4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:51

Kimmie: Oh nee wat rot van je enkel! Beterschap :(:) Je baksels zien er wel echt heel lekker uit, vooral die taart met de aardbeien <3

Little Birdy: Fijn lijstje! Veel eiwitten zo te zien. Fijn ook he skeeleren? Ik heb mijn skeelers ook nog staan.. Durf alleen niet meer zonder bescherming denk ik, die moet ik eerst kopen voor ik weer op pad kan!

Ik heb besloten weegdag van maandag naar vrijdag te verplaatsen, dus vanmorgen gewogen en ten opzichte van maandag -0,4 *\o/* Nu dus -0,6 in ongeveer 1,5 wk! Heel blij mee :D

Ik heb vanavond een verjaardag en ik ga morgen én zondag terrassen.. Hopelijk levert het niet teveel schade op.

Lijstje vandaag:
O/T: Cappuccino en 1,5 plakje bananenbrood (het laatste |( )
L: Salade met mexicaanse kip van AH (moet op)
T: 2 kiwi gold
T: banaan (ik heb om 17u een afspraak bij de nagelsalon, dus ik eet pas na 19u iets)
A: Eet bij pap en mam, spruitjesstamppot
T: 1 0.0 biertje en verder water en als ze taart hebben, neem ik een klein stukje en ik heb zelfs nog wat ruimte voor een olijfje oid

Totaal: 1800/1900 kcal

B: 1 u wandelen in de pauze (EINDELIJK ZON YES!)

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:01

@CCCCC, Gefeliciteerd met het mooie resultaat op de weegschaal! Ik maak de pancakes nog volgens een recept dat ik heb bedacht toen ik me strikt aan fodmap moest houden, dus het is een beetje een apart recept haha. Ik gebruik geen suiker o.i.d. dus ik kan me voorstellen dat het anderen het niet zo lekker vinden:
- 1 ei
- 20 gram boekweitmeel
- 30 gram glutenvrij zelfrijzend bakmeel
- 42 gram teff meergranenontbijt
- 125 ml amandeldrink
- beetje bakpoeder en zout
Hier maak ik 3 pancakes van en die bak ik in boter light :)
Oh het lijkt me zo heerlijk om een eigen tuin te hebben en lekker te kunnen BBQen. Het mooie weer komt eraan dus geniet ervan!

@Lisanne, Spannend moment woensdag, maar wel super leuk!! Hoe was je etentje? :)

@Cupcakes, Het is inderdaad niet erg veel wat je eet (afhankelijk van hoeveelheden uiteraard). Ik zie ook wel ruimte voor betere keuzes. Sowieso meer groente en fruit :) Bij mij werkt het altijd goed om vooraf een dagplanning te maken, dan hoef je over de dag zelf niet meer zo na te denken en zorg je dat je de juiste hoeveelheden etc. eet!

@Little_birdy, Het lijkt me super leuk om via zo'n watch wat meer inzicht te krijgen in je beweging. Al hoor ik wel vaak dat het niet super accuraat is (in de zin van wat je met de beweging verband).

@Kimmie, Nee, er zitten fructanen in ui en knoflook. Ik kan dit dus gewoon eten. Ik heb alle producten met specerijen gemeden tot het niet meer nodig was.
Vervelend dat je bent gevallen! Hopelijk knapt je enkel snel weer op. Je baksels zien er zeker geslaagd uit! :D

Hier gaat het nog steeds prima! Vandaag weegdag en had met 2450kcal -0,3 op de weegschaal. Wel met de kanttekening dat ik in het weekend 3 dagen buitenshuis heb gegeten, dus die kcal waren echt een inschatting.
Komende week wil ik voor 2400 kcal gaan. Echter wordt het wel een gekke week.. Morgen wederom terrassen/tapas eten en einde van de week heb ik mijn darmonderzoek in het ziekenhuis, waardoor ik een dag niets mag eten en moet laxeren. We zullen zien dus hoe dat gaat lopen :)

Lijstje van gisteren:
O: 150gr magere kwark, 35gr teffmeel ontbijt, 60gr frambozen, 30gr granaatappelpitjes
T: myprotein filled cookie, kiwi
L: 3 speltboterhammen met oude kaas en runderrookvlees
T: 3 rijstwafels met runderrookvlees, 1 napoleon, 1 mini kanjer
D: Zoete aardappel met gehakt, paprika, avocado en tomaat
T: 100gr magere kwark met 1 blokje pure chocolade en 1/2kandijkoek
Totaal 2091 kcal

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 08:54

Mara: Ohh ja boekweitmeel en amandelmelk heb ik altijd wel in huis. Eieren ook, misschien kan ik het eens proberen. Netjes dat je 0,3 bent afgevallen!

