De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13787
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:14

Niet te hopen voor je dat je zo mag eindigen.

Popstra
Berichten: 13787
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:17

Janine1990 schreef:
Popstra schreef:
Krijg jaarlijks de griep prik en word 3x per jaar binnenstebuiten gekeerd in het ziekenhuis door de longarts. Slik dagelijks een onderhoudsdosering AB en zo nodig prednison plus vit D en nog wat pufjes en 1 x daags vernevelen met zoutoplossing. loop heel de dag te hoesten door het taaislijm.

Vliegen doe ik zelden en liever niet en ben ook niet graag in drukke menigtes maar goed, je ontkomt er niet aan. Bij de super lopen soms ook mensen vies te hoesten zonder hun hand voor de mond te houden..


Maar dat is niet allemaal echt preventief, het is meer correctief wat je allemaal doet...

Nadat ik vorig jaar ziek ben geweest en deze winter me nogal zwaar valt, slik ik het een en ander preventief.

Wat slik je preventief dan? Vitamines?? Die kan ik slikken tot ik een ons weeg maar daar gaan mijn longen niet van genezen. Ik eet gezond en Het enige wat te kort was was de vit D
Oh en de AB die ik elke dag moet slikken is wel preventief :)

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:17

KimD schreef:
Nee, mij interesseert het ook niet. Wordt tijd dat er weer eens plek komt op deze dichtbevolkte aarde, en ik geloof er best in dat een ziekte op zijn tijd daarvoor zorgt. En als ik daarbij hoor, ach, weer een minder. :+


Of een oorlog, wil ook wel eens helpen... of, nog effectiever als ik jouw gedachtengang tenminste volg: zoals honderd jaar geleden de Spaanse griep tijdens de eerste Wereldoorlog..gecombineerd met de groeiende populariteit en het gebruik van ingeblikt voedsel als vervanger voor vers voedsel, waardoor mensen essentiële voedingsstoffen tekort kwamen, wat ze nog weer kwetsbaarder maakte voor de griep...
En nog maar te zwijgen van het percentage rokers, wat toen vele malen hoger lag dan nu.
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 27-01-20 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:18

KimD schreef:
Nee, mij interesseert het ook niet. Wordt tijd dat er weer eens plek komt op deze dichtbevolkte aarde, en ik geloof er best in dat een ziekte op zijn tijd daarvoor zorgt. En als ik daarbij hoor, ach, weer een minder. :+


Lijdt je misschien aan een depressie?

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:21

Loretta schreef:
KimD schreef:
Nee, mij interesseert het ook niet. Wordt tijd dat er weer eens plek komt op deze dichtbevolkte aarde, en ik geloof er best in dat een ziekte op zijn tijd daarvoor zorgt. En als ik daarbij hoor, ach, weer een minder. :+


Lijdt je misschien aan een depressie?

Ik denk er precies hetzelfde over, maar nee, heb geen depressie. Het is gewoon een feit dat veel problemen van de aarde komen door overbevolking. Het beste wat deze planeet kan overkomen is dat het coronavirus als een malle de wereld over gaat en de bevolking uitdunt. Nou ben ik daar niet perse super enthousiast over, want ik heb op zich nog best wel plannen en ben best dol op mijn familie en vrienden, maar objectief gezien zou het goed zijn voor de planeet.

Ik ga niet binnen zitten en me druk maken. Als het komt komt het toch wel, en ik kan niet meer doen dan zo gezond mogelijk zijn en hopen dat ik bij de fittest hoor als het straks neerkomt op survival of the fittest.

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:42

Als de aarde echt zo overbevolkt is, waarom dan niet weer de “ één kind- politiek” invoeren, zoals decennialang in China van kracht was, maar dan wereldwijd. Het is maar een vraag, hoor. Kennelijk vinden onze “wereldleiders” het allemaal nogal meevallen of niet bijster interessant. Maar dit gaat een beetje off topic denk ik.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:44

Omdat dat niet ethisch is, kinderen krijgen is een recht.... (en in sommige gemeenschappen een plicht).

