4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:54

Als ik zie wat jullie eten, word ik al dik als ik eraan denk. Helaas werkt dat bij mij zo.
Wat goed dat jullie die krachttraining doen. Dat moet ik eigenlijk ook meer doen. Doe teveel aan cardio en te weinig aan kracht.


nanoukkie schreef:
@Duke; zo, klinkt heel pittig. Helemaal niets voor mij aangezien ik écht heel chagrijnig word als ik honger heb. Ga je niet nog juist meer bijkomen als je terug normaal gaat eten na dit crashdieet?

Echt een crashdieet is het niet. Je krijgt voldoende voedingsstoffen binnen en doet dus niet echt aan afbraak van je lijf. Alleen de eerste 3 dagen zijn pittig qua hongergevoel, maar de maaltijdvervangers vullen goed, vind ik zelf. Ik hoor het meer: wat jij doet, zou ik echt niet kunnen. En dat riep ik ook, maar ik was echt de wanhoop nabij. Je krijgt een hele goede begeleiding naar langzaam opbouwen naar weer 'normaal' eten waardoor je spijsvertering meebeweegt en je dus niet ineens weer veel aankomt. Tenminste, dat is het verhaal, ik ben nog niet zover natuurlijk.

Vandaag een bewuste rustdag. Gisteren 15 km duurloop gedaan in voorbereiding op de zevenheuvelenloop over 2 weken. Ik had vorige week 13 km gedaan en week ervoor 11 km. Dus ben in stappen van 2 km aan het verlengen. Aangezien ik al jaren langere duurlopen doet, kan mijn lijf dat prima aan, maar ook mijn tempo stijgt (door de afnemende kilo's) en ik voelde hem gisteren goed zitten. Dus vandaar verplicht lijf rust gunnen.

Vanavond maak ik mexicaans gevulde paprika's als avondeten. Wat past binnen mijn dieet. Verder van het vandaag weer een saai lijstje (havermoutpap in de ochtend, pasta pesto met beetje geraspte 30+ kaas in de middag, avond gevulde paprika's en nog een shake erna). Havermout, pasta pesto en shake zijn van het 1:1 dieet.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:19

Ja krachttraining is sowieso goed, want ook al ben je bezig met spier opbouwend werk, verbrand je veel kcal. Ik ga zo van 19.30-21.00 naar de fitness met een vriendin. Zin in! Ik ga bovenlichaam doen met voornamelijk eigen lichaamsgewicht en veel oefeningen met staande plank (kettle bell switch, shoulder taps, up&down plank…). Wordt pittig :D

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:11

@Little_birdy, Oef pittig die run, ik snap wel dat je daarna de stop erop hebt gezet. Helemaal met deze gave paarden! :D Ga je ook wedstrijdjes rijden met ze?

@Nanouk, ik merk dus wel dat ik het thuis spannend begin te vinden met mijn niet al te dure apparatuur (90kg squat etc) en dat ik ook wel nieuwsgierig ben naar dingen zoals leg press wat ik thuis niet kan doen. Ik snap dus helemaal wat je zegt dat lichaamsgewicht workouts etc net zo goed thuis kunnen en ik vind het thuis trainen ook MEGA fijn en handig, maar ik denk dat ik om meer vooruitgang nog te boeken er wel goed aan doe om naar de sportschool te gaan.
Lekker dat je gisteren nog 1,5u met een vriendin bent gegaan! Lekker kunnen trainen?

@Duke, gaaf dat je ook weer vooruitgang merkt in duurlopen! Wat betreft krachttraining, opbouwen van spieren werkt mega goed voor je basisverbranding dus dat zou ik je zeker aanraden, in het kader van alle beetjes helpen :D
Wat grappig dat ook pasta pesto een zakje is, ik had me echt alleen shakes voorgesteld haha.

