4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 13:42

@Joanne, Super dat je experimenteert met tussendoortjes! Ik denk dat het alleen maar goed is die toe te voegen :) Hoe beviel het eten voor het fietsen je? Merkte je verschil?

@Kim, Oeh wat een gedoe inderdaad met die wifi, gelukkig is alles goedgekomen!

@Sneeuwvlok, ik ben denk ik wat laat met mijn recept voor het weekend :+ maar bij deze:
Ingrediënten:
2 bananen
35gr havermoutmeel
22gr kokosmeel
85gr eiwit
200gr magere kwark
35gr cacao
70 gr whey, ik had cookies&cream
1 zakje bakpoeder
+/- 5 el water
Het maken is eigenlijk heel makkelijk. Je mixt alle ingrediënten goed. De bananen prak je erdoorheen zodat het een glad beslag is. Daarna bak je hem 30-35 minuten op 180 graden. Het water toevoegen is even aftasten. Dit doe je omdat kokosmeel anders snel droog wordt :)

@Lisanne, Oh zo heerlijk jouw vakantie lijstjes <3 Op zich houdt niets me perse tegen om mee te doen, maar onze eigen bak is heel slecht nu dus dan zou ik tijdens een les moeten filmen oid. Dan vind ik het toch wat gedoe ofzo :+
Ik denk overigens dat het deels ook wel vocht is bij je, doordat je andere keuzes maakt dan normaal. Straks na een paar dagen even kijken wat het echt heeft gedaan :)

@Nanouk, Welkom! Heb je een beetje zicht op wat je nu dagelijks binnenkrijgt qua kcal etc? Of wil je daar dus de komende tijd achter gaan komen door lijstjes te posten? Ik slik geen extra vitamines overigens :)

Hier een rustig weekend en dat geeft me ook wel rust in mijn hoofd, omdat ik nu zelf invloed heb op eetkeuzes. Voor het grootste deel dan, want mijn vriend staat as we speak stoofvlees te maken, lekker! :D

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:49

Ik ben de afgelopen anderhalve week wat minder actief geweest en ook minder bezig geweest met mijn eigen eten en gewicht. We hebben hier prive wat slecht nieuws gehad (mocht je willen weten wat precies dan PB) en dat heeft even tijd nodig om echt een plekje te krijgen. Dat betekent concreet iets meer alcohol en iets minder zelf koken. Wel merk ik dat vasthouden aan 10.000 stappen per dag, maandag - woensdag - vrijdag krachttraining in de sportschool en dinsdag - donderdag - zaterdag opbouw hardlopen veel rust en een houvast geeft. Ik ben altijd al wat rommelig met reageren hier en hoop dat het me vergeven wordt als ik bijlees posts even over sla en het vooral hou bij af en toe ergens op reageren.

@m9ara ik ben heel benieuwd of je deze week en volgende week inderdaad een verschil voelt met de afgelopen weken in de sportschool.

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:51

Kimmie: jammer dat je een beetje uitschoot met de chips en cola maar verder een net lijstje! In ieder geval meeega veel bewogen weer, super zeg!

Nanoukkie: Welkom, leuk dat je mee komt praten!
Ik heb er niet heel veel verstand van maar ik weet niet zeker of afvallen je gaat helpen om specifiek op de plekken waar je vet wilt verliezen, het ook te verliezen. Houd je ook je omtrekken bij af alleen gewicht?
Ik neem zelf geen vitaminen extra, alleen magnesium omdat ik anders veel last houd van spierpijn.
Ben erg benieuwd naar je lijstjes!

Lisanne: Fijn dat je nu in ieder geval wat bent aangekomen! Of tenminste, dat was te verwachten en je lijf werkt zoals het hoort haha denk dat je begrijpt wat ik bedoel :D
Wel lekker die mac Donalds :=
Eetsmakelijk vanavond en succes met opstarten na de vakantie!

Mara: Ja beviel erg goed! Had 's avonds al bedacht dat het een eiwitreep van de action zou worden. Deze hebben een klein formaat en in mijn geval was het echt hap slik, weg :+
Maar merkte tijdens het fietsen echt verschil! Kan natuurlijk ook toeval zijn.
Fijn dat je kunt genieten van een rustig weekend. Invloed hebben op de dingen die je gaat eten is echt zo fijn! En stoofvlees is echt heerlijk!! Eetsmakelijk :D

Imay: :knuffel: wat vervelend voor je. Mocht je iets kwijt willen mag je me altijd een PB sturen en zo af en toe reageren hier in het topic mag natuurlijk altijd.
__

Gisteren een prima dag gehad, wel hoog uitgekomen in calorieën maar daar had ik ook op gerekend.
Mijn opa en oma zijn morgen 65 jaar getrouwd <3 dus Zaterdag hebben we tijdens het poetsen al een klein feestje gevierd met een plakje cake.
's Avonds met vrienden afgesproken wat echt enorm gezellig was! Mijn vriendin en ik hadden een uitgebreid 4-gangen diner gekookt om toch een restaurant feeling te geven.

Lijstje van gisteren:

T: proteïnereep, 2keepfit
O: havermouttaartje (Mara, volgens jouw recept :D maar dit keer een snufje kaneel er door heen gedaan, beviel goed!)
T: 200 ml halfvolle chocolademelk, plakje cake
L: uiensoep
A: carpaccio, tomatensoep, biefstuk aardappelgratin en groentes
T: crème brulee

B: 60 minuten racefiets, kwartiertje gewone fiets

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:10

Nanoukkie, wat is je naam? Verder neem ik zelf geen vitaminen extra. Voor sterker haar en sterkere nagels zou je eventueel calcium kunnen nemen, maar ik denk zelf daarbij dat zuivel eten/drinken nuttiger is. Welkom! Leuk dat je mee komt praten!
Ik weet het niet precies, want ik heb geen hartslagmeter. Als ik het invoer in MFP, krijg ik 1248 kcal verbrandt, maar dat is totaal niet accuraat, dus daar moet je niet te veel aan ophangen.

Joanne, mooi lijstje!

Lisanne, oeh zo lekker jouw vakantielijstjes :9 Fijn dat je nu in ieder geval wat bent aangekomen!

Imay, ik heb je een pb gestuurd. :knuffel: Wat vervelend voor je.

Mara, ik ben ook wel benieuwd of je verschil gaat merken! Interessant dit.

Gisteren even niet gepost. Had het erg druk, maar wel meegelezen. Best een lange dag gehad en ook redelijk vroeg opgestaan voor een weekenddag. Niet echt gezond gegeten. Slechte planning gemaakt, dus toen ging het een beetje in de soep. Qua kcal wel prima.
O: bruin bolletje met halvarine en rosbief en zalm met ei gemaakt door mijn moeder. (268)
L: wit bolletje met filet americain en nutella. (250)
T: eierkoek met halvarine en poedersuiker, vanille wafeltje en melkchocolade met hazelnoot. (225)
A: kippetje, rauwkost, mayonaise, ketchup en door mijn vader gemaakte friet. (647)
T: toffifee en chocolade kruidnoten. (187)
B: 9000 stappen en 200 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 1566.

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:57

Kimmie: Lekker weekenddagje zo! Vind het een nette dag voor een drukke weekenddag zonder vooraf gemaakte planning.

__

Verder weinig bij te lezen voor mij maar wilde toch vast posten.
Vanmorgen heb ik me gewogen voor het eerst sinds weken en ik snap er echt helemaal niets meer van.. ik blijf nu al anderhalve maand op hetzelfde gewicht hangen terwijl ik volgens mijn calorie inname toch echt af zou moeten vallen. Daarnaast sport ik bijna iedere dag dus dat de weegschaal niet meewerkt, is echt zó demotiverend.. -O-
Zit er nu over te denken een afspraak te maken bij iemand die er meer verstand van heeft om samen mijn voedingspatroon te analyseren. Als iemand hier een idee heeft wat is fout doe, let me know.

Gisteren een lekkere weekenddag gehad. Mijn lijf een keer een rustdag gegund, dat was al een tijdje geleden namelijk. Wel wat ongezonde dingen gegeten maar omdat ik niet veel gegeten heb gisteren, toch mooi uitgekomen. Door het vele eten van de avond daarvoor, wel wat later ontbeten en daardoor de lunch overgeslagen.

O/L: meergranen triangel met rosbief, pistoletje met omelet
T: chai latte en een plakje ontbijtkoek
A: 200 gram zoete aardappel, spruitjes, 150 gram gemarineerde kipfilet
T: schaaltje yoghurt met een beetje vanille vla
T: handje pepernoten :){

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 12:15

@Joanne: ik vind het niet erg om overal wat af te vallen, het voornaamste is gewoon om gezonder te leven zodat ik mezelf wat beter in mijn vel voel. Lekker lijstje gisteren, eet je wel soms fruit? Wat ambetant dat je niet af valt, tel je je kcal echt?
@Kimmie: Mijn naam is Nanouk! Ik veronderstel dat jij Kim bent? :) Dankjewel voor je uitleg! Lekker lijstje, ik moet ook weer eens pepernoten gaan halen. Of niet, want ik kan niet maar een handje eten, ik eet meteen de hele zak leeg haha!
@M9ara: ik tel mijn kcal en ik denk niet dat ik dit snel ga doen, wel sta ik af en toe op de weegschaal. Ik weeg momenteel 63 kg en hoop heel graag weer eens als eerste cijfertje een '5' te zien staan, haha! Vroeger ben ik een aantal jaar 'obsessief' bezig geweest met sporten en gezond eten, toen woog ik op mijn 'beste' moment 50 kg. Ik at overigens voldoende, maar ik heb maanden geen geraffineerde suikers/frieten/... gegeten en ik sportte dagelijks minstens 3 uur. Dat wil ik nu helemaal niet meer doen, en ik wil gerust kunnen genieten van eens een keertje in de week ordinair frieten met frikandel te eten, haha. Ik weet gewoon dat het zoveel gezonder is voor mezelf om verantwoord te eten, en genoeg te bewegen.

Gisteren heb ik een hele nare dag achter de rug gehad, we hebben s'avonds onze lieve (veel te jonge) Poesie onverwachts moeten laten inslapen. Heel heftig, ik schrijf dit nogsteeds met tranen in mijn ogen. En de hele nacht heb ik niks ander gedaan dan wenen. Maar ik vind dat ik wel nog een 'oké' lijstje heb:

O: 1 glas verse smoothie (aardbei-banaan-melk) en één latte met wat honing
T: wat blokjes zwarte chocolade (met hazelnoot)
L: 1 pita broodje met kip, paprika, champignon en ajuin
T: handvol pindanoten, glas fruitsap
A: tas verse courgettesoep, 2 VK boterhammen met 2 plakjes salami en wat boter
T: blokje zwarte chocolade, handje rozijnen

B: 7,5 km gewandeld

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:59

@IMAY, Oh wat vervelend, mocht je je verhaal kwijt willen mag je me altijd een berichtje sturen! :(:) Fijn dat je wel merkt dat het bewegen je een bepaalde houvast geeft, juist ook omdat bewegen zo'n belangrijke rol kan spelen in het verwerken van bepaalde zaken.

@Joanne, Heerlijk weekend zo te horen! Af en toe flink uitpakken in de keuken is zo leuk :D Wat betreft de weegschaal, wat super balen dat het zo blijft hangen.. Ik val in herhaling en ik weet natuurlijk ook niet of wat ik zeg dé oplossing is. Echter denk ik echt dat je misschien gewoon structureel te laag in kcal zit. Ik geloof niet in de spaarstand, maar ik denk wel dat je spijsvertering zich aanpast op bepaalde gewoonten. Ik ben voor mezelf altijd voorstander geweest van een echte cheatday tussendoor, om mijn lichaam even een schokje te geven (dus meer dan bijv. 1 slechter koekje per dag o.i.d.). Ik telde eens per week helemaal geen kcal en at waar ik zin in had en kwam daardoor hoogstwaarschijnlijk flink hoog uit, maar daardoor had ik het idee dat mijn lichaam wel even wakker werd geschud en bleef draaien zeg maar. De rest van de week viel ik dan flink af. Ik heb het idee dat jij ook wanneer je ongezondere keuzes hebt gemaakt, qua kcal altijd rond dezelfde lijn blijft. Wellicht is heel rustig ophogen in kcal, of in ieder geval af en toe daar eens vanaf wijken, dus juist effectief.
Overigens ben ik altijd voorstander van het opzoeken van een professional, ik ben benieuwd of je die stap gaat nemen en wat voor professional je dan inschakelt :)

@Kim, Voor een weekenddag die in de soep liep kwam je qua kcal wel lekker uit :D

@Nanouk, Oh wat enorm verdrietig, heel veel sterkte :(:)
Wat betreft het afvallen: Wat interessant dat je eerder zo obsessief bent geweest. Het lijkt me inderdaad goed dat je jezelf daar zo bewust van bent en ook wil blijven genieten van het 'ongezonde'. Ook af en toe cheaten past in een gezond eetpatroon :D

Ik had me voorgenomen om gisteren geen wijn te nemen, maar ik heb het toch gedaan. Ik baal een beetje van mezelf dus :+ Het resulteert ook gelijk in vreselijke honger de ochtend erna. Ik moest vanochtend naar kantoor, en heb gelijk 's ochtends vroeg mijn ontbijt, tussendoortje, halve lunch en nog een verdwaalde extra reep uit mijn tas op -O- Gelukkig de rest van de dag wel op mijn achtergebleven halve lunch overleefd, dus qua kcal zit alleen de extra reep boven op mijn planning.. Toch geen fijn gevoel om je zo te laten gaan, ik moet mezelf weer even streng toespreken dus!

Ik heb einde middag met mijn oma afgesproken, dus ik wacht nog even af wat ik daar voor mijn neus krijg en dan stem ik de rest van mijn dag erop af :)

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:27

Even een bijleespost na mijn radiostilte :x

@Mara, ja je hebt gelijk dat het soms ook helemaal niet erg is om geen tussendoortje te nemen. Ik had die dag ook weinig honger, dus dan mis ik het ook niet.
Netjes dat je je in hebt kunnen houden met de cravings! Veel plezier bij je oma zo :)

@Joanne, wat fijn dat het boksen je zoveel energie geeft! Goed dat je wat eet voor het fietsen, soms is sporten op lege maag lekker maar het is ook niet de bedoeling dat je er flauw van wordt natuurlijk. Zijn die protein chipjes een aanrader? Gefeliciteerd met het 65-jarig huwelijk van je opa en oma! <3
Lastig dat je niet echt verschil merkt op de weegschaal. Ben je niet ineens veel meer gaan bewegen? Dat je stiekem wel vet afvalt, maar aankomt in spieren? Ik zou het anders ook niet weten, je lijstjes zien er netjes uit. Misschien wel fijn dat iemand met verstand even met je mee kijkt!

@Kim, fijn dat je je opa en oma wel wifi hadden en je daarnaar toe kon! Loopt je paard weer helemaal zuiver?

@Sneeuwvlok, wat goed dat je nog bent gaan hardlopen! Uhm haha, tja wat doe ik op een dag :Y) Ik loop wel veel en ik heb altijd mijn fitbit om, dus elke stap telt. Ik loop vaak naar de supermarkt, in de sportschool heb ik altijd een paar duizend stappen, een rondje om met een vriendin, naar de paarden etc. Ik zit eigenlijk nooit lang achter elkaar stil, dus dan gaat het vanzelf! Mijn record is ooit 34.000 stappen tijdens een stedentrip in Budapest, ik was zo gaar haha :P
Mooie lijstjes heb je hoor!

@Nanoukkie, welkom!
Ik slik wel een aantal vitamines bij. Maar mijn bloed wordt regelmatig gecontroleerd dus het wordt ook in de gaten gehouden en het is in overleg met mijn behandeld arts.
Ik slik nu Vitamine C bij sinds corona, aangezien ik in de risicogroep zit. Ik slik magnesium in verband met het vele sporten en spierpijnen. Ik slik vitamine B in verband met haaruitval (bijwerking van medicijnen). Ik slik in de winter (maanden met een R) vitamine D en vitamine A-Z.
Voor haar en sterkere nagels zou ik vitamine B aanraden.
Veel sterkte met het verlies van je poes! :knuffel:

@Lisanne, fijn dat je gewicht een beetje stabiel is! Heb je nog met de huisarts overlegd? En je hebt je netjes ingehouden bij de Mac :o Hoe waren de pannenkoeken gisteren?

Ik heb het weekend halve lijstjes bijgehouden. Niet altijd zin in gehad en gisteren was een beetje een slome dag. Het de dagen ervoor teveel bewogen, dus gisteren lekker de hele dag geluierd. Maar dat valt uiteindelijk ook wel weer meer, want ik had 6500 stappen en uur gefietst :n . Vandaag qua beweging ook een rustig dagje, lijstje van vandaag komt morgen.
Heb het weekend wel wat ongezond gegeten, dus net boodschappen gedaan en we gaan er weer voor! Gelijk 2 lunchsalade gemaakt (voor dinsdag en woensdag) met quinoa, komkommer, paprika, tomaat, munt, balsamico en hüttekase. Een gezond bananenbrood zit nu in de oven! Ik ben benieuwd hoe hij smaakt :))
Ik ga vanaf deze week 2x per week naar de fysio (ipv 1x per week fysiek en 1x per week online) en dan kijken of we wat meer mijn heup kunnen gaan belasten. Ik ben benieuwd hoe hij daarop gaat reageren := Verder lukt het mij om 2x per week naar de sportschool te gaan (er zijn niet meer plekken beschikbaar). Dus ik ga dan 2x per week mijn benen trainen bij de fysio en 2x per week upper body in de sportschool. Wel een prima schema denk ik :j En verder natuurlijk lekker fietsen en wandelen.

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:00

Mara; oh ja dat gedoe met een goede bak heb ik ook. De bak waar ik in rij klopt qua afmeting niet. Dus ik neem wel eens op na of tijdens m’n les. Of ga bij een vriendin hier verderop opnemen. Maar ik moet wel altijd ergens heen gebracht worden (rij zelf niet met de trailer). Maar ben zo blij dat het op deze manier door kan gaan en mijn vriend ook _O- dat hij me wel ergens heen wil brengen haha.
Hoe was de stoofvlees van je vriend? En balen om te lezen dat je van jezelf baalt na je wijntjes en trek erna.. herpakken lukt jou wel weer!

Imay: heel veel sterkte. Mocht je nog behoefte hebben mag je me pb-en. Neem je tijd en zo nu en dan reageren is prima :*

Joanne; gefeliciteerd met het jubileum van je opa en oma! Wat onwijs mooi om mee te maken!
En klinkt als een heerlijke avond met vrienden en lekker eten! En wat vervelend dat je gewicht blijft hangen, ik kan me voorstellen dat het demotiverend werkt.. ik heb helaas geen tips voor je, ik vind je lijstjes altijd super netjes!

Nanouk; jij ook heel veel sterkte! Altijd verdrietig zulke dingen.
En mooi om te lezen dat je nu wat ‘losser’ wilt zijn mbt afvallen als voorheen. Je lijstje ziet er zeker nog netjes uit na zo’n dag.

Kim; net lijstje voor een weekend dag hoor!

Tanja; nee nog niet, alles liep vanmorgen wat anders en toen was ik al te laat. Dus morgenochtend even bellen :)
Lekker hoor een weekend alles een beetje loslaten. Op naar een nieuwe week met ook weer nieuwe doelen en uitdagingen zo te lezen! Succes.

Mijn vakantie is ook weer voorbij, begin vanavond gelijk met nachtdienst haha.
Mijn vriend was nog thuis met lunchen, dus was weer een lunch naar zijn hart _O-
Ik denk overigens dat Mara best gelijk kan hebben mbt vocht, vanmorgen was het alweer -0.5 tov de 2 dagen ervoor.
Ben benieuwd wat de komende dagen brengt.
O; 150 gr Griekse yoghurt, 30 gr granola, 200 ml optimel.
L: 2 witte bollen met een kroket en frikandel uit de airfry.
T: 2 bbq rijstwafels.
A: 60 gr mie, witte kool, champignons, paprika en een kipschnitzel.
T; blikje Redbull sugarfree en eat natrual reep (noten en chocolade)

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 00:16

@Lisanne, succes met je nachtdienst zo! Hopelijk een rustige om weer in te komen :)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: plak duivenkater met boter, 250 gram magere kwark
L: bruin bolletje met een risolles, verse pompoen-wortel soep
T: 200 gram galia meloen, mini eierkoek
A: poke bowl: (bloemkool)rijst, komkommer, paprika, wortel, avocado, mango, tonijn, sojasaus
T: cappuccino, mini kitkat
T: glas halfvolle melk, plak bananenbrood
B: 20 min fietsen, 8000 stappen

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:24

@Tanja, Je salade klinkt in ieder geval heerlijk en een bananenbrood doet het ook altijd goed :D Een uur fietsen en 6500 stappen schaar ik inderdaad niet onder een dag waarop ik niets heb gedaan :') Maar als het voor jou een stuk rustiger was dan normaal, heb je al goed rekening gehouden met je heup toch :D Ik ben benieuwd wat het opschalen van fysio gaat doen, spannend!

@Lisanne, Voor jou ook wel wat gedoe dus haha! Onze bak is qua afmeting wel oke, maar momenteel heel nat door de regen, dus dat komt een proef niet ten goede :+ Haha lekker nog die lunch als 'afsluiter'. Hoe ging je eerste nachtdienst weer?

Hier gisteren niet zo tevreden over mijn lijstje, omdat het gewoon erg rommelig is geworden. Minder goede keuzes door mijn eetattack 's ochtends en het bezoekje aan mijn oma die het nooit kan laten speciaal iets te kopen, ook al kom ik alleen even snel langs voor een kop thee :+ Vanaf het avondeten ging het weer zoals het hoort!
Al met al wel uitgekomen qua kcal en macro's zoals ik voor ogen heb, dus uiteindelijk moet ik ook niet zo zeuren :Y)
O: 3 volkoren crackers, 1 smart bar crunchy, 1 barebells reep, 1 bruine boterham met lightlife kaas (tja...)
T: -
L: 2 bruine boterhammen uit het grillijzer met lightlife kaas, ham en een klein beetje curry
T: Stukje Schwarzwalder Kirsch schnitte bij mijn oma
D: Kipcurry met appel en ananas, sperziebonen en zilvervliesrijst
T: 150gr Kvarg bosbes met 50gr blauwe bessen
Totaal 2187

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:01

Nanouk: Wat een mooi doel heb je voor jezelf gesteld! Ik lust geen fruit :o is inmiddels een beetje een uit de hand gelopen fobie geworden die vreselijk tussen mijn oren zit :+
Ik tel alles in My fitness pal!
Wat naar voor je, veel sterkte met het verlies van jullie kat. Ondanks het verdriet heb je wel een mooi lijstje aangehouden!

Mara: Bedankt voor je mooie uitleg! Ik ben het dan ook weer volledig met je eens. Vervolgens hetgeen uitvoeren wat je zegt is dan wel weer eng := In het weekend heb ik wel eens slechte dagen waarin ik wel echt boven kcal uitkom. Na deze dagen voel ik me zo slecht dat ik onnodig ga compenseren. Dit is echt iets om aan te werken en ik ga je adviezen zeker weer meenemen!
Balen van de wijn en dat deze in de volgende ochtend resulteerde in een eetkick. En wat lief van je oma, dat kun je ook gewoon echt niet weigeren <3 hoop dat je er van hebt kunnen genieten want zo te zien ben je uiteindelijk heel netjes uitgekomen.

Tanja: Ik vind de protein chips wel echt lekker ja! Het is niet te vergelijken met gewone chips natuurlijk maar er zit zeker wel smaak aan en voldoet voor mij als lekkere snack.
Wellicht ben ik wel wat aangekomen in spieren maar ik geloof niet dat dat zo veel in 1x kan zijn.
Jouw ‘rustige’ dagen zijn toch niet zo heel rustig hoor haha :D. Al snap ik het wel als je gewend bent om ontzettend veel te doen. Klinkt heerlijk die lunch salades! En slim om van te voren al klaar te hebben staan. Hoe is je bananenbrood gelukt?
Slim om upper body in de sportschool te trainen als er niet meer plekken beschikbaar zijn en je voor benen naar de fysio kunt. Klinkt als een super schema. Hopelijk gaat je heup het ook een leuk idee vinden!

Lisanne: lijkt me pittig omschakelen van vakantie naar nachtdienst, veel succes!
Je lijstje ziet er mooi uit! En de lunch was gewoon een prima einde van je vakantie haha :D
En nu al weer een halve kilo er af, lekker zeg!
____
Allereerst, allemaal ontzettend bedankt voor jullie input! Ik blijf er bij dat dit een enorm fijn topic is. Gisteren voelde ik me er vervelend om maar nu heb ik het alweer van me af kunnen zetten. Dus nogmaals dank voor jullie allemaal <3
Op sommige van jullie heb ik hierboven al gereageerd maar ik heb gisteren contact gehad met een diëtiste en ik kan 4 december al terecht voor een gesprekje om te zien waar het hem in zit. Kijk hier erg naar uit. In de mail schreef ze al veel informatie over waar het aan zou kunnen liggen en het lijkt een complex iets dus ik ben erg benieuwd!


Gisteren weer een drukke maar hele leuke dag gehad! Het bevalt me echt goed om voor werk al naar stal te gaan zodat ik na werk kan gaan trainen in de boksschool. Al was ik vanmorgen blij dat ik iets langer kon blijven liggen :+

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: 5 dunne maiswafels met zeezout
L: 2 volkorenboterhammen, kalkoenfilet
T: barebells reep
A: 2 vega tomaat/mozzarella schnitzels, 400 gram roerbakgroente
T: 200 ml magere yoghurt
T: knäckebröd met kaas

B: 2 paarden rijden, 30 minuten gewone fiets, 45 minuten bokszaktraining

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:27

Joanne, ik heb geen idee, maar ik denk dat een afspraak met de diëtiste een heel goed idee is! Heerlijk weekend zo te horen! Wat fijn dat het boksen je zoveel energie geeft! Gefeliciteerd met het jubileum van je opa en oma!

Nanouk, dat klopt helemaal! Wat enorm verdrietig, heel veel sterkte :knuffel: Wat een mooi doel heb je voor jezelf gesteld!

Tanja, bijna helemaal! Soms vind ik haar rechtsom wat korter lopen of ietwat hinken. Maar haar kogel linksvoor is helemaal droog, dus ik denk nu eerder dat het uit het lijf komt. Linksom loopt ze namelijk fantastisch. Als je loslaat en wat meer doorloopt, is het slechte ook weg. Dus het is nog even zoeken wat helpt. In ieder geval veel rust nemen ten eerste. Je salade klinkt heerlijk en ook dat bananenbrood :9

Sneeuwvlok, wat goed dat je toch nog bent gaan hardlopen!

Lisanne, fijn dat je gewicht een beetje stabiel is nu. Hoe was je eerste keer nachtdienst weer? Dat klinkt voor jou ook wel als wat gedoe!

Gisteren per ongeluk wat minder gegeten dan gepland. Ik had eigenlijk meer avondeten gepland, maar ik bedacht me later pas dat ik Zumba had en dat ik dan niet veel kan eten. Verder was ik zo kapot na een volle dag online les van 10 tot 18 dat ik meteen na de Zumba mijn bed ingekropen ben met een enorme hoofdpijn en nogal misselijk. Vandaar geen tussendoortje meer gehad 's avonds en te weinig gegeten. Ook minder bewogen dan ik had gewild, maar geen idee waar ik dat had kunnen inplannen in mijn dag.
O: kwark met basis muesli en bosbessen fruitspread. (298)
T: banaan. (124)
L: drie boterhammen met filet americain, wijncervelaat en fruitstroop. (413)
T: twee mandarijntjes. (70)
A: drie boterhammen met philadelphia. (317)
B: 3000 stappen en 50 minuten zumba fitness.
Totaal kcal: 1221.

Sneeuwvlok23

Berichten: 187
Geregistreerd: 08-05-18

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:08

Nanouk: Welkom! Leuk om weer nieuwe mensen erbij te hebben :) Hopelijk heb je wat aan dit topic. Sterkte met het overlijden van je kat! Je lijstje ziet er prima uit hoor, maar het zou ook heel begrijpelijk zijn als je nu niet zo goed wil letten op het eten hoor.

Mara: Bedankt voor het recept! Ik heb zelf geen eiwit supplementen thuis, aangezien ik me nog niet heel erg bezig houd met spieropbouw etc. Zou ik dat ook ergens anders mee kunnen vervangen of gewoon uit het recept kunnen laten?

Imay: Heel veel sterkte toegewenst! Logisch dat je hoofd er dan niet helemaal naar staat om bezig te zijn met wat je eet. Je mag altijd een PB sturen en ik hoop dat je het snel een plekje weet te geven. Goed dat je zo bezig bent met wandelen, misschien ook iets om nu vol te houden. Ik merk zelf altijd dat ik van wandelen even mijn hoofd kan leegmaken. Dikke knuffel! :knuffel:

Joanne: Leuk dat je met vrienden afgesproken hebt, je avondeten zag er echt heerlijk uit :D Ik hoop zo dat de restaurants binnenkort weer open gaan, heb zo’n zin om weereens uit eten te gaan. Goed idee om met dit ‘probleem’ naar de doktor of een voedingsspecialist te gaan. Wie weet komt er iets uit waar je wat aan hebt en anders is het goed om te weten dat er niks ‘ernstigs’ aan de hand is. Ben benieuwd wat eruit komt. Vind je lijstje er verder wel weer lekker uitzien! Ik kan ook steeds minder van de pepernoten afblijven, haha

Taifoen: een beetje genieten in het weekend mag ook wel eens hoor! Je lijstjes zien er verder altijd super goed uit, dus dat zou wel niet heel veel effect hebben gehad :) Je salade ideeën klinken in ieder geval weer super lekker! Mijn buik begint gelijk te rommelen, haha. Hopelijk helpt de fysio om je heup wat meer te ontlasten, niet jezelf voorbij gaan lopen hoor. Ik vroeg me trouwens af, wat is duivenkater? Heb er een heel verkeerd beeld bij denk ik zo, haha :')

Lis_Ol: Lekkere lunch hoor! Frikandellen zijn ook gewoon super lekker, met een dot curry erop, yum! Vocht zal zeker een bijdrage hebben. Ik eet in het weekend altijd wat zouter, dus weeg mezelf nooit op maandag omdat ik dan sws nog wat vocht vasthoud. Succes weer met werken, is altijd zo’n overgang nadat je vakantie hebt gehad :(

Kim: Dat je lijstje één dag wat minder is, is niet gelijk een ramp hoor. Normaal zit je altijd op een prima kcal inname :) Vervelend dat je gister zo’n hoofdpijn had, hopelijk is dat vandaag weer over. Beterschap!

Beetje late reactie, maar als ik met avondeten/lunch alleen iets van ‘bloemkool’ of ‘broccoli’ neerzet bedoel ik dat inclusief met aardappels, haha. We eten thuis bijna alleen maar Hollandse pot, dus prakjes/stampot :P

Tijdens het weekend heb ik mezelf weer laten gaan, dus daarom maar niks gepost dit weekend… Baal echt enorm van mezelf… Ondanks dat heb ik me vanochtend voor het ontbijt gewogen: 78kg. Na het ontbijt was dat alweer 78.9, maar toen stond ik wel weer op een andere weegschaal. Anyhow, ik houd gewoon aan dat ik nu ongeveer 79kg weeg. Ben er super blij mee, omdat ik nu weer onder de 80kg grens zit! *\o/* Zorgt er ook voor dat ik weer meer motivatie heb deze week om door te gaan. Zal proberen wat sneller te reageren ook in dit topic, want zo’n enorme bijleespost maken is niet te doen haha. Ik heb m’n best gedaan, maar sorry als ik mensen of zaken ben vergeten!

Mijn lijstje van gisteren:
O: sandwich van 2 waldkorn boterhammen met hummus, kipfilet en tomaat/komkommer + 2 cracottes abrikozenjam
L: cracottes en rijstwafels met hummus, kipfilet/30+ kaas en rauwkost
T: 2x low-calorie muffins
A: sperziebonen (en aardappels) + Griekse yoghurt en muesli
T: 1 low calorie muffin
T: 2x snack a jack cheese

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:50

@Mara, salade was ook erg lekker! Ik probeer me vooral soms in te houden qua stappen, fietsen trekt mijn heup beter dan wandelen.

@Joanne, spannend een afspraak 4 december! Ben benieuwd wat er uit komt. Bananenbrood was wel lekker, ik vergelijk hem nogal met de ongezonde versie met suiker merk ik haha. Maar dit is lekker voor de afwisseling! Fanatiek hoor, dat je voor je werk naar de paarden gaat! Lekker bezig :j
Wat grappig dat je geen fruit lust eigenlijk, is me nooit opgevallen. Zijn er bepaalde dingen die je nog wel enigszins lekker vindt?

@Kim, fijn dat je paard al een stuk beter loopt! Eens een dagje wat minder eten kan geen kwaad :)

@Sneeuwvlok, duivenkater is zoet wit brood wat rond de feestdagen wordt verkocht. Ik vind het zo lekker, is echt mijn guilty pleasure haha! Maar kennelijk is dat iets typisch voor Noord-Holland. Wat super dat je nu onder de 80 kg grens zit! Ga zo door *\o/*

Mijn lijstje voor vandaag:
O: plak duivenkater met boter
T: smaakhuis
L: plak bananenbrood met jam, glas aardbei-sinaasappelsap, salade (50 gram quinoa, komkommer, paprika, tomaat, munt, hüttekase, balsamico)
A: 300 gram courgette “spaghetti”, 80 gram kipfilet, verse rode pastasaus, macaroni groente
T: mini eierkoek, 250 gram magere kwark
B: 60 min fysio (kracht & cardio benen), 16.000 stappen

Ik heb vanmiddag een stuk met vriendinnen gewandeld, was heel gezellig! Net nog naar mijn bijrijdpaard geweest :)
Ik ben tevreden over mijn lijstje voor vandaag :D

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 04:12

Mara; jammer dat je bak niet goed is! Ik ben er echt blij mee, wil zo snel mogelijk dat M2 uit :')
Hoe is je dag gister verlopen? Weer tevreden over je lijstje?

Joanne; wat super knap van je dat je zo door pakt en een afspraak heb gemaakt. Ik hoop oprecht dat ze je kunnen helpen/ondersteunen.
Je bent wel fanatiek met bewegen! Hoelaat begin jij met werken dan dat je ervoor nog langs stal kan?

Kim; vervelend dat je ook zo misselijk was! Keer een dagje minder kan geen kwaad toch!

Sneeuwvlok; wat goed dat je onder de 80 bent! Super knap van je en fijn dat het zorgt voor nog meer motivatie!

Tanja; klinkt als een gezellig en ontspannen dagje! Met heerlijk eten!

Hier gaat het zn gangetje, kwam terug op werk alsof ik nooit weg ben geweest _O- heb alleen onwijs slecht geslapen vandaag, dus ga zo vast m’n in kakker nog krijgen.
Ben echter ook weer terug op gewicht zoals voor mn vakantie, dus 2 weken lang boven de 2000 calorieën eten heeft dus niks uitgemaakt.
Straks even de dokter bellen.
Mijn lijstje van gister (dinsdag)
2.15: 150 gr volle aardbeien kwark
5.00: 2 witte bolletjes, 1 met boterhamworst, 1 met gebraden gehakt. 500 ml optimel
8.00: plak ontbijtkoek
10.00: 2 volkoren crackers met een plak oude kaas en komkommer.
19.00: krieltjes met spruiten, jus en een hamburger. Als toetje 125 gr karamel cheescake ijs :9
22.30: 2 bbq rijstwafels
23.30: stuk roomvlaai (collega was jarig )

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:30

@Joanne, Fijn dat je het weer van je af hebt kunnen zetten! Je moet ook kunnen genieten en niet alleen maar bezig zijn met jezelf 'straffen'. Super dat je zo snel terecht kan! Ik snap dat het voor een groot deel persoonlijk is, maar als je wat informatie kan/wil delen zou ik dat super interessant vinden!

@Kimmie, Een dagje wat minder is geen probleem toch. Je lichaam had zo te horen veel behoefte aan slaap, dus goed dat je daar dan gewoon aan toegeeft!

@Sneeuwvlok, Ik heb het eerlijk gezegd nog niet zonder wheypoeder geprobeerd. Ik zou dan denk ik wel wat meer havermoutmeel toevoegen, om het geheel wel dezelfde consistentie te geven. En wellicht doet het wat met de smaak, maar dat is een beetje experimenteren.
Super dat je weer onder de 80 zit! Dat is een mooie mijlpaal :D Ga zo door!

@Tanja, Inderdaad een erg mooi lijstje en zo te lezen ook een fijne dag gehad! Ik kende duivenkater ook niet, maar het klinkt super lekker (en als iets waar ik niet vanaf zou kunnen blijven :') )

@Lisanne, Gisteren is inderdaad weer goed verlopen, dus dat geeft weer een beter gevoel! Goed om de dokter te bellen als je het gevoel hebt dat extra eten niets doet. Ik begin er zelf ook over te twijfelen, gezien ik nu op 2400kcal gemiddeld nog gelijk blijf. Calculators geven dat ook wel aan als onderhoud, dus wacht even af of ik nog steeds gelijk blijf als ik erboven ga, anders volg ik jouw voorbeeld :D

Hier gisteren dus weer een goede dag gehad qua eten! Ik sta mezelf toe om er ook wat dingen tussendoor te gooien die wat minder 'clean' zijn en wil nu proberen om daar dus niet in door te slaan. Normaal merk ik dat ik dan snel flinke cravings krijg.
O: Havermouttaartje van 1 banaan, 50gr havermout, 75gr magere kwark, 1/2 ei, 10gr whey, cacao
T: Smart bar cruncy, 1 volkoren cracker met 1/2 plak lightlife kaas, peer
L: Kom paddenstoelensoep, waldkorn broodje, 200gr magere kwark met 8gr pure chocolade en 13gr noten
T: 2 Liga muesli chocolade biscuits, 1 mini stroopkoekje
D: Ovenschotel met aardappel, linzen, spinazie, tomatensaus en kaas
T: 225gr skyr aardbei
Totaal 2308 kcal

Gisteren gelest met mijn paard, maar helaas lijkt hij echt ergens last van te hebben. Vandaag maar gelijk de zadelmaker bellen. Daar zit ik dus een beetje mee in mijn maag en vanochtend ook wakker geworden met hoofdpijn, dus ik denk dat het een beetje een offday gaat zijn :Y) Ook wat last van mijn rug (klaag, klaag..), dus mijn deadlift training wissel ik maar in voor iets dat mijn rug wat minder belast. Nu leert de ervaring dat op dit soort dagen de behoefte aan eten heel groot is, dus hopelijk kan ik het in de goede banen leiden :D

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:35

Kim: Slim om voor Zumba niet zo veel te eten! Wat een lange online lesdag zeg. Ik snap dat je daarna helemaal gaar bent. Voor een keertje wat minder eten is natuurlijk geen probleem. Net lijstje hoor!

Sneeuwvlok: Mooie bijleespost :D balen van je weekend maar weekenden zijn (vind ik) ontzettend lastig. Wat super fijn dat je weer onder de 80 kilo zit, ga zo door!! *\o/* Heel fijn dat dat je ook motiveert.
Lekkere lijst!!

Tanja: haha ja dat fruit is echt een dingetje.. als baby weigerde ik al fruithapjes en nu zit het gewoon vreselijk tussen mijn oren. Ik moet er echt aan gaan werken dus wellicht ook iets om te bespreken tijdens mijn afspraak.
Fijn dat je lunchsalade goed beviel! Inspireert me om ook eens zoiets te gaan proberen :D
Mooi lijstje had je vandaag en weer veel bewogen zeg!

Lisanne: Ik begin om 08:30 of 10:00 uur dus beide niet extreem vroeg!
Fijn dat je meteen weer in een goed werkritme bent beland. En wow wat apart dat je nu alweer terug bent op je oude gewicht.
Mooi lijstje!! En heerlijk dat ijs :9

Mara: Ik zal jullie op de hoogte houden als ik geweest ben!
Ik ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen om wat lekkere dingen in je lijstje toe te voegen! Door het ophogen en flinke eten heb je misschien wel minder eetneigingen omdat je over het algemeen waarschijnlijk een stuk voller zit door de dag heen.
Balen zeg van je paard. Goed dat je meteen actie onderneemt en er niet mee door blijft rijden.
Slim om je training wat aan te passen aan je rugpijn en ik hoop dat je alsnog een goede dag gaat hebben.

__

Gisteravond gebokst en vanmorgen al een flinke ronde gefietst, heerlijk :D
Vanavond ga ik naar mijn opa en oma en ze belden me gisteren al op om te zeggen dat ik niet te veel moest eten want ze hadden nog taart en borrelhapjes over van de trouwdag (op de dag zelf zijn er maar 4 mensen op bezoek geweest overigens, alleen hun eigen kinderen :) ). Dat kon ik gelukkig goed inpassen in mijn dag en vanavond ga ik er maar van proberen te genieten.

Hierbij nog mijn lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: paprika, perfection bar deluxe
L: 2 volkorenboterhammen kalkoenfilet
A: gekookte aardappelen, bloemkool, rode kool, jus, gehaktbal
T: 200 ml magere yoghurt
T: 20 gram pepernoten

B: 45 minuten bokszaktraining, kwartiertje gewone fiets

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:55

@Joanne: oh meen je dat, lust je echt geen fruit? Ik kan zo genieten van aardbeien in het juiste seizoen. Dankjewel voor het wensen van de sterkte, ik had niet gedacht dat het zo zwaar zou zijn. Ik heb van kinds af aan geen huisdier meer verloren, en dan ervaar je dat heel anders. Voor school 'afscheid nemen', even aaien... Erna dat uitgebreid tegen je klasgenootjes vertellen om het erna al een plaatsje te hebben gegeven. Nu ervaar ik het niet zo 'positief', maar dat kan omdat de kat eigenlijk veel te jong was, hij heel snel is afgetakeld en omdat het inslapen niet zo vredig verliep. In ieder geval, ik heb het nog geen plaatsje kunnen geven. Gezond lijstje zo, gisteren!
@sneeuwvlok: dankejwel, wat is jouw naam? Ik heb gisteren en eergisteren zoals jij zegt helemaal niet op mijn eten willen letten. Hopelijk vandaag een beetje 'back on track' :) Wat zijn die low calorie muffins? Sounds good!
@Taifoen: veel stappen! Hoe lang heb je erover gewandeld? Lekker lijstje ook!
@Mara: ik vind het ook heel belangrijk om af en toe (dagelijks) mijzelf een ongezonde snack toe te staan, zodat ik niet een 'vreetbui' krijg zoals gisteren en eergisteren het geval was. Ik eet s'morgens en s'middags meestal wel gezond, en dan eet ik ook niet zoveel omdat ik meestal druk in de weer ben (paard, opruimen...), maar als ik s'avonds dan in de zetel plof eet ik alles wat op mijn pad komt :o
Jammer dat je paard niet lekker is, hopelijk is het opgelost na de zadelmaker!

Ik heb uiteindelijk gisteren en eetgisteren mijn lijstje niet bijgehouden, want het is wat uit de hand gelopen. Vandaag ben ik wel goed begonnen, en ik ga namiddag wandelen met een vriendin. Ik zal het lijstje van vandaag straks of morgen plaatsen. Momenteel ben ik havermout aan het eten, maar het is echt niet te eten :o Ik had 40 gram havermout met 250 ml gemengd, daarover agavesiroop, kokosrasp en kaneel erdoor. Geen idee door wat de beroerde smaak komt, but it's a no for me. Ondanks dat ik me nog heel beroerd voel over het overlijden van onze kat, heb ik gisteren wel een leuk berichtje gekregen. Ik had 2 weken geleden een fotoshoot, en heb de resultaten ontvangen. Hierbij een linkje naar het topic mocht iemand ze willen zien: [ITP] Herfstshoot met mijn mooiste Vosje :)

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:25

Best tevreden met mijn lijstje vandaag!

O: 20 gr havermout met Agavesiroop en een Iced Latte (met half volle melk)
T/L: 1 appel, 1 mandarijn (lang op stal geweest en laat ontbeten)
A: 1 (platte) hamburger met gebakken ajuin en wortelpuree
T: 1 appel, 1 pakje BN koekjes (200kcal)

B: 10min ab workout, 1 paard gereden (30min) & 11500 stappen

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 01:52

Mara; zeker een net lijstje! Snap dat je daar tevreden over bent. En balen van je paard, hopen dat hij opknapt als de zadelmaker langs komt. Rugpijn als wat minder geworden?

Joanne; haha ik vind dat best vroeg, vooral te bedenken dat je daarvoor al naar stal gaat _O-, maar ik ben dan ook geen ochtend mens dus zal daar wel mee te maken hebben.
Lekkere beweging en lijstje! Gezellig gehad bij je opa en oma?

Nanouk: vervelend dat je zulke dagen achter de rug heb, maar kan me wel voorstellen dat je hoofd er niet naar staat na het inslapen van je kat. Lijstje van vandaag ziet er netjes uit :)
Mooie foto’s hoor!

Ik kan morgenochtend/straks terecht om bloed te prikken. Alleen moet ik nuchter zijn dus betekend deze hele nachtdienst niet mag eten :’) leven op water dus.
Heb net nog wel even een eierkoek gegeten met een laagje chocopasta en wat kwark :)
Mijn lijstje van de afgelopen dag;
2.15; 150 gr volle aardbeien kwark.
5.00: salade met kip en appel.
8.30; 2 volkoren crackers met een plak oude kaas en komkommer.
18.30; sperziebonen met champignons en paprika, wat frietjes uit de airfry en een roomschijf.
Als toetje nog 100 gr cheesecake karamel ijs.
22.30; 50 gr oreo crunchies.
23.45/0.15; 150 gr volle aardbeien kwark en een eierkoek met chocopasta.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:39

@Lis: dankjewel. Gezond lijstje, goed dat je jezelf ook wat lekkers 'gunt'. Ik ga volgende week voor de eerste keer (shame on me) bloed laten prikken om te kijken welke vitaminen/ tekorten ik heb. Ben best benieuwd hier naar. Krijg je die resultaten na een aantal dagen?

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:39

@Joanne, Hoe was het bij je opa en oma? Lekker kunnen genieten van wat lekkers? :D

@Nanouk, Ik heb over het algemeen mezelf door de week juist heel goed onder controle, maar als ik eenmaal geproefd heb van lekkers gaat het juist sneller mis. Voor mij dus een uitdaging om het met mate toe te voegen :D
Wat betreft havermout, ik vind het persoonlijk lekkerder als je niet teveel water/melk toevoegt, dan wordt het zo zompig. Misschien een tip voor als je het nog eens wil proberen!

@Lisanne, Oei een nachtdienst zonder wat te eten lijkt me erg zwaar! Succes met bloed prikken, hopelijk komen er geen gekke dingen uit!

Hier gisteren inderdaad een beetje een off-day gehad. Uiteindelijk ook mijn aangepaste training eerder gestopt, omdat ik teveel last had. Wel uitkomen op de kcal die ik wilde (al had ik waarschijnlijk minder nodig, omdat ik niet zo zwaar heb getraind), maar wel 2 mini stroopkoekjes meer op dan ik wilde. Maar goed, beter dan een heel pak, maat houden gaat stapje voor stapje dus beter :D Vandaag voel ik me nog steeds niet helemaal top, dus ik las een extra rustdag in, zodat mijn lichaam even bij kan komen. De laatste tijd heb ik non-stop flink kunnen sporten, dus het zat er ook wel aan te komen dat ik even een stapje terug moest doen binnenkort.
Vandaag is het de trouwdag van mijn ouders en daar gaan we vanavond even langs. Vandaag overdag dus zorgen dat ik wat ruimte overhoud.

Lijstje van gisteren:
O: Havermouttaartje van 50gr havermout, 80gr wortel, 1/2 ei, 10gr noten, 12gr whey, 100gr magere kwark
T: Smart bar crunchy, peer, mandarijn
L: 1 bruine boterham en 1 volkoren cracker met cottage cheese en blauwe bessen, 2 volkoren crackers met oude kaas, mini stroopkoekje
T: 2 liga muesli chocolade biscuits, 2 mini stroopkoekjes
D: Lasagne met bechamelsaus met kastanjechampignons, artisjok en parmezaan
T: 225gr skyr aardbei
Totaal 2368 kcal

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:33

Nanouk: balen dat de havermout je niet zo goed beviel. Al kun je havermout op veel verschillende manieren eten! Wellicht is het opgewarmd beter te eten voor je?
Wat een mooie foto’s met je paard! En je hebt echt een mooi figuur (en heeel offtopic maar die geruite jas is echt leuk haha).
Mooi lijstje alleen heb je niet veel honger na zo’n kleine lunch? Het lijkt me met jouw eetverleden zoals je het beschreef, lastig om een goede balans te vinden.

Lisanne: haha nou ik heb dan echt weer respect voor jou met nachtdiensten enzo! Ben echt een ochtendmens en lig het liefst rond 21:30 in mijn bedje :+
Heftig een hele dienst zonder eten! Maar wel fijn dat je terecht kunt om bloed te gaan prikken.
Dankzij jou heb ik gisteren trouwens voor het eerst een oerkoek op van Leev haha. Zag ze in de supermarkt en dacht oh laat ik dat ook eens proberen :D zijn erg lekker!!

Mara: Goed om nog een rustdag te nemen! Knap dat je maat kon houden, al een hele verbetering met een tijd terug, daar mag je trots op zijn.
Gefeliciteerd met de trouwdag van je ouders!

__
Gisterenavond bij opa en oma een stukje mokka taart op :9 ze wilden me eigenlijk nog een stuk voeren maar dit heb ik af kunnen slaan :+ daarna thuis nog wat pinda’s op omdat ik nog best wat calorieën over had. Heel tevreden!
Het beviel me gisteren ook erg goed om overdag wat meer te eten en wat minder avondeten. Scheelde dat ik van te voren al wist wat het avondeten ging zijn, dat is veel makkelijker plannen.

T: plakje ontbijtkoek
O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: smart bar
L: 2 volkorenboterhammen. 1 met kaas, 1 met kipfilet
T: Leev oerkoek
A: Salade met kip, paprika, komkommer, sesamzaadjes en beetje chilisaus.
T: stukje mokka taart
T: 20 gram ongezouten pinda’s

B: 80 minuten racefiets, 10 minuten gewone fiets

Sneeuwvlok23

Berichten: 187
Geregistreerd: 08-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:41

Joanne: En, hoe waren de taart en de andere hapjes? Kreeg gelijk honger bij de gedachte aan taart :9

Nanouk: Low-calorie muffins zijn muffins van 83 kcal! Heb wat recepten van internet geplukt en door elkaar gegooid en ze zijn best goed gelukt, al zeg ik het zelf haha. Zitten blauwe bessen, havermoutmeel, Griekse yoghurt en zoetstof in ter vervanging van boter en bloem.
Super mooie foto's trouwens! Die herstkleuren, echt wauw <3

Lisanne: Die eierwafel met chocolade klinkt verukkelijk! Net als je toetje :9 Oftewel, lekker lijstje hoor.

Mara: Daar heb ik ook altijd last van; genieten van lekkere dingen met mate. Als ik eenmaal bezig ben met eten van een choladereep, dan gaat ie er ook in één keer in :') Moet ik nog wel gaan leren, want het is best irritant... Klinkt stom, maar als ik zie dat mijn zus gewoon twee zakken pepernoten en milkarepen op haar kamer kan bewaren, zonder alles binnen twee dagen op te vreten, word ik wel een beetje jaloers O:)
Gefeliciteerd met de trouwdag van je ouders! Probeer gewoon te genieten als je taart oid aangeboden krijgt hoor, dat hoort er ook bij.

Mijn lijstje van gisteren:
O: sandwich met kipfilet, hummus, komkommer en tomaat + 2 cracottes met abrikozenjam
T: snack a jack caramel
L: 1 wrap met hummus, kipfilet, paprika, komkommer en tomaat + 2x cracottes met hummus en 30+ kaas + 2 cracottes met abrikozenjam
T: 3 duo dropjes
A: wortels en ewrjes en aardappel + griekse yoghurt en muesli
T: Appel, Banaan, 1 mandarijn en wat komkommer
T: pakje mini lu crackers
Totaal 1581 kcal