Ik heb een lekker druk weekend gehad, vrijdag en verjaardag en me eigenlijk best goed gehouden aan mijn voorgenomen lijstje. Zaterdag was ik bij mijn ouders en heb ik ontbeten met taart :+ , daarna op het terras een clubsandwich en 2 biertjes. In de avond friet.. Dus zaterdag was niet zo best.

Gisteren wederom ook op het terras geluncht, een salade met zalm en in de avond hebben we de BBQ aangezet. 2 worstjes en 2 stukjes kipfilet, wat salade en een stuk of 5 broodjes met kruidenboter, op zich prima.

Vandaag weer vol aan de bak!
O/T: Cappuccino, bak kwark met kiwi, blauwe bessen en granola
L: 2 boterhammen met een gebakken ei :9
T: Banaan
A: Ik denk pasta (verse ravioli van de ah met saus, groenten en een beetje mozzarella)

Totaal: 1622 kcal. Er komt misschien nog wel iets bij, maar even wat rustiger beginnen na afgelopen weekend.

B: uurtje wandelen in de pauze

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:52

Lekker weekend gehad dus cc lekker genoten is ook niet verkeerd :)
Toch best prima gegeten nog zie ik valt toch reuze mee ?

Lekker bezig mara !

Sterkte met je darmonderzoek !

Hier super druk geweest hele weekend
Zaterdag ruim 200 km getourd op de motor met een collega
Lekkere lunch gehad op het terras
En gisteren hele dag gewerkt
Voeding weet ik zo niet meer vrij hoog maar veel bewogen

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:10

Lekker lijstje Lisanne! Heb je je in kunnen houden tijdens het uit eten gaan? Spannend moment woensdag, maar wel superleuk!

Mijn enkelband blijkt gescheurd te zijn -O- Daar ben ik dus nog wel even zoet mee. Ik mis het sporten zo, echt niet normaal. Had ik toch niet gedacht.

Little_Birdy, mooi lijstje! Heel interessant om via zo'n horloge meer inzicht te krijgen in je beweging. Heb je al wat geleerd? Volgens mij beweeg jij altijd genoeg :D

CCCC, gefeliciteerd met het mooie resultaat op de weegschaal! Lekker weekend gehad dus! Soms is even genieten ook gewoon nodig. Tipje: die ravioli van de AH is ook heel lekker met goede extra vergine olijfolie en Parmezaanse kaas :9

Mara, oh ja oeps. Iets met klok en klepel :') Lekker bezig ben je! Wat voor darmonderzoek ga je krijgen?

Vanaf morgen ga ik starten met het introduceren van de eerste voedingsgroep. Daarom vandaag heel netjes en clean gegeten. Ik wilde eigenlijk vandaag starten, maar zondag iets te veel wijntjes weggetikt op het terras dus dat leek me niet slim. Ik ben heel benieuwd, ik start met tarwe ivm dat ik wil weten of ik dat kan eten op vakantie. Ik hoop het wel, dat zou heel fijn zijn weer.
O: lactosevrije vanilleyoghurt met zelfgemaakte granola en 40 gram blauwe bessen.
L: vier boterhammen met roomboter, rosbief met peper en zout, gekookte ham en twee kaas, 6 cherrytomaatjes.
T: klein stukje banaan.
T: twee kaneelstokjes.
A: restjes van de bbq, sws varkenslapje en spare ribs, misschien nog stukje zalm. Daarbij wat salade.
T: geen idee, dat moet ik nog even bedenken.
B: niks dus. Ik mag niet eens wandelen. Alleen rustig bewegen, veel voet omhoog en koelen.

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:20

Jeetje kimmie dat is balen !!
Daar ben je inderdaad effe zoet mee wat vervelend voor je

Nou ik heb dus ontdekt dat ik inderdaad genoeg beweeg tegenwoordig ik dacht dat ik haast niet bewoog maar dat valt mee
Hoop dat je de granen goed kan verwerken zou fijn zijn .

Vandaag pilates gehad kozijnen geschilderd en lekker buiten gereden.

O skyr vanille
T 30 gr rijstcrackers
L 3 gebakken eieren met kaas
T eiwitreep
A aardappeltjes met kip worstje en salade

B pilates en 1,5 uur paardrijden

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:25

Ccccc: Netjes -1.5 kilo! Geeft moed! lekker op deze manier.
Klinkt wel als een heel gezellig weekend, hopelijk heb je ervan genoten. Je lijstje van vandaag weer netjes, nog wel iets bijgekomen?

Mara: Netjes -0.3 terwijl je 3 dagen buitenshuis heb gegeten, lukt mij nooit _O-
Sterkte met je darmonderzoek deze week, niet prettig denk ik.

Little_birdy: Fijn dat je toch lekker veel beweegt en nu die bevestiging heb :) Lekker lijstje hoor.

Kimmie: Jeetje wat balen voor je enkel, daar ben je inderdaad wel even zoet mee.. sterkte!
En succes met het introduceren met de tarwe! lekker lijstje heb je vandaag.

Zo ik ben ook weer boven water :D
Ik was donderdag dan uit eten geweest (en me in kunnen houden, zat ook echt bom vol _O- )
Vrijdag had ik dus mijn vrijgezellenfeest :)) dus veel lekkere hapjes en coctails.
Zaterdag restjes van de hapjes met verse friet en bittergarnituur uit de airfry (ceremoniemeesters kwamen eten en de laatste dingen door bespreken) Had toen overdag niet veel gegeten dus kwam toen denk best netjes uit.
Zondag: BBQ, heb me daar ook best netjes gehouden dus opzich tevreden.

Over vandaag opzich ook wel tevreden, heb alleen niet veel kunnen bewegen (paard mist een ijzer en voor de hond is het te warm om ver te wandelen) Zit nu op 9.000 stappen en denk rond de 11.000 uit te komen.
O: 150 gr griekse yoghurt met 100 gr gemengd fruit en een speculaasje. 200 ml optimel drink
T: Snicker
T: Mini magnum (moest even iets ophalen bij mijn ouders en daar kwam mijn vader mee aan :)) )
L: pas om 14.30: Salade met appel, rozijnen, ui, komkommer, tijm, olijfolie en balsamico azijn, volkoren cracker met gebraden gehakt, spelt cracker met geitensmeerkaas, 4 kipfilet rolletjes met tuinkruiden (tapas)
T: 1/4 appel, 1/2 nectarine.
A: 225 gr opbak aardappeltjes, tartaartje, gewokte groente (courgette, paprika, champignons, ui en knoflook met wat soja saus)
T: 100 gr magnum ijs Double gold caramel <3
T: als ik nog trek heb 25 gr pistache noten.
Totaal: 1964

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:16

Kimmie: Succes met toevoegen van tarwe! Hoe gaat dat tot nu toe?

Little Birdy: Lekker actief geweest!

Lisanne: Haha ja tijdens een druk weekend ben ik ook niet online, helemaal niet erg toch. Lekkere dagen heb je gehad! Toch netjes 11.000 stappen! En hallo magnums, jaloers!!

Gisteren eind vd avond nog 4 bastognekoeken gesnoept :o De tijd van de maand komt eraan en dan wil ik alleen maar vreten haha. Wel 10.000 stappen uiteindelijk gisteren!

Vandaag, dagje thuiswerken weer.

O/T: Cappuccino en 2 boterhammen met kipfilet
L: Bak kwark met banaan, blauwe bessen, granola en agavesiroop
T: 2 kiwi gold
A: Ik denk salade met garnalen, feta en komkommer en een halve foccacia
T: Perenijsje :9

B: Wederom een uurtje wandelen en wil vanavond ook nog wat oefeningen doen met kettlebell

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:29

Ccccc: wij hebben altijd ijs in huis. Mijn vriend wil dat ook altijd na zn avond eten _O- nu waren het toevallig magnums, maar die nieuwe smaken zijn echt zo lekker!
Je zat gister laag toch in je vooraf geplande lijstje, dan zullen die 4 koeken niet erg geweest zijn tov je beweging!

Mijn planning voor vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/4 grote appel, 15 gr müsli, kaneel en 200 ml optimel drink.
T: snack a Jack
L: 2 witte bollen met kiprolade en komkommer. 5 kipfilet rolletjes met tuinkruiden
T: snicker
T: 2 sultana yofruit
A: 225 gr krieltjes met een kip schnitzel, witlof salade met appel, rozijnen, gekookt ei en wat vlokjes parrano kaas, dressing met olijfolie, balsamico azijn en tijm.
T: 3 maïswafels paprika
T: wasa sandwich tomaat.
Totaal: 2045
Heb 40 minuten lichte dressuur training gehad (smid was al lekker vroeg vanmorgen) en zit nu op 6.000 stappen. Ga zo nog werken tot 23.30

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:13

Wij hebben alleen waterijs :+

Mijn lijstje is nog wat veranderd overigens, kwam erachter dat ik een paar dingen ben vergeten bij mn AH bestelling.

O/T: Cappuccino en 2 boterhammen met kipfilet
L:30 cm sub chicken fajita
T: 2 kiwi gold
A: Zalm uit de oven, zoete aardappel en broccoli ook uit de oven
T: Perenijsje :9

Totaal: zo'n 1800 kcal

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:16

Mara, netjes trouwens, -0.3, zelfs met drie dagen niet thuis eten!

Little_birdy, fijn dat je nu de bevestiging hebt van het bewegen. Lekker actief ben je weer geweest!

CCCC, het gaat helaas niet goed, daarom ben ik gestopt. De eerste dag ging het nog wel oké, met wat lichte winderigheid en wat dunne ontlasting (dat was 1 tarweboterham), maar nu de tweede dag had ik de hele dag al wat buikpijn en dunne ontlasting, maar nu 's avonds echt de hele avond al heftige buikpijn. Nu weet ik in ieder geval al één probleemgroep. Vandaag was 1.5 tarweboterham trouwens.

Lisanne, helemaal niet gek dat je tijdens een druk weekend even niet online bent!

Ik mag nu alleen sorbetijs. Best lekker, maar ik ken toch wel lekkerder ijs :D

Vandaag dus een heftig buikpijndagje, dat betekent stoppen met tarwe en de rest van de week even mijn lijf tot rust laten komen.
O: 1.5 tarweboterham met 100% pindakaas en amandelpasta.
T: Banaan.
L: Quinoasalade.
T: 2 zuurdesem speltboterhammen met boter en kaas en met pure chocoladepasta.
T: 1 zuurdesem speltboterham met lactosevrije roomkaas en een halve spelteierkoek.
A: Omelet met spinazie.
Ik ga vanavond iig niks meer eten, want ik barst echt van de buikpijn. Lekker met een kerstenpitzakje op mijn buik (lekker warm, maar dat is het enige dat helpt haha) in bed liggen.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 08:54

Kimmie: Wat balen dat het niet lukt!! Wel een mooi lijstje gisteren.

Ik ben gisteren een dagje naar kantoor geweest, niet heel veel gegeten (met warmte heb ik weinig trek), zelfs het ontbijt volledig overgeslagen, oeps.

L: Heb lunch gehaald bij Kauai, een tentje op Utrecht CS. Ik heb dit gehaald: tortillawrap, feta, avocado, komkommer, wortel, gemengde sla, selderij-ui mayonaise, citroen-olijfolievinaigrette (583 kcal) en een all the greens smoothie (mango, komkommer, ananas, selderij, appelsap, babyspinazie, chiazaad, hennepzaad) a 137 kcal.
T: Een mueslibol
T: Snicker-ijsje
A: Salade van sla, komkommer, cherrytomaatjes, feta en garnalen, en een foccacia
T: Perenijsje en 2 chocolat chip cookies

Totaal: 1935 kcal
Beweging: van en naar station gefietst en in de pauze gewandeld (heet!!)

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:13

En de planning voor vandaag:

O/T: Cappuccino en kwark met blauwe bessen, granola en agavesiroop
L: Twee boterhammen met kipfilet
T: Digitale borrel met collega's, ik pak een leffe 0.0
A: Knorr Burritos
T: Snickersijsje of perenijsje :9

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:22

Kimmie; balen van de buikpijn na je tarwe! Is het vandaag wel wat gezakt?

Ccccc: lekkere en nette lijstjes heb je hoor! En zo herkenbaar minder eetlust met die warmte.

Hier gister een ‘slechte’ dag, ging op stap met mn moeder dus lekker geluncht en avond gegeten bij mn ouders. Daarna nog lekker 2 ijsjes op _O-
Dus vandaag wat compenseren.

O: 200 ml optimel drink, 2 havermout koekjes van Liga.
T: 2 pruimen, 1/2 grote appel
L: 2 bruine broodjes, 1 met gebraden gehakt en 1 met old Amsterdam crème.
T: snicker, blikje redbull sugarfree.
A: kip madras met wat rucola.
T: 1/4 galia meloen, 250 gr magere stracciatella kwark van optimel.
T: eierkoek met een laagje chocoladepasta.
Totaal: 1886
Heb voor mijn doen mega veel water gedronken, 1.5 liter, dat vult ook _O-
B: dressuur les van een uur en zit nu op bijna 15.000 stappen. Werk nog door tot 23.30 dus komt ook nog wel wat bij.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:15

Lisanne, wel een beetje, maar 's avonds toch nog wel wat last. Gelukkig is het nu weer gezakt, terwijl het gisteravond tot laat in de avond duurde.

CCCC, lekkere en nette lijstjes heb je!

Vandaag niet echt fantastisch bezig geweest. Overdag wel goed, alleen tijdens avondeten had ik buikpijn, daardoor zin om te snacken (gekke combi, ik weet het), verder moe na een lastige dag op stage, dus dat is niet heel charmant.
O: smoothie.
T: rijstwafel met een gekookt ei.
L: vier zuurdesem speltboterhammen met boter en kaas, 6 cherrytomaatjes.
T: 2 kaneelstokjes.
T: aardbeien.
A: twee zuurdesem speltboterhammen met roomboter en lactosevrije chocoladepasta, een halve spelteierkoek met roomboter, ene helft pasta, andere helft poedersuiker.
B: rondgehobbeld op stage en even met paard geknuffeld.

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:40

Wat een trouwe posters en nette lijstjes hier :)

Bijna de grote dag Lis_Ol! Je zal er in ieder geval fantastisch uit zien :)

Kimmie, balen van die buikpijn zeg. Wel duidelijk iets waar je niet tegen kan dus. Wat is het volgende wat je gaat proberen?

Cccc: lekker die ijsjes, ga ik ook op m’n lijstje zetten. Goed in beweging ook zie ik :)

Little_birdy: hoe gaat het stabiel blijven?

Ik ga ook echt weer proberen actief mee te posten. M’n lijstjes zijn zwart wit, dagen heel fantastisch en dagen dramatisch. Maar wel goed om ze bij te houden :)

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:46

Ik heb het even een paar dagen losgelaten ik had vreselijke honger ineens .
Heeft geresulteerd in onder de 80 kg uit te komen raar lichaam .

Lees wel braaf iedere dag mee en zie dat de meeste goed bezig zijn :)

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:49

Lisanne: fijn lijstje! Ik heb nu ook zin in meloen :9

Kimmie; wat rot van je buikpijn weer! Voel je je vandaag beter?

Kiwi: haha ja lekker hé ijsjes :9 Welkom terug!

Little Birdy: Wauw goed zeg! Soms is even loslaten ook goed hoor!

Ik heb me vanmorgen gewogen en helaas niets eraf, maar ook niets erbij. Was vroeg wakker en ben vrij, dus ben de ochtend begonnen met yoga en een rondje wandelen :D

Vandaag rommelen in huis, beetje opruimen want de poetshulp komt :+ Vrienden komen vanavond BBQ'en dus daar ga ik ook even boodschappen voor doen later vandaag.

Lijstje:
O/T: Cappuccino en een bakje kwark met blauwe bessen, banaan, granola en agavesiroop
L: Tomatensoepje en brood
T: Perenijsje?? OF meloen die ik straks ga kopen naar aanleiding van Lisanne haar lijstje hahah
A: BBQ! Ik probeer 5 stukjes stokbrood met zelfgemaakte kruidenboter, 2 a 3 stukjes vlees en wat salade en gepofte zoete aardappel en qua drankje denk ik 1 a 2 Gin-Tonic <3

B: 30 min yoga, al 30 min gewandeld en misschien straks nog wel een extra uurtje rond pauze

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:11

Hmm bbq ccc dat klinkt goed !!

Lastig he kiwi !
Wel goed dat je je bewust bent van wat je eet toch ?

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 13:22

Kimmie: jammer! Hopelijk vandaag beter en minder last van je buik.

Kiwi; aah lief van je, dankjewel <3 ik zal een foto posten hier goed :)
Gezellig als je weer mee komt kletsen! Wie weet werkt het weer om het minder zwart wit te krijgen :)

Little_birdy; dat doet het lichaam soms als je even loslaat! Fijn toch eindelijk die 80 grens onder!

Ccccc: haha sorry! Er zijn slechtere dingen waar je door een ander trek in kan krijgen _O-
Geniet van je BBQ vanavond! En fijn dat er iig niks bij is gekomen :)

Gisteravond werd het ineens nog heel druk op mn werk dus had geen tijd meer voor mn kwark. Kwam dus uiteindelijk nog wat lager uit. Was niet de planning maar had ook geen zin om me thuis nog vol te gaan eten omdat het ‘moet’.
Vandaag weer nieuwe poging, nog 1 avond werken en dan vakantie :D

O: 200 ml optimel drink en 2 volkoren crackers, 1 met old Amsterdam crème en 1 met gebraden gehakt.
L: 2 rozenbroodjes met kruidenkaas, kipfilet, rucola en komkommer.
T: snicker
T: wasa sandwich tomaat
A: maaltijdsalade pittige kip
T: 150 gr meloen, 250 gr stracciatella kwark
T: 2 rijstwafels met chocolade en karamelzeezout.
Totaal: 1823
B: alleen een aantal stappen, zit nu op 7500 en ga dan nog werken tot 23.30

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 21:17

@little_birdy: fijn dat het stabiel blijft, je beweging helpt daar natuurlijk ook bij. Misschien daarom ook stabiel gebleven?

@cccc: lekker, die barbecue! Hoop dat het je gelukt is om je aan je voornemen te houden, dat stokbrood is altijd killing.

@Lis_Ol: ja, leuk! Ben benieuwd :) Net lijstje weer, op naar je vakantie.

Ik ga inderdaad ook weer proberen m’n lijstjes te posten. Moet zeggen dat het deze week best goed gaat, beweeg veel en dat scheelt.

Vandaag:
O: havermout met amandelmelk, kaneel, banaan en blauwe bes
T: 2 koolhydraatarme broodmuffins met 30+ kaas
M: Gehaktbal, aardappelen en salade met tomaat
T: komkommer
A: 2 rijstwafels met cottage cheese en kipfilet, stukje roggebrood met appelstroop en kaas en 1plakje ontbijtkoek zero, 4 stukjes kibbeling
T: 1 mini stroopwafel, 2 dropjes
Totaal: 1929
B: 5 km hardlopen, uur en een kwartier gewandeld.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:59

Het is stil hier jongens! Hoe is jullie weekend geweest?

Kiwi: Mooi lijstje!
Lisanne: Ook een mooi lijstje!

Ik heb vrijdag én zaterdag een BBQ gehad maar we hadden veel salades dus dat ging prima. Gisteren een proefles Crossfit en ik vond het superleuk! Wel heftig, mega spierpijn.

Planning voor vandaag:
O/T: Cappuccino en een shake met melk, eiwitpoeder, bevroren fruit en havermout
L: 3 knackebrod met eiersalade en kipfilet
T: Watermeloen :9
A: Kipfilet, zoete aardappel en haricots verts
T: Perenijsje en een zakje nootjes van bites we love

Totaal: 1800 kcal
Beweging: 2 x 10 minuten fietsen naar de nagelsalon en ik hoop vanavond nog een uurtje wandelen :D

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:45

@CCCCC, Netjes dat je ondanks de BBQ's toch niet overdreven hebt gegeten het afgelopen weekend! Je zit er sowieso wel lekker in heb ik het idee :) Wat leuk dat je een les crossfit hebt gedaan. Wil je het blijven doen?

@Kiwi, Goed dat je jezelf in ieder geval bewust bent dat je dagen bestaan uit 2 uitersten. Voor velen ook wel herkenbaar denk ik. Je laatste lijstje ziet er voor mij in ieder geval prima uit!

@Lisanne, Geniet lekker van je vakantie en vooral van je bruiloft aankomende week! :D :D Ik ben super benieuwd naar een foto tegen die tijd :))

@Little_birdy, Ik denk dat je lichaam het dan toch even nodig had! Is het je gelukt om de draad weer op te pakken?

@Kimmie, Oeh wat balen dat gluten toch 1 van de triggers lijkt te zijn bij jou.. Aan de andere kant is dat wel een groep waar veel bekendheid over is en daarom redelijk makkelijk aan te geven buitenshuis :) Ik herken die zin om te snacken als ik buikpijn heb. Hoort misschien toch bij het soort buikpijn waar wij last van hebben :')

Hier gaat het op zich prima! Ik heb een beetje een gekke week gehad door het darmonderzoek. daardoor donderdag bijna heel de dag niet mogen eten, moeten laxeren en daarna vrijdag pas weer het eten opgepakt. Dat was zeker niet fijn, maar het onderzoek heeft uitgewezen dat er niets 'engs' aan de hand is, dus dat is mega fijn!
Mijn weegdag vorige week dus ook overgeslagen, omdat het beeld toch vertekend zou zijn. Ben nu de tweede week op rij bezig om 2400 kcal aan te houden en vrijdag zal ik het resultaat zien :D Ik merk wel dat ik wat ben afgevallen de vorige weken maar in mijn trainingen nog steeds vooruit ga, dus dat is positief! Ook het racefietsen ben ik met dit weer langzaam weer op aan het pakken!

Lijstje van vandaag:
O:200gr magere kwark, 40gr teff meergranenontbijt, 100gr frambozen
T: Zelfgemaakt chocolate chip cakeje, 100gr galiameloen
L: couscoussalade met paprika, komkommer, granaatappel en kaas
T: 2 speltcrackers met banaan, framboos en cacaospread, peanutbar
D: Roti
T: 150gr magere kwark, kandijkoek, 2 blokjes pure chocolade, 10 gr walnoten
Totaal 2260 kcal
B: 1 paard rijden, 30 minuten wandelen, 1 uur racefiets

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:12

Mara: Fijn dat er niets geks uit je darmonderzoek is gekomen! Mooi lijstje heb je weer. Ben benieuwd naar wat de weegschaal zegt de volgende keer!

Ik zit er inderdaad lekker in en het crossfitten blijven we doen. Eind van de week gaan we weer en willen vanaf volgende week twee keer per week gaan!

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 20:22

Wat een mooie lijstjes komen er voorbij!

Bijna de grote dag Lisanne! Geniet van je vakantie en natuurlijk van je trouwen!!

Kiwi, het volgende dat ik wil gaan proberen is ui. Weet je hoe het komt dat je lijstjes zo zwart wit zijn? Misschien lukt het je om je witte lijstjes wat zwarter te maken, waardoor je je zwarte lijstjes weer wat witter kan maken? Dus iets meer een balans zoeken tussen goed en slecht. Lastig hoor! Het is al een goede eerste stap dat je je er bewust van bent.

Little_Birdy, kijk eens aan. Zo zie je dat je zelfs met even loslaten resultaat boekt. Goed hoor! Je beweging helpt er natuurlijk ook bij. Waarschijnlijk had je lichaam het toch even nodig.

CCCC, het gaat een beetje in golven. Vandaag ook ineens weer buikpijn, maar geen idee waar het nu vandaan kan komen. Ik wilde eigenlijk morgen ui introduceren, maar wil dat natuurlijk niet doen als ik nu al klachten heb. Hmmm bbq heerlijk! Netjes ook dat je je zo in hebt weten te houden.

Ik had een gezellig weekend! Weer een klein stukje van mijn verjaardag gevierd (alles in stukjes en weken opgedeeld ivm corona en niet te veel kunnen eten). Wel redelijk wat gegeten, dus misschien dat daar mijn buikpijn nog van weg komt.

Mara, fijn dat er niks geks uit je darmonderzoek is gekomen!

Vandaag geprobeerd om redelijk netjes te eten, maar ik merk dat ik nogal de neiging tot snacken heb. De brownie die ik dit weekend heb gebakken is nu eenmaal zo lekker :9
O: lactosevrije melk met zelfgemaakte granola en blauwe bessen.
T: stukje zelfgemaakte brownie.
L: (ik had honger := ) vier zuurdesem spelt boterhammen met roomboter, kaas, gekookte ham, rosbief en pure chocoladepasta, een glutenvrije cracker met zalm met ei. Om mezelf te verdedigen, die zuurdesem spelt boterhammen zijn ongeveer de helft van een normale boterham haha!
A: salade niçoise.
T: even kijken, misschien nog wel een stukje brownie.
B: de straat op en neer gewandeld en wat oefeningen voor mn enkel.