd pilletje dat bedoeld is om te 'smelten' in je mond: via het mondslijmvlies gaat dan een deel van de B12 het bloed in.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 12:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 20 van de 28 [ 685 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 28  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen