De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:33

Sunnda schreef:
Iedereen is een beetje een psychopaat blijkt maar weer goed te kloppen..jeetje wat ontsporen alle topics tegenwoordig snel.


Zeg dat wel ja.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:34

Nou idd := Vind het best hard wat hier en daar wordt gezegd.

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:39

Zijn diegene ook tegen inenting in het algemeen, of juist vóór, of trek ik nu te snel conclusies
Aangezien ik deze discussie niet voorbij heb zien komen in het vaccinatie topic
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 27-01-20 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:41

Pocca_Locca schreef:
Sunnda schreef:
Iedereen is een beetje een psychopaat blijkt maar weer goed te kloppen..jeetje wat ontsporen alle topics tegenwoordig snel.


Ik sta ook versteld van zóveel haat jegens de “ eigen soort”..



Geen haat voor eigen soort, maar liefde voor alle andere soorten en de planeet en gewoonweg relativering. We zijn met teveel, dat is een feit. Dat houden we niet zo vol. Een virus wat uitbreekt is hele simpele ecologie.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:41

En dan nog ontkennen dat het klimaatgebeuren niet voor een deel zich ontwikkelt als religie..anderen mensen mogen dood om jouw doelstelling te bereiken van overbevolking

'Ik geef niet zoveel om mensen, dus als jullie sterven vindt ik dat niet zo erg. Ik ken je toch niet.'
Praten over de natuur en ondertussen alles vertegenwoordigen van de huidige moderne verwende 'ik-cultuur'. Ieder ander mag doodgaan.


Ik hoop vooral de er op geestelijke gezondheidszorg wat minder bezuinigd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:42

Sunnda schreef:
En dan nog ontkennen dat het klimaatgebeuren niet voor een deel zich ontwikkelt als religie..anderen mensen mogen dood om jouw doelstelling te bereiken van overbevolking

'Ik geef niet zoveel om mensen, dus als jullie sterven vindt ik dat niet zo erg. Ik ken je toch niet.'
Praten over de natuur en ondertussen alles vertegenwoordigen van de huidige moderne verwende 'ik-cultuur'. Ieder ander mag doodgaan.


Ik hoop vooral de er op geestelijke gezondheidszorg wat minder bezuinigd wordt.


Dit is geen "religie" maar dit is simpele biologie. :+

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:44

Ahhh mensen doodwensen is tegenwoordig biologie.. :))

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:46

Ik ben gewoon ingeënt, en gedoopt, had voor mij niet gehoeven (dat dopen) maar die keuze is me ontnomen.

30 jaar geleden was de wereld nog lang niet zo verrot, maar ik heb het idee dat we dat de laatste 10 jaar dubbel zo hard hebben ingehaald.

Ik denk dat de wereld inderdaad beter al zou zijn met de helft bevolking. Zou ook een hoop andere problemen oplossen / verminderen.

Ben ik dan een psychopaat? Ja, misschien wel. Maar daar heb ik vrede mee als dat betekend dat we onze wereld weer leren respecteren. Hoe gaat het spreekwoord? Wie niet horen wilt moet maar voelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:47

Sunnda schreef:
Ahhh mensen doodwensen is tegenwoordig biologie.. :))



En overdrijven is tegenwoordig een kunst.


Er wordt niemand doodgewensd. Er wordt simpelweg gesteld dat we met teveel zijn en daar andere soorten in meenemen en uitroeien, en dat uitdunning van onze eigen soort ecologisch gezien echt geen slecht ding is.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:47

Sunnda schreef:
Ik hoop vooral de er op geestelijke gezondheidszorg wat minder bezuinigd wordt.


Precies mijn gedachte. Het is echt heel hard nodig dat sommige mensen eens bij de psych langs gaan.

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:48

Er worden hier nergens mensen doodgewenst Sunnda :=

Dat is gewoon hoe de natuur populaties onder controle houdt.
Als er te veel konijnen zijn dan komt er myxomatose. Dus je kan verwachten dat iets dergelijks ook bij onze soort kan gebeuren, en is gebeurd in het verleden.
Overbevolking is nu eenmaal slecht voor onze planeet, of dat nu konijnen of insecten of mensen zijn, dat maakt voor de planeet niet uit.

Janneke2

Berichten: 22782
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:49

Citaat:
Geen haat voor eigen soort, maar liefde voor alle andere soorten en de planeet en gewoonweg relativering. We zijn met teveel, dat is een feit. Dat houden we niet zo vol. Een virus wat uitbreekt is hele simpele ecologie.


Stel: Moeder Natuur plant een stevige epidemie, al dan niet omdat we met teveel zijn.

(We gaan slordig om met elkaar en met Moeder Natuur - ik vind het persoonlijk een gotspe om dat af te schuiven op getallen. "Nee hoor, ik doen nie-hie-hiets fout, het komt omdat we met teveel zijn!")

Wat doen we dan met die epidemie, gepland door Moeder Natuur?
Lekker achterover leunen en niets doen....?

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:50

een ander topic gaat over het voorlezen van de namen van 102.000 gedeporteerde en vermoorde mensen en hier praat men weer op het nivo van "Lebensraum"

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:51

KimD schreef:
Ik ben gewoon ingeënt, en gedoopt, had voor mij niet gehoeven (dat dopen) maar die keuze is me ontnomen.

30 jaar geleden was de wereld nog lang niet zo verrot, maar ik heb het idee dat we dat de laatste 10 jaar dubbel zo hard hebben ingehaald.

Ik denk dat de wereld inderdaad beter al zou zijn met de helft bevolking. Zou ook een hoop andere problemen oplossen / verminderen.

Ben ik dan een psychopaat? Ja, misschien wel. Maar daar heb ik vrede mee als dat betekend dat we onze wereld weer leren respecteren. Hoe gaat het spreekwoord? Wie niet horen wilt moet maar voelen?


Je klinkt behoorlijk in de war..er is een verschil tussen het besef dat dingen anders moeten op deze planeet en denken dat de oplossing ligt bij het laten sterven van andere mensen omdat jij ( en jij bent gewoon een van de miljarden simpele zielen, net zo goed en misschien iets slechter dan de rest imo met zulke ideëen) niet zo goed met mensen bent.

Het niet erg vinden dat mensen sterven is imo ziek. Zelfs dieren geven meer om hun soortgenoten.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:52

Loretta schreef:
een ander topic gaat over het voorlezen van de namen van 102.000 gedeporteerde en vermoorde mensen en hier praat men weer op het nivo van "Lebensraum"

Precies dit.
Mensen moeten zich diep schamen.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:53

Janneke2 schreef:
Wat doen we dan met die epidemie, gepland door Moeder Natuur?
Lekker achterover leunen en niets doen....?


Doe je nu serieus of het een plannetje is van iets of iemand.

vroeger als er een ramp gebeurde was het een straf van God.
Als ik zo lees hoe er tegenwoordig gepraat wordt door sommigen dan ga ik toch denken misschien was de kerk toch wel niet zo'n slecht instituut.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:54

Serieus? Vergelijken met de holocaust? En dan zeggen dat anderen naar een psych moeten? 8)7

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:56

Ik denk dat het wel zal meevallen, voor zo ver je kan spreken over "meevallen" als het over mensenlevens gaat. Want nu is het nog ver van ons (al is ook dàt relatief), maar het moest maar eens om je eigen familie gaan...
Maar qua dodentol sterven er jaarlijks tussen de 500 en 5000 mensen in België aan gewone griep. Je hoeft niet altijd al op voorhand verzwakt te zijn om te sterven aan deze toch wel nog steeds erg vaak voorkomende doodsoorzaak, maar vaak gaat het toch wel zo. Het lijkt bij deze variant niet heel erg anders te zijn.

De hele discussie rond kinderen krijgen is hier toch wel wat off topic. Niet elk topic van iets op wereldschaal moet daarover gaan...

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:56

Resistance schreef:
Sunnda schreef:
Ahhh mensen doodwensen is tegenwoordig biologie.. :))



En overdrijven is tegenwoordig een kunst.


Er wordt niemand doodgewensd. Er wordt simpelweg gesteld dat we met teveel zijn en daar andere soorten in meenemen en uitroeien, en dat uitdunning van onze eigen soort ecologisch gezien echt geen slecht ding is.

Zolang jij het maar niet bent toch?
Want typen op je telefoon op computer doen alleen levenden en jij bent natuurlijk veel te druk met voorstellen typen dat het helemaal niet erg zou zijn als de andere helft van de wereldbevolking doodgaat.

Een belangrijke taak.

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:57

LadyMadonna schreef:
Serieus? Vergelijken met de holocaust? En dan zeggen dat anderen naar een psych moeten? 8)7

Amen. Het eerste wat in me opkomt en me versteld laat staan.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:59

LadyMadonna schreef:
Serieus? Vergelijken met de holocaust? En dan zeggen dat anderen naar een psych moeten? 8)7

Ohhh nee hoor. Het is prima om te stellen dat een wereldwijde uitbraak van een virus om mensen te doden geen probleem is voor sommigen.
Hoeven ze zelf niemand te doden, maar wordt het voor hen geregeld..
Nee daar is niets vreemds aan toch?

Amyyy

Berichten: 3499
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:59

@Sunnda ze zegt letterlijk:
KimD schreef:
Nee, mij interesseert het ook niet. Wordt tijd dat er weer eens plek komt op deze dichtbevolkte aarde, en ik geloof er best in dat een ziekte op zijn tijd daarvoor zorgt. En als ik daarbij hoor, ach, weer een minder. :+


Dus hou ff op met je betoog over ikke ikke ikke, want daar gaat het dus helemaal niet over. Er wordt niemand dood gewenst en al helemaal geen andere mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:04

Sunnda schreef:
LadyMadonna schreef:
Serieus? Vergelijken met de holocaust? En dan zeggen dat anderen naar een psych moeten? 8)7

Ohhh nee hoor. Het is prima om te stellen dat een wereldwijde uitbraak van een virus om mensen te doden geen probleem is voor sommigen.
Hoeven ze zelf niemand te doden, maar wordt het voor hen geregeld..
Nee daar is niets vreemds aan toch?



Ga je lekker?

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:04

Sunnda schreef:
KimD schreef:
Ik ben gewoon ingeënt, en gedoopt, had voor mij niet gehoeven (dat dopen) maar die keuze is me ontnomen.

30 jaar geleden was de wereld nog lang niet zo verrot, maar ik heb het idee dat we dat de laatste 10 jaar dubbel zo hard hebben ingehaald.

Ik denk dat de wereld inderdaad beter al zou zijn met de helft bevolking. Zou ook een hoop andere problemen oplossen / verminderen.

Ben ik dan een psychopaat? Ja, misschien wel. Maar daar heb ik vrede mee als dat betekend dat we onze wereld weer leren respecteren. Hoe gaat het spreekwoord? Wie niet horen wilt moet maar voelen?


Je klinkt behoorlijk in de war..er is een verschil tussen het besef dat dingen anders moeten op deze planeet en denken dat de oplossing ligt bij het laten sterven van andere mensen omdat jij ( en jij bent gewoon een van de miljarden simpele zielen, net zo goed en misschien iets slechter dan de rest imo met zulke ideëen) niet zo goed met mensen bent.

Het niet erg vinden dat mensen sterven is imo ziek. Zelfs dieren geven meer om hun soortgenoten.


Ik heb gewoon een hart van steen en geef geen hol om wat andere vinden.

Wel is er teveel leed in de wereld, zowel onder mensen als onder dieren (maar weer hoofdzakelijk door toedoen van mensen). We doen ons dat leed hoofdzakelijk zelf en elkaar aan, hoe kun je dan in je eigen soort geloven?

Dieren geven meer om hun soortgenoten, klopt, maar die hebben ook een vrij zwart-wit bestaan. Wij daarentegen hebben een gigantisch grijs gebied. Ons grijs gebied is groter dan ons zwart en wit gebied.

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:05

Sunnda schreef:
LadyMadonna schreef:
Serieus? Vergelijken met de holocaust? En dan zeggen dat anderen naar een psych moeten? 8)7

Ohhh nee hoor. Het is prima om te stellen dat een wereldwijde uitbraak van een virus om mensen te doden geen probleem is voor sommigen.
Hoeven ze zelf niemand te doden, maar wordt het voor hen geregeld..
Nee daar is niets vreemds aan toch?

Die wereldwijde uitbraak van een virus zou iets natuurlijks zijn. Virussen kkmen nou eenmaal voor.

De holocaust echter.... En nee, ik ben net niet genoeg psychopaat om te stellen dat alleen flinke mensen zelf iemand doden. Noem me dan maar een lafaard, ik ga voor het virus. En niet voor de holocaust