Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Animal

Berichten: 8449
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 13:04

Alweer een coronatopic, sorry. Ik ben best een beetje van slag nu. De maatregelen van de overheid om de verspreiding van het virus te beperken hebben voor mij persoonlijk flink wat gevolgen.

Allereerst ben ik werkzaam bij een poppodium waar alle concerten zijn komen te vervallen. Nu is er nog wel wat administratief werk bijgekomen, maar daar beginnen we aardig doorheen te raken. Zometeen is er hier geen werk meer voor mij totdat we de concerten weer kunnen herpakken. Gelukkig wordt ik wel voor 10 uur per week doorbetaald. Het is iig iets..

Daarnaast werk ik sinds 7 maanden een paar dagen per week als uitzendkracht bij een pompstation tussen enkel maar vaste krachten. Zij moeten met minder mensen gaan werken en een gehele afdeling gaan sluiten. Dikke kans dat ik hierdoor als uitzendkracht op straat kom te staan omdat ze anders vaste krachten betaald thuis moeten laten zitten. Onze manager gaat wel haar stinkende best voor me doen. Deze week hoor ik nog welke beslissing ze gemaakt hebben, maar ze hebben bij het uitzendbureau al aangegeven dat het waarschijnlijk niet heel goed voor mij uit zal pakken omdat heel veel bedrijven er nu uitzendkrachten uitgooien. Ik hoop dat ik dan nog ergens iets kan vinden als vakkenvuller/koerier bij een supermarkt oid.

Ook (en dit vind ik verreweg het heftigste) is mijn opa doodziek en heeft hij euthanasie aangevraagd. Mijn oma heeft een enorm zwakke weerstand waardoor we nu beter niet op bezoek kunnen komen. Vandaag zullen ze mijn opa palliatief sederen waardoor hij over een paar dagen zal komen te overlijden. Vanaf morgen zijn er bij uitvaarten enkel nog maar eerstegraads familieleden welkom bij uitvaarten door de coronamaatregelen. Dit betekent dat ik geen afscheid meer kan nemen van mijn opa en ook niet aanwezig mag zijn bij zijn uitvaart |(

Ik ben best wel van slag door dit alles en wil dit topic aanmaken omdat er vast wel meerdere mensen in ongeveer hetzelfde schuitje zullen zitten. Er zijn vast meer mensen die ook door het coronavirus en de bijbehorende maatregelen door een moeilijke tijd gaan. Die momenteel ook geen werk hebben, in onzekerheid zitten of wat dan ook.

Misschien kunnen we hier wat lief en leed delen en elkaar een hart onder de riem steken?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:07

:(:) sterkte met je opa :(:) dat vind ik een van de meeste verschrikkelijke gevolgen van het hele gebeuren :(:)

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:10

Sterkte gewenst, wat vreselijk van je opa

moonsparkle
Berichten: 21787
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:10

Wat verschrikkelijk van je opa, heel veel sterkte.

Economisch gezien vindt ik het ook erg lastig, we zijn gelijk zuiniger gaan leven want je weet het nu gewoon niet zelfs niet als je wel een vast contract hebt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37360
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:13

:(:) vreselijk. |( Is beeldbellen een optie nog? Heb je nog soort van contact even. Al is het maar voor je oma nog.

Hier vooral een paar praktische dingen die opschuiven waarvan ik nu de gevolgen nog niet kan overzien -O- en mogelijk heel vervelende praktische en financiele gevolgen heeft. En ik hoop dat het geen nare gevolgen heeft.

Britta31

Berichten: 13176
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:14

Zou het afscheid ook niet een dag eerder bij het uitvaartcentrum mogen?Dat de tweedegraads familie dan 1 voor 1 afscheid kan nemen.

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:19

Britta31 schreef:
Zou het afscheid ook niet een dag eerder bij het uitvaartcentrum mogen?Dat de tweedegraads familie dan 1 voor 1 afscheid kan nemen.


In de uitvaart is het enorm druk nu, dus vrees dat daar geen ruimte voor gaat zijn.
Het was al druk, maar nu met alle extra maatregelen nog extra.
Mijn vriendin werkt in de uitvaart en die maakt echt bizar veel uren....

