De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:04

Ik heb vandaag een Amerikaanse al bellend op straat met een mondkapje onder haar kin gezien.
Coronavirussen zijn bang voor ifoons denk ik :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:04


Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:10

Het is goed tegen de overbevolking en is wachten tot dat zo uitbraak komt.
Al ben ik er zelf niet bang voor.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:14

Ik ga er vanuit dat het ook in Zwitserland is, gezien het aantal chinese toeristen. Het gaat heus wel overal opduiken (net als SARS). De vraag is meer wat de uitwerking is. En dan vind ik zo‘n ‚mensen moeten uitsterven‘ mening nogal hypocriet want iedereen weet dat de kans dat je in NL aan zoiets sterf echt niet te vergelijken is aan derde wereld landen. Voor mij staat zo‘n opmerking gelijk aan dat slechte kerstliedje: Well, tonight thank God its them instead of you.

Ik ben bang dat de uitsterf voorstanders weer pech gaan hebben dit jaar:

Citaat:
Gefährlichkeit: Bisher scheint das Virus klar weniger gefährlich zu sein, als SARS, das 2002 und 2003 grassierte und ebenfalls Lungenentzündungen auslöste. Die Zahl an Todesfällen liegt beim neuen Virus weit niedriger als bei SARS. Auch die Zahl der schweren Verläufe liegt weit niedriger.


Minder gevaarlijk dan SARS lijkt het dus.

Jadeleigh263
Berichten: 834
Geregistreerd: 30-08-13
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:15

Laatst bijgewerkt door Jadeleigh263 op 27-01-20 22:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:18

Ik zou het raar vinden als ze geen meldplicht hadden.
SARS had/heeft ook meldplicht.

Janneke2

Berichten: 22941
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:18

Bij een ziekte op de A lijst zijn er stevige bevoegdheden. (Zie het rivm.)

Sars en mers staan daar ook, net zoals Smallpox. (De 'echte' pokken, waarmee genocide is gepleegd, maar nu in principe is uitgeroeid.)

Voor de wereldwijde killer tuberculose gelden iets mildere maatregelen.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 27-01-20 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta
Berichten: 8822
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:19

Palmera schreef:
Loretta schreef:

doet me een beetje denken aan streng religieuze mensen.

Het is een straf van GOD!

Zo mag jij het best zien hoor, als je in god gelooft.



Ik geloof niet in god.
Maar ik begin langzaam aan wel te denken dat het voor sommige mensen misschien wel beter was geweest dat ze nog een dergelijk instituut als kerk hadden om hun soms wel erg warrige en radicale opvattingen nog enigzinds te beteugelen. Vooral gezien de reacties van sommigen hier.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:23

Wat ik wel een soort van apart vind is dat de hele mazelen tragedie op samoa amper in het nieuws te vinden is terwijl er nu al zo‘n 6000 mensen geinfecteerd zijn en 80 doden. Totaal ondergesneeued door het Coronavirus.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:30

Ik denk dat een aantal de opmerkingen van een ander aantal wel heel erg letterlijk nemen....

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:53

Sizzle schreef:
Wat ik wel een soort van apart vind is dat de hele mazelen tragedie op samoa amper in het nieuws te vinden is terwijl er nu al zo‘n 6000 mensen geinfecteerd zijn en 80 doden. Totaal ondergesneeued door het Coronavirus.


Dat vind ik niet raar, de epidemie in Samoa was groot in het nieuws toen het daar uitbrak, maar dat is inmiddels onder controle en er zijn geen nieuwe gevallen meer. Dit virus breidt zich nog steeds uit.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:07

nynke55 schreef:
Sizzle schreef:
Wat ik wel een soort van apart vind is dat de hele mazelen tragedie op samoa amper in het nieuws te vinden is terwijl er nu al zo‘n 6000 mensen geinfecteerd zijn en 80 doden. Totaal ondergesneeued door het Coronavirus.


Dat vind ik niet raar, de epidemie in Samoa was groot in het nieuws toen het daar uitbrak, maar dat is inmiddels onder controle en er zijn geen nieuwe gevallen meer. Dit virus breidt zich nog steeds uit.


Dat is waar het zou nu onder controls moeten zijn, al heb ik het zelf amper in het nieuws gezien eerlijk gezegd.

Anoniem

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:23

*even moraal bokt op de kast jagen*


Afbeelding

KimD

Berichten: 20473
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:26

Resistance schreef:
*even moraal bokt op de kast jagen*


[ [url=m/3HmAUP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zag hem, maar heb me ingehouden. :')

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:35

Heerlijke discussie om over mee te lezen. Een pandemie zou zeker goed zijn tegen de overbevolking. Maar ja, het kan ook jezelf of je naasten overkomen dat is dan toch weer wat minder. :P

Denk dat het beter zou zijn als we onzelf gewoon niet meer zo extreem zouden voortplanten. Is het ook niet meer nodig dat er een pandemie rondgaat. Het is ook behoorlijk asociaal om meer dan 2 kinderen op de wereld te zetten vind ik. Subsidie op sterilisaties? ~~}>

Het is overigens moeilijk om niks mee te krijgen van het nieuws rond het coronavirus. Ik hoor het al de hele dag vandaag. Vind het wel interessant. Bang ben ik er niet voor. Je kan er uiteindelijk toch niet zoveel aan doen. Ik heb wel de Mexicaanse griep overleefd toen die rondging. :)

Raineri
Berichten: 6317
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:52

Resistance schreef:
*even moraal bokt op de kast jagen*


[ [url=m/3HmAUP.jpg]Afbeelding[/url] ]



Maar in zekere zin is het natuurlijk niet gek dat het daar uitbreekt, gezien de vele mensen die daar wonen.


En laten we het een beetje in perspectief stellen. Er is een virus dat miljarden mensen wereldwijd treft. Rond 3-5 miljoen heftige gevallen die in het ziekenhuis komen en tussen de 300 000 en 600 000 doden per jaar
Spoiler:
het is griep


Van het voorbeeld is natuurlijk veel meer bekend, er is natuurlijk voornamelijk angst omdat er geen controle is op dit moment. Ik ben erg benieuwd naar het profiel van de overledene. Waren zij al zwak? Ik hoop dat er iemand is die dit weet of hier verstand van heeft want de nieuwssites vind ik een beetje wanhoop creëren op dit moment.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 00:30


Charlotte446

Berichten: 646
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 02:10

Yipee schreef:
Heerlijke discussie om over mee te lezen. Een pandemie zou zeker goed zijn tegen de overbevolking. Maar ja, het kan ook jezelf of je naasten overkomen dat is dan toch weer wat minder. :P


Veeg me op :')

Niobe

Berichten: 7997
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 03:15

Dinopino schreef:
https://www.amazon.de/gp/product/389189 ... WIWDMBo3h4

Er schijnt al een patent op de coronavirussen te bestaan voordat ie uitbrak. Wat je op google kan vinden maar dat lijkt me dan echt fake news.



Het bestond in principe toch ook? Er is nu een uitbraak van een onbekende variant. Althans, zo heb ik het begrepen

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 03:32

Niobe schreef:
Dinopino schreef:
https://www.amazon.de/gp/product/389189 ... WIWDMBo3h4

Er schijnt al een patent op de coronavirussen te bestaan voordat ie uitbrak. Wat je op google kan vinden maar dat lijkt me dan echt fake news.



Het bestond in principe toch ook? Er is nu een uitbraak van een onbekende variant. Althans, zo heb ik het begrepen

Juist. Het virus behoort tot de 'familie' Corona-virussen en heet officieel nCoV (new Corona Virus).
En zoooo heel dodelijk is het niet.

MunnieJarig

Berichten: 2316
Geregistreerd: 14-09-07
Woonplaats: Uden

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 04:05

Eerste geval in Duitsland vastgesteld. Dus het is al bij de buren. Zag een artikel in de Telegraaf.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 04:16

Munnie schreef:
Eerste geval in Duitsland vastgesteld. Dus het is al bij de buren. Zag een artikel in de Telegraaf.

Televaag zegt: "OMG zEeR bEsMeTtElIJk!!!!1 Paniek! Paniek!"
WHO zegt: "Het is nog onduidelijk hoe gemakkelijk het virus zich verspreidt"

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:31

Dan maar even snel een mondkapje kopen. Hoewel je in het ziekenhuis voor de ontsmetting altijd je handen moet desinfecteren?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:36

Ik heb nog een doos met mondkapjes, zal ik ze gaan verkopen voor €10 per stuk?

8nnemiek

Berichten: 43488
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:01

:))
Ik kan me echt niet voorstellen dat zo’n kapje werkt in een volle trein bijvoorbeeld.

Mijn vriend heeft pas een verfdampen-masker gekocht.. Klinkt als zo’n starwars figuur, dat lijkt me dan wel weer grappig om daarmee de straat op te gaan en mensen de stuipen op het lijf te jagen :')