Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Extreem droge lippen

 
Profiel   

Alwiene schreef
Ik ben van het type pas smeren als mijn lippen al echt kapot zijn en pijn doen. Ik vroeg de drogist om een wondermiddel voor mijn type mens en dat had ze. Ik heb deze en die werkt onwijs goed. Vele malen beter dan labello, purol etc. Ja hij is wat duurder maar vind hem dat zeker waard!
https://www.da.nl/roc-enydrial-lip-care-stick-4-8-g


Deze heb ik ook geprobeerd maar ik kon er niet goed tegen.
Mijn lippen voelden branderig aan en zwollen een beetje op. Net alsof ik er iets aan had laten doen _O-
Volgens de drogist mevrouw kwam dat vaker voor dus ik zou er wel mee oppassen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 02:13 



 
Profiel   

Ik heb nu hurraw balsem
En hiervoor dr bronners
Labello enzo werkt voor geen meter
De dr bronners was de eerste die ik echt op heb gemaakt
De hurraw bevalt me tot nu ook erg goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:53 



 
Profiel   

Deze helpt bij mij nog steeds het beste; Dr. Organic Cherry Lipbalm. En dan doe ik die alleen 's avonds op. De rest van de dag lippenstift die als een huis zit. En sindsdien eigenlijk nooit meer droge lippen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 15:14 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Alwiene schreef
Ik ben van het type pas smeren als mijn lippen al echt kapot zijn en pijn doen. Ik vroeg de drogist om een wondermiddel voor mijn type mens en dat had ze. Ik heb deze en die werkt onwijs goed. Vele malen beter dan labello, purol etc. Ja hij is wat duurder maar vind hem dat zeker waard!
https://www.da.nl/roc-enydrial-lip-care-stick-4-8-g


Deze heb ik ook geprobeerd maar ik kon er niet goed tegen.
Mijn lippen voelden branderig aan en zwollen een beetje op. Net alsof ik er iets aan had laten doen _O-
Volgens de drogist mevrouw kwam dat vaker voor dus ik zou er wel mee oppassen.



Oh wauw, nog nooit gehoord. Ik heb hem al een paar jaar. Nou heb ik wel af en toe brandende en tintelende lippen maar heb geen flauw idee of daar een relatie inzit met het gebruik van dit product wat ik maar héél af en toe opsmeer. Ik dacht eerder dat ik op iets van voeding reageerde, maar nu zal ik het eens in de gaten houden of het met elkaar te maken heeft. Zou wel balen zijn, want hij werkt zo fijn haha. Tnx voor je opmerking!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 15:20 



 
Profiel   

De lippenbalsem stick van Decleor, prijzig (€12), maar de enige die bij mij werkt.
Ze hebben ook nog een extra intensieve variant, in een potje volgens mij (ooit eens een sample gekregen):
Decléor Intense Nutrition Baume levres gourmand nourrissant 15ml lippenbalsem.
Die werkt nog beter, maar die smeerde ik 's nachts, omdat die heel langzaam intrekt.

Labello/Purol/Vaseline geeft bij mij allemaal een averechts effect tot soms blaasjes aan toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 15:35 



 
Profiel   

Voor de nacht na het tanden poetsen een laag purol erop helpt mij het beste. En in de ochtend een beetje dagcrème erop. Dat trekt ook heel snel in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 16:06 



 
Profiel   

Bedankt voor alle tips!
Ik ga van de week even kijken welke product(en) van jullie lijstje ik ga halen.

Ik drink overigens genoeg, minimaal 1,5 liter op een dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 18:27 



 
Profiel   

Blistex med plus, het kleine blauwe potje! Werkt perfect, ‘s avonds opsmeren en ‘s morgens als nieuw opstaan! :*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 18:38 



 
Profiel   

Dermophil Indien balsam. Was het enige wat mijn lippen kon redden toen ik aan de Roaccutane/ Isotretinoine zat. Daar hielpen alle htk balsams zoals Labello, Nuxe, Burts Bee's, Blistex en Carmex niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 18:44 



 
Profiel   

Ik vind van de kruidvat originals de lipbalm en lipscrub heel erg fijn. 's Avonds lipscrub op, afhalen met een tissue en dan een dikke laag balm erop, en dan slapen. 's Ochtends als nieuw (nouja, gewoon weer mooi en niet zo pijnlijk)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 18:48 



 
Profiel   

Enige wat hier helpt is die balsem van Aloe Vera (en nee, ik geloof niet in het hele aloe verhaal), maar deze werkt voor mij echt!
Verder deed Bepanthen lippenbalsem het hier ook goed, erg zacht en trekt ontzettend snel in.
En als ik beide niet bij de hand heb, smeer ik ook wel eens handcreme met urea (dr Swaab, rond potje). Trekt niet zo snel in, maar doet wel zijn werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 18:57 



 
Profiel   

Het enige dat bij mij en mijn vriend helpt https://www.mijnhuidonline.nl/la-roche-posay/cicaplast/la-roche-posay--cicaplast-lips?source=googleps&gclid=Cj0KCQiAsbrxBRDpARIsAAnnz_PczRw57-fWyuuG5zCa1sck5sv1laTly5VVFpLKq6NF9pQQFkJQye8aAoy1EALw_wcB
Ik had vroeger altijd velletjes en scheurtjes in mijn mondhoeken, en als ik dat nu aan voel komen smeer ik dit erop en dan gaat het goed. Na een paar dagen hoef ik het niet meer te gebruiken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 19:17 



 
Profiel   

Aloe vera gel erop, rechtstreeks uit de plant. Smaakt wel een beetje vies dus niet teveel sabbelen :')

Of lanoline crème, purelan bv. Is eigenlijk tepelcreme voor bij borstvoeding maar werkt echt goed voor vanalles.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 19:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen