Verplicht stoppen met medicijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Zeppelin

Berichten: 782
Geregistreerd: 12-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:02

@verootjoo

Je mag met dit soort medicatie voor niet meer als 30 dgn in huis halen/hebben. Ik weet niet hoe dat zit met de apotheek maar een huisartsenpraktijk krijgt een melding wanneer je nog medicijnen hebt liggen en nieuwe wilt bestellen

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Verplicht stoppen met medicijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:04

Oh ja, dat is ook zo ja bij zulk soort medicatie. Maar dan nog; bestellen als het bijna op is lijkt me dan niet handig.
Maar ook gek van de apotheek dat ze niet van tevoren melden aan de gebruikers van dit medicijn dat het moeilijk leverbaar is dus dat ze eerder had moeten bestellen of de HA moet contacten zodat ze eerder actie hadden kunnen ondernemen.

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:05

Hoe is het nu TS?

Ik zorg er altijd voor dat ik bij minimaal een maand aan voorraad heb aan medicijnen voor mijn zoontje.
Dit omdat er voor een bepaald soort het ziekenhuis een minimale voorraad heeft liggen.
Heb ze de laatste keer vanuit het VU in Amsterdam kunnen krijgen.
We gaan steeds vaker een medicijnen tekort krijgen.

Sizzle

Berichten: 35666
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:08

Ik hoop dat je nog wat gevonden hebt TS.

Als Zwitserland en de EU het voor mei niet met elkaar eens worden komen er dadelijk ook leverproblemen met dingen als insuline pompen, inhalators etc want dan is het Zwitserse CE niet meer geldig en mag dan dus niet meer in de EU verkocht worden totdat het over een EU partner gaat en in de EU geregistreerd is.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:14

verootjoo schreef:
Oh ja, dat is ook zo ja bij zulk soort medicatie. Maar dan nog; bestellen als het bijna op is lijkt me dan niet handig.
Maar ook gek van de apotheek dat ze niet van tevoren melden aan de gebruikers van dit medicijn dat het moeilijk leverbaar is dus dat ze eerder had moeten bestellen of de HA moet en contacten zodat ze eerder actie hadden kunnen ondernemen.



Daar is geen beginnen aan. Er is helaas zoveel niet leverbaar dat je druk genoeg bent om de problemen op te lossen van de recepten die er op dat moment liggen wat niet leverbaar is .
Als je ook nog in de gaten moet houden voor de medicijnen waar in de toekomst recept voor komt mag er heel wat personeel bij komen.
Buiten dat je zelden van te voren te horen krijgt dat er een leveringsprobleem aankomt .
Dit hoor je pas als je de bestelling plaatst.

Sabri

Berichten: 1388
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 02:41

Bedankt voor jullie reacties. Het gaat op dit moment niet zo goed en twijfel of ik de huisartsenpost moet bellen, maar vrees dat zij ook niks kunnen. Ik doe nog geen oog dicht deze nacht. Ik heb een ander soort gekregen,amitryptilyne in plaats van mijn eigen medicijn doxepin. Na uur na inname van de nieuwe pil ineens steeds ergere opkomende migraine, drukte in mijn hoofd, gevoel van paniek/onrust, erbij snelle hartslag en hartkloppingen..

Het medicijn mag ik pas bestellen als vorige bijna op is,als ik zeg ik heb nog voor twee weken dan moet ik de week erna terugbellen, hoogdstirritant. Zodoende dat ik vorige week belde en naar de apotheek ging. Daar zeiden ze hij is nog niet binnen. Dus ik dacht dan wacht ik een paar dagen en haal hem dan op. Pas toen kreeg ik te horen dat hij pas in mei komt!
Dus nu via de arts een ander middel maar dit is lijkt een ramp!
Morgen opnieuw apotheken afbellen, en anders inderdaad dat idee om naar de grens te rijden, al is het wel een eind weg, woon in het westen(den haag,)
Dank in ieder geval voor al jullie tips en meedenken, heel lief :) . Heb nu maar extra oxazepam+ diazepam en extra slaappil ingenomen(baal er echt van want die had ik nu net in weken afgebouwd), voel me echt niet lekker nu, hoofd staat op ontploffen en erge onrust Totaal geen slaap ook, terwijl ik voor dit nieuwe pilletje hele dag erg moe was..

