4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:44

aight: Thanks voor het delen, die lasagne kan ik ook wel is maken :))
Hoe was de bodypump gister?

Sanne: lastig lijkt het me wel als je niet weet of je een reactie erop krijgt! Eet je dan wel is iets van rauwe groente tussendoor ipv fruit? Komkommer of paprika ofzo?
Leuk dat je gemotiveerd wordt door de ‘gezondere’ boodschappen. Werkt bij mij ook altijd goed.

Kimmie: fijn dat de fructose goed is gegaan! Succes deze week en hoop dat je geen klachten krijgt.

Gister weer een ‘mindere’ dag gehad, moest ongesteld worden en echt trek in chocolade _O- plus in de avond met mijn vader uit eten geweest. Iig goed van genoten en de weegschaal gaf toch -0.2 aan, had ook wel veel bewogen ondanks het slechtere eten. Dus tevreden.
Lijstje van vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, muslie, kaneel en 200 ml sinaasappel perzik drank.
T: snack a Jack paprika
L: 2 speltboterhammen met gebraden gehakt, spelt cracker met 1/2 pakje oude kaas
T: blikje Redbull en een mars.
T: 2 Liga evergreen
A: maaltijdsalade walnoot geitenkaas (van de ah)
T: 25 gr macadamia notenmix, 250 gr magere straciatella kwark
T: 3 maiswafels paprika
Totaal: 2053
B: 45 minuten dressuur, zit nu op 7.000 stappen en ga zo nog werken tot 23.30

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:53

Rauwe groente hou ik totaal niet van + ik reageer daar helaas soms ook allergisch op. Ik merk het al bij komkommer in een salade af en toe. Ik krijg gelukkig wel genoeg groente binnen verder met de verse soep tussen de middag en bij het avondeten natuurlijk. Mooi lijstje heb je vandaag!

Hier mijn lijstje voor vandaag:
O: Eiwitshake met melk
L: Twee speltcrackers belegd met runderrookvlees en twee eieren + verse soep gemaakt van tomaten, knoflook, courgette, ui en bouillion
T: Bakje aardbeien + eventueel nog twee speltcrackers met roomkaas light en tonijn
A: Kip in een marinade van knoflook, citroen en kruiden + zoete aardappelfriet uit de oven, zelfgemaakte feta-yoghurt-knoflook dip, veldsla, komkommer en platbrood (echt, zoveel liefde voor deze maaltijd <3)
T: Eventueel nog een eiwitshake
Weinig beweging vandaag op een rondje wandelen in de pauze na, maar goed ik kan ook amper bewegen door de spierpijn :')

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 10:30

Het is weer een tijdje geleden, mega druk en weinig tijd om goede bijleesposts te maken, maar bij deze weer even een update van mijn kant :D

@Lisanne, Ik weet niet of ik het al gepost had, maar wat zag je er super uit op je bruiloft! Fijn dat jullie zo genoten hebben :D Ook fijn dat het je lukt om het normale leven weer op te pakken, kan ook erg lastig zijn :)

@_sanne, Welkom terug! Fijn dat je een goede start hebt gemaakt en lid bent geworden van een fijne sportschool en direct lekker fanatiek aan de slag bent gegaan. Hoe is het met de spierpijn vandaag? :D

@Aight, Voor mij super herkenbaar dat er weer veel meer sociale dingetjes gepland staan nu, wat ook gepaard gaat met lekker eten en drinken. Met een goede planning moet dat ook haalbaar zijn :D

@Kimmie, Succes weer met introduceren! Die glutenvrije madeleines zijn mega lekker he?

Hier gaat het op zich prima. Ik ben natuurlijk een aantal weken terug van mijn lean bulk overgestapt naar cutten (maar niet te rigoureus). Ondertussen van 2675 kcal gemiddeld per dag teruggegaan naar 2250 kcal gemiddeld per dag. De weegschaal gaat langzaam omlaag, maar mijn lichaam veranderd enorm. Ik ben al een stuk droger, ik ben bijna tot het punt waar ik het helemaal mooi vind. Dan wil ik over naar gewichtsbehoud tot einde zomer en vervolgens de winter weer lean bulken.

Ik merk wel echt dat mijn energie vele malen minder is en het sporten ook echt overleven is geworden. Waar ik in mijn bulk echt met de training sterker werd, is het deze week echt strugglen om uberhaupt hetzelfde gewicht aan te houden per oefening :+

Volgende week heb ik een weekje vakantie en mijn vriend en ik willen graag weg! Dus ik las dan denk ik een deload week in en ook even de focus af van mijn eten. Doet me vast goed!

Lijstje voor vandaag (zware trainingsdag dus iets boven gemiddeld:
O: Pannenkoek met banaan, cacao en boekweit
T: 2 spelcrackers met oude kaas, rijstwafel pindakaas, nectarine
L: Pastasalade met speltpasta, cottage cheese, kipfilet en tomaat
T: Nature valley reep
D: Karbonade in biermarinade, aubergine, flatbread, yoghurt
T: 100gr halotop ijs met wat walnoten en frambozen
Totaal 2332 kcal

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 10:59

Dankjewel m9ara! De spierpijn is flink aanwezig, gisteren viel het nog wel mee maar vandaag kan ik amper lopen, lachen of niezen :') Vanavond eerste pilates les, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen met deze spierpijn. Wat een mooi lijstje heb je. Vind het altijd zo interessant om te lezen wanneer mensen bezig zijn met bulken en cutten. Hier wil ik mij later ook wel in verdiepen, maar eerst zo'n 20 kilo vet eraf werken. :)) Wat leuk dat jullie even weg gaan, ik ga vrijdag met mijn vriend twee nachtjes weg. Dan gaan we ook lekker uiteten, moet kunnen.

Mijn planning voor vandaag:
O: Eiwitshake en half bakje Skyr
L: Verse soep van prei, aardappel, knoflook en bouillon + twee speltcrackers met roomkaas, runderrookvlees en ei
T: Bakje aardbeien + twee speltcrackers met roomkaas
A: Risotto met varkensworst, paksoi, champignons, knoflook, ui, mascarpone en kaas
T: Na het sporten nog een eiwitshake

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:28

Mara: lief, dankjewel <3
En leuk dat je ook weer reageert! Vroeg me al af waar je was haha.
Fijn dat het goed gaat en je zo tevreden bent over hoe je lichaam zich nu ontwikkeld! En geniet lekker van jullie vakantie, waar willen jullie naar toe?

Sanne; jij bent ook goed bezig! Nette lijstjes hoor.
En veel plezier alvast dit weekend, lekker genieten.

Hier gaat het nog steeds prima, gister wel een drukke dag gehad op werk dus erg moe. Nu nog een avond werken en morgen een hele dag vrij :))

Mijn lijstje nog van gister:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel en 200 ml sinasappel perzik drank.
T: 2 speculaasjes
L: 2 speltboterhammen met een plak ham en oude kaas, volkoren cracker met gebraden gehakt
T: mars, blikje Redbull sugarfree
T: 2 rijstwafels met pure chocolade en framboos
A: 125 gr verse tortellini met ham, champignons, paprika, basilicum saus en wat rucola.
T: 250 gr magere stracciatella kwark
T: Liga evergreen, 2 kersenbonbons
Totaal: 1877 bij 12.000 stappen.

Vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 15 gr ongezouten notenmix, 10 gr gedroogde cranberry’s. 150 ml sinasappel perzik drank
L: 2 speltboterhammen met een plak oude kaas en komkommer, volkoren cracker met grilworst
T: Mars en blikje Redbull sugarfree.
T: stukje slagroomtaart :Y)
A: bami met kip, groente en een beetje satesaus
T: 30 gr rijstzoutjes, 150 gr magere perzik kwark met 10 gr müsli
T: 3 maiswafels paprika.
Totaal: 1932
B: 45 minuten lichte dressuurtraining, zit nu op 7.000 stappen en ga dan nog werken tot 23.30

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:18

Dankjewel Lis_Ol!

We hebben een heel fijn weekend gehad gelukkig. Helaas begon deze wel wat minder, vlak voor vertrek vonden we mijn hamster dood in zijn bak. Hij heeft maar vier maandjes oud mogen worden en ik ben er nog steeds erg verdrietig om. Gelukkig verder wel een fijn weekend gehad, veel afleiding en veel lekker eten.

Vandaag weer pas op de plaat, weegschaal gaf vanochtend maar een paar honderd gram meer aan, dus de schade valt gelukkig mee. Vanavond weer een uurtje Bodypower op de planning, ben benieuwd hoe het me dit keer af gaat. Heb er in ieder geval erg veel zin in!

Planning van vandaag:
O: twee speltcrackers met light kruidenroomkaas en runderrookvlees
L: twee boterhammen met ei, kaas, kipfilet en komkommer
T: 200 gram Skyr lichtgezouten karamel
A: Grieks gekruide kip, 200 gram zoete aardappelfriet, veldsla, komkommer, platbrood en een zelfgemaakte yoghurt-fetadip
T: Eiwitshake na het sporten

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:49

Sanne: jeetje wat balen van je hamster, sterkte.
Gelukkig heeft het jullie weekendje weg niet verpest, fijn dat je toch genoten heb.
En jouw avond eten van gister klonk heerlijk!

Hier een weekend afwezig geweest, werd donderdagavond op werk ineens onwijs beroerd. Toen na mijn avond eten ook niks meer op en dat klopt niet bij mij :Y)
Heel t weekend beroerd geweest, manlief ligt ook plat met een buik griep dus ging lekker.
Heb zelf nog steeds niet echt trek, eet omdat het moet maar ‘honger’ heb ik nog steeds niet echt.

Heb vannacht wel weer gewerkt en dat viel gelukkig nog niet tegen.

Mijn lijstje nog van gister:
O: 150 gr magere perzik kwark met 10 gr müsli, 200 ml optimel drink.
L: 2 volkoren boterhammen met gebraden gehakt, wit broodje met 1/2 plak oude kaas en komkommer
T: 2 rijstwafels met chocolade en karamelzeezout
A: macaroni met gehakt, groente en kruiden. Beetje curry en geraspte kaas
T: blikje Redbull sugarfree en een noten reep.
Totaal: 1702 bij 9.000 stappen.

Lijstje van vandaag:
3.00: 125 gr witte druiven
5.30: 2 witte broodjes met rosbief en een gekookt ei
8.30: 250 ml optimel drink, americain cookie <3
16.30: (als ik dan trek heb) 3 mais wafels paprika, 250 ml optimel drink
19.00: noodles met biefstukpuntjes, roerbakgroente en Teriyaki saus
20.00: 150 gr magere perzik kwark
22.45: notenreep en blikje Redbull sugarfree.
Totaal: 2001 bij hooguit 10.000 stappen

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 12:22

@lis_ol oh dat is niet fijn zeg. Hoor wel van meerdere mensen dat de buikgriep heerst.. Pfoe jouw tijdens zijn wel heftig hoor. Nachtdienst lijkt me pittig om rekening te houden met wanneer/wat eten enzo

@sanne goed bezig met sporten! Klinkt echt alsof je er een gewoonte van aan het maken bent! Keep going strong!!

@m9ara veel plezier op jullie vakantie! Wat/waar gaan jullie heen?

---------

Hier weer een matig weekend gehad, absoluut niet afgevallen gok ik. Maar deze week weer ertegenaan, beginnende vanaf vandaag want Mijn lijstje van gisteren:
O:
L: frietjes :')
A: poke bowl met biefstuk en edame boontjes
B: bodypump
Totaal: 1545

Lijstje van vandaag:
O: baked oats met peer
L: couscous met kip
A: rendang met boontjes en pita brood
B: uur wandelen en misschien skeeleren als het droog is
Totaal; 1620 kcal

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:38

Aight; kwestie van wennen :)
Succes weer met de draad oppakken! Rendang is lekker; moet ik ook nodig weer is maken :9

Lis_Ol schreef:
Lijstje van vandaag:
3.00: 125 gr witte druiven
5.30: 2 witte broodjes met rosbief en een gekookt ei
8.30: 250 ml optimel drink, americain cookie <3
16.30: (als ik dan trek heb) 3 mais wafels paprika, 250 ml optimel drink
19.00: noodles met biefstukpuntjes, wokgroente en teriyaki saus salade met witte rijst, rucola, gerookte kip, paprika, ui, komkommer en crème fresh met mayo als ‘dressing’
20.00: 150 gr magere perzik kwark
22.45: notenreep americain cookie en blikje Redbull sugarfree.
Totaal: 2001 1928 bij hooguit 10.000 stappen


Lijstje van gister werd iets anders. Had geen trek toen ik wakker werd en het avond eten werd anders omdat m’n man zich beter voelde en mee wilde eten. Salade leek me iets slimmer na 3 dagen bijna niets eten.
Daarna weer in slaap gevallen dus mijn kwark ook niet gegeten dus het 2e koek(je) gegeten om toch aan m’n calorieën te komen :))

Planning vandaag:
4.00: 125 gr witte druiven
5.30: kleine salade van rode biet en geitenkaas
7.30: 250 ml optimel drink, 3 maiswafels paprika
9.00: 150 gr magere perzik kwark met 10 gr müsli
18.00: 2 kaas pompoen crackers
20.30: noodles met biefstukpuntjes, wokgroente en teriyaki saus.
Peren ijsje
22.45: notenreep en een blikje Redbull sugarfree
Totaal: 1794
Ga vanavond weer m’n paard rijden na een week, dus qua beweging zal het ook wel weer goed komen :)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:00

Bedankt Lis_Ol, we hebben inderdaad flink genoten van het weekendje weg. Vind dat je hele nette lijstjes hebt, zeker met nachtdiensten. Zwaar lijkt me dat!

Dankjewel Aight, het moet inderdaad echt een gewoonte gaan worden. Ik wil minimaal 2x per week een groepsles gaan doen, en het liefst 3 als de planning het toelaat.

Bodypower ging me maandag al een stuk beter af, het hielp natuurlijk ook dat ik nu de oefeningen kende en vooral met mijn vorm bezig was. Wel weer flinke spierpijn maar dat is natuurlijk de bedoeling. :D Vanavond heerlijk AYCE sushi, dus gisteren wat lager in kcal gezeten.

Lijstje van gisteren:
O: Eiwitshake met melk
L: Verse soep gemaakt van tomaat, courgette, ui, knoflook en bouillon + twee volkoren boterhammen belegd met ei, kaas en kipfilet
A: Hamburger, aardappelkroketjes uit de oven en sla met komkommer, pijnboompitten en halfvolle sladressing

Planning voor vandaag:
O: Eiwitshake met melk
L: Verse soep gemaakt van prei, aardappel, ui, knoflook en bouillon + twee speltcrackers met light kruidenroomkaas en runderrookvlees
A: SUSHI <3

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:59

@lis_ol jaa hij smaakte goed! Ik heb een slowcooker gekregen voor mijn verjaardag, dus nu de temperatuur een paar graden gezakt is wilde ik hem meteen uitproberen! Rendang heeft er 6 uur in gelegen! Netjes lijstje!

@Sanne wat goed van je bodypower! Ik merk dat ik na het bodypumpen steeds minder spierpijn heb. Maar zwaardere gewichten lukt nog niet echt denk ik. Heerlijk die sushi wel!!! Maak jij iedere dag verse soep?

Mijn lijstje van gisteren was verrijkt met 4 speciaalbiertjes, à 1200 kcal dus daar ging m'n goede gedrag :o

Lijstje van vandaag is erg random want was een beetje brak :') haha:
O: pita broodje
L: pita broodje met leftover rendang
A: tiktok volkoren pasta met feta, tomaatjes en balsamicosaus
B: uur bodypump
Totaal: 1420 kcal. Kleine compensatie voor gisteren

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:26

Wat een rust weer hier.
Iedereen lekker weekend gehad en genoten van het weer :)

Hier gaat het z’n gangetje, weekend niet super goed gegeten. Vrijdag uiteten geweest met de nodige borrels en heerlijk eten! Zaterdag druk geweest op werk waardoor ik geen tijd had om te eten. Dat resulteerde in een (vr)eetbui toen ik klaar was.
Mijn gewicht blijft gelukkig redelijk stabiel sinds de vakantie, dus ben daar wel tevreden over.

Gister ging wel goed, lijstje:
O: 150 gr Griekse yoghurt met müsli, 1/2 appel en kaneel. 200 ml optimel drink.
T: tompouce
L: 2 volkoren crackers 1 met kiprolade en komkommer, andere met gebraden gehakt
T: notenreep, blikje Redbull sugarfree
A: kop kippensoep en tortellini met kip en spinazie en erna een perenijsje
T: pakje Liga evergreen
T: 3 maiswafels paprika.
Totaal: 1856 bij 12.500 stappen

Planning voor vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt met müsli, 1/2 appel en kaneel. 200 ml optimel drink.
T: 2 kaas pompoen crackers
L: wrap met kruidenkaas, kiprolade en komkommer.
T: Twix en blikje redbull sugarfree
T; notenreep
A: pasta met rode saus, kip en vooral heel veel groente.
T: 125 gr witte druiven, 125 gr aardbeienkwark met 10 gr müsli
T: 3 maiswafels paprika
Totaal: 1948
Qua beweging zit ik nu pas op 3500 stappen _O- maar ga zo werken dus verwacht de 10.000 minimaal te halen.

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:54

Ik lees nog steeds alles mee maar ben zelf vreselijk druk geweest :o
Jammer dat je weekend niet super was maar is af en toe niet zo heel erg.
Gelukkig zie je dat ook aan je gewicht terug.

Ik ben nog steeds druk met paardrijden.
En ik ga een sprint triatlon doen met een vriendin van mij dus daar zijn we voor aan het trainen nu.

O 3 meergranen crackers met pindakaas
L veganistische hamburger met wat patat (uit eten)
T chippies
A aardappeltjes met stukje vlees en broccoli

B half uur banen zwemmen
Uur dressuurmatig getraind

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:07

Inderdaad rustig hier, haha

@Aight, we maken inderdaad elke werkdag verse soep voor de lunch. Ik heb een soepmaker dus ik snijd op maandag alvast alle groentes en verdeel dat over bakjes en dan tegen lunchtijd gooi ik één zo'n bakje in de soepmaker en na 20 minuten lekker verse gezonde soep. Ideaal!

@Lis_Ol, jammer van je eetbui, maar helemaal begrijpelijk na een zware werkdag. Nette lijstjes verder!

@Little_birdy, wat goed dat je aan het trainen bent, wat moet ik me voorstellen bij een sprint triatlon?

--

Hier een wat ongezonder weekend gehad. Vriendin vierde haar verjaardag dus veel hapjes en een barbecue. Ook nog pizza gehad op zondag, oeps. Achja. Weer netjes opgepakt gisteren.

Lijstje gisteren:
O: eiwitshake met melk
T: kaasstengel
L: twee boterhammen met kipfilet, kaas, en gekookt ei
A: pasta met rode pesto, kip, paprika, sjalot, tomaat, veldsla, feta en zwarte balsamico azijn <3
T: eiwitshake met melk
B: drie kwartier circuit training

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:28

Little_birdy; ben ook wel benieuwd wat zo’n triatlon inhoudt. Maar leuk dat je dat samen doet!

Sanne: mooi lijstje na zo’n weekend! En jouw avond eten klinkt ook echt heerlijk!

Gister goed aan mijn lijstje gehouden, wel 2 speculaasjes gegeten ipv de maiswafels. Maar dat maakte geen verschil.

Planning van vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, müsli, kaneel en 200 ml optimel drink.
L: 2 volkoren boterhammen, 1 met een plak oude kaas en komkommer, 1 met gebraden gehakt.
T: blikje redbull sugarfree, 2 chocolade koekjes
T: banaan
A: chineese moe met groene pesto, rode ui, champignons en gerookte kip
T: 3 maiswafels, 125 aardbeien kwark met müsli
T: eierkoek met een laagje chocoladepasta.
Totaal: 1884. Zit nu op 4500 stappen, ga nog werken tot 23.30
Morgen eindelijk weer rijden, miste een ijzer sinds zaterdagmiddag en die zit er nu weer onder.

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:11

Zonde van je weekend Sanne.
Goed dat je de draad weer oppakt.

Weer een mooi lijstje lis 8-)

Dat heeft te maken met de afstand ,

Het is een 1/8 triatlon.
500 M zwemmen
20 km fietsen
5 km hardlopen ,

We hebben ons nu ook ingeschreven voor de harbourrun in Rotterdam O:)
10 km en 29 hindernissen hihi

O skyr met verse rode bessen en bramen en 1 eetlepel pruimenjam
L salade met kaas komkommer en gerookte kip
T eiwitreep
A nachos kipgehackt en mais
T wat borrelnootjes
B 10 km gefietst op de elektrische fiets O:)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:24

Hoe is het rijden gegaan Lis_Ol?

Mhwa vond het zelf niet zo zonde hoor Little_Birdy. Vooral de verjaardag niet, zulk soort dingen wil ik gewoon van kunnen blijven genieten. :) Ik zie dat je voor de nacho's kipgehackt heb gebruikt, ik gok dat dat een vega variant is? Is die een beetje lekker?

---

Hier de draad weer netjes opgepakt. Ook alweer twee groepslessen meegedaan deze week. Alhoewel, op maandag was ik de enige die kwam opdagen dus het werd een erg zware privé sessie. :)) Zie helaas nog niet echt resultaat op de weegschaal, maar goed.

Lijstje van gisteren:
O: eiwitshake
L: half meergranenstokbrood belegd met roomkaas, serranoham, sla, tomaat en parmezaanse kaas
T: verse soep van tomaat, courgette, knoflook, ui en bouillion
A: pasta met rode pesto, kip, paprika, sjalot, tomaat, veldsla, feta en zwarte balsamico azijn
T: eiwitshake
B: uur pilates

Planning voor vandaag:
O: eiwitshake
L: verse soep van prei, aardappel, sjalot, knoflook en bouillon
T: twee speltcrackers met kipfilet en kaas
A: risotto met worst, knoflookchampignons, paksoi, ui, mascarpone en kaas
T: kleine zoute popcorn + cola zero (bioscoop)

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:32

Dat is waar je moet zeker blijven genieten !
Nee moest gewoon kipgehakt staan spelfout geweest zie ik.

Vandaag weer een lekkere dag .

O skyr net vers fruit en crackers met hutenkase.
T een gebakje met mocca crème :9
L salade
A pasta pesto of gezonde bbq
T schaaltje wortelen.

Ik schrok me gisteren kapot op de weegschaal.
Weeg nog maar 78 kg dus moet effe opletten dat ik meer ga eten .

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:12

@sannee__ hee één slecht weekend is geen slechte week en ook geen slechte maand! Dus genieten mag inderdaad! Waarom drink je eiwitshakes? En welke heb je?

@littlebirdy heel vet dat je een triathlon gaat doen! Hoe train je voor het zwemmen? Wat is jouw ideale gewicht? (en hoe lang ben je als ik vragen mag?)

@lis_ol fijn dat je weer kan rijden!

Hier zit ik sinds zondag in quarantaine met corona en daar was ik de eerste drie dagen echt pittig ziek van. Nu gaat het weer een beetje, maar nog steeds niet teveel schermtijd i.v.m. hoofdpijn die opkomt. Qua eten wel redelijk aan mijn doelen kunnen houden, erg random dingen omdat de boodschappen pas vanaf woensdag kwamen die besteld waren :') Ik eet wel maar twee maaltijden per dag omdat ik zoveel tussendoor slaap/uitslaap dat meer eten geen zin heeft. Kom wel netjes aan de 1600/1700 kcal gelukkig per dag. Maar sinds vandaag geen smaak/reuk meer. Dus even kijken of ik eten ga veranderen naar war meer textuur dingen.

Vandaag:
L: gevulde courgette met kaas, tomaat, pijnboompitten, ei
T: sensations sweet chilli (om écht te kijken of ik niks meer proefde O:) )
A: tomatenrisotto met feta en zalm op huid

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:26

Hmm aight dat zijn wel hele lekker dingen !!

