Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 83 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bedorven, rauw varkensvlees....

 
Profiel   

Misschien een beetje een domme vraag/topic..

Ik heb gister speklappen gebakken. De rauwe lapjes heb ik met een vorkje in de pan gelegd. Normaal gooi ik dat vorkje meteen de afwas in, maar blijkbaar dus vergeten.

Nu dacht ik net stukjes fruit te gaan eten, maar ik pakte dus dat verkeerde vorkje van de speklappen van gister dat op het aanrecht lag... heb er een paar stukjes mre gegeten tot het toch wel heel vies begon te smaken...

Nu maak ik me dus nogal zorgen. Ik heb een fobie voor overgeven dus ik vind het echt heel eng. Kan ik van zo'n besmetting zo ziek worden al? Ik heb voor de zekerheid extra vitamine C geslikt en een lepel honing (werkt bacteriedodend, geen idee of het helpt :') )

Iemand ervaring hiermee? En wat kan ik doen om het zo veel mogelijk 'tegen' te gaan?..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 11:29 



 

Kan geen kwaad hoor. Je word er echt niet zomaar ziek van. Met kip wil het wel eens een ander verhaal zijn. Maar met varken en koe valt het vaak wel mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 11:31 



 
Profiel   

Ik denk dat dat wel mee zal vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 11:31 



 
Profiel   

Kan gebeuren hoor, ga je niet dood aan :n En het was dus alleen rauw? Niet bedorven neem ik aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 11:32 



 
Profiel   

Gewoon even bellen met de huisarts assistente.

Als ik zie wat ik allemaal heb opgegeten. Dan was ik allang dood geweest.

Per ongeluk rauwe kip, gerookte spek eet ik ook gewoon rauw.
Gehakt vis ik uit de pan.

Één x voor elkaar gekregen om bedorven melk te drinken.

Had dorst, was in de nacht, donker, en ik hijs mij een slok achterover. :')
En ook niet kotsen ofzo, niet ziek geweest.

Het verschilt per lichaam.
Dus ik zou gewoon ff bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 11:33 



 
Profiel   

Liesje1611 schreef
Kan gebeuren hoor, ga je niet dood aan :n En het was dus alleen rauw? Niet bedorven neem ik aan?


Het smaakte heel naar. Geen idee of het gewoon zo smaakt of wel bedorven was... ligt er sinds gisteravond..

Ik weet dat ik er niet dood aan ga, maar ik heb een fobie voor overgeven. Dus ik ben vooral heel bang dat dat gebeurt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 11:34 



 
Profiel   

Hoi Pepper,

Ik heb dezelfde fobie dus ik kan me een beetje voorstellen hoe je je voelt. Maar als je met het vorkje alleen in het varkensvlees hebt geprikt denk ik dat het geen kwaad kan. Buikpijn/misselijk gebeurt denk ik pas als je echt een stuk bedorven vlees gegeten zou hebben.

Probeer vooral iets te gaan doen waardoor je er niet aan denkt. Mensen met emetofobie zijn helaas heel goed in het "zichzelf misselijk denken".

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 11:35 



 
Profiel   

Als kind heb je waarschijnlijk de meest bizarre dingen in je mond gestopt. Een keertje rauw varken aan je vork kan je lichaam heel waarschijnlijk prima hebben.
Stel dat je ziek wordt, dan merk je dat snel genoeg. Tot die tijd zou je je niet druk moeten maken :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 11:39 



 
Profiel   

Rauw varkensvlees brengt weinig risico mee voor de mens. Alleen is de smaak misschien niet zot e waarderen Zou me dus weinig zorgen maken. Zat er misscjhien marinade op die in combinatie met fruit niet zo gewekldig is.
Ik zou ook niet allerlei andere dingen gaan eten om een risico wat er niet is tegen te gaan


Laatst bijgewerkt door MiekeFS op 23-01-20 11:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 11:40 



 
Profiel   

Waren het kant en klare stukjes fruit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 11:41 



 
Profiel   

Als er alleen wat vocht van de speklappen aan zal zitten zal het wel niet veel uitmaken.
Maak je niet gek door je fobie daarom ga je je juist misselijk voelen..
je lichaam kan zoiets echt wel even verwerken.. misschien dat je er hooguit nodig van naar de wc moet, maar lijkt me echt een kleine kans ;)

Edit: En ik heb laatst stukjes beschimmelde brood gegeten (had ik aan de kant gelegd om weg te gooien en verkeerde zak gepakt) en wel 5 stukjes watermeloen met prik toen ik er achter kwam dat het niet zo hoort te smaken. Ben niet ziek geworden :')
Ik moet echt beter naar mijn voedsel kijken haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 11:43 



 
Profiel   

Ik denk ook dat het wel meevalt. Zoveel heb je niet binnen gekregen.

Ga lekker wat doen om jezelf goed af te leiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 11:56 



 
Profiel   

Met je fobie erbij is het natuurlijk erg schrikken, maar: zoals je het omschrijft zou het geen kwaad kunnen en hoef je waarschijnlijk niet over te geven.

Drink even een glaasje met iets om de smaak weg te krijgen. Wat je nu hebt binnengekregen is niet schadelijk voor je lijf.