Niobe

Berichten: 7978
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 02:48

Sabri schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Het gaat op dit moment niet zo goed en twijfel of ik de huisartsenpost moet bellen, maar vrees dat zij ook niks kunnen. Ik doe nog geen oog dicht deze nacht. Ik heb een ander soort gekregen,amitryptilyne in plaats van mijn eigen medicijn doxepin. Na uur na inname van de nieuwe pil ineens steeds ergere opkomende migraine, drukte in mijn hoofd, gevoel van paniek/onrust, erbij snelle hartslag en hartkloppingen..

Het medicijn mag ik pas bestellen als vorige bijna op is,als ik zeg ik heb nog voor twee weken dan moet ik de week erna terugbellen, hoogdstirritant. Zodoende dat ik vorige week belde en naar de apotheek ging. Daar zeiden ze hij is nog niet binnen. Dus ik dacht dan wacht ik een paar dagen en haal hem dan op. Pas toen kreeg ik te horen dat hij pas in mei komt!
Dus nu via de arts een ander middel maar dit is lijkt een ramp!
Morgen opnieuw apotheken afbellen, en anders inderdaad dat idee om naar de grens te rijden, al is het wel een eind weg, woon in het westen(den haag,)
Dank in ieder geval voor al jullie tips en meedenken, heel lief :) . Heb nu maar extra oxazepam en extra slaappil ingenomen, voel me echt niet lekker nu, hoofd staat op ontploffen en erge onrust. Totaal geen slaap ook.


Gewoon de huisartsenpost bellen, zij zitten ook voor dit soort dingen.
Je bent gewoon aan het afkicken van het oude middel en gelijk weer aan een nieuw middel. En ik heb geen verstand van beide, maar weet wel dat het niet per se heel goed is.
Misschien hebben ze goed advies en hulp voor je.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Verplicht stoppen met medicijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 08:40


arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Verplicht stoppen met medicijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 09:18

Ik ben een meelezer.
Je hoeft niet perse naar duitsland te rijden.
Dit staat op de site:
Rezeptpflichtige Medikamente dürfen nur gegen Vorlage eines Originalrezepts abgegeben werden. Bitte senden Sie uns Ihr Rezept am Ende Ihrer Bestellung per Post zu. Die Portokosten übernehmen selbstverständlich wir.

Wat hier staat is dat ze het orgineel recept nodig hebben. En je mag dat per post opsturen. En zij betalen ook de verzendkosten (al weet ik niet of dat ook voor nederland geld).

Ik heb zelf vaker vitamine b12 in duitsland besteld en dat ging super snel. Deze apotheek verzend zelfs via postnl

https://www.arzneiprivat.de/product/dox ... 34652.html

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:25

arabella2000 schreef:
Ik ben een meelezer.
Je hoeft niet perse naar duitsland te rijden.
Dit staat op de site:
Rezeptpflichtige Medikamente dürfen nur gegen Vorlage eines Originalrezepts abgegeben werden. Bitte senden Sie uns Ihr Rezept am Ende Ihrer Bestellung per Post zu. Die Portokosten übernehmen selbstverständlich wir.

Wat hier staat is dat ze het orgineel recept nodig hebben. En je mag dat per post opsturen. En zij betalen ook de verzendkosten (al weet ik niet of dat ook voor nederland geld).

Ik heb zelf vaker vitamine b12 in duitsland besteld en dat ging super snel. Deze apotheek verzend zelfs via postnl

https://www.arzneiprivat.de/product/dox ... 34652.html

Maar het duurt al enkele dagen voordat ze het recept ontvangen hebben en ze sturen geen medicatie zonder eerst het recept gezien te hebben. Gezien TS haar situatie kan ze sneller/beter (samen met iemand) naar Duitsland rijden.

Sabri

Berichten: 1388
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 15:07

Dank weer voor al jullie tips! Voel me zo beroerd nu, ik denk inderdaad soort ontwenningsverschijnselen. Lig nog op bed met hoofdpijn. Inmiddels alle kastjes en handtassen doorzocht en heb nu nog een paar capsules gevonden!! Ik heb een internationale apotheek gebeld en die zeiden dat ze het in Duitsland konden bestellen. Maar dat mijn eigen apotheek dit ook gewoon kon doen want daar ligt dat wel nog in voorraad!!
Dus inmiddels gaat deze het middel bestellen. Andere optie is inderdaad maandag naar Duitsland rijden(dan kan iemand met mij mee), kun je daar dan gewoon het Nederlandse recept aan de balie afgeven? Weet iemand dit misschien?
@Arabella2000; dank voor je info, ik ga de link bestuderen, dat zou misschien nog handiger zijn!!!

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 19:17

Sabri schreef:
Dank weer voor al jullie tips! Voel me zo beroerd nu, ik denk inderdaad soort ontwenningsverschijnselen. Lig nog op bed met hoofdpijn. Inmiddels alle kastjes en handtassen doorzocht en heb nu nog een paar capsules gevonden!! Ik heb een internationale apotheek gebeld en die zeiden dat ze het in Duitsland konden bestellen. Maar dat mijn eigen apotheek dit ook gewoon kon doen want daar ligt dat wel nog in voorraad!!
Dus inmiddels gaat deze het middel bestellen. Andere optie is inderdaad maandag naar Duitsland rijden(dan kan iemand met mij mee), kun je daar dan gewoon het Nederlandse recept aan de balie afgeven? Weet iemand dit misschien?
@Arabella2000; dank voor je info, ik ga de link bestuderen, dat zou misschien nog handiger zijn!!!

In het tweede linkje van mijn eerste post staat meer informatie. In principe is je Nederlandse recept gewoon geldig, maar er is een lijstje met dingen die er verplicht op moeten staan.

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Verplicht stoppen met medicijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 20:43

In Duitsland is een Nederlands recept gewoon geldig, maar dan liefst met werkzame stoffen erbij.

Sabri

Berichten: 1388
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 20:46

Oké bedankt voor de info :)*

Oehlala
Berichten: 4303
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Verplicht stoppen met medicijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 20:48

vergeet alleen niet dat momenteel ook in duitsland veel niet leverbaar is.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Verplicht stoppen met medicijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 20:52

Ik heb het in mijn telefoon gezet en moet morgen toevallig werken ik kijk even voor je vandaag vergeten
(En anders kom ik het wel tegen we gaan de hele voorraad tellen haha)

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 21:14

NenaC schreef:
vergeet alleen niet dat momenteel ook in duitsland veel niet leverbaar is.

Let daarbij ook op dat medicijnen die uit China komen (of de grondstoffen ervoor) voorlopig niet aangevoerd worden, flink wat aan productie (ook van allerlei andere dingen) en transport ligt stil.

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Verplicht stoppen met medicijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 22:34

Poeh wat een ellende, gelukkig heb je nog wat gevonden en kan je de juiste medicatie uit Duitsland halen.

Toch heeft ook Duitsland tekorten, zag toevallig een item dat Duitsers epilepsiemedicatie uit Frankrijk halen.

Naar aanleiding van dit topic heb ik mijn medicijnen alvast besteld al heb ik nog voor ongeveer 2 weken. Zonder ben ik ziek en lig ik de hele dag in bed.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 22:53

genja schreef:
Ik heb het in mijn telefoon gezet en moet morgen toevallig werken ik kijk even voor je vandaag vergeten
(En anders kom ik het wel tegen we gaan de hele voorraad tellen haha)


Lief van jou :(:)

ts ik hoop dat het snel beter gaat met je :(:)