Danielleeee_
Berichten: 3176
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:45

Loretta schreef:
KimD schreef:
Nee, mij interesseert het ook niet. Wordt tijd dat er weer eens plek komt op deze dichtbevolkte aarde, en ik geloof er best in dat een ziekte op zijn tijd daarvoor zorgt. En als ik daarbij hoor, ach, weer een minder. :+


Lijdt je misschien aan een depressie?

Ik ben het helemaal met KimD eens. Het zou de Aarde goed doen als de mensheid verdwijnt. Stiekem zou ik die dag best mee willen maken, maar als ik dat zeg, kijken mensen me altijd raar aan :+

Over het virus zelf maak ik me weinig zorgen. Ik vind het wel interessant om de updates te volgen, maar er valt verder toch weinig aan te doen.

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:47

Loretta schreef:
KimD schreef:
Nee, mij interesseert het ook niet. Wordt tijd dat er weer eens plek komt op deze dichtbevolkte aarde, en ik geloof er best in dat een ziekte op zijn tijd daarvoor zorgt. En als ik daarbij hoor, ach, weer een minder. :+


Lijdt je misschien aan een depressie?


Nee hoor, helemaal niet. Wel dat de mens de aarde flink aan het vergallen is foor egoïsme. Misschien als 'moeder natuur' eens flink terug neemt wat van haar is krijgen we weer wat respect voor de aarde waarop we leven.


Pocca_Locca schreef:
Als de aarde echt zo overbevolkt is, waarom dan niet weer de “ één kind- politiek” invoeren, zoals decennialang in China van kracht was, maar dan wereldwijd. Het is maar een vraag, hoor. Kennelijk vinden onze “wereldleiders” het allemaal nogal meevallen of niet bijster interessant. Maar dit gaat een beetje off topic denk ik.


Zou sowieso wereldwijd een regel moeten zijn in mijn opinie. :j

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:47

Al vind ik het een recht noemen ook wel fout, maar dat is een andere discussie :Y)
Pocca_Locca Om de economische welvaart, om al die pensioenen uit te betalen want we zitten met een vergrijzing etc :)

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:49

Volgens mij houden de wereldleiders zich al lang bezig met de overbevolking. Door de overbevolking is er ook een enorme Co2 uitstoot. In een filmpje van Bill gates zegt hij dat een oplossing voor die overbevolking o.a. is vaccineren, de gezondheidszorg en oorlogen.

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:58

Dinopino schreef:
Volgens mij houden de wereldleiders zich al lang bezig met de overbevolking. Door de overbevolking is er ook een enorme Co2 uitstoot. In een filmpje van Bill gates zegt hij dat een oplossing voor die overbevolking o.a. is vaccineren, de gezondheidszorg en oorlogen.



Bizar, ik heb het stukje gezien ja.. Hij zegt het letterlijk, weliswaar tussen neus en lippen door, maar hij noemt vaccinaties inderdaad als een van de “ tools” in de strijd tegen de overbevolking!!? (Die Bill en Melinda Gates hebben een vreemde “ agenda” lijkt het inderdaad.)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:04

Pocca_Locca schreef:
KimD schreef:
Nee, mij interesseert het ook niet. Wordt tijd dat er weer eens plek komt op deze dichtbevolkte aarde, en ik geloof er best in dat een ziekte op zijn tijd daarvoor zorgt. En als ik daarbij hoor, ach, weer een minder. :+


Of een oorlog, wil ook wel eens helpen... of, nog effectiever als ik jouw gedachtengang tenminste volg: zoals honderd jaar geleden de Spaanse griep tijdens de eerste Wereldoorlog..gecombineerd met de groeiende populariteit en het gebruik van ingeblikt voedsel als vervanger voor vers voedsel, waardoor mensen essentiële voedingsstoffen tekort kwamen, wat ze nog weer kwetsbaarder maakte voor de griep...
En nog maar te zwijgen van het percentage rokers, wat toen vele malen hoger lag dan nu.


Tot het om je eigen familie gaat die er aan bezwijkt..

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:06

@Cayenne, het was ook min of meer sarcasme van mij trouwens.

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:07

Heb ik geen problemen mee, ik kan wat dat betreft heel goed relativeren en geef vrij weinig om mensen in het algemeen. Ik denk dat ik de mensen waarvan ik het nog enigszins verdrietig zou vinden op twee handen kan tellen. En dan nog, als het ten goede komt voor de planeet, +:)+ , tenzij dat het geen wake-up call is voor de mensheid, dan is de hele crisis een beetje jammer.
Laatst bijgewerkt door KimD op 27-01-20 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:08

Overbevolking is helaas nog steeds een taboe.
Ik zou het van de ene kant ook helemaal niet erg vinden als een flinke epidemie dat wat zou uitdunnen.. maarja het is wel banketstaaf als je een hoop leuke plannen voor de toekomst hebt en dan ga je dood :+

Wat dat betreft zou ik liever een ongevaarlijke maar ongeneselijke ziekte zien waardoor mensen onvruchtbaar raken :Y)

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:09

8nnemiek schreef:
Overbevolking is helaas nog steeds een taboe.
Ik zou het van de ene kant ook helemaal niet erg vinden als een flinke epidemie dat wat zou uitdunnen.. maarja het is wel banketstaaf als je een hoop leuke plannen voor de toekomst hebt en dan ga je dood :+

Wat dat betreft zou ik liever een ongevaarlijke maar ongeneselijke ziekte zien waardoor mensen onvruchtbaar raken :Y)


Mijn partner en ik melden ons vrijwillig aan. :+

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:10

Wij ook *\o/*

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:17

Ik vind het prima hoor. We zijn sowieso al met wat teveel op de wereld, we maken alles stuk, alles moet wijken voor ons.
En laten we eerlijk zijn (en hierna duik ik even onder :+ ) die chinezen spannen wel zo'n beetje de kroon waar het alles tot de laatste toe uitroeien betreft, bij voorkeur na ernstige mishandeling, dus het verbaast me gewoon niet.

En ik vind het ook niet erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:20

8nnemiek schreef:
Overbevolking is helaas nog steeds een taboe.
Ik zou het van de ene kant ook helemaal niet erg vinden als een flinke epidemie dat wat zou uitdunnen.. maarja het is wel banketstaaf als je een hoop leuke plannen voor de toekomst hebt en dan ga je dood :+

Wat dat betreft zou ik liever een ongevaarlijke maar ongeneselijke ziekte zien waardoor mensen onvruchtbaar raken :Y)



Dat laatste vind ik ook. Ik zou het echt poedersuiker vinden als ik onvruchtbaar werd, want die kinderwens is er wel. Maar als je onvruchtbaar wordt is het niet anders en moet je weer verder. Lijkt me een goede oplossing.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:25

Iedereen is een beetje een psychopaat blijkt maar weer goed te kloppen..jeetje wat ontsporen alle topics tegenwoordig snel.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:29

Sunnda schreef:
Iedereen is een beetje een psychopaat blijkt maar weer goed te kloppen..jeetje wat ontsporen alle topics tegenwoordig snel.


Was te verwachten bij een onderwerp zoals deze :+

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:29

Sunnda schreef:
Iedereen is een beetje een psychopaat blijkt maar weer goed te kloppen..jeetje wat ontsporen alle topics tegenwoordig snel.


Ik sta ook versteld van zóveel haat jegens de “ eigen soort”..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37276
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:30


Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:32

Palmera schreef:
Ik vind het prima hoor. We zijn sowieso al met wat teveel op de wereld, we maken alles stuk, alles moet wijken voor ons.
En laten we eerlijk zijn (en hierna duik ik even onder :+ ) die chinezen spannen wel zo'n beetje de kroon waar het alles tot de laatste toe uitroeien betreft, bij voorkeur na ernstige mishandeling, dus het verbaast me gewoon niet.


doet me een beetje denken aan streng religieuze mensen.

Het is een straf van GOD!