Mijn ideale gewicht is rond de 80 kg.
Ik weeg altijd met kleding aan dus 78 is echt te laag.
Ik ben 1,86 lang .
Zwemmen trainen we gewoon in een binnenbad met banen zwemmen.
En straks ook een keer in open water

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 17:01

Aight, ik heb eiwitshakes van Body&Fit. Drink er sowieso na het sporten (krachttraining) één, en eigenlijk elke ochtend rond een uur of 10-11 als "ontbijt". Ben geen grote eter in de ochtend maar dit vind ik heerlijk.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 11:37

little_birdy schreef:
Hmm aight dat zijn wel hele lekker dingen !!

Mijn ideale gewicht is rond de 80 kg.
Ik weeg altijd met kleding aan dus 78 is echt te laag.
Ik ben 1,86 lang .
Zwemmen trainen we gewoon in een binnenbad met banen zwemmen.
En straks ook een keer in open water


oja dat is ook wel echt lang! Oh leuk wel, is de triathlon ook in open water?


__Sannne schreef:
Aight, ik heb eiwitshakes van Body&Fit. Drink er sowieso na het sporten (krachttraining) één, en eigenlijk elke ochtend rond een uur of 10-11 als "ontbijt". Ben geen grote eter in de ochtend maar dit vind ik heerlijk.


hmm ja ik zoek eigenlijk een eiwitpoeder om sochtends op een lage manier invulling te geven aan m'n kcal. Ik maak nu soms een baked oats en zou die iets gezonder willen maken. Maar deze is dus wel lekker?

Gisteren echt ruim boven m'n kcal gezeten door snaaidrang (zoveel zin in chocola, maar als je niks proeft dat wordt die behoefte dus ook niet bevredigd :') ). Vandaag wat minderen:

L: pita broodje met kip en courgette
A: gebakken snoeptomaatjes met feta en volkorenpasta
T: kroepoek

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 14:52

Klopt de triatlon is in open water !

Body en fit heeft sowieso hele lekkere eiwitproducten vind ik .

Is in de ochtend skyr met vers fruit niet iets voor je ? Bomvol eiwitten is dat ?

O skyr met vers fruit en wat jam en een plakje cake
T plakje cake
L salade
A pasta pesto met tonijn (gisteren werd patat ipv pasta)
T ijsje
B straks 10 km fietsen en nog paardrijden

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 14:58

Ik heb de Whey Perfection White Chocolate Milkshake smaak en ik vind hem echt de hemel. Hij smaakt niet chemisch, maar echt perfect naar een vanille/witte chocolade milkshake. Ik leg hem wel altijd aan met koude halfvolle melk. Vind hem echt heerlijk en hij helpt voor mij ook om zoete trek tegen te gaan.

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 16:17

Aight: Jeetje wat balen dat je zo ziek bent geweest, ben je nu alweer wat aan het opknappen?

Little_birdy: Hard gegaan met je gewicht! Maar goed dat je er erg in houdt dat het niet nog minder mag worden.

Hier weer terug van een weekend super slecht eten _O-
Hadden een 'feest'weekend, dus vooral veel gedronken en ongezond gegeten. Maar vooral genoten, das het belangrijkste.

En daarbij had ik iets te vieren :D Afgelopen vrijdag ben ik met Freek reserve kampioen M2 geworden van Zuid-Holland en ons geselecteerd voor de hippiade! Ik ben echt niet normaal trots en nog steeds geloof ik het bijna niet, dus ik zweef lekker op mijn roze wolk <3

Vandaag qua eten wel weer herpakt.. net weer boodschappen gehaald en extra veel fruit gekocht.
Lijstje van vandaag:
O: 150 gr griekse yoghurt met 15 gr ongezouten noten en 10 gr gedroogde cranberry's. 200 ml optimel drink.
L: 2 volkoren boterhammen, 1 met 1/2 plak oude kaas, 1 met pindakaas.
T: blikje redbull sugarfree, Twix salted caramel.
T: een peer, 75 gr witte druiven. 125 gr magere aardbeien kwark met 10 gr musli.
A: Ceasar salade
T: Snicker crispy en nog een blikje redbull sugarfree onderweg naar werk.
Totaal: 1822.
Beweging: half uurtje lichte dressuur training, zit nu op 9000 stappen en daar komt nog wel wat bij