Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Uitleg uitslag MRI.

Profiel   

Afgelopen maandag heb ik een MRI gehad van mijn pols.
Dit vanwege het feit dat ik na een TFCC operatie 3 jaar geleden nog steeds (ernstige) klachten had. De arts verwachtte niets te vinden, maar dit was de eerste optie.
Ik heb de dvd toegezonden gekregen en zo nieuwsgierig als ik ben gekeken wat er uitgekomen is.

Wie kan me vertellen in gewone taal wat er gevonden is....?

Enige susceptibiliteitsartefacten bij status na TFCC resolutie. Geen aanwijzingen voor ulnaire pols synovitis. De resolutie imponeert intact. Afwijkend aspect van het os lunatum, met diffuus beenmergoedeem. Aan de ulnaire zijde is een forse sclerotisch begrensde subchondrale cyste zichtbaar. Geen aanwijzingen voor collaps of fragmentatie. Het SL en LT imponeren intact. Geen aanwijzingen voor artrose.|Subtiel iets verdikt aspect van extensor carpi ulnaris, met iets verhoogde signaalintensiteit, passend bij lichte tendinose. Verder normaal aspect van de extensor en flexorpezen. De nervus medianus en ulnaris zijn niet verdikt en vertonen een normale signaalintensiteit. Verder ook geen bijzonderheden.|
|CONCLUSIE|1. Status na re-insertie van het TFCC, geen aanwijzingen voor een re-tear.|2. Afwijkend aspect van het os lunatum, met diffuus beenmergoedeem gehele os lunatum en forse subchondrale cyste aan de ulnaire zijde, wat lastig te duiden. Differentiaaldiagnostisch wordt in 1e gedacht aan morbus Kienbock. Geen ulna plus, derhalve beeld niet direct typisch voor ulnocarpal abutment.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 13:52 

Profiel   

Gewoon je huisarts even bellen, bij beeldvorming noemen ze alles wat afwijkt op ookal heeft dat niks met je klachten te maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 14:38 

Profiel   

Dit is niet via de huisarts aangevraagd, maar een pols kliniek. Daar heb ik contact mee gehad, maar zij hadden zelf nog niets ontvangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 14:47 

Profiel   

die subchondrale cyste is een afwijking in het botoppervlak net onder je kraakbeen gelegen. dat kan uiteindelijk gewrichtsvervorming geven.
je os lunatum is je maanbeentje onderin je hand (1 van de 8 handbeentjes).
kijk hier maar eens: https://www.maasstadziekenhuis.nl/aando ... kienboeck/
Hier wordt de ziekte van Kienboeck ook benoemd.
Er zit vocht in je beenmerg van je hand. Dit kan het gevolg zijn van een impact/trauma.

Aan de buitenkant van je pols (dus je pink zijde) is een verdikking te zien van de pees. die kan geirriteerd zijn of ontstoken. Tendinose is als je pezen minder sterk worden. dus die extensor carpi ulnaris is kracht aan het verliezen door die verdikking. dit is de polsstrekker aan de kant van pink. Aan die kant zit ook die cyste, dus wellicht heeft dat verband met elkaar? Ze hebben geen ulna plus gezien bij je, (ruimte tussen je ulna en radius) dus ze denken niet aan een lengte verschil (dat is ulnocarpal abutment).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 14:59 

Profiel   

Dank je wel!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 15:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen