4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
little_birdy
Berichten: 12226
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:59

Vandaag weer een mooie dag !

O 3 crackers en 1 wit puntje met vega filet american en een breaker (had hongerrrr)
L salade van doperwten tuinbonen feta light komkommer en ijsbergsla (500 gr) totaal
A aardappeltjes met kipkrokant burger en sperziebonen
T staat nog open ik denk skyr met fruit
B 10 km fietsen en 4,5 km hardlopen

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 16:53

little_birdy schreef:
Dat lijstje was denk ik 2400 kcal :wow:

Mijn salades bestaan inderdaad uit heel veel groenten .
Vaak 4-600 gram totaal .
Dat is omdat we Savonds vaak geen groenten hebben bij het avondeten.
Lekker lijstje heb je weer !

Vandaag
O skyr vanille met fruit en wat zoet
L 3 sneeën witbrood met hutenkase en gerookte zalm
T stroopwafel
T chips
A 2 broodjes vega hamburger
B uurtje paardrijden alleen in stap en wat oefeningen thuis
Totaal rond de 2000

Welkom serenta .
Ik vind 1300 wel heel laag dat is neem ik aan je bmr ?
Ben je zo klein dan als ik vragen mag?



Ja klopt is idd mijn BMR. Die moet ik aanhouden(net er boven zitten) op de dagen dat ik weinig tot niets beweeg. Vandaag bijv een drukke dag dan moet ik 1800 aanhouden.

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:02

Mijn lijstje tot nu toe

O : 175 gram Griekse yoghurt 10% met perzik, aardbeien, chiazaad & lijnzaad
T : 2 gekookte eitjes, tomaatjes en komkommer
L : 3 volkoren boterhammen met kaas/augurk & grillworst
T : banaan
A : ovenschotel: courgette (als lasagne blad) gehakt, paprika, champignons, wortel en hamblokjes
T : ??

little_birdy
Berichten: 12226
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:13

Ahh vandaar dat is pittig denk ik zo weinig kcal ,
Wel mooi gezond lijstje weer vandaag

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:24

Welkom Serenta! 1300 kcal is niet alleen pittig, maar ook ontzettend ongezond! Mag ik vragen door wie je begeleid wordt? Ik ben namelijk heel verbaasd dat een professional je zoiets aanraadt. Als 1300 kcal je BMR is, betekent dat dat je al meer kcal verbrandt dan dat als je met je ogen knippert. Het is dus onzin om 1300 kcal aan te houden op een dag dat je "niet" beweegt. Ik neem namelijk niet aan dat je op dagen dat je niet sport de hele dag in je bed ligt met je ogen dicht zonder te bewegen. Ik zou je willen aanraden om de OP te lezen, daar staat veel informatie over wat te weinig eten met je doet én wat gezond is om wél te doen.
Verder vind ik je lijstjes netjes, maar mis ik wel een onderdeel als volkoren pasta / zilvervliesrijst / aardappelen. Verder zou je 25 gram noten kunnen toevoegen. Daar zitten niet alleen extra kcal in, maar daarnaast is het ook erg gezond. Drink je verder genoeg? En gebruik je halvarine op brood en wat vloeibare boter of olie bij je warme maaltijd? Verder vind ik het wel super dat je genoeg fruit en groente eet en voor volkoren producten kiest! Dat is al een mooi uitgangspunt.

Mooie lijstjes heb je Little_Birdy! Wat is eigenlijk de reden dat je bij het avondeten vaak geen groenten eet?

Vandaag ga ik starten met het testen van ui. Ik ben heel benieuwd!
Mijn planning:
O: lactosevrije yoghurt met een handje glutenvrije cornflakes en aardbeien.
T: een bakje met gemengde noten en wat gesuikerde pinda's.
L: drie boterhammen met twee boter, kaas met komkommer, kaas met kalkoenfilet en komkommer en aardbeien fruitspread.
T: 40 gram blauwe bessen en een kwart zelfgemaakt pindakaaskoekje.
A: geroerbakte groente (met 1 el ui) met wss rijstnoedels.
T: ik gok zelfgepopte popcorn.
T: als ik nog trek heb lactosevrije magere kwark met 2 el aardbeien fruitspread.
B: 60 minuten fitness, vrijheidsdressuur gedaan met 1 paard en andere paard voor het eerst in 3 maanden (vanwege gescheurde enkelband) 45 minuten gereden.

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:18

Kimmie; gelukkig blijft mijn gewicht ook nog steeds stabiel ondanks flinke uitschieters van de laatste tijd :))
Jammer dat je klachten kreeg van de galactanen, hopen dat het met de uien goed gaat. Nette lijstjes hoor.

Little_birdy: heerlijke foto met je buitenrit!
Ik hoop het ook voor ons, maar vind het sowieso echt al super stoer dat we daar mogen rijden, dus dat gevoel neemt niemand ons meer af <3
Nette lijstjes heb je, je bent lekker bezig!

Serenta: welkom en knap dat je al zoveel bent afgevallen!
Sluit me wel aan dat 1300 erg weinig en ongezond is. Snap dat je dan ook veel kwijt bent, maar als je het mij vraagt niet helemaal op een gezonde wijze.
Je lijstje van vandaag vind ik wel netjes en goed in verhouding :)

Hier gaat het z’n gangetje, gister weer een flinke cheatday gehad, gewoon omdat ik daar behoefte aan had _O-
Vandaag weer ‘normaal’. Heb nachtdienst dus weer wat vreemde tijden
4.00: 1/2 punt paprika en wat plakjes komkommer met heksenkaas
6.15: 3 maiswafels paprika
8.30: 200 gr magere kwark met vanille yoghurt, crusli en 250 ml optimel drink
15.45: 2 stevige mediterraanste crackers, 250 ml optimel drink
18.00: pizza van dr oetker (had eigenlijk les en deze voor erna gepland. Les ging niet door ivm het weer en had niks anders wat ik nu kon eten _O- )
22.45: blikje Redbull sugarfree met een knoppers reep.
Totaal: 1787
Qua beweging zal ik de 10.000 stappen wel halen. Helaas geen paard gereden, morgen weer :)

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 17:44

Ik denk dat jullie me verkeerd begrijpen. Ik eet niet dagelijks laag.
Dat zou namelijk erg slecht zijn.
Ik heb dit advies gekregen van een pt/voedingsdeskundige.

Heb 3 aantallen
1 dag in de week 1300
Dagen dat ik gewoon werk en licht beweeg 1800
En de dagen dat ik werk en meer beweeg 2200

Op een of andere manier werkt dit voor mij. Ik val gemiddeld 500 gram per week af. En mag ook niet tever hier boven komen van hem.


Mijn lijstje van vandaag tot nu toe :

O : 2 gebakken eitjes met ham & kaas, tomaatjes en komkommer
T : 150 gram yoghurt met perzik
L : 2 volkoren wraps gevuld met roomkaas & rauwe ham en salade
T : appel en Druiven
A : rode bieten (uit eigen tuin) met een slavink
T : ?? Denk een kleine snack plankje met oa worstje, kaas, snack groente enz

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 19:11

Serenta: dat verklaard een hoop. Je gaf in je eerste bericht aan dat je dagelijkse behoefte was berekend op 1300, dus snap (mezelf :’) ) en de andere wel waarom er wat over gezegd wordt.
Maar je uitleg nu verduidelijkt wel en lijkt me zo een goede manier :)

Lijstje van vandaag:
3.00: 1/2 punt paprika en komkommer met heksenkaas
5.30: boerensalade
8.30: 3 hartige biscuits kaas-tomaat, 200 ml optimel drink.
13.15: 150 gr Griekse yoghurt met 3 pruimen en kaneel. 300 ml optimel drink.
15.30; blikje redbull sugarfree met een knoppers reep
18.45: ovengroenten, aardappelpuree, hamburger broodje met een vegaburger, plakje cheddar en wat champignons.
Vanavond nog 150 gr aardbeien kwark en een zakje snack A Jacks.
Totaal: 1986
B: 45 minuten lichte dressuur training
Zit nu op 13.000 stappen en moet vnv nog afvoeren dus komt nog wel wat bij :)

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 08:40

Hey allemaal, lang geleden, maar ik laat weer even wat van me horen! Al die tijd wel meegelezen maar geen tijd gevonden om uitgebreid te reageren.

@Little_birdy, wauw aan het trainen voor een triathlon lees ik. Wat gaaf en knap! Hoe gaat het? Valt het mee of tegen?

@Kimmie, Nog druk bezig met Fodmap lees ik. Lastig he, dat sommige producten ook 'een beetje' klachten lijken uit te lokken. Zo te lezen vind je wel steeds meer je weg in wat wel en niet kan :) Fijn dat het je ook steeds beter lukt de controle los te laten en gewoon happy te zijn met jezelf. Dat is je gegund! :D

@Lisanne, Zo te zien lukt het je goed weer de balans te vinden die je ook had voor je bruiloft en huwelijksreis :D Blijft een voorbeeld om te zien hoe jij bewust eten combineert met lekkere dingen :D

@Serenta, Welkom! zo te zien ben je heel bewust bezig. De verdeling van kcal lijkt me ook zeker passend! 500gram per week is een heel mooi streven en ik zou ook zeker niet meer willen.

Hier gaat het goed! De afgelopen weken het cutten doorgezet en ben nu voor dit jaar ongeveer op het eindresultaat aangekomen, vanaf morgen namelijk 2 weken naar Italië! De afgelopen week op mijn laagste kcal aantal gezeten (2020kcal gemiddeld per dag) en daarmee 0,5kg afgevallen. Ik weeg nu 65,1 kg met een tailleomtrek van 69,5 cm en een billenomtrek van 97 cm. Heel grappig om de vergelijking te zien: vorig jaar aan het begin van mijn bulk woog ik 62,5 kg, maar wel met een tailleomtrek van 71,5 en een billenomtrek van 95 cm. Super trots op het resultaat dus!

Na mijn vakantie wil ik even 2/3 weken terug naar 2100kcal om wat te stabiliseren en dan vanaf oktober begin ik aan een nieuwe bulk :D

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:03

@m9ara dankjewel. Ik vind dat idd ook een mooi getal. En merk dat mijn lichaam het op deze manier ook goed accepteerd.

Mijn lijstje nog van gisteren

O : 3 cacao toast van Protiplan met margarine & kaas
T : appel
L : 3 volkoren bh met grillworst & rauwe ham.
T : paar worteltjes (kwam door werk rot uit met de tijd, kon pas wat pakken toen ik thuis was, een uur voor het eten.)
D : 1/2 pizza (1 pizza samen met mijn dochter van 4) en wat salade (sla, tomaat, komkommer, paprika)
T : yoghurt (10%) net zaden & perzik

Pizza stond niet op de planning eigenlijk maar mijn dochter wilde erg graag. Daarom in de avond nog een klein uurtje gewandeld/gelopen (iets meer dan 5km)

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 20:43

En ook een lijstje voor vandaag uiteraard
O : 2 cacao toast van Protiplan met margarine & aardbeien
T : perzik
L : 2 volkoren bh met oude kaas
T : snack groente schaaltje
A : courgette (hebben er teveel uit ons tuintje) met zelfgemaakte slavinkjes
T : envitas koekjes (1 pakje van 50 gram)

Hebben jullie misschien nog leuke en lekkere recepten met courgette? Hebben 2 planten staan, en nu al 7 liggen en verwacht en dit weekend nog 3 af te kunnen halen

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 15:08

Lisanne, uien ga ik beperkt inschalen. Ik kreeg namelijk lichte klachten. Dat betekent dat ik gelukkig wel allerlei producten kan gaan eten waar maar een beetje ui in zit. Dat is fijn. Zo te zien heb je weer een fijne balans gevonden!

Serenta, ah dan begrijp ik je beter. Dat verklaart veel. Dat lijkt me een prima plan. Is er een reden dat je de koolhydraten weglaat tijdens het avondeten?
Ik heb nog wel recepten voor courgettemuffins en hartige quiche met courgette als je wil?

Hé Mara leuk!

Little_Birdy, hoe gaat het met je training?

Ik heb nu alle voedingsgroepen van fodmap ingeschaald op een niveau. Vanaf komende week ga ik langzaam wat meer een way of life vinden in combinatie met de menu's die ik nu al heb. Overigens laatst op de sportschool gewogen enzo en ik weeg nu 71.6 met een buikomtrek van 87 cm. Geen idee wat dat zegt, maar ik ben harstikke tevreden.
Mijn planning van vandaag:
O: twee boterhammen met boter en hagelslag en met pure chocoladepasta.
L: een tosti met ketchup.
T: een glutenvrije oatie met chocolade.
T: als ik nog trek krijg, een stuk fruit en een glutenvrije cracker.
A: preischotel.
T: wss 1-2 bolletjes sorbetijs.
B: vanmorgen paardgereden, vooral gestapt omdat paard veel last had van astma.

little_birdy
Berichten: 12226
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:51

Ik was begonnen met een hele mooie bijleespost en bam alles weg -O-

Kimmie jammer dat uien toch een reactie geeft :(
Wel fijn dat je hele kleine beetjes kan inschakelen nu.
En top dat je nu een soort ritme hebt gevonden dat is zo fijn !


Serenta ik schrok al een beetje van je kcal doel.
Gelukkig heb je het prima op een rijtje zo lees ik nu goed bezig hoor :j
Lekker soep maken van je courgette en dan invriezen per portie

Mara echt super knap van je !
Ik miste je al een poosje .
Heel tof dat je zulke maten bereikt hebt !

Lis ook weer heerlijke nette lijstjes telkens !

Training gaat eigenlijk heel goed alleen serieuze problemen met hardlopen op het moment.
Maar ik denk/hoop dat ik de trigger gevonden heb (smorgens hardlopen)
Mijn darmen slaan compleet op hol daarvan.
Het zwemmen en fietsen gaan goed en dan rij ik ook nog 4 dagen per week paard erbij :')

Plan vandaag

O skyr met fruit en wat jam
T eiwitreep
L crackers net hutenkase
T bolletje goed bezig of belvita of banaan
A zelfgemaakte preitaart met oude kaas
T ik probeer niks maar weet niet of dat lukt.

B mislukte hardlooptraining in de ochtend en probeer het vanmiddag opnieuw

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:21

Little_Birdy, heel herkenbaar. Dit gebeurde me vandaag letterlijk twee keer achter elkaar :')

Wat beweeg je veel! Let er alleen wel op dat je niet doorslaat. Ik zou dus zeker wel een tussendoortje in de avond nemen. Dat heeft je lichaam nu eenmaal nodig. Zelfs al neem je maar wat yoghurt of vla met fruit. Verder is twee keer op een dag hardlopen denk ik niet per se goed voor je. Mislukt een training? Jammer en probeer het de volgende dag of twee dagen later opnieuw. Het moet wel leuk en gezond blijven.

Serenta, hierbij wat recepten met courgette. Alleen de gevulde heb ik nog nooit op. De andere twee zijn iig lekker, maar de gevulde vast ook.

Courgettemuffins
Vegetarisch – volgens recept 6 stuks, maar ik had er 11.
Rasp 1 courgette grof. Roer de courgette los met 6 eieren, 100 g geraspte kaas, volgens recept 1 el mosterd (maar ik had 0.5 lepel mayonaise) en 1 el gehakte bieslook. Voeg eventueel een paar in reepjes gesneden zongedroogde tomaatjes toe. Breng het geheel op smaak met zout en peper, giet het beslag vervolgens in de muffinvormpjes en bak in een op 200 graden voorverwarmde oven in ca. 10-15 minuten gaar. De muffins zijn klaar zodra ze bol gaan staan.

Courgettequiche – zonder korst
Vegetarisch – 4 personen

Snijd 4 courgettes in dunne plakjes (je kunt hiervoor ook een kaasschaaf gebruiken). Roer 4 eieren los met ½ tl zout, 1 tl zwarte peper, 1 el oregano, een handje verse basilicumblaadjes en 100 g geraspte kaas (mozzarella, feta of harde kaas zoals Goudse of Parmezaan). Doe de courgettes bij de eieren en roer het even door. Vet een taartvorm in met olie, giet het beslag erin en bestrooi het geheel met 150 g geraspte kaas (dezelfde soort die je eerder hebt gebruikt). Bak de quiche in een op 180 graden voorverwarmde oven in ca. 20-30 minuten gaar. De quiche is klaar zodra hij bol gaat staan. Lekker met gebakken krieltjes.

Gevulde courgette met tonijn en olijven
Vis – 4 personen

Halveer 2 courgettes en schraap de zaadjes/binnenkant eruit met een lepel. Snijd de zaadjes/binnenkant in blokjes en meng het met de inhoud van 2 uitgelekte blikjes tonijn (op olie), 2 el gehakte bieslook, 100 g zwarte, in plakjes gesneden ongekruide olijven en 2 el geroosterde pijnboompitjes. Vul de courgettenhelften met het tonijnmengsel (bestrooi eventueel met wat geraspte kaas) en leg ze in een ingevette ovenschaal. Bak in een op 200 graden voorverwarmde oven in ca. 15-20 minuten gaar. Serveer met zelfgemaakte aardappelpuree (heb ik ook nog wel een recept van als je wil, is natuurlijk niet zo moeilijk, maar maak het iig niet uit een zakje) of met 300 g gekookte zilvervliesrijst.

Gisteravond geen warm eten op, omdat mijn vader per ongeluk paneermeel over het de preischotel had gegooid. Dat kan ik niet eten, dus een spelteierkoek op. Ik had sowieso flinke buikpijn, wss van de stress, omdat ik alweer was laten zitten door een date. Ik heb mijn lesje iig wel geleerd, daten doe ik even niet meer :+
Vandaag is een beetje gek, ik had niet zo'n zin om me aan mijn planning te houden.
O: twee boterhammen met boter en hagelslag.
T: een glutenvrije madeleine en twee blokjes milkachocolade met brownie en oreo.
T: nog een glutenvrije madeleine.
L: twee zelfgemaakte courgettemuffins (zie recept hierboven).
T: als ik nog trek krijg denk ik simpelweg een plakje kalkoenfilet.
A: zelfgemaakte friet met een tartaartje en tomaat/komkommer.
T: als ik nog trek heb, een stuk fruit met nog iets erbij, even kijken.
T: idem, dan nog een glutenvrije oatie met chocolade.
B: 60 minuten fitness en ik denk ongeveer 30-45 min paardgereden.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:22

Weer even een gesprekje met mezelf :+

Gisteravond per ongeluk een vreetbuitje gehad. Het was wel lekker, maar daarna was ik wel misselijk, dus ik heb mijn lesje wel weer geleerd haha!

Daarnet bij de diëtiste geweest en ik heb mijn dieet nu heel mooi afgesloten. De komende tijd staat in het teken van mezelf een levensstijl aanmeten. Ook uitgebreid gewogen. Ik weet dat dat niet helemaal accuraat is, maar het geeft wel een redelijk beeld. Door de vakantie is alles wel iets meer, maar dat is helemaal niet erg.
Gewicht: 71.2 kg (helemaal top dus!).
Vetpercentage: 29.3%.
Spiermassa: 47.8 kg.
BMR (niet dat ik hier iets mee doe): 1560 kcal.
Viscerale waarde (vet rond de organen, moet onder 13 zijn): 2 (dus daar ben ik wel heel blij mee!).
BMI: 22.7.
Alles is dus heel netjes nu.

Mijn planning van vandaag:
O: smoothie.
L: twee zelfgemaakte courgettemuffins.
T: handje noten.
T: stuk fruit en paar plakjes kaas denk ik.
A: nog geen idee.
T: lactosevrije yoghurt met 2 el aardbeienfruitspread.
B: 60 minuten zumba.

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:12

Mara: leuk weer wat van je te horen! Fijne vakantie in Italië, geniet ervan.
En super te lezen dat je zo tevreden bent met je resultaten! Je doet er ook super je best voor.

Kimmie: netjes hoor je resultaten! Lekker op deze manier doorgaan en het je eigen maken.

Hier ging het ff niet zo goed. Ik heb echt heel veel en ongezond gegeten. Op een of andere manier raakte ik ook gewoon echt niet vol. Helaas merkbaar op de weegschaal (+ 3 kilo in de afgelopen 2.5 maand) en ik wil er toch graag weer 2 vanaf.
Dus alle verleidingen zijn weg uit huis en gister weer ‘gezonde’ boodschappen gehaald. Dus ik ga me echt herpakken nu.
Calorieën iets lager in gezet als stok achter de deur.
Mijn planning voor vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel. 150 ml optimel drink.
L: schnittbroodje met rosbief en een gekookt ei. Volkoren cracker met 1/2 plak oude kaas en komkommer.
T: blikje redbull sugarfree en een granenreep appel kaneel
T: 2 mandarijnen, 100 gr tomaatjes
A: maaltijdsalade gerookte kip met appel
T:, 150 gr aardbeien kwark met 10 gr müsli, zakje snack a Jacks (30 gr)
T: 3 maiswafels paprika.

Totaal 1739
B: niet veel. Zit nu op 3500 stappen + 3 km fietsen. Ga zo werken tot 23.30 dus zal de 10.000 stappen wel halen.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:57

Wat naar Lisanne! Je lijstje waren altijd netjes toch? Of at je er nog veel bij? Hoeveel weeg je nu bij welke lengte als ik vragen mag?

Mijn planning van vandaag:
O: lactosevrije yoghurt met glutenvrije cornflakes en 40 gram blauwe bessen.
T: glutenvrij chocoladecakeje.
L: twee zelfgemaakte courgettemuffins.
T: stuk fruit en bakje zelfgemaakte popcorn of misschien wel een wijntje of ander alcoholisch iets.
A: nog onbekend. De rest eet preistamp of spitskool, maar dat kan ik allebei niet eten. Waarschijnlijk iets van een halve gehaktbal met aardappelen en erwtjes uit een potje.
T: lactosevrije yoghurt/kwark met 2 el aardbeienfruitspread.
B: samen met vriendin naar allebei mijn paarden geweest.

little_birdy
Berichten: 12226
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:27

Wat fijn kimmie die goede resultaten!
Zet zo door zal ik zeggen

Oef lis das jammer inderdaad.
Knap dat je alles ongezond de deur uit geknikkerd hebt weer !

Hier zijn gangetje.
Heb mijn kcal weer wat beperkt want wil toch van de laatste vetjes af en nog strakker worden.

O skyr met blauwe bessen en wat jam
T eiwitreep
L Salade met oa erwten wat oude kaas en komkommer
A krieltjes met kabeljauw burger en broccoli
T een ijsje van de ijsboerin halen

little_birdy
Berichten: 12226
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 11:04

Vandaag ook weer een vrij goed lijstje
O skyr met blauwe bessen en een bietenwrap met heksenkaas
L salade met erwten oude kaas sla..
A 2 bietenwraps met gehackt en kerriegroenten
T wat nibbits
B paardrijden

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:44

Ja de dagen dat ik ze postte ging het goed, maar heb ook heel wat dagen niet gepost :Y)
Mijn gewicht is goed (63.5 bij 1.78) maar ik voelde me toch lekkerder in m’n lichaam bij iets minder. Voel gewoon weer wat vet op m’n buik en heupen zitten en dat vind ik niet fijn :+

Nette lijstjes jullie beide dames!
Op hoeveel zit jij nu little_birdy, omdat je weer wat hèb aangescherpt?

Gister goed aan m’n lijstje gehouden, er stond echt een grote doos merci op werk. Heb het heel lang kunnen weerstaan en uiteindelijk 2 gegeten en mijn kwark overgeslagen. Dus kwam netjes uit op 1713

Vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met een peer (1/2 in de yoghurt en 1/2 gewoon zo) met kaneel en 10 gr müsli. 150 ml optimel drink.
T: notenreep
L; salade met een gekookt ei, komkommer, tomaatjes, rozijnen, appel en dressing van olijfolie en balsamico azijn
T: blikje redbull sugarfree, granenreep
T: 2 Liga evergreen
A: aardappelpuree met dorperwten en een vegetarische sate schnitzel.
T: 2 mandarijnen, paprika en komkommer met heksenkaas.
T: 150 gr aardbeien kwark met 10 gr müsli, 3 maiswafels paprika.
Totaal: 1812
B; vanmorgen buitenrit gemaakt van een klein uur.
Zit op 5.000 stappen en ga zo werken tot 23.30

little_birdy
Berichten: 12226
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 14:53

Mooi lijstje weer inderdaad !
Om en nabij de 1800 zonder beweging en 2000 met veel beweging.
En dat werpt al snel zijn vruchten af moet ik zeggen.
Mijn bmr is al echt hoger geworden sinds ik zoveel sport echt fijn

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:11

Oh netjes! Geloof best dat dat z’n vruchten af werpt!

Hier ging het gister ook weer goed, uiteindelijk wel wat hoger uitgekomen als van te voren gepland (1955) want had nog een kipschnitzel genomen op werk en 10 chocolade pepernoten. Kwark wederom over geslagen. Maar had veel beweging gehad dus kon geen kwaad.

Planning vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met een peer, 10 gr müsli, kaneel. 75 ml optimel drink
L: 2 wraps met kruidenkaas, kipfilet, komkommer en sla.
T: redbull sugarfree en een granenreep.
T: banaan
A: rijstnoedels met biefstuk, wokgroente en teriyaki saus
T: 100 gr tomaatjes, Liga evergreen
T: 150 gr aardbeien kwark met 10 gr müsli, 3 maiswafels paprika.
Totaal; 1760
B; zit nu op 6500 stappen en ga zo werken tot 23.30

little_birdy
Berichten: 12226
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:55

Ohhh chocolade pepernoten jammie !

Vandaag :
O skyr met vruchten en een wrap
L salade en een koffie van de starbucks
A aardappeltjes met vissnitzal en groenten
B straks zwemmen en fietsen

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:22

Little_Birdy, hoeveel weeg je nu, hoe lang ben je en hoeveel wil je wegen? Let je wel op dat je genoeg blijft eten. Je lijstje lijken me nu erg weinig te zijn. Zeker zonder tussendoortjes.

Lisanne, toevallig weet ik dat je nu al bijna op ondergewicht zit bij die lengte (ik heb veel geleerd in mijn zoektocht haha!) dus ik zou eerder eens gaan kijken of je niet verder kan gaan afvallen, maar juist strakker kan worden door middel van sporten. Eigenlijk wat Mara heeft gedaan. Ik denk namelijk dat het bij jou niet de key is van minder eten en afvallen, maar misschien wel van wat gespierder en daardoor strakker worden. Je lichaam gaf nu eigenlijk namelijk wel een beetje aan dat het dat eten nodig had, wat bij jou misschien zich uitte in veel snacken. Misschien kun je dat dan beter omdraaien in meer, maar gezond eten, maar daarvoor zul je Mara aan haar broek moeten trekken, want daar weet ik verder niet zo veel van haha! Verder vind ik je lijstjes wel heel mooi!

Ik ben nu allerlei verschillende kleine producten aan het testen wat ik aan kan. Ik weet ondertussen dat ik gelukkig alle thee weer kan drinken, dat ik niet tegen cola kan, maar wel tegen groene ijsthee. Vandaag ben ik van plan om een beker warme chocolademelk te drinken (gemaakt van lactosevrije melk, nesquick en bruine suiker) en kijken wat er dan gebeurt.
Verder is dit mijn plan:
O/L: bananenhavermoutpap.
T: zelfgemaakte courgettemuffin.
T: halve spelteierkoek.
T: misschien even op het terras zitten, dus wss een drankje.
A: nog geen idee.
T: warme chocolademelk dus of (hangt af van de middag) misschien een biertje.
B: bezig zijn met de paarden.

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 21:37

Vanuit mij was het afgelopen week e eb stil. Was heel erg druk op het werk. Mijn dochter weer naar school en begonnen met het "her" inrijden van Bernhild. Dus even tijd te kort voor andere dingen.

Hopelijk de komende dagen weer even meer tijd om weer lijstjes te maken