Extreem droge lippen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2304
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Extreem droge lippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 00:36

Hoi allemaal,

Het is weer winter en ik heb dus weer extreem droge lippen. Ik drink voldoende dus daar ligt het niet aan.

Heeft er iemand de tip om de lippen te herstellen?

Alvast bedankt!

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Extreem droge lippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 00:37

Scrubben!

Change03

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-12-19

Re: Extreem droge lippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 00:47

Inderdaad, lekker scrubben!

Beetje suiker, olijfolie en honing :j goed wrijven en daarna een laagje vaseline of andere lippenbalsem erop

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 00:54

Ik heb hier ook last van.
Bij mij hielp het om op zoek te gaan naar een lippenbalsem met natuurlijke ingrediënten. Daarnaast smeren, smeren en nog eens smeren.
‘S avonds doe ik nog wel eens pure olie op mijn lippen.

Heb je wel eens last van eczeem want dit gaat soms bij mij ook rondom en op m’n lippen zitten. Jeukt dan niet zo dus is lastig het verschil te herkennen.

YoniB

Berichten: 121
Geregistreerd: 12-02-19

Re: Extreem droge lippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 00:59

Elke nacht een laagje purol erop helpt bij mij als enige. Gewone lippenbalsem niet

Jessix

Berichten: 16463
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 00:59

Veel water drinken. Droge lippen kunnen een kenmerk zijn van vocht te kort.

atilla

Berichten: 651
Geregistreerd: 06-05-05

Re: Extreem droge lippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 01:42

De luchtvochtigheid in huis meten

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 01:49

Zag net deze meme, en nu dit topic :')

Afbeelding

Zonder grappen, ik heb hier ook last van en smeer elke avond voor ik ga slapen een hele dikke laag vaseline op mn lippen en iets er omheen. Is het enige wat echt helpt. En gedurende de dag niet te veel smeren met labello ofzo, daar kan het erger van worden

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Extreem droge lippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:08

Voor het slapen gaan een dikke laag Calendula crème aanbrengen. Overdag af en toe herhalen met een klein beetje calendula creme :)

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Extreem droge lippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:17

Juist niets smeren is het beste!
Lippenbalsem werkt verslavend en je lippen worden ‘lui’ want maken zichzelf niet meer vochtig.
Zegt iemand die altijd met haar lippenbalsem op zak loopt...
Ook hier last van droge lippen, maar merk wel, als ik hem even kwijt ben, of op is, dus niets meer te smeren heb worden ze gauw beter.

Anna_98

Berichten: 456
Geregistreerd: 01-04-13

Re: Extreem droge lippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:47

Ik smeer voor 's nachts altijd een laagje nivea crème (die uit het blauw blikje) op. Werkt voor mij heel goed, maar het lijkt een beetje van de persoon af te hangen. Zo doet vaseline voor mij helemaal niets, terwijl anderen daar bij zweren.

Ik kwam er op een gegeven moment achter dat ik droge lippen kreeg op m'n werk, daar is de lucht blijkbaar erg droog. Voordat ik ga werken smeer ik dus wel een laagje labelo op ter bescherming, dat scheelt wel. Verder inderdaad zo min mogelijk van dat soort producten gebruiken.

assileM

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Extreem droge lippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:14

Ik gebruik elke dag Purol. Vaseline en labello lijkt mijn lippen juist uit te drogen, maar Purol blijft super lang zitten en helpt echt.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:24

Mijn dochter heeft het ook we gebruiken purol en blistex echt zo vaak als gaat en haar lippen springen niet meer open , en gingen bloeden!. Later bleek dat zij ook een vitamine te kort had misschien is dat bij jullie ook zo?

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:27

Mijn jongste zoontje van 7 heeft er ook last van, wat ik ook op zijn lippen smeert het helpt maar weinig. Nu smeer ik sinds een week Bepanthen babyzalf erop en dat werkt echt super goed. Ik smeer het zelf ook op mijn lippen ( dit jaar valt het bij mij nog erg mee , maar normaal gesproken heb ik ook erg droge lippen) en smeer het ook op de schrale plekken op mijn gezicht.

juliedo24

Berichten: 992
Geregistreerd: 15-04-12
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:27

Vaseline is een restproduct van aardoliewinning. Het wordt ook wel petrolatum genoemd en sluit de huid redelijk goed af. Dit weerhoudt de huid dus van interactie met de buitenlucht. Dat kan misschien fijn zijn wanneer je bijvoorbeeld een lange wandeling maakt in vriestemperaturen, maar in mijn ervaring lost het het probleem van droge lippen niet op. Het is vooral belangrijk om de lucht vochtig te houden (waar mogelijk).
Lippenbalsems zoals Labello bevatten verslavende stoffen en je komt er niet meer vanaf wanneer je er aan begint. Ik smeerde op een gegeven moment elke paae minuten, anders gingen mijn lippen gewoon pijn doen.
Wat ik toen heb gedaan is stoppen met Labello en heb een tinctuurflesje gebruikt om olijfolie in te doen. Olijfolie is een volledig natuurlijk product en bevat geen verslavende stoffen. Het is makkelijker af te breken door je lichaam. Na een paar maanden had ik het niet meer nodig en tegenwoordig smeer ik het alleen nog wanneer het echt erg is.
Tip: zet ook wat olijfolie in de koelkast in een klein bakje. Zo stolt die een beetje en is hij dus makkelijker te smeren.

