4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:02

@Joanne: leeekkker lijstje, ik heb zin in uiensoep nu! En de veggie pizza was echt OVERHEERLIJK. Ik ben echt geen (ordinaire) pizza fan, maar deze vond ik voor herhaling vatbaar. En ze zijn maar +- 750 kcal per stuk, valt reuze mee vind ik. Mocht je het receptje willen, kan ik dat zeker even opschrijven. Wat is het voordeel om boven je kcal te eten? Wil ik ook graag doen :o
@Taifoen: Mooi lijstje, gezond ook. Je avondeten klinkt heel lekker :) Ik weeg me ook alleen op een zo leeg mogelijke maag haha.

Tevreden over mijn lijstje van gisteren. Ik merk dat ik het volhou als ik s'middags en s'avonds weet wat ik ga eten. Vandaag heb ik er nog geen idee van/van wat er in huis is, e dat stresst mij haha! :D Ik heb me net gewogen en weeg 61,50, dat is 2 kg minder dan +- 2 weken geleden. Ik ben benieuwd waneer ik mijn streefgewicht (ongeveer 57,5kg) haal als ik gewoon verder doe zoals nu. Ik probeer meer te wandelen en korte workouts thuis te doen zonder equipment. In ieder geval, mij lijstje:

O: 20gr havermout, agave siroop en kokosrasp
L: 50 gr volkoren pasta, tomatensaus, groentenmix van aubergine - courgette - paprika en een beetje parmezaanse kaas
T: 1 latte met honing
A: kleine portie basmatirijst, curry met kokosmelk, appel, kip, prei en paprika
T: 2 melbiscuits, 2 kleine blokjes zwarte chocolade en een kop warme melk met honing

B: 10 min leg/booty workout, 11000 stappen
Weet iemand hoeveel kcal je ongeveer verbrand met 10.000 stappen? Ben hier echt benieuwd naar, ondanks dat ik geen kcal tel.

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:59

Tanja: echt knap dat je zo veel thuis kunt zitten zonder te gaan snaaien idd!! Ik zou uit verveling gaan eten :=
Ja heb wel lekker gegeten alleen voelde ik me wel schuldig toen ik erg vol zat haha heb ook echt een hekel aan dat volle gevoel.
Wederom een mooi lijstje! Brosse eierkoek van Bolletje <3 die heb ik al lang niet meer op! Brengt me op het goede idee om die weer eens mee te nemen uit de supermarkt :D
Goed om alsnog gewoon je vaste weegmoment aan te willen houden. Ben benieuwd wat de weegschaal je gaat vertellen!

Mara: interessant die theorie! Fijn dat je makkelijk aan je calorieën kunt komen. Ook goed om te weten dat je gewichtsverlies waarschijnlijk maar een schommeling was.
Lekker lijstje!! Heb je een recept van jouw suikervrije eierkoeken?
Heb je de zadelmaker inmiddels al kunnen bereiken en hoe gaat het met je paard? :)

Nanouk: klinkt goed qua calorieën die pizza!
Het dagje boven mijn calorieën eten heb ik gedaan om zowel even de controle los te laten als om mijn lijf wakker te schudden. Ik quote hieronder even de uitleg van Mara hierbij! Ik blijf namelijk al maaanden op hetzelfde gewicht hangen terwijl ik toch echt af zou moeten vallen.

Citaat:
Echter denk ik echt dat je misschien gewoon structureel te laag in kcal zit. Ik geloof niet in de spaarstand, maar ik denk wel dat je spijsvertering zich aanpast op bepaalde gewoonten. Ik ben voor mezelf altijd voorstander geweest van een echte cheatday tussendoor, om mijn lichaam even een schokje te geven (dus meer dan bijv. 1 slechter koekje per dag o.i.d.). Ik telde eens per week helemaal geen kcal en at waar ik zin in had en kwam daardoor hoogstwaarschijnlijk flink hoog uit, maar daardoor had ik het idee dat mijn lichaam wel even wakker werd geschud en bleef draaien zeg maar. De rest van de week viel ik dan flink af. Ik heb het idee dat jij ook wanneer je ongezondere keuzes hebt gemaakt, qua kcal altijd rond dezelfde lijn blijft. Wellicht is heel rustig ophogen in kcal, of in ieder geval af en toe daar eens vanaf wijken, dus juist effectief.


Herkenbaar dat het me rust geeft als ik al weet wat ik ga eten! Wauw je bent al flink afgevallen in korte tijd! Mooi lijstje heb je ook!
Ik denk dat het aantal calorieën/stappen verschilt per persoon, hoe hard je loopt en hoe grote stappen je zet maar volgens mij kom ik met 10.000 stappen altijd rond de 300 kcal uit. Mijn stappenteller rekent automatisch het aantal kcal uit.

__

Gisteren weer een lekker dagje gehad. Had alleen echt VEEL honger toen ik thuis kwam van trainen :+ Doordat mijn avondeten maar 400 kcal was, had ik nog wat ruimte over. Eet alleen liever niet zo veel meer laat op de avond dus dat is iets om de volgende keer beter in te plannen.
Wilde vanavond eigenlijk weer gaan boksen maar heb wat last van mijn handen/polsen dus lijkt me verstandiger om het even rust te geven. In plaats daarvan ga ik vanavond een rondje maken op de racefiets.

Lijstje van gisteren:
O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: smart bar
L: 2 volkorenboterhammen, 1 met kalkoenfilet 1 met kaas
T: evergreen krenten
A: maaltijdsalade
T: 200 ml magere yoghurt
T: cracker met pindakaas, beschuitje met kaas

B: 1 paard rijden, 90 minuten bokstraining (techniek), kwartiertje gewone fiets

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:20

@Mara, ik had mij 16-11 gewogen en dan vandaag weer, dus in 8 dagen tijd geeft hij -1,4 kg aan. Zal vast niet allemaal vet zijn, maar toch tevreden!
Fijn dat je nu weer op hetzelfde gewicht zit! Ben benieuwd vrijdag. Mooi lijstje zeg, ik vind het echt goed om te zien dat je gezond blijft eten en dan alsnog de 2500 kcal haalt! Je bent een goed voorbeeld voor ons :)

@Nanouk, ja avond eten was heerlijk! En ik heb vanmiddag nog een restje. Ik vind het ook fijn om alvast te weten wat ik ga eten. Fijn dat je dichterbij je streefgewicht komt! Ik had laatst een wandeling gemaakt van 5000 stappen en daar 272 kcal mee verbrand. Dus voor 10.000 stappen bijna 550 kcal :Y)

@Joanne, ja ik had die brosse eierkoek van Bolletje echt weer voor het eerst sinds lange tijd! Zo lekker zijn ze. Weegschaal zei dus -1,4 kg in 8 dagen tijd.
Mooi lijstje heb je! En verstandig om je handen even rust te geven, is natuurlijk ook wel een belasting. Veel plezier met fietsen! :D

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:43

Lijstje voor vandaag:

O: 1 meergranen pannenkoek met kaas/stroop, glas roosvicee ferro
L: restje Thaise kip curry
T: mini eierkoek, glas versgeperste sinaasappelsap, mandarijn
A: 2/3 pizza met geitenkaas, paprika, walnoten, honing en geraspte kaas, salade met fetakaas
T: half stukje appel-peer kruimeltaart
Totaal: 1800 kcal

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:36

Mara: En hoe vind jij de oerkoeken :D ? Ben benieuwd wat je gewicht doet nu je weer wat heb opgehoogd!
Lees dat je vandaag iig weer zat op het gewicht zoals eerder! dus lijkt toch goed te zijn zoals je het nu heb :) Fijn dat je tevreden bent over je afgelopen dagen.
Auto was helaas niet goed :( zag er echt top uit, ree super, maar zaterdag nog een keer wezen kijken met een vriend van mijn ouders die onze auto's altijd doet en die kwam wel wat mankementen tegen die wij als leken over het hoofd hebben gezien. Dus de zoektocht gaat nog verder...

Joanne: Gedurfd om lekker over je grens te gaan! ben benieuwd wat dat met je lichaam gaat doen! Vervelend van de pijn in je handen, zeker verstandig die even wat rust te geven! wel lekkere lijstjes heb je gedeeld :)

Nanouk: Wat fijn dat je alweer zo bent afgevallen! knap hoor. Ik zit meestal rond 500 verbanden calorieën met 10.000 stappen, ik zit nu op 6000 stappen en 325 verbranden calorieën voor vandaag (zit laag voor mijn doen :') )

Tanja: Gelukkig kan je je wel goed vermaken in quarantaine! En wat een gewichtsverlies! super knap en ook fijn!
Nette en lekkere lijstjes heb je! geniet van je pizza vanavond, klinkt heerlijk!

Ik heb vanmiddag gebeld voor mijn bloeduitslag, alles is in orde dus daar ligt het niet aan.
Kreeg wel het advies goed op mezelf te letten (hij kent me ook langer als vandaag) en zeker op wat ik eet. Maar voor mijn gevoel eet ik al best veel en ook vaak op een dag.
Merk dat stress alleen wel onwijs veel invloed heeft op mijn lijf... (even off topic) Maar kwam vannacht om 0.30 thuis van werk en trof mijn hond onwijs apatisch aan, kon niet meer lopen en reageerde amper. Was helemaal verstijft en stond (als hij al stond) met een bolle rug. Ik dacht echt dat hij vergiftigd was door iets of een beroerte had gehad. Dus vannacht nog naar de dierenarts gegaan en kom net weer terug van controle.
Bloed afgenomen omdat zijn nier waardes van vannacht wat afwijkend was, dus nu in spanning afwachten tot die uitslagen, dan pas weten we meer. Hij heeft vannacht wel pijnstillers gehad waar hij wel van ontspand dus dat is fijn.
Ik heb amper geslapen (3.5 uur) en onwijs gestrest geweest wat echt impact heeft op mijn lichaam merk ik nu.

Ik had gister overigens wel een goed lijstje al zeg ik het zelf, vannacht nog wel wat gegeten.
Lijstje van gister:
O: 150 gr griekse yoghurt met 1/2 grote appel, kaneel, 15 gr muesli, 200 ml optimel.
L: afbak stokbroodje gezond :) met een plak oude kaas, plak ham, een gekookt ei, komkommer, rucola sla en wat snoep tomaatjes.
T: 2 granen biscuits.
A: grote kom (450 ml) gevulde tomaten soep, 2 volkoren crackers met magere filet americain.
T: 250 ml aarbeien yoghurt, zakje snack a jacks paprika 30 gr.
Vannacht om 3.30 dan nog 2 rijstwafels bbq.

Lijstje van vandaag:
O: 150 gr griekse yoghurt met 1/2 grote appel, kaneel, 15 gr muesli, 200 ml optimel.
T: 2 rijstwafels bbq.
L: 2 schnitt broodjes met magere filet americain en een gekookt ei.
T: 9 blokjes darkmilk karamel zeezout chocolade van milka <3
A: 200 gr zoete aardappel uit de airfry, 200 gr broccoli met wat groente saus, een kaas schnitzel.
T:Magnum karamel & nootjes. Mocht ik later nog trek hebben heb ik nog een gezonde blauwe bessen muffin, maar dat weet ik nog niet zeker :) Best kans dat ik vanavond vroeg slaap :=

Sneeuwvlok23

Berichten: 187
Geregistreerd: 08-05-18

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 12:20

Nanouk: Je lijstjes zien er goed uit! Dat vooruit plannen van maaltijden is inderdaad erg handig, doe ik ook. Merk dat je dan beter uitkomt qua kcal dan als je op het moment zelf nog moet bepalen wat je wil gaan eten. Gefeliciteerd met de -2kg trouwens! Netjes hoor dat dat in 2 weken in gelukt.

Joanne: Lekker actief bezig geweest weer! Beweeg je echt elke dag of neem je ook wel eens een dagje rust? Normaal probeer ik 3 keer per week hard te lopen en ik heb besloten om nu ook elke ochtend minstens een halfuur te gaan wandelen :) Beetje geïnspireerd doordat jullie allemaal zo actief bezig zijn. Dus vandaag voor m’n ontbijt 40 minuten gewandeld en het beviel echt heel goed, dus dat gaan we erin houden.

Taifoen: Netjes hoor, dat je zo veel bent afgevallen. Motiveert goed, denk ik zo! Lekker trouwens, die appeltaart. Was dat een gezonde variant of gewoon ‘normaal’ zeg maar?

Lisanne: Fijn dat je je bloeduitslag terug hebt! Sterkte met je hond, lijkt me inderdaad erg schrikken als je hem zo aantreft… Snap dat je dan een nachtje niet goed slaapt. Rustig aan doen vandaag en niet jezelf voorbij gaan lopen inderdaad :) Je laatste tussendoortje klinkt overigens erg lekker, heb je denk ik ook wel van genoten haha.

Ik heb dit weekend echt weer een meltdown gehad… %) Ik ging logeren bij een vriendin en heb mezelf echt enorm laten gaan met snacken, genânt gewoon. Er kwamen maltezers en ribbel chips op tafel en denk dat ik meer dan de helft gewoon zelf heb opgegeten. Ook nog een cocktail op en één of twee mixdrankjes. Daarna ook nog koekjes gebakken en daar 3 of 4 van op… Ik ging naar die vriendin toe met de gedachte dat ik wel wat mocht, maar wel een beetje opletten. Alleen dat liep net wat anders… Zondag was ik weer thuis en toen zat ik zo in de mindset van "Ja, het is toch al verpest. Ik laat alle teugels maar los” heb ik zondag ook niet normaal veel zitten snoepen. Punt zelfgemaakte boterkoek, bakje chips, ontbeten met alleen maar zoet broodbeleg, stukje banketstaaf en als klap op de vuurpijl had ik zo’n enorme trek in zoetigheid dat ik op de fiets ben gestapt en naar het Kruidvat ben gegaan… Eindresultaat: zak pepernoten, oreo rol, maxi zak crunchy M&M’s en Haribo mix zak gekocht… Wist dat ik fout zat, maar ik heb het toch gekocht. Voelde me zo poedersuiker en m’n buik deed gewoon pijn zoveel ik had gegeten. Heb het allemaal niet op gegeten tho! De oreorol wel en ook bijna de hele haribo zak, maar van de pepernoten en M&M’s een handje denk ik. Maandagochtend moest ik werken, en ik heb alles in mijn tas gedaan en ergens onderweg in een prullenbak gepleurd. Toen was ik wel echt trots op mezelf en sindsdien heb ik me weer netjes aan mijn kcal gehouden. Alleen, ik haat mezelf zo dat ik het niet in toom weet te houden in het weekend. De vorige keer met afvallen had ik hier nooit last van… Het ging toen wel weer fout toen ik weer suiker begon te eten. Ik weet niet of het een ding is, maar ik denk dat ik gewoon een serieuze suikerverslaving heb ofzo? Dat ik mezelf gewoon geen suiker meer moet gunnen, omdat het anders weer compleet uit de hand loop… Nu ja, heel verhaal geworden maar wilde er toch even eerlijk over zijn en het vertellen. Ik heb echt geen ruggengraat en word er zo gefrustreerd van |o |(

Anyhow, mijn lijstje van gisteren:
O: sandwich met hummus, kipfilet, tomaat/komkommer/rucola + 2 crackers met jam
T: 2x snack a jack paprika
L: rijstwafels en cracottes met hummus, kipfilet etc.
A: zelfgemaakte chili sin carne + schaaltje griekse yoghurt met muesli
T: appel en komkommer
B: 25 minuten hardlopen

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 12:50

@Joanne: bedankt voor de uitleg! Klinkt logisch, al zou ik het toch een beetje 'eng' vinden om daadwerkelijk te doen en bijvoorbeeld een hele zak chips leeg te eten. 300 kcal per 10.000 stappen scheelt wel veel met de 500 kcal zoals hierboven ook werd vernoemd. Ik hoooop dat het toch richting de 500 is, haha! Ik vind wandelen echt heel leuk de laatste tijd, en heb het idee dat het zeker heel efficiënt is. Super gezond lijstje! Gisteren ook, fijn dat je jezelf ook verwend met wat lekkers, dat moet kunnen! Ik vind je lijstjes eigenlijk ook niet te weinig,
@Taifoen: In vergelijking met lopen verbrand je toch ook veel kcal met wandelen dan, en dat is goed want ik haat lopen :o Lekker lijstje ook, hoeveel kcal mag een vrouw eigenlijk gemiddeld eten per dag? Ik heb er geen idee van.
@Lis: Ik voel me al beter in mijn vel! Natuurlijk zie ik het nog niet echt, maar mijn broeken zitten een stuk ruimer dan voordien. Vandaag woog ik 61,3 s'morgens, maar het lijkt me raar dat ik 200gr zou zijn afgevallen op een dag. Waarschijnlijk iets met vocht te maken. Eergisteren had je inderdaad een mooi lijstje. Ik vind niet dat je te weinig eet (afgaande van je lijstjes), en ook goed dat je jezelf gisteren toch wat hebt verwend met iets lekkers, dat moet zeker kunnen. Wellicht dat je veel beweegt en toch meer kcal verbrand dan je denkt? Sterkte met je hond, onze hond kon een tijd gelegen 1 ochtend niet meer bewegen maar dat is na een aantal uur vanzelf over gegaan. Dierenarts zei dat er iets geblokkeerd zat.
@Sneeuwvlok: dankjewel! Ik herken je 'meltdown' echt heel erg, ik heb eigenlijk nu al schrik voor wanneer ik weer eentje krijg. Nu kan ik mij nog aardig beheersen, maar ik weet dat ik bij Kerstmis en rond de feestdagen echt alles eet wat voor mij staat en wat ik aangeboden krijg. Bij mij is het ook niet één koekje, maar een heel pak koeken, nog een zak chips én als we niets in huis hebben maak ik gerust cakebeslag om dat RAUW met de lepel op te eten. Ik kan me dus goed in jouw plaats zetten :o Nu is het toch te laat, dus schuldgevoel heeft geen nut meer. Veel bewegen en je lichaam even 'verwennen' met veel water, groenten en fruit zou ik zeggen. Ik heb een tijd (1,5 jaar) zo extreem gesport en gezond gegeten dat ik nooit meer een koekje/ijsje... aanraakte en als ik dan eens 1 keer een ijsje at, at ik de rest van de dag niets meer. Dat is niet gezond en op een bepaald moment 'crash' je dan. Ik weet dat ik op de luchthaven in de lounge zat, en ik denk dat ik wel 5 borden bij ben gaan halen met snoep, eten, koeke, cake... En erna meteen ben gaan sporten door de spijt. Wat ik wil zeggen: gun jezelf zeker één keer per dag iets lekkers/minder gezond (1 lekker milka chocolate chip koekje, enkele blokjes chocolade, een (kleiner) stukje taart...) alleen zou hou je het zelf vol. En dan moet je je daar echt niet schuldig over voelen. 80 gezond/20 minder gezond vind ik een hele goede regel :)

Ik ben blij met mijn resultaten dusver en het gaat nogsteeds goed. Ik zet iedere dag minstens 10.000 stappen en dat helpt onwijs hard. Gisteren besefte ik wel ineens dat ik misschien weer iets té gezond bezig was, en één blokje zwarte chocolade niet bepaald 'mezelf iets gunnen' is, dus ik heb iets meer gesnoept. Geen spijt, en het heeft heerlijk gesmaakt.

O: 3 zelfgemaakt havermout pannenkoekjes met banaan, agave siroop en koksschilfers
T: 2 bokkenpootjes (125 kcal)
A: Ovenschoten met gemengd gehakt en wortelpuree, grote portie want het was lekker! :)
T: 1 koffie, 1 milka chocolate chip koekje (125 Kcal)

B: 10.000 stappen

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:59

Tanja: Wauw super fijn dat de weegschaal je goed nieuws bracht :D
Heb je een specifiek doel voor ogen hoe veel je nog kwijt wilt?
Super lekker lijstje!!

Lisanne: fijn dat je bloed in orde is. En je hebt echt een lieve huisarts <3 wel een goed advies!
Wat ontzettend naar van je hond, begrijpelijk dat dat veel stress oplevert.
Weet je inmiddels al wat meer van zijn bloeduitslagen?
Ondanks de stress wel hele nette lijstjes! Mooi om te zien hoe je ongezonde dingen mooi in je lijstjes inpast!!
Hopelijk kun je nog wat rust pakken en veel beterschap voor je hond!! :knuffel:

Sneeuwvlok: het liefste zou ik iedere dag gaan sporten maar krijg dat niet voor mekaar qua tijd haha. Vandaag heb ik een rustdag ingepland, vanmorgen alleen even de paarden gelongeerd en vanavond heb ik nog een afspraak dus geen tijd om te sporten :)
Wat goed dat je besloten hebt iedere dag even te wandelen! Kleine dingen kunnen een groot verschil maken op langer termijn! En daarnaast vind ik het ook heerlijk om even buiten te wandelen!
Wat dapper dat je je verhaal van afgelopen weekend met ons deelt. Dat gevoel achteraf is zó naar! :knuffel:
Ik vind het lastig om je hier tips in te geven maar misschien zou je kunnen denken aan een gesprek met een diëtist, al is het maar om je verhaal even kwijt te zijn en zijn/haar tips aan te horen.
Heel knap dat je het eten wat je overgehouden hebt, weggegooid hebt! (ik ben dan wel tegen voedselverspilling := maar in dit geval vind ik dat het je wilskracht aangeeft)
Zo te zien heb je je wel weer goed weten te herpakken en ik vind je lijstje van gisteren erg mooi!

Nanouk: Fijn dat wandelen zo goed werkt voor je! Ik kan er ook echt van genieten, even in alle rust je hoofd leegmaken.
Fijn dat je zonder spijt/schuld wat lekkers kon eten! Ik zou echter wel veel honger krijgen op de dag zonder echte lunch. Je avondeten klinkt wel heerlijk!

__

Gisteravond was ik van plan nog een klein rondje te fietsen, had een halfuurtje voor ogen. Het ging echter zo lekker dat het uiteindelijk anderhalf uur geworden is := Daarom in de avond nog wat extra bijgegeten omdat ik anders wel heel veel calorieën over hield haha.

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: paprika, barebells reep (de special holiday edtion :D :9)
L: 2 volkorenboterhammen, cottage cheese
A: andijviestamppot, jus, gehaktbal
T: 100 ml magere yoghurt, 100 ml rijstepap
T: 2 zandkoekjes, 25 gram ongezouten pinda’s

B: 1 paard rijden, 90 minuten racefiets

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 14:44

@Joanne: de hoeveelheid die ik eet hangt echt af van wat ik op een dag doe. Als ik druk in de weer ben, krijg ik niet zo snel een hongergevoel. Echter, als ik de hele dag thuis achter mijn computer ga ik sneller meer eten. Gisteren heb ik pas laat ontbeten, en een uurtje erna ben ik naar stal gegaan waardoor ik een lange(re) tijd niet gegeten heb.

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:18

@Nanouk, Gefeliciteerd met de goede resultaten! Wat betreft kcal verbranden met wandelen, dat is echt heel erg afhankelijk van heel veel factoren (bijv. hoe lang en zwaar je bent) en nooit precies in te schatten helaas.
Goed dat je zo bewust bezig bent met je voortgang en goed blijft waken dat je niet doorslaat. Goede aanpak! :D

@Joanne, Herkenbaar, ik heb soms ook echt zo'n mega honger na het sporten. Vast een goed teken dat we goed bezig zijn geweest dan :+ Goed dat je beide dagen wat extra hebt gepakt in de avond :)
Ik maak de suikervrije eierkoeken met zero suiker/zoetstof. Je hebt 1 ei, 50gr bloem, 50gr zero suiker, 1tl bakpoeder, een snuf zout en wat citroensap nodig. Je klopt eerst het ei met de suiker en voegt dan de rest toe. Daarna bak je het 10 minuten op 180 graden. Met deze hoeveelheden heb ik 4 wat kleinere of 2 grote eierkoeken :)
Lief dat je vraagt naar mijn paard! Helaas kon ik de zadelmaker eerst steeds niet bereiken en nu kan hij pas 15 december.. Ik mag wel een foto opsturen om te kijken of hij al wat advies kan geven. Dus hopelijk doet dat wat.

@Tanja, Nette prestatie! Geeft toch weer een boost :D Super lief dat je zegt dat mijn lijstjes een voorbeeld zijn! Soms voel ik me een beetje stom als ik weer een lijstje hoog in kcal deel hier :o Ondanks dat het hoort bij mijn proces naar een strakker lichaam. Fijn om bevestiging te krijgen dat het jullie niet irriteert!

@Lisanne, De oerkoeken smaken met goed hoor! :D Balen van de auto en nog rotter van je hond :oo Ik kan me voorstellen dat het flink schrikken is als je hem zo aantreft. Gaat het nu al wat beter?
Goed dat je herkent dat je erg reageert op stress, dan kan je proberen hier op de juiste manier mee om te gaan. Let goed op jezelf :(:)

@Sneeuwvlok, Dikke knuffel voor jou! :(:) Wat ontzettend goed dat je jouw verhaal hier deelt! Ik denk ook dat het voor veel van ons heel herkenbaar is, ook al worden dit soort verhalen niet al te vaak gedeeld. Ik herken het ook bij mezelf hoor. Aan het begin van mijn afvaltraject had ik dat soort 'meltdowns' zelfs met regelmaat. Ik denk door de combinatie van de verslavende werking van suiker, hiermee minderen en jezelf misschien het gevoel geven dat je het niet mag (waardoor de verleiding juist weer toeneemt). Zie het als leermoment en probeer jezelf en niet rot over te voelen! Het is echt onderdeel van het proces en helemaal niet raar. Dat je de restjes weg hebt gegooid is al een hele stap én iets om trots op te zijn :D

Mijn lijstje van gisteren:
O: 50gr havermout, 75gr frambozen, 10gr whey, 100gr magere kwark
T: Barebells reep, 1 mandarijn, 1/2 appel
L: 2 wraps met bonenmix, passata en kaas met daarnaast 50gr avocado en 50gr griekse yoghurt. 2 blokjes chocolade met amandel
T: 2 beschuitjes met kalkoenfilet, 1 beschuitje met een dun laagje pindakaas
A: Filodeegtaart met pompoen, paprika, spelt en dadels, 225gr skyr honing
T: Leev oerkoek
Totaal 2335 kcal

Ik merk dat ik momenteel wat lager zit in energie. Daardoor weinig motivatie om te sporten. Ik doe het wel, maar merk toch dat het dan niet optimaal gaat. Ik slaap ook elke avond al mega vroeg. Aan te weinig eten zou het toch niet kunnen liggen zou ik denken :Y) Hopelijk is het een kort herfstdipje en trekt het snel weer weg!

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 18:47

@Lisanne, thanks! De pizza was erg lekker. Fijn dat je bloedwaarden in orde is! Inderdaad goed op jezelf letten. Ga je nu je aantal kcal verhogen of blijf je op hetzelfde? Wat schrikken van je hond zeg, hoe gaat het nu? En heb je nog een beetje kunnen slapen vannacht? :(:)

@Sneeuwvlok, wat goed dat je je verhaal doet. Ik vind het ook goed dat je het eten hebt weg gedaan, een stap in de goede richting! Ik vond het op het begin ook lastig om een balans te zoeken. Het ging dan een paar dagen goed en dan at ik de volgende dag weer teveel lekkers. Inmiddels heb ik wel een redelijke balans. Meestal eet ik 1 lekker ding per dag (vanavond een ijsje) en daar kijk ik dan naar uit. Maar het is maar net wat voor jou werkt. Verbieden helpt bij mij niet, dan word de lust alleen maar groter en eet ik het uiteindelijk allemaal. Je had een mooi lijstje gisteren! Hoe gaat het vandaag?

@Nanouk, het voedingscentrum gaat uit van 2000 kcal voor een vrouw en 2500 kcal voor een man. Op rustige dagen eet ik rond de 1700 kcal, maar op dagen dat ik meer beweeg rond de 2000 denk ik. Normaal ben ik heel actief en verbrand ik ongeveer 2400 kcal op een dag. Ik ben in augustus aan mijn heup geopereerd, dus ik moet nog een beetje rustig aan doen.
Fijn dat je tevreden bent over de resultaten en je nu > 10.000 stappen per dag zet! Ik zou het denk ik ook niet reden op jouw lijstje. Maar als dat je balans is en je andere dagen weer wat meer eet en je je daarbij goed voelt, dan is het prima natuurlijk :)

@Joanne, ik wil denk ik nog 3-4 kilo kwijt :o Ik ben altijd wel sportief gebouwd geweest en ik kan ook vrij makkelijk spiermassa kweken. Begin van het jaar woog ik nog 6 kilo lichter dan mijn huidige gewicht, maar ik ben daarna wel fanatiek gaan trainen. Ook wel veel gegeten, dus daarom nog 3-4 kilo :') Dus het liefste nog een paar kilo eraf en dan moet ik maar weer even kijken. Ik vind het vooral belangrijk dat ik niet verder aankom en dat ik een gezonde leefstijl aanleer. Lekker dat het fietsen goed ging! Slim om nog wat extra te eten :)

@Mara, ja geeft zeker een boost! Ik vind jouw lijstjes juist fijn! Kan er altijd naar kijken als ik inspiratie zoek. En ik vind het sowieso leerzaam om te kijken wat andere mensen eten. Wel goed dat je gewoon blijft sporten, ook al heb je weinig energie. Lekker nog even uitrusten en hopelijk is het inderdaad een kort herfstdipje!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 200 gram optimel Griekse yoghurt, cappuccino
T: 250 gram ananas
L: bruin pistoletje met smeerkaas, goulash soep
T: smaakhuis, mini eierkoek
A: volkoren spaghetti met rode saus, mager rundergehakt en groente
T: 2 bolletjes schepijs, mini eierkoek
Totaal: 1700 kcal

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:47

Oeps, ik was weer even afwezig, dus hierbij een lange bijleespost :+

Joanne, spannend een afspraak 4 december! Heel knap dat je hebt doorgepakt! Fijn dat je het weer van je af hebt kunnen zetten! Ik vergeet idd steeds dat jij geen fruit lust. Idd goed om dat dan ook met de diëtiste te bespreken. Ik vind het knap dat jij voor half negen al twee paarden weet te rijden haha! Lekkere dingen bij je opa en oma op! Hoe smaakten ze? Mijn opa en oma vinden gelukkig dat ik me soms maar moet inhouden om niet te veel te eten. Maar wel altijd minstens 1 koekje en een beker chocomel of sap :') Fijn dat je een voldaan gevoel had over je dag! Lekkere lijstjes hoor! Oei, wat een gedoe. Zowel je auto- als je fietsproblemen. Oh wat goed dat je een dagje hebt durven loslaten en flink boven je kcaldoel bent gaan zitten! Lekker actief bezig geweest weer!

Mara, jammer dat je bak niet goed is! Zeker een net lijstje! Goed om nog een rustdag te nemen! Daar heb ik ook altijd last van, genieten van lekkere dingen met mate :D Ik ben benieuwd hoe je gewicht volgende week is! Wat vreemd dat je alweer bent afgevallen! Interessant die theorie!

Sneeuwvlok, wat goed dat je onder de 80 bent! Mooie bijleespost :D Mooie lijstjes! Oh mega herkenbaar idd! Oei dat lijkt me idd extra moeilijk, de hele dag lekkere dingen aangeboden krijgen! Oude mensen geven graag eten aan jonge mensen :D Heb je ook op internet gezocht naar een suikerverslaving? Misschien kun je er dan achter komen of je er idd een hebt en vooral wat je er aan kunt doen. Ik weet er zelf niet veel van eerlijk gezegd. Wat dapper dat je je verhaal van afgelopen weekend met ons deelt. Heel knap al dat je het eten wat je overgehouden hebt weggegooid hebt! Dikke knuffel voor jou! :knuffel:

Tanja, klinkt als een gezellig en ontspannen dagje! Ook een erg mooie lijstjes! Veel stappen! Sowieso veel beweging jij altijd! Balen dat je vriendin positief getest is. Vervelend dat jij nu in quarantaine moet dus! Je bent lekker bezig zo, ondanks het thuiszitten! Echt knap dat je dan niet gaan snaaien! Netjes hoor dat je zoveel bent afgevallen.

Nanouk, vervelend dat je wat mindere dagen achter de rug hebt, wel logisch na het inslapen van je kat! Normaal gezien heb ik mezelf eigenlijk altijd wel onder controle. Behalve als ik het dus volledig loslaat, zoals nu :+ Balen dat havermout je niet zo goed beviel. Heel herkenbaar, het minder genieten van lekker eten. Ik probeer er wel van te genieten, maar dat lukt me nog niet altijd helaas. Oeh heerlijke lijstjes heb je zeg :9 Lekker die melanzane! :9 Met 10.000 stappen verbrand je ongeveer (niet erg accuraat) 130 kcal. Klinkt goed qua kcal die pizza! Wat fijn dat je alweer zo bent afgevallen! Je lijstjes zien er goed uit! Fijn dat wandelen zo goed werkt voor je!

Lisanne, oei een nachtdienst zonder wat te eten lijkt me erg zwaar! Gelukkig viel het achteraf mee! Ik heb sowieso erg respect voor jou en je nachtdiensten! Die eierwafel met chocolade klinkt heerlijk! Goed dat je bloed hebt laten prikken! Ik kan me voorstellen dat het meehielp dat de rest geen lekkere dingen had :D Leuk dat je nog meepraat ondanks dat je je doel al hebt gehaald. Klinkt als een leuke dag! Oh, dat is dan niet echt logisch. Mooi lijstje! Fijn dat alles in orde is qua bloed.

Imay, grappig hoe je jezelf soms kunt vergissen in kcal; ik had ook gedacht dat in die salades veel zou zitten. Supergoed dat sporten en gezond eten je lukt! Fijn dat je in een goed ritme zit met joggen! Super dat je zelf nu tevreden bent met hoe het gaat! Die salades klinken echt heel lekker!

Zo, het is weer even geleden dat ik hier ben geweest. Het was een chaos in mijn hoofd en daardoor lukte het me niet om te posten, bij te lezen of zelfs gezond te eten. Ik heb daar op het ergste moment een topic van gemaakt: [MWS] Ik haat mezelf. Hier kun je alles lezen. Ik heb nu namelijk ook niet de energie om veel uit te leggen. Maar in ieder geval, ik hoop het gezond eten weer meer te kunnen oppakken. Aan de ene kant voel ik me rot dat het me niet lukt, aan de andere kant heb ik er überhaupt geen energie voor. Dus nu is het gewoon even prut. Ik plan mijn dagen nu misschien weer iets te vol met andere dingen, maar ik wil nu eigenlijk even niet voelen. Dat betekent ook dat gezond eten nu even lastig is, maar hopelijk lukt me dat snel weer als het iets rustiger wordt en ik me mentaal weer iets beter voel.

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:14

Sneeuwvlok: Dikke knuffel voor jou en super goed dat je je verhaal met ons deelt! dat is denk ik ook het begin om hiermee aan de slag te gaan, inzien wat er "mis" gaat en waar de triggers liggen. je wilskracht is zeker terug te vinden in het feit dat je het heb weggegooid onderweg!
ik heb ook wel eens zulke momenten, meestal als ik heel moe ben en dan trek krijg (zoals afgelopen zaterdagavond) dan gaat er echt 1/2 zak chips in en nog wat chocolade pepernoten en dat dan om 0.30 in de nacht...
Fijn dat je je nu weer heb herpakt en een net lijstje van gister wat je heb gedeeld :)

Nanouk: Goed dat je zelf verschil merkt en je je er fijn bij voelt! ik verschil soms zelfs 0.5 per dag, dus van die 200 gram zou ik persoonlijk niet echt op kijken.
Fijn dat het bij jullie hond zo snel weer weg was! Hier werd er ook gezegd dat het iets in zijn rug zou zijn, maar er zijn nu nog klachten en gister bij controle reageerde hij nergens meer op qua pijnprikkels in zijn rug..
Super dat je kon genieten door iets te snoepen! Hopen dat je daarin een mooie middenweg kan vinden.

Joanne: Haha, ja ik heb echt een hele fijne huisarts! Wil ook echt niet overstappen zolang hij dit werk nog doet (hij gaat richting pensioenleeftijd), woon al 8 jaar niet meer in zijn "gebied" maar rij er gerust een tijdje voor om bij hem langs te gaan :)
Lekker dat je het fietsen zo te pakken had! en net lijstje, zeker icm je beweging :)

Mara: Mooi! welke smaak had je gekocht?
Vervelend dat je lager in energie zit... misschien toch wel bloedprikken zoals je vd week voorstelde? Kan natuurlijk ook wel met de periode van het jaar te maken hebben :)

Tanja: Ik ga denk ik vd week ook zo'n pizza maken hihi. Je brengt me op ideeën :)
Ik wil wel proberen iets te verhogen, maar soms zit ik er al overheen en de andere dag er iets onder. Dus moet even zoeken naar waar ik me het prettigst bij voel.
Hoelang is jouw quarantaine nu nog?

Kim: Ik begon je al te missen hier! Maar wat heftig je topic.. Hoop voor je dat je snel de hulp krijgt waar je nu behoefte aan heb. Gezellig als je weer mee komt kletsen en je de energie heb om weer op je eten te letten, maar ik denk dat de prioriteit nu even bij het mentale stukje moet liggen voor jou. Heel veel sterkte en denk aan jezelf :*

Lief jullie berichtjes over mijn hond, hij is wel iets opgeknapt maar nog steeds niet in orde. Ik wacht nog op de bloeduitslag die gistermiddag is afgenomen.
In de nacht werd er gezegd dat hij rugpijn had, kon me daar niet heel erg in vinden want ik vond de reactie echt te heftig. Gister bij de controle was er ook geen pijn meer te ontdekken. Het was precies op de plek van zijn nieren dus daarom extra onderzoek laten doen waar we nu op wachten.
Hij is nu nog helemaal niet fit (diarree, echt zo sneu), en ik ben echt gesloopt.. Altijd leuk beesten, tot het niet goed met ze gaat.
Had gelukkig gister vrij gekregen van werk en vandaag was het sws al mijn vrije dag, dus dat was wel super fijn.
Zoals ik al zei slaat stress op mijn lijf wat weer resulteerde op -0.5 vanmorgen op de weegschaal :Y) terwijl ik gisteravond nog een schaaltje chips had genomen ipv de muffin als laatste tussendoortje.

Maar mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gr griekse yoghurt met 1/2 appel, muesli, kaneel.
L: 2 bruine broodjes met een plak oude kaas, plakjes komkommer en wat arromat.
T: 9 blokjes milka dark chocolade met karamel zeezout.
T: Gezonde blauwe bessenmuffin
A: Zuurkoolstampot met spekjes, rookworst en jus <3
T: Magnum met karamel en nootjes :)

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:47

Mara: bedankt voor het recept! Ik ga hem opslaan want het klinkt erg lekker en het lijkt makkelijk te maken.
Wat balen dat de zadelmaker pas zo laat tijd heeft. Hopelijk kun je tot die tijd wel wat bezig blijven zonder dat hij er al te veel last van heeft.
Ik ga trouwens echt met Tanja mee dat je een voorbeeld bent voor ons allemaal! :D Ik hoop ook dat je mee blijft praten en je irriteert me zeker niet haha.
Het klinkt echt als een herfstdipje! Het is ook wel ineens een stuk kouder. Hopelijk ben je daar snel weer door heen, aan je eten kan het in ieder geval niet liggen want je lijstje is weer super netjes!

Tanja: mooi doel heb je voor jezelf gesteld! Goed dat je geen vast doel heb en het aankijkt hoe je lijf er uit ziet en hoe het voelt!
En wederom weer een mooi lijstje! Ben je inmiddels al weer uit quarantaine? :D of kan smaakhuis ook thuisgestuurd worden oid?

Kim: wooow wat een mooie bijleespost!! Ik heb niet heel je topic doorgelezen maar wel in grote lijnen, wat heftig! Knap dat je je verhaal durft te delen op Bokt. Ook erg goed dat je hulp van een professional inschakelt. Hoop dan ook dat je snel terecht kan en goed geholpen wordt want dat verdien je echt :knuffel:
Voor nu snap ik echt helemaal dat je geen energie hebt om te posten of om gezond te eten. Neem de tijd, denk aan jezelf en doe het rustig aan!

Lisanne: fijn dat je hond iets is opgeknapt maar lastig dat er verder nog geen duidelijkheid is. Hoop dat er iets uit de bloedtesten gaat komen! Fijn dat extra dagje vrij, hopelijk ben je daardoor nu wat meer uitgerust.
Mooi (en lekker :9) lijstje!!

__

Gisteren weinig tijd gehad om iets aan beweging te doen. In de avond nog even snel bij opa en oma binnengelopen waar ik natuurlijk niet zonder lekkers te eten naar huis kon := Achja, uiteindelijk wel tevreden over mijn lijstje van gisteren.

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: pakje melba toastjes
L: 2 volkorenboterhammen, 1 met kipfilet, 1 met cottage cheese
T: leev oerkoek
A: gekookte aardappelen, vega schnitzel, witlof, salade
T: 200 ml magere yoghurt
T: speculaasje, ferrero rocher chocolaatje

B: 20 minuutjes gewone fiets

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:15

Paste netjes in je lijstje toch Joanne! Wel gezellig zo regelmatig langs je opa en oma. Heb je volgende week nou die afspraak bij de diëtiste?

Hier helaas nog geen uitslag, gisteravond nog wel contact gehad en toen bleek wel dat zn crp en leuko’s verhoogd waren, maar moesten de rest van de uitslagen nog afwachten.
Ga straks wel weer werken, breng hem bij mijn ouders tot mijn vriend thuis is van werk zodat hij niet alleen is.

Gepland lijstje voor vandaag;
O; 150 gr Griekse yoghurt, 1/2 appel, 15 gr muesli, kaneel en 150 ml optimel.
T; gezonde blauwe bessen muffin.
L: 2 donker bruine boterhammen met 2 gebakken eieren met champignons, ui en tomaat.
T: plak gezonde bananen chocolade brood.
T: een peer
A: bami met witte kool, prei, ui, kip en een beetje satesaus
T; 250 gr aardbeien yoghurt, zakje snack a Jacks 30 gr

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:35

@Mara: Je hebt een mooi lijstje, dus ik denk dat het niet erg is dat je wat minder sport! Je dipje zal wel weer wegtrekken? Hoeveel uur slaap per dag heb je nodig?
@Taifoen: 2400 kcal verbranden is heel erg veel! Hoeveel probeer je dan op een dag te eten kwa kcal? En de laatste tijd zijn mijn lijstjes inderdaad niet heel erg groot, eens ik wat minder schoolwerk heb ga ik ewat lekkere gezonde tussendoortjes (proberen te :D ) maken. Ik heb wel praktisch geen hongergevoel door de dag, dus dat zit wel oké denk ik. Ik ben ook niet 'besparend' wanneer ik bijvoorbeeld olijfolie gebruik om te koken, dus kwa kcal zal ik wel hoog genoeg uitkomen. Mooi lijstje en mooi aantal kcal, ondanks dat het toch een lekker lijstje lijkt.
@Kimmie: Heel naar voor je dat je door zo een donkere periode gaat. Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar in mijn naaste omgeving heb ik wel veel personen die hetzelfde ervaren. Naar mijn ervaring: het heeft tijd nodig en slecht voelen komt met 'vlagen'. Neem je medicatie?
@Lis: de opmerking 'leuk die beesten, tot ze iets hebben' is echt precies wat ik altijd zeg. Kunnen honden nierstenen krijgen? Wellicht kan het dan zo iets zijn, en dat lijkt me niet heel moeilijk op te lossen? Ik ben in ieder geval benieuwd naar wat hij heeft. Is hij wel gewoon bij jouw thuis, en eet hij? Stress is nooit leuk, ik kan er uren over meepraten. Lekker lijstje, die milka chocolade moet ik ook eens in huis halen! :) Update: ik zie je bericht net. Balen dat je nog steeds geen uitslag hebt, en nog steeds niet juisst weet wat er aan de hand is! Mooi gepland lijstje!
@Joanne: Ook geen probleem om eens wat lekkers te eten, je hebt jezelf ook helemaal niet laten gaan dus dan kan het best om eens te snoepen. Mooi lijstje verder!

Ik blijf in de goede richting, ondanks dat ik de laatste 2 dagen wat 'meer' (bewust) heb gesnoept. Vanmorgen woog ik 60,9 kg en ik denk dat het al minstens een jaar geleden is dat ik onder de 61 kg heb gewogen, dus daar was ik al even heel blij mee :) Ik heb nog geen 'hangry' momenten gehad, dus daar ben ik ook heel tevreden mee. Alleen, gisteren merkte ik op dat ik wel héél veel haar verloor tijdens mijn haren wassen. Ik was ze maar 2/week, dus er zal altijd wel meer haar uitvallen, maar gisteren vond ik het wel erg fel. Misschien toch even een vitamine pil halen tegen haaruitval, ik ga toevallig naar Maastricht vandaag. Mijn lijstje gisteren:

O: 1 havermout banaan pannenkoekje met agavesiroop en koksschilfers
T: Lungo koffie met melk en honing
L: Kleine portie leftover eergisterenavond (ovenschotel gehakt en wortelpuree)
T: Lungo koffie met melk en honing, 1 milka chocolate chip koekje en een handje frambozen
A: Kleine portie spaghetti (wel wit aangezien mijn zus had gekookt)

B: 11.500 stappen

Wij hebben trouwens sinds enkele dagen een nieuw koffiemachine van het merk Krups (de kleinste, Picolo versie). Ik vind het heel lekkere koffie (de lungo) en nu met Black Friday is er op veel sites enorm veel korting op, en heb je voor 50- al een machine met 150 (!!) cups, kleine tip :)

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:35

@Tanja, Mooi lijstje weer, je gaat lekker volgens mij! Die 3-4 kilo die je kwijt wil gaat vast en zeker lukken, maar het is ook goed dat je niet alleen op de cijfertjes focust, maar ook gewoon gezonder wil blijven leven :D

@Kimmie, Ik heb je topic globaal gelezen. Wat enorm rot voor je, dat je jezelf zo slecht voelt :(:) Het is super knap dat je het herkent en er mee aan de slag gaat. Ik hoop dat je snel de hulp kan vinden die je nodig hebt! Wees niet streng voor jezelf, eten zoals het hoort komt later wel weer. Het is nu belangrijk om te nemen wat je nodig hebt en geen energie te steken in de strijd tegen eten, maar juist in jezelf weer gaan waarderen. Mijn pb-box staat altijd open!

@Lisanne, Kon je het werken een beetje volhouden met alle stress? Fijn dat je ouders de hond wel konden opvangen, zodat je daar wat geruster over bent. Hopelijk krijg je snel alle uitslagen binnen en kan er gericht behandeld worden!

@Joanne, Thanks voor de bevestiging, super fijn :D Een dagje rust qua beweging is ook niet erg, soms doet wat rust ook weer goed! Ondertussen al minder last van je handen/polsen?

@Nanouk, Mijn doel is niet langer afvallen, maar spieren opbouwen. Het sporten achterwege laten is daarom wat minder snel een optie voor mij. Echter ben ik het natuurlijk wel met je eens dat een dagje rust geen kwaad kan! Daarom heb ik nu inderdaad een extra rustdag ingepland :) Ik slaap momenteel ook echt zeker 9 uur per nacht, dus dat zou eigenlijk niet nodig hoeven zijn..
Super goed dat je onder de 61kg bent gekomen! Dat de weegschaal steeds omlaag gaat én je niet hangry bent geweest geeft aan dat je een fijne weg voor jezelf hebt gevonden :) Ga zo door :D

Vanochtend was het weer tijd voor mijn wekelijkse weegmoment. Toch weer net zo laag als vorige week, ondanks dat mijn tussentijdse meting hoop gaf :+ Ik twijfel heel erg of ik de dokter moet bellen, of het toch nog even aan moet kijken. Ik ben volgende week jarig, dus heb verspreid over 2 weekenden wat mensen uitgenodigd (betekent veel eten), dus misschien kijken of dat nog effect heeft.. Ik ga in ieder geval deze week met 100kcal per dag ophogen, i.p.v. 50.
Overigens ben ik op internet ook de emb bloedtest tegengekomen, iemand die daar ervaring mee heeft?

Mijn lijstjes van de afgelopen dagen:
Woensdag:
O: 350gr kwark, 75gr blauwe bessen, 15gr whey crispy
T: 2 beschuitjes met lightlife kaas, 1 mandarijn
L: 2 bruine boterhammen en 2 volkoren crackers met cashewspread jalapeno, 1 volkoren cracker met lightlife kaas
T: Leev oerkoek
D: Buddha bowl met o.a. zwarte rijst, geroosterde pompoen, balsamicopaddestoelen en boerenkool
T: barbebells reep, 225gr skyr met 2 dadels, 20gr muesli minder suiker, 16gr pure chocolade, 10gr notenmix
(ik had 's avonds nog gesport, vandaar wat veel gegeten na het eten)
Totaal 2440 kcal

Donderdag (ik werkte gisteren bij mijn ouders, die hebben altijd mega veel lekkers in huis en bieden dit ook flink aan :+ ):
O: havermout appel crumble van 50gr havermout, 1 appel, 25gr boter light, 10gr whey met 100gr magere kwark
T: Smart bar cruncy, kaki fruit, speculaas molen
L: 1 boterham met lightlife kaas en tomaat, 1/2 satebroodje, een this crisp cracker
T: Liga muesli chocolade, handje noten/rozijnenmix, soepstengel
D: Pasta met boerenkool, worstvlees, creme fraiche light, kastanjechampignon en parmezaan
T: 200gr melkunie protein
Totaal 2325 kcal

Ik heb gisteren een rustdag gehad en las vandaag een extra rustdag in, om hopelijk daarna weer topfit te zijn :D

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 12:47

Lisanne: ja klopt! Volgende week vrijdag :D. Balen dat je nog geen uitslag hebt. Wel erg fijn dat je hem naar je ouders kan brengen, alleen laten lijkt me nu geen fijn idee.
Desondanks een super lijst zo te zien!

Nanouk: Super dat je op de goede weg zit!! Heb je nog iets kunnen vinden in de stad wat helpt tegen haaruitval?
Mooi lijstje!

Mara: Heb gister weer getraind en nu toch weer wat last van vooral mijn polsgewrichten. Vanmorgen kreeg ik mijn stal bijna niet uitgemest dus vanavond even overleggen met mijn trainer en wellicht dat ik ze intape oid.
Balen zeg dat je gewicht toch weer wat lager was dan verwacht. Ik ben verder niet bekend met een emb bloedtest.
Erg mooie lijstjes heb je! En zo te zien heb je je bij je ouders ook goed kunnen inhouden ondanks het lekkers wat je aangeboden werd :D
Geniet van je rustdag en daarna weer lekker aan de slag!!

__

Wegens coronamaatregelen werk ik al een tijdje vanaf een andere locatie op werk, maar vanmorgen was ik eventjes op de hoofdlocatie. Daar lagen chocoladepepernoten en ik kon me écht niet beheersen dus heb er een handje van op :+ Daarna wel meteen heel misselijk en een schuldgevoel.
Denk niet dat het misselijk echt alleen van dat handje pepernoten kon komen maar het voelde wel echt heel naar. Dan merk ik ook weer meteen hoe vervelend ik het vind om van mijn planning af te wijken.

Gisteren wel een prima dag gehad, lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: powerbar protein plus
L: 2 volkorenboterhammen, kipfilet
A: krieltjes, broccoli, kip gehakt schnitzel, salade
T: 200 ml magere yoghurt
T: 30 gram pepernoten

B: kwartiertje gewone fiets, 45 minuten bokszaktraining.

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 18:48

@Kim, heftig topic zeg. Ik hoop voor je dat je gauw de juiste hulp vindt! Ik zou me inderdaad eerst even op je mentale gezondheid richten en het gezond eten komt daarna wel weer. Natuurlijk altijd goed om genoeg groente en fruit te eten, maar volgensmij doe je dat wel. Mijn pb box staat ook altijd open! :(:)

@Lisanne, mijn quarantaine eindigde vandaag! Wat balen dat je hond nog steeds niet fit is :( Is er inmiddels al wat meer duidelijkheid?

@Joanne, mijn quarantaine eindigde vandaag! Het smaakhuis kan op locatie, maar ze hebben ook thuis onderzoeken. Dat je bijvoorbeeld chips moet testen oid. Woensdag was een thuisonderzoek en vandaag ben ik weer heen geweest! Wel vervelend dat je al misselijkheid bent na een handje chocolade pepernoten, dat is ook weer niet de bedoeling. Misschien niet door de pepernoten, maar meer de mentale stap om het te eten? Een handje pepernoten moet natuurlijk prima in je lijstje passen, misschien dat de diëtiste je daar ook nog een beetje kan helpen. Tenzij je het nu prima vindt om dat soort dingen te schrappen uit je lijstjes natuurlijk :)

@Nanouk, als ik iets van 2400 kcal verbrandt dan eet ik denk ik 2000-2100, verschilt per dag. Meestal zit ik rond de 2200 en dan probeer ik 1800-1900 te eten. Maar er zijn ook uitschieters, daar kan ik dan ook van genieten. Fijn dat je nog steeds de goede richting op gaat!

@Mara, ja ik heb nu wel een lekker ritme te pakken! Ik heb een goede balans gevonden, daar ben ik heel blij om. Ik zou nog even je gewicht aankijken en anders over een aantal weken bellen. Tenzij je je niet fit blijft voelen en je nog meer afvalt. Wel goed om het even in de gaten te houden! En een keertje bloedprikken zoals Lisanne heeft gedaan kan nooit kwaad. Bij mij is laatst ook alles gecontroleerd ivm vermoeidheid, gelukkig was alleen goed en voel ik mij ook weer een stuk fitter. Maar daar ging wel een tijd overheen. Slim om even een extra rustdag te nemen!

Mijn lijstje van gisteren:
O: 200 gram magere kwark met een banaan en honing, cappuccino
T: mini eierkoek
L: 2 spelt boterhammen, 1 met cranberry paté en 1 met smeerkaas + gekookt ei, komkommer, 2 mandarijnen
T: cococino, 10 chocolade pepernoten, 2 cracotte’s met oude kaas salade
A: chicken tonight met kipfilet, sperziebonen en volkoren noodles
T: 200 gram magere kwark, mandarijn
Totaal: 1815 kcal

Ik had 's avonds zin in iets lekkers, maar vond ook weer zonde van de kcal en kon niet echt iets vinden. Dus toen maar kwark en een mandarijn gegegeten :+ Daardoor iets hoger qua kcal uitgekomen, maar dat is prima.
Vandaag eindigde dus mijn quarantaine *\o/* Gelijk een drukke dag gehad met school, smaakhuis, fysio en straks nog naar mijn bijrijdpaard en naar het bijrijdpaard van mijn zus (ze staan heel handig om 2 verschillende stallen :P). Dus lekker om weer bezig te zijn.
Ook weer bij de fysio geweest en deze rustige week was goed voor mijn heup. Nu weer fanatiek trainen. Vandaag 3x10 35 kg gedaan op de leg press met alleen mijn geopereerde been. Hij wordt steeds sterker :) Helaas geen tijd om te sporten en morgen is er geen plek, dus zondag ga ik weer naar de sportschool :))

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 22:14

Tanja: wat handig van smaakhuis in huis :D
En super fijn dat je weer uit quarantaine bent! Zo te zien heb je het ook meteen erg druk gehad haha.
Ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben dat het een mentaal dingetje is dat ik misselijk geworden ben. Zet me wel aan het denken :)
Slim van die mandarijn en kwark haha en alsnog kwam je mooi uit in calorieën!
Super dat je heup vooruit gaat! En veel plezier zondag in de sportschool

__
Mijn dag is vandaag echt geëindigd in een off day :+
Doordat ik last bleef houden van schuld over het handje chocoladepepernoten heb ik mijn tweede tussendoortje in de middag geschrapt (smart bar crunchy). Overigens vanavond wel heerlijk getraind. Nu duik ik dalijk lekker mijn bedje in.
Morgen begint in ieder geval het weekend en ga ik zaterdag wat meer te eten in proberen te plannen om vandaag wat omhoog te halen.

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: handje chocolade pepernoten
T: paprika, pakje maiswafels
L: 2 volkorenboterhammen, kipfilet
A: kipfilet, champignons, kool, mie.
T: 200 ml magere yoghurt

B: 1 paard rijden, half uur normale fiets, 45 minuten bokszaktraining

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 22:58

@Joanne: ik ben eigenlijk compleet vergeten te kijken voor een haarsupplement haha. Ik ga mij dit weekend eens verdiepen in een goede haircare routine, en het zoeken van parabenen/sulfaten - en siliconenvrije haarproducten. Deze week wou ik eigenlijk bloed gaan laten prikken bij de dokter, maar dat ben ik helemaal vergeten. Volgende week maar eens gaan!

Gisteren oké gegeten, maar ik kan met niet meer 100% herinneren wat ik allemaal gegeten heb, haha. Vandaag iets minder (vaak) gegeten dan ik wou, maar ik was uiteindelijk langer dan gepland weg van huis zonder eten. Maar denk dat ik kwa kcal zeker niet te laag uit kom. Vandaag was mijn gewicht gelijk aan gisteren. Morgen weer eens even een mini workout doen denk ik. Ik voel me al beter in mijn vel kwa gewicht, en eigenlijk zie ik zelf al verschil.

L: kom paprikasoep, 1 VK boterham met geitenkaas en honing
T: 1 latte met honing
A: volkoren pasta met zelfgemaakte pesto, beetje parmezaanse kaas en courgette, 3 kleine plakjes Fuet salami
T: 2 blokjes zwarte chocolade, 2 melkbiscuits (200 kcal)

B: 1 paard gereden +- 45 min, 15600 stappen (10 km)

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 23:44

Vandaag :)
O: 200 gram magere kwark
T: 2 mandarijnen, komkommer
L: 2 spelt boterhammen met oude kaas salade
T: smaakhuis, sultana kaas-tomaat, halve eierkoek
A: pompoen lasagne, stokbrood met alioli
T: kaassticks met chili saus, radler citroen
Totaal: 1850 kcal
B: 12500 stappen, 30 min fysio

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:16

Nanouk; geen idee of honden nier stenen kunnen krijgen; lijkt me wel. Weet dat mijn kat het wel eens heeft gehad!
Super dat je onder de 61 kg zit!

Mara: was pittig werken na alles, nu nog amper bijgekomen en mag vanavond en morgen ook weer werken :+. Hoe voel jij je na je rust dagen? Hier geen ervaring met emr bloedtesten. Wel bijzonder dat je nog blijft afvallen ja met zulke hoeveelheden aan calorieën!

Joanne; balen dat je zo misselijk was geworden! Ben benieuwd hoe het gaat zijn volgende week :) balen van je off day! Geniet van je weekend.

Tanja: fijn dat je quarantaine er weer opzit! Gelijk weer lekker druk bezig geweest, logisch ook! Lekkere lijstjes hoor.

Ik had gister een off day, denk beetje alle stress die eruit kwam. Dus ook ik heb een misstap begaan met chocolade pepernoten. Tot aan misselijkheid toe.
Hond knapt gelukkig weer op, blijkt toch een acute infectie geweest te zijn op zijn maag/darmstelsel. Hij is nu vooral nog heel moe, en ik ook :')
Ik had overigens ons laatste proefje terug :D 199 punten, echt zo bizar. Nu even doortrainen :)

Mijn geplande voor vandaag;
O; eierkoek met een laagje milka chocoladepasta
T: kop thee met een stukje speculaas
T: kanjer chocolade koek
L: 2 krentenbollen
T: 3 maïswafels paprika
A: maaltijdsalade pittige kip
T; 150 gr stracciatella yoghurt, stukje chocolade bananenbrood
Hoe bedoel je veel chocolade _O-

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 13:33

@Joanne, Oei wat vervelend van je misselijkheid/schuldgevoel over wat pepernoten en het compenseren ervan. Ik denk ook dat het deels mentaal is, een handje chocoladepepernoten valt feitelijk natuurlijk reuze mee, maar in jouw hoofd is dat natuurlijk anders! Hopelijk is het gelukt om gisteren wat bij te eten.
Had je trainer nog goede input wat betreft je polsklachten?

@Tanja, Zo is het geluk bij een ongeluk dat de week quarantaine je heup goed heeft gedaan :D Hopelijk kun je de stijgende lijn vasthouden!

@Nanouk, Ik ben stiekem wel jaloers dat jij regelmatig niet meer weet wat je hebt gegeten. Mijn focus ligt zo op mijn eetschema dat ik me dat helemaal niet kan voorstellen :+ Lijkt me soms toch wel rust geven.
Fijn dat je je ritme zo lekker te pakken hebt en zelf al verschil gaat zien. Heerlijk gevoel!

@Lisanne, Balen van je offday, maar ik kan me het in jouw geval goed voorstellen! Misselijk worden van eten geeft achteraf altijd een vervelend gevoel.. Hopelijk voel je jezelf al wel wat beter, gezien je drukke werkschema! Succes!
Oh en wat een punten weer, gefeliciteerd *\o/* Al wat aan het trainen voor een Z proef of nog helemaal niet?

Ik heb uiteindelijk 3 rustdagen ‘moeten’ nemen. Mijn lijf gaf echt aan helemaal op te zijn. Normaal kan ik echt niet stil zitten, maar nu was ik gewoon gevoelsmatig uitgeput. Nu voel ik me weer beter en ik heb vanochtend weer fijn kunnen trainen! :D

Gisteren weer een typische weekenddag:
O: 350gr magere kwark, 75gr blauwe bessen, 15gr whey crispy
L: 2 witte bolletjes met 4 knakworsten en een klein beetje fritessaus en ketchup (was zooo lang geleden en viel stiekem best tegen :+ )
T: 4 volkoren soepstengels
D: Pasta met broccoli, spekjes, notenpesto en blauwe kaas
T: Bij vrienden geweest: 2 glazen rode wijn en wat borrelhapjes
Totaal 2518 kcal

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:17

Mara: ben nog steeds heel moe; gelukkig na vandaag 3 dagen vrij dus dan ga ik ook echt even goed uitrusten! Was weer chaos op werk gister, hoop vandaag iets rustiger maar ik vrees ervoor.
En nee we waren nog helemaal niet richting het Z aan het werken, had ook niet verwacht dat het zo snel zou gaan! Dus nu hem sterker maken in zijn gedragenheid en dan komen de oefeningen vanzelf :)
Heftig dat je zo uitgeput was en super slim dat je jezelf die rust heb gegund! Fijn te lezen dat je je vandaag beter voelt. Zonde dat die broodjes knakworsten zo tegen viel, ik vind het op zn tijd wel lekker hoor :))

Ik kwam gisteravond thuis en toen had mn vriend dus m&m’s op tafel gezet. Dus daar had ik nog wel 2 handjes van gegeten maar kom me redelijk inhouden :)

Planning voor vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt, 40 gr blauwe bessen, 15 gr ongezouten noten, 200 ml optimel.
L; afbak stokbroodje met een plakje ham en kaas.
T: 3 maïswafels paprika.
A: grote kom linzensoep.
T: 2 granen biscuits, eierkoek met laagje milka chocoladepasta <3