Ik ben een paar weken geleden licht geblesseerd geweest aan een bil, gisteren weer kunnen trainen en man wat heb ik spierpijn :') Vandaag een rustdag en zo gewoon lekker paardrijden!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:51

@Mara: Ja, ik snap wel wat je bedoelt! Het kan ook meer motiverend zijn om bijvoorbeeld toch nog een extra rep uit te voeren omdat mensen 'naar je kijken'. En je hebt natuurlijk alle apparatuur binnen handbereik. Als ik ga probeer ik ook wel altijd de toestellen te gebruiken die ik thuis niet heb (power tower voor abs, hyper extensions met gewichten, trappen lopen...)
Ik ben benieuwd of de Basic Fit nu in België opmerkelijk minder druk (of niet) zal zijn door de invoering van de coronapas, we zullen zien!

En ja, goede training gehad met voornamelijk eigen lichaamsgewicht:
-3*30 shouldertaps
-3*20 elbow plank + arm raise
-3*10 tricep dips (bankje)
-3*10 alternatieve push-ups
-3*10 push-up knie
-3*20 standing plank + arm raise
-3*1 min reacher row hold
-1min plank hold
-1min side plank hold/kant
-3*10 leg raises
-3*20 plank hip dips
*3*10 scissors + 10 sec hold

(Ook erna nog even een kwartiertje cardio gedaan) Mijn armen waren echt pudding hierna :+ Wel geen spierpijn vandaag, maar dat heb ik over het algemeen nog zelden.

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 23:04

Bizar indd duke dat je zo fanatiek kan sporten en dan nog zon trage verbranding hebt.
Vind ik echt heel banketstaaf voor je !
Hoop echt dat het hiermee wel gaat lukken.

Mara en nanouk lekker bezig in de sportschool.
Spierpijn nu weer onder controle mara?

Met de vos mag ik gaan starten.
De zwarte geef ik alleen beweging.

Mijn lijstje vandaag is niet best _O-
Dit is dus wat ik bedoel met chips is mijn probleem…

O: klein Croissantje en meergranen triangel met hutenkase
L mosterdsoep met 3 meergranen crackers en smeerkaas
T stukje nougat
A 2 wortelwraps met hutenkase en hummus
T wat mini loempia’s
T dat bakje chips _O-
B 40 min gewandeld hele huishouden gedaan

2308 kcal :oo

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:02

@Mara: een bakje chip moet gewoon af en toe kunnen toch?☺️


Zowel eergisteren, de dag daarvoor alsook gisteren de teugels heel los laten hangen wat betreft gezonde voeding. Meer hé, kan gebeuren.

Eergisteren:
O: yoghurt, granola, druiven en ahornsiroop
T: 4 blokjes milka melkchocolade met hazelnoten
T: appel
A: pasta tomatensaus + 1 cordon bleu + parmezaanse kaas
T: (opstap) 2 witte wijn, 1 rode wijn, bakje zoutchips
B: 70min sportschool, 20min paardrijden, 10.000 stappen

Gisteren:
O: idem als hierboven
T: idem als hierboven
T: chocolate chip cookie
A: canneloni met vlees en tomatensaus, als dessert cannolo met slagroom (uiteten)
B: 14.000 stappen, voor de rest niets

Vandaag is een nieuwe dag :)

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 17:29

Ik denk dat je mij bedoelde met de chips :D
Moet ook kunnen inderdaad ik beweeg er genoeg bij .
Lekkere lijstjes heb je !

Vandaag

O 1 kaiserbroodje en 1 waldkorn triangel met huttenkase en hummus
M 2 wortelwraps met hutenkase en hummus en een fruitsmoothie
A patat met vegetarische loempia
T popcorn

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 23:05

Ahja inderdaad haha! Weinig tussendoortjes eet je wel vind ik, heb je geen honger tussen ontbijt-lunch en/of lunch en avondeten? :)

Lijstje:
O: banaan, koffie
T: 2 pralines
L: stukje quiche met prei, geitenkaas, ei, ajuin...
T: peer, 2 koekjes
A: kabeljauw, puree, verse prei
T: popcorn gezouten (87 kcal)

B: minstens 10.000 stappen, staltaken en 30 min losrijden

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 23:45

Neuhh eigenlijk niet hoor.
Ik eet gewoon genoeg vullende en gezonde hoofdmaaltijden met genoeg eiwitten en dan heb ik daar eigenlijk geen last van.
Moet eerlijk zeggen dat ik bijna nooit een honger gevoel heb.
Word meestal naar/chagrijnig als ik te lang niet eet of juist heel flauw

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 11:57

@nanoukkie: Wauw, jij sport echt lekker zeg. Mooi die krachttraining!

little_birdy schreef:
Bizar indd duke dat je zo fanatiek kan sporten en dan nog zon trage verbranding hebt.
Vind ik echt heel banketstaaf voor je !
Hoop echt dat het hiermee wel gaat lukken.

Ja, dat hoor ik vaker. Als ik een ons af zou vallen voor iedere keer dat iemand tegen mij zegt: "Als ik zoveel zou sporten en bewegen als jij doet, dan bleef er niks van me over", zou ik nu ook niks meer wegen. :+ Maar lang leve Hashimoto! De grote boosdoener...

En chips is ook mijn grote valkuil. Ik heb het gewoon niet meer in huis. En voor de kids en m'n man koop ik chips die ik zelf niet zo lekker vind, zoals Pringles en Wokkels. Daar kan ik wel vanaf blijven.

Gisteren een fanatieke trailrun van circa 13 km gedaan bij de Amsterdamse Waterleidingsduinen. Nog nooit geweest, dus was genieten van alle hertjes en leuke klimmetjes. Alleen daarna was het dus koffie met appelgebak. Paar weken geleden was ik nog sterk en kon ik als enige het gebak weerstaan, maar gisteren ben ik toch voor de bijl gegaan. Ik had zo'n honger en zo lekker gelopen, dat ik toch een appelgebakje heb genomen. Dat is echt funest met mijn dieet, maar ik beweeg zoveel en was toch weer een halve kilo afgevallen vorige week, dat het mocht van mezelf. Einde dag toch ook wat gesnoept van de tapasworstjes die m'n moeder klaarzette bij de borrel (ik braaf wel aan de thee).

Verder weer strak in het regime. Nieuwe dag, nieuwe kansen. In het weekend mag ik van mezelf een beetje de teugels laten vieren.

Gisteren dus:
O: 1:1 Dieet havermoutpap
T: banaan
T: Appelgebak :+
L: 1:1 Dieet chocoladereep
T: tapasworstjes
A: gebakken kipfilet, salade van komkommer, tomaat, lijven, witte kaas, beetje zoete aardappelfriet
T: glaasje wiskey :+ :o

Vandaag:
O: 1:1 Dieet cappuccino shake
L: 1:1 Dieet champignonsoep
T: stukje fruit, weet nog niet wat
A: 1:1 Dieet zakje spaghetti bolognese aangevuld met gehakt, groente zodat het een volwaardige pasta wordt

En uiteraard dagelijks mijn dosis cappuccino's

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 18:28

Inderdaad vandaag weer een nieuwe dag niet teveel blijven hangen in foute dagen hoor

Vandaag.
O smoothie fruit groente amandelmelk
T grace choco vanille
L salade met gekruide kip
T eiwitreep
A kip kerrie met volkorenrijst
T klein zakje chips

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 08:50

Vandaag .
O smoothie
T granenreep
L salade
T protein bar
A wraps met gehakt en groenten
T skyr

B paardrijles met kinie

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:10

Oe, goed bezig! Ziet er netjes uit!

Ik had gisteren:

O: 1:1 Dieet havermoutpap
T: banaan
T: gevulde koek (hoorde bij paardrij-arrangement, dus kon niet weigeren :o )
L: 1:1 Dieet chocoladereep
A: Kabeljauwhaasje uit de oven met prei en tomaatjes en lekker gekruid allemaal :~
T: 1:1 Dieet vanille shake

En weer een halve kilo kwijt *\o/*

Vandaag:

O: 1:1 Dieet smoothie
T: banaan
L: 1:1 Dieet Chillisoepje
A: Nog geen idee... :? (moet nog boodschappen doen)
T: 1:1 Dieet toffeereep

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:28

Nanouk: fijn te lezen dat je je bewust bent dat genieten belangrijker is dan het gewicht op de weegschaal. Ik herinner me nog dat je hier eerder ook mee worstelde.
Zo te lezen heb je het nog altijd erg druk. Leuk die applewatch! Ik twijfel ook nog steeds over een activity tracker maar ik ben bang dat ik te obsessief ga worden met zoiets.
Je lijstjes zien er fijn uit en ik vind dat je een mooie balans gevonden lijkt te hebben.

Little_birdy: wat balen dat je gewicht op hetzelfde punt blijft hangen! Zeker als je er zo hard voor werkt is dat enorm demotiverend. Je lijstjes zien er in ieder geval super uit!
Leuk je nieuwe bijrijdpaarden! De vos is echt een leuke!

Duke: wat knap dat je door blijft zetten ondanks je traag werkende schildklier. Het lijkt me echt zwaar als je er jaren lang hard voor werkt en weinig resultaat ziet. Fijn dat dit dieet je helpt!! Het klinkt ook wel goed dat je alsnog alles binnen krijgt wat je nodig hebt.
Rijd je inmiddels ook al weer op je pony? :D
Goed dat je een wat slechtere dag achter je kunt laten, af en toe wat lekkers mag ook best!

Mara: Zeker nog actief op de racefiets! Vorige maand zelfs nog op fietsvakantie geweest. Helaas is het nu weer vroeger donker maar ik ga alsnog een aantal keren per week. Fiets jij ook nog?
Slim om nog wat te verhogen tijdens je bulk! Hoe gaat het met je paard?
Leuk om te lezen dat je denkt aan een abonnement bij een sportschool. Ik denk dat je het het beste eens kan gaan proberen om de mogelijkheden te bekijken en te kunnen vergelijken met thuis trainen.
Kun je bij je opleiding dit topic niet laten lezen :+ je geeft iedereen hier altijd zo’n goede adviezen!


Hier gaat het ook wel weer aardig! Ondanks het vroegere donker, kan ik met dit weer nog prima fietsen na werk. Ik zal ook weer eens wat lijstjes delen!

O: 200 gram magere kwark, speltcracker met pindakaas
T: sneetje ontbijtkoek
L: 2 speltcrackers met kipfilet
T: cappuccino, handje pepernoten
A: spinazie, champignons en ui in bladerdeeg uit de oven
T: 200 ml magere yoghurt

B: 5km hardlopen, 30 minuten op gewone fiets, dressuurles met paard


O: 200 gram magere kwark, 20 gram teff, kaneel, 10 gram ongezouten cashewnoten
L: 2 volkoren boterhammen met kipfilet en komkommer, 200ml tomatensoep
T: smart bar crunchy
A: zilvervliesrijst, bloemkool, salade, kipschnitzel
T: 200 ml magere yoghurt
T: merci chocolaatje

B: 80 minuten racefiets

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:49

@Joanne: ik ben nog blijven rijden hoor. Alleen ik ging wel iets minder rijden en korter omdat ik het gewoon niet kon maken, maar mijn pony lijkt zelf geen last te hebben gehad van mijn gewicht, maar ik ben even een maandje iets boven de 80 kilo geweest en dat had niet langer moeten duren of meer moeten worden, want dan was ik er niet meer opgestapt. Inmiddels is er nu ruim 8 kilo af. Dus ik stap weer met een veel fijner gevoel erop, want ik rijd hem al 16 jaar en regelmatige controle bij de osteopaat leert dat hij nooit last van zijn rug heeft en sterk genoeg is, dus het voelt weer goed om lekker met hem te gaan rijden. Gisteren nog lekker 2,5 uur op de Veluwe gereden en ook dit weekend ga ik daar weer heen. Voelt enorm goed!

Wat betreft activity trackers etc. Ik heb zelf een Garmin sporthorloge. Beste aankoop ooit! Ik houd er alles in bij, maar kan het ook prima loslaten, dus ben er niet obsessief mee bezig. Maar lekker om je stressniveau te controleren (ik denk dat stress bij mij ook een grote boosdoener is met gewicht), stappenteller, hartslag en natuurlijk de sportprestaties. Ik ben nu eenmaal gek op lijstjes, grafiekjes, etc.

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:19

@Nanouk, We hebben allemaal wel eens van die dagen dat we het even loslaten en wat minder gezond eten :D Zo te zien heb je jezelf weer lekker kunnen herpakken!

@Little_birdy, Dat bakje of zakje chips zou ik je inderdaad niet te druk om maken :) Je standaard lijstjes zijn altijd laag in kcal dus geen man overboord en de 216 kcal in een klein zakje is nou ook niet onoverkomelijk. Wat gaaf dat je mag gaan starten met de vos!

@Joanne, Oh wat leuk! Waar ben je heengegaan op de fiets? In Nederland wel of verder weg? Ik heb afgelopen zomer wel veel gefietst, maar nu het wat slechter weer is eigenlijk niet meer en ligt de focus weer alleen op krachttraining en paardrijden. Ook daarom lijkt een abbo op de sportschool me goed, kan ik daar wat cardio op de fiets blijven doen om in het voorjaar het fietsen weer makkelijker op te pakken!
Nette lijstjes hoor! Goed en leuk dat je het weer deelt! :D

@Duke, Je gaat lekker zeg! Gefeliciteerd met de verloren kilo's! :D Fijn dat ook na een dagje wat minder opletten het afvallen gewoon weer doorzet. Geeft ook een fijn gevoel en vertrouwen denk ik :) Zo'n garmin horloge lijkt me ook wel wat! Hoe controleer je je stressniveau dan, door hartslag of zeg ik dan iets geks?

Ik heb afgelopen week gemiddeld 2615 kcal gegeten (dus +75 per dag) en nu wel geplust op de weegschaal zoals de bedoeling de komende tijd is. Vanochtend +0,6 tegenover vorige week en eindelijk ook zwaarder dan aan de start van mijn bulk. Daarnaast metingen ook netjes zoals ik wens vooruit gegaan. Deze week ga ik nogmaals voor een vergelijkbaar kcal aantal!

Gisteren focus tijdens mijn training (benen/billen) op techniek. Mezelf dus bij elke oefening gefilmd en oeps, dan merk je dat er toch snel schoonheidsfoutjes insluipen als je jezelf niet vaak genoeg controleert! Gewicht ietsje omlaag gedaan en focus op uitvoering dus, lekker getraind :)

Lijstje van gisteren:
O: mislukte healthy cheesecake, voor de helft weggegooid en nog wat kwark met teff/havermout en framboos op
T: 4 speltcrackers met kaas en pindakaas, btween melkchocoladereep, kiwi
L: pastasalade met zalm, cottage cheese, avocado en tomaat
T: 3 rijstwafels met pure chocolade
D: Schnitzel met stroganoff, paprika, champignons, gemberboontjes en een gepofte aardappel
T: 150gr magere kwark met 10gr pure chocolade, 1 kandijkoek en 12 gram pecannoten
Totaal: 2664

Planning vandaag:
O: kwark-boekweitpannenkoekjes met pecan, stroop en perzik
T: gezonde choco mugcake , 2 mandarijnen
L: italiaanse bol met ossenworst, oude kaas en rucola
T: btween reep
D: Runderstoof met wortel, ui, rode wijn en parmezaanknoedels
T: ? ik ga met vrienden terrassen/naar een feestje, dus ik ben benieuwd hoe mijn dag eindigt :+ Ik probeer niet te gek te doen qua alcohol

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:05

Duke wat goed die halve kilo eraf !!
Lekker bezig zeg
En wat betreft rijden.
Ik moet zeggen dat ik snel denk bij de wat vollere ruiters zal je dat wel doen maar ik weet ook uit ervaring dat veel paarden en vooral pony’s veel meer kunnen hebben(tillen) dan wij denken .
Sommige dieren die kunnen dat gewoon moeiteloos.
Mijn vorige merrie was er zo 1
Instructeur er op van +- 100 kg (lange man gespierd) en ze liep gewoon als een veertje weg hoor niks aan te zien.
En ook als jij je pony goed in de gaten houd hoef je je wat mij betreft niet schuldig te voelen !

Nanouk ik blijf volhouden de aanhouder wint hahaha mooie lijstjes ook weer en leuk dat je nog zo fanatiek op de fiets bent :D

Fijn dat je nu aangekomen bent mara dat is toch wel de bedoeling met zoveel bulken haha
Daarom laat ik me ook graag filmen met paardrijden om van te leren en ook te zien wat er fout gaat.

Gisteren de gezonde tussendoortjes vervangen door een stukje taart en klein zakje chips maar wel alsnog in mijn kcal doel gebleven O:)

Vandaag:

O smoothie met wrap en hutenkase
T stukje gebak
L salade
T protein reep
A pasta met gehakt en groenten
T waarschijnlijk borrelplankje oid

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:46

@Joanne: Helaas toch weer wat ‘de mist’ ingegaan de laatste dagen, balans vinden is weer even moeilijk. Misschien iets met winterdipje :D fijn dat je terug meepraat! Ik ben wel heel tevreden van mijn apple watch overigens. Handig bij alle sporten!
@ Mara: En, wat is het vanavond geworden? Hopelijk heb je heeelijk genoten!
@Little_Birdy: Nou als er één sport is die ik niet leuk vind is het wel fietsen! Ik denk dat je Joanne bedoelt :) Mooi en lekker lijstje vandaag, zeker die pasta klinkt lekker.

Na enkele dagen ontevreden te zijn over mijn lijstjes (teveel suiker suiker en nog eens suiker), vandaag weer een oké lijstje.

O: 1 yoghurtje, koffie
L: 2 pitabroodjes met aubergine tapenade
T: HUGEEE granola bowl met veel vers fruit, kokos, honing, granola…
A: 1 spinaziekroketje, gegrilde groentjes, 1 kippenspies, 1 varkensspiesje
T: 2 blokjes zwarte chocolade

B: 1u buitenrijden, wandelen tijdens het shoppen!
Afbeelding

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 12:40

Ook tevreden over gisteren!

L: tomatensoep met balletjes
T: vegan squares met chocolade, dadel, havermout
T: 1 peer, 1 hazelnoot latte
A: 2 sneden roggebrood met aubergine, paprika dip
T: homemade granola met griekse yoghurt, tony chocolony blokje met amandel zeezout, 1/2 banaan

B: 30min krachttraining met kettle bell thuis, 6500 stappen.

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:31

Whoops nanouk haalde jullie inderdaad door elkaar.
Lekker zo’n fruitbowl jammie

Laat ik het maar niet meer over gisteren hebben laten we zeggen dat mijn lijstje niet helemaa gelukt is _O-
Iets met feestje patat bier _O-
Kreeg wel van echt iedereen complimenten hoe ik eruit zag dat was wel fijn.
Gisteren lekker met jack naar het strand geweest mooie rit van 1,5 uur dat dat compenseert wel iets

Afbeelding

Vandaag nieuwe poging
O 1 kaiserbroodje 3 meergranen crackers met hutenkase
T stroopwafel
L 2 bruine bolletjes met gebakken ei
A chinees (met mate)

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:10

Ik zie weer mooie lijstjes! En een leuke strandfoto van L_B.

Ik zat afgelopen weekend met mijn pony op de Veluwe.
Afbeelding

Voor iemand uit de Randstad, zijn dit echt kadootjes. Twee heerlijke dagen gereden. Doordat het toch een minivakantie is en we in de watten werden gelegd door onze gids te paard (overnachting, eten, de hele rambam), niet zo goed aan mijn dieet kunnen houden. :o

Dus ik vermijd even de weegschaal om me niet te laten ontmoedigen en ben sinds gisteren weer strak bezig met mijn dieet.

Mijn lijstjes zijn verder dus heel saai:

Vandaag:

O: 1:1 Dieet cappuccino shake
T: 2 dropjes...
L: 1:1 Dieet chocoreep
T: stukje fruit, denk een appel
A: 1:1 Dieet zakje noodles aangevuld met broccoli en kipfilet
En de nodige cappuccino's.

B: vanavond hardlooptraining. Staat een 5 km op het programma.

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:10

Prachtige foto ook van jou !
Joh je hebt iig een mega leuk weekend gehad !

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 16:45

Hier echt een hele slechte week gehad.
Was ongesteld en ook mega migraine dus heb alleen maar gegeten waar ik op dat moment trek in had …
Nu gelukkig weer fit dus gisteren en vandaag alweer wat beter.


Gisteren.

O smoothie amandelmelk met fruit
L groentecrackers met heksenkaas
T speculaas cupcake
A sushi

Vandaag:

O 3 Croissant jammie
L skyr met frambozen en smoothiemix (gevriesdroogd fruit havermout en gehakselde noten)
T klein bakje maissticks
A 2 aardappelgratin dingen en een visje uit de oven
T klein zakje chips

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:34

ik meld me hier ook weer na lang weggeweest te zijn.

@little_birdy pfoe dat helpt ook niet echt mee hoor. Fijn dat je je wel al iets beter voelt. Ik ben wel van mening dat als je niet fit bent dat je dan beter even naar je lijf kan luisteren, en als die vraagt om slechte/makkelijke dingen dan is dat maar even zo. Hoewel ik bij mezelf ook wel moet opletten dat ik me niet slechter ga voelen door de grote hoeveelheid suiker/vet die ik dan eet haha.

@Duke allereerst wauwie die foto! Echt supergaaf! Jouw dieet lees ik nu zo'n beetje mee, en ik zou het niet kunnen. Vind het erg dapper dat je je eraan waagt! Wel fijn dat ze ook een stukje terugbegeleiding naar ''normaal'' eten doen. Dat is wel een grote valkuil bij veel dieten denk ik.

@nanoukkie lekker lijstje, maar het lijkt niet heel veel. Maar misschien vergis ik mij in de hoeveelheden. Hoeveel kcal hou jij aan?

@m9ara ik vind het echt superinteressant om jouw progressie te lezen! Ook vind ik het knap hoe je superspecifiek de kcal aan het ophogen bent!

------------------------

Hier is het nog steeds redelijk steady. Wel weer 2 kg aangekomen, vooral omdat ik nu serieuzer aan het daten ben met iemand en daarbij lekkere receptjes uit de kast haal/wat regelmatiger borrel :o oepsie. Dit was bij mijn vorige relatie ook een valkuil, dus weer even balans aanbrengen en niet mezelf verliezen in kaas/chips/wijn hahaha

Mijn lijstje van vandaag:
O/L: shakshukka met getoast brood
A: kipcurry met pitabroodjes
B: lesje bodypump
T: mini applecrumble
Totaal: 1640 kcal

Ik heb nu een fijn sportschema gekregen, waarbij ik in principe een pull/push/billen&benen dag heb (dus 3 sportdagen). Maar omdat ik op maandag bodypump (dus full body) wil blijven doen denk ik dat het een combi gaat worden. Dus als sportschema hoop ik vol te kunnen houden:
Maandag: bodypump full body
woensdag: benen/billen & pull
vrijdag: push, balans & crosstrainer
En dan in het weekend 1x paardrijden erbij. Als ik dit kan volhouden ben ik erg tevreden. Dus daar gaan we voor haha.

Spoiler:
verder ben ik een tiktok account gestart waar ik receptjes op wil delen haha :)

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:16

Welkom terug aight en smakelijk lijstje!
Ik vind koken wel leuk naar heb er vaak geen zin in en het moet vooral snel klaar zijn haha

O skyr met vruchten
T chocolade banaan nilk
L 2 bruine bollen met pindakaas
T coockie eiwitreep
A 2 bollen met vega hamburgers
Klein bakje cashewnoten

+~2000