Edit: wat ook heel goed helpt is een sjaal om buiten en die over je mond trekken. Zeker als het tegen 0 graden en kouder wordt en waait.
En let dus wel, als je voor het eerst stopt met vaseline/lipbalsem krijg je een soort ontwenningsverschijnselen en wordt de huid eerst wat droger voor het beter wordt.

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:44

Sheehan schreef:
Zag net deze meme, en nu dit topic :')


Zonder grappen, ik heb hier ook last van en smeer elke avond voor ik ga slapen een hele dikke laag vaseline op mn lippen en iets er omheen. Is het enige wat echt helpt. En gedurende de dag niet te veel smeren met labello ofzo, daar kan het erger van worden


Dit doe ik ook al 20 jaar.
Alleen smeer ik overdag eigenlijk nooit wat op.
Als ik ergens anders slaap en ik ben m'n vaseline vergeten dan slaap ik echt slecht en de volgende dag hele droge mond en lippen :')

marleen_88

Berichten: 14074
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:56

assileM schreef:
Ik gebruik elke dag Purol. Vaseline en labello lijkt mijn lippen juist uit te drogen, maar Purol blijft super lang zitten en helpt echt.


Ik ook. Ik heb altijd meerdere potjes tegelijk in gebruik. In de herfst en winter kan ik niet zonder.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Extreem droge lippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:06

Purol vind ik ook superfijn! Labello doet hier helemaal niets maar Purol verzacht echt heel erg.
Op mijn handen heb ik ook droge plekken maar de handcreme is daar ook heel fijn bij.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Extreem droge lippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:12

Hier ook purol, maar de "zalf" vorm zeg maar, uit dat blikje.
Smeer 2x per dag een dun laagje op mijn lippen.

Wanneer het toch kapot is smeer ik 's nachts wat Purelan van Medela erop, dat is eigenlijk voor kloven op je tepels bij borstvoeding maar helpt als een tierelier bij allerlei wondjes, wel heel vet maar 100% natuurlijk (lanoline)

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:14

Neutrogena handcreme ! :D
Een noorse formule en in skandinavië weten ze wel raad met droge huid door de kou of iets anders.

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:49

YoniB schreef:
Elke nacht een laagje purol erop helpt bij mij als enige. Gewone lippenbalsem niet


Doe ik ook altijd, wel de gele zalf variant uit blik.
En als het heel erg is, dan gebruik ik overdag Purol Bee lippenbalsem. Die blijft goed zitten (ook na eten en drinken) en hoef ik niet de hele dag te smeren.

Domi_94

Berichten: 2055
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:55

Ik smeer altijd een laag vaseline of uierzalf op mijn lippen (ik vind de laatste het meest fijne).

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 12:03

Annekeee schreef:
Juist niets smeren is het beste!
Lippenbalsem werkt verslavend en je lippen worden ‘lui’ want maken zichzelf niet meer vochtig.
Zegt iemand die altijd met haar lippenbalsem op zak loopt...
Ook hier last van droge lippen, maar merk wel, als ik hem even kwijt ben, of op is, dus niets meer te smeren heb worden ze gauw beter.

Dan heb jij geluk dat ze beter worden.
Hier ook een verslaafde al bijna mn hele leven. Toevallig tijdje terug proberen af te kicken, zat toch op 4 weken. Heb nog nooit zulke lelijke en pijnlijke lippen gehad. Daarbij heb ik het geluk dat ik koorts blaasjes krijg. Was 1 feest.
Toen langZaam weer begonnen en heb nu weer fijne zachte lippen die goed zijn. Smeer denk 2/3 /4 keer op een dag. Vaseline. Andere ‘zooi’ kan ik blijkbaar niet tegen

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 01:34

Ik ben van het type pas smeren als mijn lippen al echt kapot zijn en pijn doen. Ik vroeg de drogist om een wondermiddel voor mijn type mens en dat had ze. Ik heb deze en die werkt onwijs goed. Vele malen beter dan labello, purol etc. Ja hij is wat duurder maar vind hem dat zeker waard!
https://www.da.nl/roc-enydrial-lip-care-stick-4-8-g

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Extreem droge lippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 01:51

Ik had ook al mn hele leven last en pulkte er ook nog eens aan dan......1 doffe ellende.

Ten eerste moet ik echt meer drinken.

Ik ben ook een tijd gestopt met smeren en pulken. Alleen als iets echt heel los zat, haalde ik het nog weg. Al heel snel werden mn lippen al veel beter.

Omdat ik veel buiten ben en ook medicijnen slik, verbrande ze weleens rond de randjes. Wat ik heb gedaan is voor de nacht castorolie van de Tuinen.
En nu voor overdag die oranje stick van O Keeffes. Ik moet zeggen dat hij heel goed werkt en je voelt en ziet hem niet zitten. Maar 1 of 2x per dag is voldoende. Ik vind niet dat het blijft zitten met eten en drinken, dus als ik weer naar buiten loop smeer ik. Maar ik smeer echt heel dun.

Je moet er ook echt aan wennen. Vaak denk ik, zijn ze niet heel droog, zien mensen barstjes of vellen, want dat vind ik dus echt heel naar. Dan kijk ik even in de spiegel en zijn ze gewoon normaal. Maar ze voelen anders dan al die jaren kapot, ruw en of moddervet van alles.