4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 17:51

Geniet er lekker van!

Lijstje van vandaag:
O: 150 ml optimel drink, 2 kaas pompoen crackers
T: gevulde koek :Y)
L: snel gehaald, 2 kaas croissants
A: 75 gr parelcouscous, courgette, paprika, ui, gerookte kip, champignons
T: snack tomaatjes/komkommer met arromat. Snack paprika met heksenkaas
T: 3 maiswafels kaas

Totaal: 1786
B: nu 8600 stappen. Werk nog tot 23.30
Vanmorgen flink lopen sjouwen want we gingen spullen naar de stort brengen

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:10

Hoi allemaal! :D Ik ben inmiddels weer 2 dagen aan het werk na mijn vakantie, dus meld me hier ook weer!

@Little_birdy, Ook lekker op vakantie zie ik! Genieten :D Hoe gaat het met je trainingen? Het is al een tijdje geleden, maar apart dat je ondanks het vele sporten toch aankomt als je kcal verhoogd. Heb je dit langer geprobeerd of eenmalig? Ik ben benieuwd wat een voedingscoach eventueel zegt!

@Kimmie, Goed dat je jezelf zo bewust bent van je eigen mindset wat betreft afvallen. 400gr is inderdaad verwaarloosbaar en kan een schommeling zijn, maar het feit dat je er stiekem blij mee bent terwijl je op gewicht zit is een goede om aan te werken :D Voor mij in ieder geval heel herkenbaar! (en ondanks het bulken nooit 100% weg geweest). Hoe gaat het met je buik/fodmap?

@Lisanne, Hoe gaat het bij jou? Al weer wat blijer met hoe je er momenteel uit ziet? Aan je lijstjes te zien ben je lekker bezig en weet je gezellige/lekkere dagen goed te combineren met het normale ritme.

Ik was na mijn vakantie van 3 weken +2kg. Normaal is dat altijd veel meer, dus ik ben best trots! Waar ik vroeger altijd mentaal zo strikt was en dan als ik van mezelf los mocht laten extreem ging overeten, kan ik nu gewoon eten waar ik zin in heb en stoppen als ik er geen zin meer in heb. Echt een overwinning!

Mijn buik was wat minder blij met het veranderde eetritme, dus ik doe nu even een week of 2 volledig fodmap, zodat alles de kans krijgt om te herstellen. Dan hoop ik in oktober als ik aan mijn bulk wil beginnen, mezelf helemaal top te voelen! Deze weken ook even lager in kcal om even te stabiliseren na de vakantie.

Lijstje van vandaag:
O: Havermout/tefftaartje uit de oven met banaan en cacao
T: 3 rijstwafels met kalkoenfilet en komkommer
L: 4 glutenvrije boterhammen met rookvlees, kalkoenfilet en kaas
T: 2 zelfgebakken wortelcakejes
D: Shakshuka met tonijn
T: 100gr lactosevrije kwark met 50gr frambozen
Totaal 1679 kcal

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 12:50

Mara: welkom terug! Hoe was het je eerste week weer werken?
En wat netjes die 2 kilo in 3 weken vakantie. En klinkt zeker als een mooie overwinning dat je nu stopt bij het volle gevoel.
Je buik ondertussen weer wat tot rust gekomen?

Hier de afgelopen tijd even geen puf gehad om te reageren, heel veel aan t werk geweest plus veel trainen
Had voor komende zondag ons z debuut gepland staan maar trof Freek zaterdag op 3 benen aan…
Dus debuut afgezet en paard in de lappenmand. Gelukkig lijkt het ‘maar’ een verstapping te zijn, en knapt hij per dag op.
Weekend was echt weer zo’n emo eet weekend, dus mezelf overvol gepropt.
Vandaag weer herpakken, moet vandaag en morgen nog werken en dan 2.5 week vakantie.
Ga woensdag en donderdag uiteten, dus verwacht niet veel de komende periode qua eten _O-

Maar goed, vandaag:
O; 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, müsli en kaneel. 150 ml optimel drink.
T: 2 snack a jacks kaas
L: 2 volkoren boterhammen, 1 met gebraden gehakt en 1 met rosbief. Volkoren cracker met heksenkaas en 1/2 plak oude kaas
T: Redbull sugarfree en b’tween reepje
T: granenreep
A: vegetarische spinazie kaas burger, pasta met groente en bechamelsaus (bij elkaar geraapt zooitje omdat ik gister geen puf meer had om te koken en de burger al had uitgehaald _O- )
T: snoeptomaatjes, paprika met heksenkaas
T: 3 maiswafels paprika
Totaal: 1692
B: niet veel.. alleen werken. Zal wel rond de 10.000 stappen uitkomen

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 19:59

Sorry dames ook hier weinig puf en andere prioriteiten,
Heb het kort geprobeerd Mara niet lang eerlijk gezegd.
Voeding advies inwinnen is nog niet gelukt.

Wat balen van je paard lis !
Ik duim voor je dat het alleen een verstapping is geweest en niet meer.

Ik ben nu vooral moe merk ik.
Al het trainen heeft mijn lichaam flink aangepakt en gisteren de triatlon gehad en die ook keurig uitgelopen dus nu effe chill.
Al ben ik al aan het bedenken waar ik nu weer naartoe wil trainen hihi

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 22:39

Hoi iedereen, lang geleden in de eerdere topics praatte ik wel eens mee. Maar uiteindelijk heb ik jaren een stabiel gewicht gehad waarmee ik blij mee was :)
Echter is er sinds april veel gebeurd, mentaal wel stevige dompers gehad, ziekte, ...
Nu gaat het weer allemaal wat beter met me, maar de weegschaal geeft sinds april 8kg meer aan -O- Dus ik wil hier graag terug meepraten voor tips!

Qua sport: zo'n 3 keer per week paardrijden, 1 keer per week krachttraining bij een PT en ik probeer op regelmatige basis te gaan hardlopen (zit nu aan 5km op 35min)
Ik ben net terug van vakantie en ben daar 2kg van aangekomen, er waren amper vegetarische opties dus helaas meer koolhydraten moeten eten dan ik normaal thuis zou eten. Maar koolhydraten zijn mijn grootste verslaving helaas :o
Vroeger had ik veel sneller resultaat als ik mijn best deed qua voeding/sport, nu lijkt het alsof ik zelfs door water aankom.. -O-

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 09:07

@Lisanne, Ik ben mijn vakantie altijd zo weer 'vergeten' helaas als ik weer aan het werk ga haha. Binnen een dag weer helemaal opgeslokt in werk. Gelukkig is mijn buik ondertussen weer redelijk onder controle!
Wat enorm balen van Freek zo net voor je Z debuut. Is hij weer helemaal goed ondertussen?
Geniet nog even van je vakantie!!

@little_birdy, Wat goed dat de triatlon gelukt is!! Ook tevreden over hoe het is gegaan? En al nieuwe plannen bedacht haha?

@Farjen, Welkom terug! Vervelend dat er veel gebeurd is waardoor je bent aangekomen.. Flink balen dat het minder makkelijk lijkt de gaan dan vroeger. Enig idee hoe dat komt, of dat je toch iets veranderd hebt aan je eet/sportpatroon. Hopelijk is het je de afgelopen tijd al gelukt om wat resultaten te behalen! :D

Hier gaat het goed! Vanaf 1 oktober weer gestart met een lean bulk tot eind februari (is de planning nu). Deze week opgehoogd van gemiddeld 2000 kcal per dag (waarmee ik afviel) naar 2300 kcal per dag, om de komende weken verder op te bouwen. Wil de stappen ook niet te groot maken.

Lijstje voor vandaag:
O: Banaan-chocolade havermouttaartje
T: 3 rijstwafels met pindakaas, 100gr druiven
L: 3 speltboterhammen met avocado, tomaat, kaas en rookvlees
T: Zelfgemaakt gezond frambozencakeje
D: Rendang met rijst en zoetzure komkommer
T: 75gr magere kwark met 1 blokje 85% chocolade, 10gr walnoten, 1 speculaasje verkruimeld
Totaal 2311 kcal

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 16:37

Hoi!
Ik kom weer onder mijn steen vandaan.
Afgelopen 2 weken vrij was niet goed voor mijn gewicht, dus ik pak het weer op.
Planning was vanaf maandag zodra ik weer aan t werk ging, maar mijn man moest plots eerder beginnen met werken dus vandaag al begonnen.

Mara: hoe gaat het nu deze dagen met je bulk?
Freek is nog niet goed, althans, heb hem vorige week maandag op de foto laten zetten waar niks afwijkend op te zien was. Advies 2 weken rust waar we nu bijna op zitten, hij staat nu in totaal morgen al 3 weken ‘stil’.
Dus eer deze dagen een rondje lopen en kijken hoe hij dan loopt. Hij is nu wel van de pijnstillers af en zie daarbij geen verslechtering :)

Terug naar mijn voornemen. Ik ben best aangekomen in de afgelopen weken (+ 1,5 kilo) aangezien ik nu ook niet kan rijden. Daarnaast dronken we vrijwel elke avond iets met alcohol dus denk dat dat ook wel invloed heeft gehad. Ik wandel nu wel dagelijks een ronde van 4 km met mijn hond en wil dit ook blijven doen (naast de kleinere rondjes die ik al met hem liep)
Daarnaast weer meer gezond eten en weinig tot geen alcohol meer (zeker zodra ik weer aan het werk ga)

Vandaag:
O: 2 volkoren crackers met een plak oude kaas, komkommer en 1 met kipgrilworst. 75 ml optimel drink (pak was leeg)
T: blikje redbull sugarfree en 3 maiswafels kaas
L: salade met een gekookt ei, 1/2 appel, rozijnen, tomaat, komkommer en wat olijfolie. Snack paprika’s met heksenkaas.
T: chocolade karamelwafel.
A: bij mijn ouders: witlof met ham en kaas met gebakken aardappeltjes.
T: nog geen idee, heb een bruiloft dus mogelijk een wijntje en iets lekkers.
Totaal: ik zit nu op 1423 dus ruimte over voor vanavond.
B: zit nu al op 9500 stappen en heb nog een avond te gaan

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:11

Weekend ging redelijk, zaterdag minder maar gister wel goed. Vakantie is nu weer over dus hopelijk nu wat meer regelmaat.
Ga echter wel de nacht gelijk in, dus tot in hoeverre ik t regelmaat kan noemen _O-

O: 150 gr Griekse yoghurt met 50 gr druiven, 10 gr müsli. 150 ml optimel drink, 50 gr losse druiven, volkoren cracker met heksenkaas en kipfilet (ontbeet pas om 10.30)
T: blikje redbull sugarfree en een granenreep
L: (bij een vriendin) 3 witte puntjes met kaas, pindakaas en grilworst.
T: snack tomaatjes en komkommer met tzaziki, 3 maiswafels paprika
A: bloemkool, champignons, paprika, ui en kipfilet uit de oven gegratineerd met wat kaas.
T: onderweg naar werk een blikje Redbull sugarfree en een knoppers reep
Totaal: 1769
B; zit nu op 10.500 stappen en ga er nog wel wat maken vanavond :)

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 20:36

Niemand meer die gezellig mee praat _O-

Hier gaat het de afgelopen week best goed, zal veel vocht geweest zijn maar ben iig weer 2 kilo lichter. Vakantie kilo’s zijn er weer af.
Met Freek ben ik sinds enkele dagen weer aan het wandelen, daar ben ik al heel blij mee :)

Lijstje van vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 50 gr witte druiven, muslie. 100 ml optimel drink.
T: 8 blokjes milka daim.
L: 2 witte broodjes met rosbief en gebraden gehakt. Wat plakjes komkommer en snoeptomaatjes.
T: 3 maiswafels kaas
A: maaltijdsalade Caesar.
T: 250 gr magere kwark met yoghurt, stracciatella smaak
T: (onderweg naar werk) blikje redbull sugarfree en een knoppers reep
Totaal: 1718
B: rond de 10.000 stappen :)

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 21:47

Ik lees wel mee hoor maar heb weinig te melden.
Hou het eten nog steeds niet bij stap zo af en toe op de weegschaal en dat blijft goed gaan.
Voor de rest druk met een kitten in huis en heel flink aan het paardrijden
Mooi lijstje weer !

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 21:33

Sorry! Hier gaat het mentaal zo slecht dat ik ongewild maar blijf afvallen (ondertussen 6 kilo kwijt). Heb ook even niet zo’n rust om hier mee te praten. Overigens heb ik nu helaas wel Corona, dus mijn doel is nu aankomen in de tijd dat ik in quarantaine zit :+

Joanne1997Jarig

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 10:00

Hoi allemaal :D
Wat jammer dat het hier zo stil is. Zelf heb ik ook al een hele tijd niet meer gepost maar wel altijd mee blijven lezen.

@Mara, wat goed van je vakantie! ik kan me nog herinneren dat je vorig jaar ook redelijk tevreden was met het gewicht na je vakantie. Fijn dat je deze progressie door hebt kunnen zetten!
Hopelijk is je buik inmiddels weer wat tot rust gekomen. Hoe gaat het bulken? Hoeveel train je nu per week en hoe bevalt dit?

@Lisanne, wat balen dat je je Z-debuut af hebt moeten zeggen. Hoe gaat het nu met je paard? Hopelijk zijn jullie weer aan het trainen en komt je debuut er binnenkort toch aan! Erg benieuwd hoe dit gaat.
Knap hoe jij je altijd weer weet te herpakken na een periode van lekker eten en loslaten.
Ooh en trouwens, de foto's van je bruiloft met Freek zijn echt prachtig!! <3

@ Kim, wat vervelend om te horen dat het niet zo goed met je gaat. Beterschap nu je met corona in quarantaine zit, hopelijk heb je niet al te veel klachten.
Mijn PB staat altijd voor je open als je iets kwijt wilt of gewoon wilt praten, over wat dan ook. :knuffel:


___________
Hier gaat het nu best aardig. Een tijd terug heb ik besloten niet meer te reageren in dit topic omdat ik mijn lijstjes te wisselend vond. De ene keer eet ik te veel (vooral in het weekend :+ ) wat ik dan de dagen daarna weer probeer te compenseren. Ook is sporten nog steeds een obsessie waar ik tegenaan loop. Ik voel me vreselijk als ik een dag niet kan gaan sporten en ook dit moet dan gecompenseerd worden.
Lastig maar ik weet in ieder geval waar de problemen zitten en probeer dit voor mezelf niet uit de hand te laten lopen.

Mijn gewicht is afgelopen jaar niet veel veranderd, maar mijn omtrekken en vetpercentage zijn echter wel de goede kant op gegaan. Dat is wederom een bevestiging dat we ons niet te veel moeten focussen op het gewicht op de weegschaal. Als ik nu in de spiegel kijk, ben ik soms best tevreden. Iets wat ik een jaar geleden nooit had durven dromen :D

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 14:11

Ik wil graag terug af en toe meepraten. Even minder actief geweest omdat ik het enorm druk heb, en de teugels wat betreft voeding weer even wat losser gelaten heb. Het is ondertussen bijna exact een jaar geleden dat ik terug bewust gezonder ben gaan eten. Ik woog eind januari/februari dit jaar ongeveer 54kg. Hiermee was ik dus 10kg afgevallen op enkele maanden tijd. Toen at ik enorm gezond en bewust en bestond mijn sporten voornamelijk uit lange afstandswandelingen en af en toe 20-30min pilates.

Nu weeg ik terug 56,5kg en doe ik meer aan krachttraining (naast wandelen). Ik ben niet per se minder tevreden met dit gewicht ten opzichte van de 54kg een halfjaar geleden, maar ik merk dat ik toch meer geniet van wandelen, paardrijden... dan naar de Basic fit te gaan :+

De laatste tijd ben ik terug minder tevreden met het eten dat ik binnenspeel op een dag, dus vandaar dat het mij geen slecht idee lijkt om terug af en toe mee te praten en lijstjes te posten. In een van mijn laatste posts gaf ik aan een autootje gekocht te hebben, maar dat autootje is al per totale. Ik heb sinds gisteren een nieuwe tweedehands wagen (zelfde model, kleur en merk) dus ik heb ook terug mee vrijheid. Ik moet toegeven dat ik toch wat minder zeker op de baan geworden ben hierdoor, hopelijk is dat snel weg. Voor de rest werk ik nu volop (als jobstudent) 4-5 dagen in de week, heb ik een cursus personal training aangekocht - waar ik dringend mee moet beginnen, rij ik helaas minder paard dan ik zou willen - mede omdat ik de laatste maand geen auto had én heb ik gedurende de zomer al enkele personal training lessen gegeven aan vrienden/vriendinnen en kennissen. Ook heb ik een applewatch aangeschaft en hierdoor ben ik me meer bewust van hoeveel kcal ik verbrand (en dat je echt héél hard je best moet doen kcal te verbranden), mijn rustenergie...

Dat gezegd zijnde - mijn lijstje van vandaag:
O: (ontbijten met een vriendin) Enkele stukjes bacon, roerei en 1/2 snee bruin brood. Ook nog enkele happen van haar açai bowl gegeten - echt een aanrader!
T: 2 lattes
T: 1 c'ôte d'or chocoladereepje (zwart)
A: blinde vink met rode kool puree
T: yoghurtje met honing, stuk fruit en/of noten

B: Niet veel vandaag, ben aan het werken (zittend :+ ), als ik zin heb straks misschien een halfuurtje HITT gewicht trainen thuis of een halfuurtje aan een stevig tempo bergopwaarts wandelen.
Het gebrek aan lunch komt omdat ik geen eten meegenomen heb naar het werk, en alleen sta en dus niets kan gaan uithalen. Normaal zou ik wel nog echt wat extra eten.
__________________________________________
@Joanne: Wat positief dat je omtrek+ vetpercentages de goede kant uitgaan. Hopelijk vind je snel een balans wat betreft sporten. Het is eigenlijk niet eens goed om dagelijks te sporten (als je krachttraining bedoelt), want rust is nu eenmaal minstens even belangrijk als het sporten zelf.

Ik begrijp wel wat je bedoelt met 'wisselende lijstjes', hier ga ik sowieso ook nog tegenaan lopen als ik terug ga posten. Maar het is nu eenmaal wat het is, niet iedereen kan iedere dag perfect eten. Soms eet ik bijvoorbeeld als lunch één bepaalde maaltijd en diverse random andere snacks. Dan weet ik ook nooit of ik dit moet vermelden in mijn lijstje omdat het dan zo onoverzichtelijk wordt.

@Lis: nog altijd braaf lijstjes aan het posten! :)
Ze zien er degelijk en gevarieerd uit. Die rijstwafels met kaas van de appie zijn zoooo lekker!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:47

All by myseeeeelf….

Gisteren:
O: koffie (havermoutmelk &honing), mandarijn
L: snee bruin brood met salami
T: 1 banaan, goed bezig reep & hand pinda’s
A: grote kom pompoensoep, balletjes en rodekoolpuree met 1 blinde vink
T: (teveel) petit beurre koekjes en s’mores dip

B: 30min pilates, 1u buitenrijden (voornamelijk stappen) en 30 min wandelen

Vandaag:
O: Oikos yoghurt, 1 banaan, koffie
L: 1 snee bruin brood met salami, 1 snee bruin brood met confituur
T: mueslireep, hand pistachenoten & halve mandarijn
T: meergranen cracker met hummus, koffie
A: rijst met kip en curry (verse groenten)
T: 2 gezonde homemade mini muffins met wat honing

B: 45 min wandelen

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:52

Ik ga mijn best doen hier weer bij te houden !
Ik blijf telkens op 82-84 hangen en word daar heel naar van.
Wil echt tussen de 80-82 zitten standaard.
Opzich heb ik nu echt wel een mooi figuur maar het mag nog net wat strakker allemaal haha .
Sinds vandaag de teugels weer strak aangetrokken want was aardig losgeslagen.

Mooie lijstjes nanoukkie !
Veel beweging ook netjes !


Gisteren:

O skyr vanille met havermout-chiazaad-wat pure chocola
M tomaten groentesoep en 3 crackers met bieslook 15+ smeerkaas
A broodjes met kip rookworst
B Uur intensieve dressuurtraining
1833 kcal

Vandaag

O smoothie van sojamelk-banaan-kiwi-halve sinaasappel-maca poeder-spinazie

L salade Ijsbergsla-tomaat-komkommer-gerookte kipfilet-kidneybonen

A volkorenpasta-ui-tonijn-pesto-pijnboompitten

T staat er een eiwitreep en havermoutreep ingepland en voor vanavond nog skyr naturel met witte chocolade
B flinke dressuurtraining van een uur

1650 kcal

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 09:13

Super leuk dat ik niet alleen ben. Helaas is afvallen echt enkel minder eten dan je verbruikt. Dus op zich kan je dat ook prima bereiken met enkel voeding en zonder te sporten. Maar helaas is afvallen nooit zo gemakkelijk als het in theorie is. Wel heb je hele mooie lijstjes, misschien zelfs een tikkeltje te karig. Je kan je altijd eens inlezen over ‘reverse diet’.

Mijn lijstje gisteren:
O: 2 zelfgemaakte havermout muffin met honing en koffie
L: butternut pinda soep, klein korstje brood, 1 koekje
T: 1 koekje, kleine appel
A: pasta pesto met courgette
T: 3 blokjes zwarte chocolade met hazelnoten (beetje teveel )

B: van 09.00-18.30 werken in de winkel - met andere woorden ben ik dus constant in beweging. Meestal minimaal rond de 10.000-15.000 stappen, dozen uitpakken, kleding ophangen…

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 09:20

Lekker lijstje weer . Vooral de pinda soep klinkt goed.
Heb je daar een recept van ?

In de praktijk val ik meestal net wat hoger uit dan mijn lijstje hier want dan komt er een sausje bij oid en daar heb ik geen zin in om dat bij te houden. (Daar ligt mijn probleem ook niet met kcal)

Ik weet het op die manier ben ik afgelopen jaar 12 kg afgevallen met een nekhernia en alleen gezond eten :o
Weet inderdaad heel goed wat werkt en wat gezond is. alleen zo nu en dan vergeet ik het weer effe en laat ik alles iets te los ( vooral teveel chips eten enzo)

Vandaag:

O smoothie (zelfde als gisteren) 1 cracker met hutenkase
T chocolade proteine melk
L zelfde salade als dag ervoor
T graze oat bite
A aardappeltjes uit de airfryer met vega hamburger en sperziebonen
T skyr nature met wat kleine karamel blokjes en 1 eetlepel jam voor de smaak
Geen beweging heel de dag zittend beroep vandaag
Om en nabij de 1700 kcal

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:35

Was vergeten dat ik vandaag nog een lesje pilates had ook savonds.

Morgen:
O smoothie van fruit en groenten plus sojamelk en havermout plus 1 kracker met hutenkase
T time out granen biscuit
L zelfgemaakte salade
T eiwitreep
A aardappeltjes uit de airfryer pangasiusfilet en broccoli
T skyr naturel met fruit

B 1 paard rijden dressuurtraining.

En vrijdag
O wederom een gezonde smoothie
T graze oat bite
L een zelfgemaakte salade
T eiwitreep
A vegaburger met gegratineerde aardappel ding en sperziebonen
T skyr naturel met fruit

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:05

Goedemorgen,

Ik lees al eventjes mee, maar zie dat er niet heel veel gebeurd in dit topic, dus dat is eigenlijk wel prima voor mij om dan bij te houden, dus ik meld mij hier ook.

Heeeel kort over mijn situatie: ik heb Hashimoto (traag werkende schilklier) en daarom is afvallen voor mij heel lastig. De laatste 5 (?) jaar is het me gewoon niet gelukt om gewicht te verliezen en is er steeds juist een beetje blijven hangen na vakanties en feestdagen. Dus dan had ik er met heel veel pijn en moeite 3 a 4 kilo af, en zaten er na een vakantie weer 5 bij... en zo groeide ik de laatste jaren steeds meer.

Tot het moment dat ik boven de 80 kilo woog (ik ben 1,61 m) en ik eigenlijk niet meer op mijn pony durfde te rijden. Ik was de wanhoop nabij. Ik ben heel sportief: ik loop 3x per week hard en zelfs 2x een marathon gelopen, ik wandel veel, ik ben altijd in beweging en ik eet redelijk gezond. Waarom lukt het me dan niet op af te vallen? Dus ik ben sinds 4 weken overgestapt op iets wat ik nooit had gedacht te gaan doen: 1:1 Dieet (voorheen Cambridge). Dat betekent dus 3 maaltijden uit een zakje ;( plus een portie groente, portie zuivel en portie eiwit (vlees, vis, vervanger). Ik ben hier geen voorstander van, maar er moest iets gebeuren.

Eerste 3 dagen meer zitten janken boven m'n zakjes, maar inmiddels zijn we 4 weken verder en het afvallen gaat eindelijk goed! Inmiddels 5 kilo kwijt met dit dieet (ik was er al 2 kwijt na mijn dieptepunt, dus -7kilo). *\o/* Strikte begeleiding door m'n 'coach' (je kan dit dieet alleen onder begeleiding doen), zij motiveert enorm en helpt ook met een andere mindset.

Dus hoe mijn dagen eruit zien?
O: zakje
T: 2x cappuccino (daar gaat mijn portie zuivel in)
T: portie fruit
M: zakje
T: cappuccino
A: zakje, groente, vlees

Je gaat van stap 1 t/m stap 7, iedere stap volg je minimaal 2 weken en via die stappen wordt je ook weer begeleidt naar gewoon eten, zodat je lichaam daar ook weer aan went.

Ik zit nu in stap 3 waarbij ik dus ook een portie fruit mag toevoegen aan mijn dag.

(Zo'n zakje kan dus een smoothie, shake, soepje, reep of maaltijd zijn. Zijn er in verschillende smaken, maar allemaal bevatten ze dezelfde hoeveelheid eiwitten, vetten, koolhydraten, vitaminen, mineralen, spoorelementen, etc. Waardoor je alles binnenkrijgt wat je nodig hebt, maar niet meer. Soort astronauten voer. :+ )

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:36

Hey duke welkom !
Klinkt heel heftig .
Is die coach die jou begeleid dan ook echt een diëtiste ofzo?
En hoeveel kcal zitten er dan in een dag ?
Is het wel gezond ook ?

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:03

little_birdy schreef:
Hey duke welkom !
Klinkt heel heftig .
Is die coach die jou begeleid dan ook echt een diëtiste ofzo?
En hoeveel kcal zitten er dan in een dag ?
Is het wel gezond ook ?

Zij is voedingsconsulente voor dit merk. In hoeverre zij een officiële opleiding heeft, weet ik niet.
Er worden geen kcal geteld. Het gaat om wat je binnenkrijgt aan voedingsstoffen. Dat is belangrijk. Al het andere eromheen is maar vulling waar je lijf niks aan hebt.
Of het gezond is? Het is een dieet wat is ontwikkeld door de knappe koppen van de universiteit van cambridge. In eerst instantie om de hongersnood te bestrijden om zo geconcentreerd mogelijk alle voedingstoffen die een mens nodig heeft, toe te kunnen dienen. Dat is uiteindelijk niet gelukt door allerlei logistieke en financiele aspecten, maar het is uiteindelijk door ontwikkeld als dieetprogramma en wordt nog steeds aangepast etc. Dus ik ga ervanuit dat het gezond genoeg is. En nogmaals: ik had niet zoveel opties meer. Al zoveel geprobeerd, maar dit is het eerste dieet waarbij ik mijn energie behoud en kan blijven sporten etc. Je doet namelijk effectief vet verbranden, maar je verliest geen vocht of spiermassa. En dat lijkt wel echt zo te werken.

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:23

Interessant inderdaad.
Eigenlijk inderdaad astronauten voer zoals je al zei!
Hopelijk brengt het je inderdaad waar je heen wilt!
Was puur interesse van mij uit want had er nog nooit van gehoord

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:47

Leuk, weer wat meer activiteit in het topic! Ik meld me ook weer! :D

@Lisanne, Fijn dat het je is gelukt de extra kilo's weer kwijt te raken. Wat balen dat het zo lang duurt met Freek. Kun je inmiddels weer wat meer dan alleen wandelen?

@Little_birdy, Nette lijstjes zeg! Hopelijk gaat het je lukken om je doel van 80-82 kg te behalen! Soms is het ook lastig het laatste plateau te doorbreken om nog even wat kilo's kwijt te raken. Hoe gaat het met sporten? Het los gelaten nadat je de triathlon hebt gelopen of nog steeds heel fanatiek?

@Kimmie, Knuffel voor jou! :(:)

@Joanne, Super leuk om weer van je te horen!! Mega goede stap dat je omtrekken en vetpercentage bent gaan bijhouden, zo zie je toch dat je werk niet voor niets is :D Nog steeds fanatiek op de racefiets?
Goed dat je je valkuilen niet uit de weg gaat en probeert zoveel mogelijk te voorkomen. Dit soort dingen zijn altijd lastig en een kwestie van een lange adem om het een beetje los te kunnen gaan laten. Goed bezig dus!

@Nanouk, Welkom terug! :D Wat meer kg's in combinatie met krachttraining is niet zo gek en hoeft zeker niets slechts te doen voor je figuur! Train je echt voor spieropbouw of gewoon om fit te blijven? Mocht je focus het eerste zijn dan vind ik je eetlijstjes namelijk wat karig :) Leuk dat je een cursus PT gaat starten! Succes!

@Duke, Welkom! Je dieet klinkt heftig, zou voor mij echt niet haalbaar zijn denk ik. Ik begrijp echter dat het in jouw situatie een uitkomst is en super fijn dat je resultaat ziet van je harde werk! Ik kan me voorstellen dat het enorm demotiverend was om zo sportief bezig te zijn (wauw, de afstanden die je hardloopt, respect!) en alsnog niet af te vallen.
Veel succes!!

Hier gaat het ook goed! Inmiddels een maandje met mijn bulk bezig en 0,5kg kwijt :+ :+ Dat is dus niet de bedoeling. Wel structureel kg blijven verhogen. Afgelopen week 2550 kcal gemiddeld per dag gegeten en komende week ophogen naar 2600 kcal aangezien ik deze week weer wat was afgevallen. Ik denk dat het komt omdat ik afgelopen maand ook flink verkouden ben geweest en niet helemaal fit was in het algemeen (vermoeid, etc.). Ik houd dus gewoon vol met verhogen van kcal en dan komt het vanzelf wel!
Ik train nu 4x per week (krachttraining), voorheen 5x maar dit vind ik nu wat lastiger vol te houden naast een drukke werkweek en een paard. Dit werk voor mij fijn. Ik merk dat ik de afgelopen maand al wel flink gewonnen heb aan kracht! De extra kcal brengen dus zeker wel wat :)
Daarnaast heb ik altijd thuis getraind, aangezien ik vrij veel fitnessmateriaal heb, maar ik wil nu misschien toch een sportschool abonnement afsluiten voor ernaast om nog wat meer tot mijn beschikking te hebben :)

Verder gaat mijn opleiding tot gewichtsconsulente prima! Het theoretische gedeelte heb ik voor het grootste deel afgerond dus nu moet ik over een tijdje gaan beginnen met het begeleiden van 3 cliënten voordat ik mijn diploma kan halen. Spannend dus!

Mijn lijstje voor vandaag. Vanochtend zware krachttraining gehad dus dit is een dag waarop ik veel kcal neem:
O: banaan-chocolade havermouttaartje
T: 4 speltcrackers met brie, stroop, runderrookvlees en pecannoten, kiwi
L: Udonnoodles met pindakaassaus, zoetzure komkommer en een mini naanbroodje
T: 2 homemade gezonde wortelcakejes
D: Spaghetti met garnalen, cherrytomaatjes en basilicum
T: ? Ik heb een verjaardag
Totaal: nog onbekend. In ieder geval 2600+

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:28

Hey mara wat goed !
Dus wij kunnen jou straks inhuren als consulent harstikke leuk!

Das knap inderdaad om met zoveel kcal af te vallen .

Ik heb na de triatlon nog een obstakel run gedaan van 10 km
Daar ben ik onderkoeld en helemaal gesloopt uit gekomen (zowel mentaal als fysiek)
En moest ik een week van bijkomen.
Sinddien ben ik gestopt met het extra sporten want ik hield het lichamelijk en geestelijk niet vol.

Wel heb ik sinds kort 2 andere bijrijdpaarden erbij <<)
2 hele leuke getalenteerde dressuurpaarden.
Ik heb nu dus 3 heerlijke paarden te rijden en vermaak me daar opperbest mee **\O/**
Ik merk dat dit soort paarden rijden ook een flinke work-out is dus buiten wandelen vind ik het wel even best zo

Jack

Afbeelding

Kinetic


Afbeelding

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:01

@Duke; zo, klinkt heel pittig. Helemaal niets voor mij aangezien ik écht heel chagrijnig word als ik honger heb. Ga je niet nog juist meer bijkomen als je terug normaal gaat eten na dit crashdieet?

@LittleBirdy: Leuke paarden! ;) Helaas geen receptje van de soep, ik ben hem gaan uithalen bij een soepbar. Daar ga ik wekelijks wel langs voor een soepje :)

@Mara: Een sportschool kan inderdaad meer motiverend zijn, maar ik merk dat ik sinds ik een abonnement heb genomen, niet meer dan voordien ga sporten. Het is gemakkelijker om snel even thuis een halfuurtje te sporten dan naar de sportschool te moeten rijden. En kwa apparatuur (vind ik) kan je evenveel bereiken met losse gewichten, tenzij je doel écht is om heel gespierd te worden en/of enorm veel gewicht te heffen. Bulken en cutten heb ik altijd interessant gevonden, maar ik ken er lang niet genoeg van om het zelf ook te kunnen doen. Lekker lijstje zo!

Ik ben gisteren ochtend sinds een tijdje weer even gaan fitnessen in de ochtend (voor het werk en voor het ontbijt). Ik was even gedemotiveerd, waarom weet ik niet. Ik heb gisteren een korte (35min) maar goede training gehad:
- 3*10 bulgarian split squats per kant
- 3*15 seated squats met barbell
- 3*10 step ups per kant
- 3*15 sumo squats met kettlebell
- 3*10 front squats
- 3*20 side lunges

Lijstje gisteren:
O: 3 kleine havermout-kaneel-appelmuffins
L: tomatensoep met balltjes, 1/2 burrito
T: vegan bar met dadel en chocolade
A: (uiteten) ravioli met burrata en aubergine, dame blanche met verse slagroom en chocolade saus :o
T: bellini & 1 ice tea

B: 27.500 stappen, 35 min krachttraining