Beterschap :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 11:59 



 
Profiel   

Hier krijg je niks van! Ik pak op werk regelmatig rauw vlees vast (snacks). En ik eet dan ook wel eens gewoon zonder iets te krijgen. En ik eet niet eens vlees normaal gesproken. Dus als iemand zijn maag dan van slag zou moeten zijn is het die van mij. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 12:06 



 
Profiel   

Niks aan de hand. Als je jezelf zo druk gaat lopen maken en erop blijft focussen word je vanzelf misselijk, dus ik zou wat afleiding zoeken en je lijf z’n werk laten doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 12:18 



 
Profiel   

Even tanden poetsen voor de smaak en de deur uit afleiding zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 12:24 



 
Profiel   

Ik zou eerder denken dat het aan je fruit ligt dan aan een vieze vork.
Het enige wat je van rauw varkenvarkensvlees kunt oplopen is Hepatitis E, maar van jouw vork lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 12:58 



 
Profiel   

bigone schreef
Waren het kant en klare stukjes fruit?

Die kunnen ook heel gek smaken weet ik uit ervaring. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 13:05 



 
Profiel   

voorverpakt fruit kan ook echt smerig smaken op een gegeven moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 13:08 



 
Profiel   

Het vlees was toch niet bedorven?

Je hebt een vorkje niet afgewassen, daar zit mogelijk sap aan van gewoon vers vlees van gisteren.

Daar hoef je je echt niet druk om te maken.


Ik denk dat de vieze smaak eerder komt omdat je je realiseerde dat het een vies vorkje was, in combinatie met jouw emetofobie, waardoor je op voorhand schrik hebt om "vooral maar niet misselijk te worden".

Dit is een invulling van mij, ik heb geen emetofobie, maar ik kan me wel voorstellen dat iets zo kan werken in je hoofd.

Ik zou proberen om het idee dat je er ziek van zult worden los te laten, als je gewoon een gezond persoon bent word je niet zomaar ziek van rauw vlees en in dit geval is het niet eens het vlees zelf dat je rauw binnen hebt gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 13:21 



 
Profiel   

Varkensvlees is eigenlijk sowieso niet erg geschikt voor humane consumptie omdat een varken een aas- en afvaleter is en alle opgenomen afvalstoffen opslaat in het vet.
Het is dus echt heel erg ongezond.

Op deze manier krijg je kruisbesmetting en dat is wel degelijk levensgevaarlijk. Valt niet mee dus.

Ik zou sowieso vleesproducten schrappen wanneer je iemand bent die zich bezorgd maakt om zijn/ haar gezondheid. Beetje cru wellicht..... maar soit

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 13:23 



 
Profiel   

Ninx schreef
Varkensvlees is eigenlijk sowieso niet erg geschikt voor humane consumptie omdat een varken een aas- en afvaleter is en alle opgenomen afvalstoffen opslaat in het vet.
Het is dus echt heel erg ongezond.

Op deze manier krijg je kruisbesmetting en dat is wel degelijk levensgevaarlijk. Valt niet mee dus.

Ik zou sowieso vleesproducten schrappen wanneer je iemand bent die zich bezorgd maakt om zijn/ haar gezondheid. Beetje cru wellicht..... maar soit


Als die varkens dat daadwerkelijk eten is het idd niet goed voor je. Maar de slachtvarkens in NL staan op een streng dieet, dus deze varkens kun je veilig eten.
Of de hoeveelheid vet ook echt goed voor je is, is een andere discussie, want varkensvlees bevat nu eenmaal meer vet dan rund of kip. Maar een speklapje zo af en toe kan niet veel kwaad.

Je kán hiervan kruisbesmetting krijgen, maar meestal kan een gezond lichaam dat wel aan en in de meeste gevallen verloopt dat niet levensgevaarlijk.

Zou er iig niet om gaan stressen, straks ga je nog overgeven van de stress.


Laatst bijgewerkt door verootjoo op 23-01-20 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 13:45 



 
Profiel   

Sluit ik me helemaal bij aan Ninx.
Varkensvlees an sich is al zeer ongezond, maar zeker als je een kotsfobie hebt snap ik niet dat je überhaupt dode dieren eet. Het zal je verbazen hoeveel (poep)bacteriën en ziekmakers er aan kleven, nog los van ziektes die de geslachte dieren kunnen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 13:46 



 
Profiel   

BarbaLala schreef
Sluit ik me helemaal bij aan Ninx.
Varkensvlees an sich is al zeer ongezond, maar zeker als je een kotsfobie hebt snap ik niet dat je überhaupt dode dieren eet. Het zal je verbazen hoeveel (poep)bacteriën en ziekmakers er aan kleven, nog los van ziektes die de geslachte dieren kunnen hebben.


Het veevoer dat deze varkens krijgen is verkrijgbaar in verschillende 'kwaliteiten'. Veel, niet zulke betrokken boeren, kiezen vaak voor goedkoop.
Daar zit veel afval uit de voedingsindustrie in, maar ook slachtafval en kankergezwellen.
De poepbacterie wordt ook ZEER veelvuldig aangetroffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 13:49 



 
Profiel   

BarbaLala en Ninx; zeg dan gewoon dat TS elk moment kan dood neervallen _O-

TS de hoeveelheid vocht/ vet aan je vork is zo klein daar krijg jij helemaal niks van.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 13:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 83 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen