4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:25

little_birdy schreef:
Welkom terug aight en smakelijk lijstje!
Ik vind koken wel leuk naar heb er vaak geen zin in en het moet vooral snel klaar zijn haha

O skyr met vruchten
T chocolade banaan nilk
L 2 bruine bollen met pindakaas
T coockie eiwitreep
A 2 bollen met vega hamburgers
Klein bakje cashewnoten

+~2000


oeh burgers!

Ja ik hou wel van koken. Nu met thuiswerken heb ik er ook echt behoefte aan om écht even met mijn hoofd met iets anders bezig te zijn dan werk. En dan is een simpel receptje zoals een ei bakken al genoeg om even eruit te komen haha.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:39

Aight schreef:
...
@Duke allereerst wauwie die foto! Echt supergaaf! Jouw dieet lees ik nu zo'n beetje mee, en ik zou het niet kunnen. Vind het erg dapper dat je je eraan waagt! Wel fijn dat ze ook een stukje terugbegeleiding naar ''normaal'' eten doen. Dat is wel een grote valkuil bij veel dieten denk ik.
...


Ja, dit hoor ik vaak. En ik hoorde tot een paar maanden geleden ook tot de groep die dit hard riep. Maar ik moet zeggen nu ik ruim 7 weken bezig ben, het heel goed gaat. Ik heb echt een fijn ritme erin gevonden. Je hoeft niet veel na te denken over wat je moet eten. En de teller staat inmiddels op bijna -9 kg. *\o/* Waarvan bijna 7 kilo sinds dit dieet. Dus gemiddeld een kilo per week eraf. Nou, dit had ik nooit durven dromen. Door mijn Hashimoto lukte het mij amper om überhaupt een kilo af te vallen. Plus dat mijn darmen veel meer tot rust zijn gekomen en ik voel me heel fit en energiek. Doordat je alle voedingsstoffen binnenkrijgt, wordt je niet slap of energieloos of verlies je kracht. En je kunt kiezen uit veel verschillende soorten maaltijdvervangers, dus ook dat gaat niet vervelen. Lijkt wel of ik aandelen heb bij 1:1 Dieet := (dat is niet zo hoor).

En ik houd ook erg van koken en recepten uitproberen, maar ik was bang dat ik dat nu niet meer kon doen, omdat ik alleen groente en vlees/vis/zuivel erbij mag eten, maar er zijn ontzettend lekkere recepten te vinden die passen binnen dit dieet.

Mijn lijstje is hetzelfde als hiervoor, dus dat delen wordt wat saai en eentonig.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:21

Duke schreef:
Aight schreef:
...
@Duke allereerst wauwie die foto! Echt supergaaf! Jouw dieet lees ik nu zo'n beetje mee, en ik zou het niet kunnen. Vind het erg dapper dat je je eraan waagt! Wel fijn dat ze ook een stukje terugbegeleiding naar ''normaal'' eten doen. Dat is wel een grote valkuil bij veel dieten denk ik.
...


Ja, dit hoor ik vaak. En ik hoorde tot een paar maanden geleden ook tot de groep die dit hard riep. Maar ik moet zeggen nu ik ruim 7 weken bezig ben, het heel goed gaat. Ik heb echt een fijn ritme erin gevonden. Je hoeft niet veel na te denken over wat je moet eten. En de teller staat inmiddels op bijna -9 kg. *\o/* Waarvan bijna 7 kilo sinds dit dieet. Dus gemiddeld een kilo per week eraf. Nou, dit had ik nooit durven dromen. Door mijn Hashimoto lukte het mij amper om überhaupt een kilo af te vallen. Plus dat mijn darmen veel meer tot rust zijn gekomen en ik voel me heel fit en energiek. Doordat je alle voedingsstoffen binnenkrijgt, wordt je niet slap of energieloos of verlies je kracht. En je kunt kiezen uit veel verschillende soorten maaltijdvervangers, dus ook dat gaat niet vervelen. Lijkt wel of ik aandelen heb bij 1:1 Dieet := (dat is niet zo hoor).

En ik houd ook erg van koken en recepten uitproberen, maar ik was bang dat ik dat nu niet meer kon doen, omdat ik alleen groente en vlees/vis/zuivel erbij mag eten, maar er zijn ontzettend lekkere recepten te vinden die passen binnen dit dieet.

Mijn lijstje is hetzelfde als hiervoor, dus dat delen wordt wat saai en eentonig.


Ja het klinkt inderdaad alsof het voor jou heel erg goed werkt. Dat ieder lichaam een andere aanpak nodig heeft blijkt maar weer. En dat het niet simpel kcal in en uit is. En mega knap die 7 kg. Mag je trots op zijn!

--------------------

Hier is mijn lijstje vandaag nog wat raar, ik heb een hoop dingen in de koelkast liggen die ik moet opeten. En ik ga samen met een vriendin de kerstboom opzetten vanavond, dus qua avondeten zijn we nog onbesloten :') .

O: bapao broodje
L: leftover kipcurry
A: zoete aardappelfrites met vega burger
T: applecrumble & mogelijk een portje
Totaal: 1707 kcal

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:10

Wat super goed duke al 7 kg!
Inderdaad een bijzondere lijst aight haha
Veel plezier met de kerstboom opzetten!


Hier nog steeds netjes sinds vorigen week

O witte bol met heksenkaas en 1 banaan
L salade met kipfilet
T graze oat bar en eiwitreep
A nasi
T klein zakje chips en wat cashew noten

B vanavond paardrijden

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 23:00

hoe gaat het hier met iedereen in de aanloop naar sint/kerst?

Ik merk dat er bij mij toch echt wel kraakjes in de weekstructuur komen haha. Weekenden duren langer (op woensdag al borrellen? geen probleem :') ). Maar daardoor heb ik ook meer moeite met mezelf weer ''herpakken''. Vandaag was wel een goede, maar rustige dag.

O/L: leftover rijst met kip en champignons
A: risotto met garnalen, venkel en courgette en parmezaan
T: 4 krakelingen
Totaal: 1550 kcal. Wat normaal wat aan de lage kant is, maar wel oké voor zo'n rustige thuiswerkdag als vandaag. Geen beweging gehad haha :D

edit: het lijkt nu alsof mijn maaltijden karig zijn, maar dit zijn gigantische borden :') in de rijst met kip zit een heel bakje champignons en bij het avondeten eet ik een hele venkelknol en hele courgette op *\o/*

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 13:08

Hier hetzelfde hoor. Ik heb ook een week de griep gehad en dus geen energie (en ruggengraat) om goed voor mezelf te zorgen. Dus er stond bezorg pizza op het menu, speculaasbrokken, etc. Maar ondanks alles (gewoon goed blijven eten tijdens de griep), toch nog een halve kilo kwijt. De teller staat nu op -9,5 kilo. Maar ik vrees met grote vrezen voor de komende tijd. := Ik ga echt mijn best doen om me aan mijn schema te houden en mag met Sinterklaas iets extra's. Kerst denk ik nog maar niet over na. O:)
Een geluk bij een ongeluk zijn alle afgelaste kerstborrels en -diners. Jammer, maar wel beter voor mij.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 14:03

Duke schreef:
Hier hetzelfde hoor. Ik heb ook een week de griep gehad en dus geen energie (en ruggengraat) om goed voor mezelf te zorgen. Dus er stond bezorg pizza op het menu, speculaasbrokken, etc. Maar ondanks alles (gewoon goed blijven eten tijdens de griep), toch nog een halve kilo kwijt. De teller staat nu op -9,5 kilo. Maar ik vrees met grote vrezen voor de komende tijd. := Ik ga echt mijn best doen om me aan mijn schema te houden en mag met Sinterklaas iets extra's. Kerst denk ik nog maar niet over na. O:)
Een geluk bij een ongeluk zijn alle afgelaste kerstborrels en -diners. Jammer, maar wel beter voor mij.


ahaha heel herkenbaar hoor. Voel je je nu wel weer beter?

Ik let in het weekend eigenlijk nergens op :o Dat is een valkuil, maar aan de andere kant is er al 10 kg af zonder dat te hoeven doen. Gewoon met doordeweeks ''normaal'' eten (en ook weer niet over gaan compenseren door extra laag te zitten). Ik wil er eigenlijk nog 5 kg af, zeker nu ik merk weer +1 te zijn gegaan.

Vandaag dus weer een vervroegd weekendborrel lijstje:
B: fitness
L: biefstukpuntjes en bloemkoolcurry
A: tiktok feta pasta met lekker veel knoflook }>
T: espresso martini's en chocola <<)
Totaal: 1981 kcal. Beetje boven mijn ''budget''

edit: ja ik ben mijn vriezer aan het leegeten :')

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:56

Hoi meiden.

Ik kom me weer melden, heb in de periode dat het hier weer levendig was wel meegelezen, maar had gewoon geen puf om te reageren.
Hopelijk komt er weer een beetje leven in het topic, maar kan me ook voorstellen dat niet iedereen zich nu rond de feestdagen bezig houd met gezond eten en afvallen :))

Hier is het een beetje de spuigaten uitgelopen. Freek is nu 12 weken geblesseerd en sindsdien ben ik ruim 4 kilo aangekomen. Was natuurlijk fanatiek aan het trainen wat weg is gevallen en daarbij was ik enorm aan het emotie eten geslagen door alles rondom Freek.
Nu is het enigszins in een rustiger vaarwater gekomen (vrijdag terug en dan weet ik of de behandeling heeft aangeslagen) dus wil ik me weer bezig houden met gezonder eten en de extra kilo’s er weer af krijgen.
Ik heb sinds 2 weken ook een Apple Watch wat mooi mijn verbrande calorieën bijhoudt en kom wel bijna dagelijks aan mijn doel (550 verbrande calorieën)
Afgelopen weekend ging al goed, vandaag weer en daar mijn lijstje van;
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 10 gr müsli en kaneel.
T: stukje amandelstaaf.
L: 2 bruine boterhammen, 1 met rosbief en 1 met smeerkaas.
A; stamppot boerenkool met spekjes, jus en rookworst.
T: Reuzenkrans (koek)
T: blikje redbull sugarfree en een granenreep onderweg naar werk.
Totaal 1768
Beweging; buitenritje met m’n IJslander van 40 minuten. Zit nu op 13.000 stappen en 579 verbrande calorieën, daar komt nog wel wat bij vanavond :)

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 23:08

Hee leuk dat je weer terug bent! Superlogisch toch dat je geen puf hebt om te reageren in zo'n situatie!
Pff wel spannend zeg, duimen vrijdag.

Hier ben ik helaas ook weer 2 kg aangekomen de afgelopen tijd. Dus weer even ''normaal'' doen. Ik kom doordat de sportscholen dicht zijn en drukte op werk niet meer buiten. Wat betekent dat ik van bed naar werkplek en terug verplaats. Heb in mijn pauze geen tijd/puf om naar buiten te gaan omdat ik moet kiezen dan tussen iets lekker warms klaarmaken of rondje lopen. En na het werk is het donker, koud en nat en ik merk dat dat me echt tegenhoudt. Normaal ging ik dan sporten en dan kom je automatisch al buiten, maar nu... Lijstje van vandaag:

O: koffie en yoghurt
L: shakshukka met brood
A: pompoenrisotto met geitenkaas, bacon en pijnboompitjes
Totaal 1680 kcal, maar beweging nul...

Morgen proberen om voor het werk naar buiten te gaan.
O: ochtendwandeling met koffie
L: gevulde courgette met ei en snoeptomaatjes en kipfilet
A: tomatenrisotto met garnalen en spinazie
Totaal: 1730

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 11:05

Duke schreef:
Hier hetzelfde hoor. Ik heb ook een week de griep gehad en dus geen energie (en ruggengraat) om goed voor mezelf te zorgen. Dus er stond bezorg pizza op het menu, speculaasbrokken, etc. Maar ondanks alles (gewoon goed blijven eten tijdens de griep), toch nog een halve kilo kwijt. De teller staat nu op -9,5 kilo. Maar ik vrees met grote vrezen voor de komende tijd. := Ik ga echt mijn best doen om me aan mijn schema te houden en mag met Sinterklaas iets extra's. Kerst denk ik nog maar niet over na. O:)
Een geluk bij een ongeluk zijn alle afgelaste kerstborrels en -diners. Jammer, maar wel beter voor mij.

Aight schreef:
ahaha heel herkenbaar hoor. Voel je je nu wel weer beter?

Ik let in het weekend eigenlijk nergens op :o Dat is een valkuil, maar aan de andere kant is er al 10 kg af zonder dat te hoeven doen. Gewoon met doordeweeks ''normaal'' eten (en ook weer niet over gaan compenseren door extra laag te zitten). Ik wil er eigenlijk nog 5 kg af, zeker nu ik merk weer +1 te zijn gegaan.

Als je ondanks dat toch afvalt... waarom niet dan?

Ik voel me trouwens weer kiplekker! En de teller staat inmiddels op -10,5 kilo! *\o/* Zelfs na het Sinterklaasweekend wat toch wel wat meer cheaten was dan normaal. O:)

Het gaat gewoon onwijs goed. Mijn voedingscoach zegt ook dat mijn verbrandingsmotor door dit dieet ook flink is aangejaagd, en dat merk ik goed. Ondanks toch wat zwakke momentjes, blijf ik afvallen. Dat motiveert ook om direct na zo'n zwak moment de draad gelijk weer op te pakken.

O: koffie en smoothie van 1:1 dieet
T: koffie en appel
L: soepje van 1:1 dieet
T: reep van 1:1 dieet
A: broccoli en worst

B: hardlooptraining

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 11:18

Duke schreef:
Duke schreef:
Hier hetzelfde hoor. Ik heb ook een week de griep gehad en dus geen energie (en ruggengraat) om goed voor mezelf te zorgen. Dus er stond bezorg pizza op het menu, speculaasbrokken, etc. Maar ondanks alles (gewoon goed blijven eten tijdens de griep), toch nog een halve kilo kwijt. De teller staat nu op -9,5 kilo. Maar ik vrees met grote vrezen voor de komende tijd. := Ik ga echt mijn best doen om me aan mijn schema te houden en mag met Sinterklaas iets extra's. Kerst denk ik nog maar niet over na. O:)
Een geluk bij een ongeluk zijn alle afgelaste kerstborrels en -diners. Jammer, maar wel beter voor mij.

Aight schreef:
ahaha heel herkenbaar hoor. Voel je je nu wel weer beter?

Ik let in het weekend eigenlijk nergens op :o Dat is een valkuil, maar aan de andere kant is er al 10 kg af zonder dat te hoeven doen. Gewoon met doordeweeks ''normaal'' eten (en ook weer niet over gaan compenseren door extra laag te zitten). Ik wil er eigenlijk nog 5 kg af, zeker nu ik merk weer +1 te zijn gegaan.

Als je ondanks dat toch afvalt... waarom niet dan?

Ik voel me trouwens weer kiplekker! En de teller staat inmiddels op -10,5 kilo! *\o/* Zelfs na het Sinterklaasweekend wat toch wel wat meer cheaten was dan normaal. O:)

Het gaat gewoon onwijs goed. Mijn voedingscoach zegt ook dat mijn verbrandingsmotor door dit dieet ook flink is aangejaagd, en dat merk ik goed. Ondanks toch wat zwakke momentjes, blijf ik afvallen. Dat motiveert ook om direct na zo'n zwak moment de draad gelijk weer op te pakken.

O: koffie en smoothie van 1:1 dieet
T: koffie en appel
L: soepje van 1:1 dieet
T: reep van 1:1 dieet
A: broccoli en worst

B: hardlooptraining


Wat onwijs goed zeg! Echt heel knap hoe je de draad weer oppakt (en eigenlijk niet eens echt laat vallen als ik het zo hoor!). Wanneer mag je je 1:1 vervangers gaan afbouwen? Je lijstje lijkt mij persoonlijk erg weinig, maar geen idee wat er in die vervangers zit natuurlijk.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:38

Die vervangers zijn zo opgebouwd dat je alles binnenkrijgt wat je nodig hebt aan eiwitten, vetten, koolhydraten, vitamines, mineralen, spoorelementen. Dat merkt je ook goed omdat je een bak energie krijgt, omdat je lijf geen energie kwijt is aan 'leeg' voedsel verbranden. En ik merk aan het sporten dat ik echt genoeg binnen heb. Anders zou het hardlopen ook niet goed gaan, maar gaat juist beter dan normaal. Zodra ik nog een halve kilo eraf heb, wil ik naar de volgende stap en dan ga ik weer wat extra koolhydraten toevoegen zoals een cracker o.i.d. Je moet wel stapje voor stapje het dieet afbouwen, anders krijg je het beroemde jojo-effect.

Edit: geloof dat mijn lunch een verse salade wordt die collega in elkaar gaat zetten zo. :o Soepje kan weer in de tas.

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 05:23

Aight: lastig zeg dat je nu aan zo weinig bewegen toe komt.. geen optie om af en toe voor werk naar de sportschool te gaan? Geen idee hoelaat je begint hoor.

Duke: wauw wat een mooi resultaat, zeker iets om trots op te zijn :j

Hier gaat het goed de afgelopen dagen. Merk dat als mijn knop weer om is gegaan ik me ook weer goed in kan houden wat snoep of lekkers betreft (heb t allemaal in huis maar blijf er nu vanaf)

Mijn lijstje van dinsdag:
1.00: een peer
3.00: 3 handjes cocktail nootjes
5.00: 1 speltcracker met smeerkaas
7.30: 250 ml optimeldrink, 3 maiswafels paprika
9.30: 250 gr magere kwark met yoghurt, 20 gr crusli.
19.00: spaghetti bolognese met 20 gr geraspte kaas
22.30: granenreep en blikje redbull sugarfree
Totaal: 1655
B: 12.000 stappen en 584 verbrande calorieën

Woensdag:
3.00: plakjes komkommer en paprika met 30 gr heksenkaas
5.00: noodles terriyaki
7.30: 250 ml optimeldrink, 3 maiswafels kaas
9.00: 250 gr magere kwark met yoghurt en 20 gr crusli
19.00: spinazietaart met 3 plakjes bladerdeeg, 125 gr kipfilet, 225 gr bladspinazie en 30 gr kaas
22.45: granenreep en blikje redbull sugarfree
Totaal: 1856
B: 13.500 stappen en 667 verbrande calorieën.

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 16:40

Hier blij!! Weegschaal gaf gister -1.7 aan tov vorige week. Betekend dat ik weer onder de 65 zit, dat maakt me blij.
En daarbij gister goed nieuws gehad in de kliniek! Behandeling lijkt te zijn aangeslagen bij Freek dus we gaan heel langzaam uitbreiden qua beweging!
Nu 2x 20 minuten stappen aan de hand
Vanaf volgende week 30/40 minuten aan een stuk en dan mag ik er ook op en over 3 weken 2 rondjes draven links en rechtsom. Ik ben zo onwijs blij :):)
Gister had ik wel even een ‘cheat’ day. Opzich overdag ging goed; alleen bij m’n schoonouders een appelbeignet op en als avond eten patat en een broodje frikandel en kroket (wel alles uit de airfry) en 2 glazen champagne :))
Vandaag weer iets beter:
O: 225 gr magere perzik yoghurt met 10 gr müsli. 150 ml optimel drink
L: afbak stokbroodje met 1/2 rosbief en 1/2 filet americain
T: 5 blokjes chocola met hazelnoot
A: 2 kleine ‘tiktok’ wraps met een vegetarische schnitzel, heksenkaas, komkommer, ui en sla. Met wat wedges uit de airfry
T: nog geen idee, misschien nog iets van yoghurt.
Totaal: zonder laatste tussendoortje zit ik nu op 1692
B: zit nu op 8750 stappen. Dus zullen er vast wel iets van 12.000 worden. En ga uit van minimaal 550 verbrande calorieën :)

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 20:20

Vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 10 gr müsli, kaneel. 150 ml optimel drink.
T: blikje redbull sugarfree en een müsli reep
L: kleine cupcake en een mandarijn.
T: 2 bonbons
T: 2 plakjes kruidkoek (70 gr totaal)
A: bloemkoolrijst met sperziebonen, champignons, paprika, ui, knoflook en een tartaartje.
T: 150 gr salted caramel yoghurt
T: reuzenkrans koek met een grote kop thee <3
Totaal: 1629
B: zit nu op ruim 10.000 stappen maar komt straks nog wel wat bij met afvoeren en de hond uitlaten :)

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:41

@duke oh dank voor je uitleg! Nu snap ik hem, behalve het stukje ''energie kwijt aan lege calorieën verbranden''. Dat zie ik echt voor me dat je 2000 calorieën aan cola drinkt en verbaasd bent dat je niet kan functioneren :') Maar met een normaal eetpatroon heb je niet zo snel ''lege calorieën''
Wel fijn dat je zo goed begeleid wordt! Kijk je er naar uit om het af te bouwen of valt dat mee?

@lis_ol pfoe jouw tijden blijf ik me elke keer over verbazen! Maar knap dat je toch zo goed je eten kan inplannen, klinkt allemaal erg lekker! Fijn dat het weer goed gaat en de knop weer eventjes om is!

----

Hier idd flinke domper nu de sportscholen helemaal dicht zijn. En verder een beetje aftellen naar kerst, zin in die dagen wel.

O: gevulde courgette
L: bloemkool/currykoek
A: tiktok tomaatfeta met orzo
Totaal: 1668

Wel grappig, ik ben totaal niet van de tussendoortjes, jullie wel meer?

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:03

Ik wilde hier nog even delen dat ik inmiddels zo'n 15 kg kwijt ben en super op gewicht ben.
Was vorig jaar wel aan het mee praten hier, maar ben ontstipt, haha.

Maar dus zeer tevreden en we gaan nu gewoon door op dit gewicht!

Afbeelding
Afbeelding

Ik was dus rond de 80, iets meer vgm? En nu weeg ik gemiddeld 67. In mijn geval past het goed bij mijn 1.7 m!

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 19:34

wat goed! ontzettend netjes!!

-----------

iedereen de kerst overleefd?

Bij mij zet het slechte eten nog even door, maar in januari gaan we weer aan de bak :')

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:41

Beste wensen meiden!

Ik ga vanaf vandaag weer beginnen, again…
Weegschaal gaf net 67.0 aan, dus wil er sowieso 4 kilo vanaf.
Post later vandaag mijn lijstje :)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 12:18

Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen iedereen!

Ik heb ander half jaar geleden actief meegekletst in dit topic en ben toen helemaal off the rails gegaan. Als goede voornemen wil ik weer mee gaan kletsen in dit topic want ik wil minimaal 10 kilo afvallen.

Mijn plan is om weer tussen 12:00 en 20:00 te eten, het hardlopen weer op te pakken en mijn kcal te halveren.

Mijn lijstje voor vandaag:
M - eiwit omelet met 1 plakje ham, een halve avocado en 10 gram geraspte kaas en 3 boterhammen
T - cup a soup
A - boerenkool met een halve rookworst

B - rondje hardlopen (geen idee hoe ver ik kom) + paard rijden
D - Fanta zero, thee en water (doel 1,5 liter)

Het lijkt weinig voor vandaag maar geloof me: ik heb zo onwijs veel gegeten de afgelopen 2 weken. Het is echt zo uit de hand gelopen dat ik en eten even geen vrienden meer zijn :')

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:43

Welkom terug mjwb!

Mijn planning vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, müsli en kaneel. 150 ml optimel drink
T: bonbon (zat al in mijn mond voor ik er erg in had _O- )
L: 2 wraps met heksenkaas, kipfilet, komkommer en rucola
T: blikje redbull sugarfree en een muslireep
T: 2 manderijnen
A: maaltijdsalade pittige kip
T: 150 gr salted karamel yoghurt, 1/2 paprika en wat komkommer met heksenkaas
T: 3 maiswafels paprika
Totaal 1611 (inclusief drinken)
B: zit nu op 6000 stappen en ga nu werken tot 23.30

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:12

Joe, een heel mooi 2022 mensen!

Ik meld me ook weer :Y) De eerste helft van 2021 ging ik zo lekker, zat op 71,5 kilo en m’n streven was rond de 70 te zitten. Maar toen kwam er een nieuwe man in m’n leven die heel veel kan eten en ook graag lekkere dingen meeneemt, hallo 78,5 kilo :')

Toen besloten om het tot het nieuwe jaar maar even te laten en nu weer te starten met een gezondere levensstijl. En hier mee posten gaat hopelijk helpen :)

Hoe is het inmiddels met Freek Lis_Ol?

Mijn lijstje van vandaag:
O: havermout met amandelmelk, kaneel, banaan en blauwe bes
T: mandarijn
M: 5 rijstwafels, met kipfilet, geitenkaas, osseworst en 30+ kaas
T: 2 mandarijnen
A: ovenschotel met paprika, zoete aardappel, rode ui en mozzarella, salade met komkommer en tomaat
T: magere kwark appel/kaneel
Totaal: 1650
B: uur krachttraining

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:20

Lekkere lijstjes! Hoe maak je die ovenschotel Kiwi? Hij lijkt mij erg lekker! Veel lekkerder dan een prei ovenschotel of iets dergelijks.

Ik heb gisteren mijn lijstjes van dit topic doorgenomen en van MFP en ben gelijk boodschappen gaan halen. Ik was wel weer even wat kwijt maar de standaard “afval” producten die ik toen at zijn weer in huis.

Griekse yoghurt, tonijn, amandelmelk, eieren, maiswafels, avocado, kipfilet, gerapste kaas, Old Amsterdam, paturain en bananenbrood.

Lijstje voor vandaag:
M - 4 maiswafels met een gekookt eitje, halve avocado en 5 gram geraspte kaas
T - cup a soup
T - schaaltje Griekse yoghurt
A - spaghetti bolognese met 4 stukjes stokbrood met paturain
T - stukje bananenbrood met een lepel Griekse yoghurt

B - paard rijden en misschien nog even een rondje wandelen
D - water, thee en een glas Fanta zero

Ik zal vandaag niet veel bewegen want ik moet weer heel de dag leren. Morgen een tentamen -O-

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:55

Kiwi: wat leuk een nieuwe man, maar meestal betekend dat inderdaad ook extra kilo’s _O-
Met Freek gaat het goed, lief dat je het vraagt.
Zit er nu sinds 1.5 week weer af en toe op voor stap ritjes van 30/40 minuten, andere dagen wandelen we gezellig door aan de hand. Vanaf vrijdag 2x 2 rondjes draven en volgende week terug naar de kliniek.
Maar hij is onwijs vrolijk en ondeugend, dus dat zie ik maar als een goed teken :))

Oeh bananenbrood, je brengt met op ideeën mjwb! Succes met leren en je tentamen morgen.

Hier liep alles weer anders als gepland, werd om 13.00 gebeld of ik een nachtdienst kon draaien ipv avond. Dus heb nu een middag vrij. Veel eten kunnen schrappen omdat ik thuis nooit zo super veel tussendoortjes neem. En nu eet ik vnv een quiche uit de oven ipv mijn geplande macaroni :9

O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, müsli en kaneel. 150 ml optimel drink
T: 2 maiswafels kaas
L: 2 volkoren boterhammen, 1 met smeerkaas en 1 met kipfilet en komkommer. Een manderijn
T: bonbon :))
A: quiche met kip pesto en spinazie
T: 150 gr salted caramel yoghurt
T: blikje redbull sugarfree en een müsli reep
Totaal: 1783
B: zit nu op 7500 stappen. Ga vanavond nog 2x rondje met de hond en m’n stal werkzaamheden; dus kom minimaal wel aan de 10.000.

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:16

Mjwb: dit is het recept: https://www.projectgezond.nl/zoete-aard ... i-en-kaas/
Deze site is sowieso een aanrader, maak geregeld iets wat hier op staat. Soms eens een tegenvaller, maar het meeste is echt lekker. Succes met je tentamen morgen!

Lis_Ol: wat fijn dat het goed met hem gaat! Is hij een beetje oké met het stappen of zou hij ook graag harder willen? Die quiche klinkt heerlijk, ik kan ook wel weer eens een quiche maken.

Ik had vandaag een iets minder fantastische dag, slecht geslapen en dan roept suiker me echt. Ging even bij m’n oma langs op het verkeerde moment wat dat betreft.

Mijn lijstje van vandaag:
O: havermout met amandelmelk, kaneel, banaan en blauwe bes
T: mandarijn
M: een kaiserbroodje en een pistolet met kipfilet, geitenkaas, osseworst en 30+ kaas
T: mandarijn en een rijstwafels, toen 3 soesjes, 3 mini stroopwafels en 3 dropjes bij m’n oma
A: kipschnitzel, krieltjes en broccoli met kaassaus
Totaal: 2076
B: ruim 5 km hardlopen (interval, hoera :') )