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:20

TS, Dela en Monuta geven aan dat ze de adviezen bij uitvaarten niet zo strikt willen hanteren: https://nos.nl/artikel/2327256-uitvaart ... ijker.html
Geen idee hoe andere organisaties ermee omgaan, maar wie weet is er iets te regelen als het alleen om jou gaat (en niet tig kleinkinderen, aanhang, etc). Ik hoop het van harte voor je, het lijkt me ontzettend verdrietig als je helemaal geen afscheid kunt nemen. :(:)

meggiemeg

Berichten: 12252
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:24

Wat erg van je opa, plus je kunt je oma nu ook niet steunen!
Ik denk dat het op den duur veel zelfstandigen en mensen met nul uren contracten gaat treffen.
Wij hebben ook een eigen bedrijf maar vallen nog niet onder de maatregelen, echter denk ik dat als de genomen maatregelen niet voldoende gaan zijn er vast nog wel strengere getroffen gaan worden. Wel hoor ik van veel kleine bedrijven in de branche waar wij werkzaam zijn dat ze zonder materialen komen te zitten en dat ze pas verwachten dat het midden of zelfs einde van de zomer zal zijn dat het weer wordt aangeleverd. Die knijpen hem wel, sommige kunnen dan nog wat anders gaan doen maar sommige ook weer niet.

Leentje_

Berichten: 6062
Geregistreerd: 18-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:25

Heel veel sterkte met het verlies van je opa, dat lijkt mij het ergste gevolg van de coronacrisis.. :(:)

Hier financieel verlies als zelfstandige maar dat valt in het niets bij het verlies van een dierbare waar je geen afscheid van kan nemen en bij alle andere vreselijke gevolgen die deze coronacrisis kan hebben..

Echwel

Berichten: 12504
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:36

Wat een klo.te situatie..

Heel veel sterkte en probeer aan de mooie momenten met opa te denken..
Blijf sterk daar heeft je familie het meest aan...

Steppe

Berichten: 2806
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:44

TS heel veel sterkte maar kan je niet van je opa afscheid nemen nu, even heel cru maar hij gaat dood dan kan je toch langsgaan en dan oma even in een andere kamer oid.
Wel natuurlijk allerlei voorzorgsmaatregelen nemen zodat opa je oma niet kan besmetten.
Ik snap heel moeilijk allemaal maar dat zou een optie kunnen zijn denk ik.

Britta31

Berichten: 13176
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:46

Zou iemand de uitvaart niet willen filmen?Dan kan je later alles rustig bekijken.

Animal

Berichten: 8449
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 13:55

Britta31 schreef:
Zou iemand de uitvaart niet willen filmen?Dan kan je later alles rustig bekijken.


Hier zijn we nu naar aan het kijken. Of eventueel iets van een livestream die ik mee zou kunnen kijken.

Heb net te horen gekregen dat ik inderdaad mijn baan kwijt ben. Heb gelukkig deze week nog 3 dagen die ik mag uitzitten, maar daarna ben ik werkloos.

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:05

Jeetje Animal. Heel veel sterkte gewenst! :(:) Zowel met je opa als met het verliezen van je baan. Wat een rot tijd voor jou zeg!

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:10

Jee wat vreselijk, en dan ook zo veel pech in een klap tegelijk :(:)
Heel veel sterkte ermee..

Ik film bruiloften, en verwacht ook een flink aantal afmeldingen en moeilijke financiƫle tijden.. Ik ben nu aan het films te verleggen van bruiloften naar crematies en begrafenissen, inderdaad omdat ik het zo erg vind dat er mensen zijn die de dienst niet bij kunnen wonen. Vreselijk lijkt me dat ;(

Ik hoop dat je toch nog een manier vind om je opa nog even te zien, desnoods met videobellen inderdaad.

Hutcherson

Berichten: 7439
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:12

Persoonlijke coronacrisis hier is voornamelijk financieel. Ik heb een eigen bedrijf en personeel dus dit zijn geen fijne tijden. We gaan van tot onze nek in het werk en vacatures die uitstaan, naar alles afgezegd en geen inkomen meer.
Maar goed dat gaat om geld. Hopelijk komt er compensatie voor vanuit de overheid.maar jouw situatie is heel anders. Ik wil je er veel sterkte mee wensen.

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:16

Vreselijk van je opa! Heel veel sterkte gewenst. Hier een soortgelijke situatie maar dan met een goede vriend van mijn partner.
Helaas zijn wij beide besmet en zitten in thuis isolatie, wat op zich geen probleem is maar ik moet door een bijkomende ziekte onderzoek laten doen in het ziekenhuis dus daar zijn ze nu over aan het overleggen of dat doorgaat.
Helaas is dat waarschijnlijk straks toch reden voor opname op een quarantaine afdeling want deze onderzoeken zijn van levensbelang en kunnen niet heel lang wachten

BigOne
Berichten: 38490
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:26

Beretto ook jij sterkte.

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:50


leeslampje

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:04

Jeetje Animal, wat een rotsituatie. Sterkte!! Echt heel erg naar, ik vind het moeilijk onder woorden te brengen.

Beretto, jij ook veel sterkte.

Zertab

Berichten: 12344
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:37

Wat naar allemaal. Heel veel sterkte. :(:)

Hier ook in onzekerheid mbt baan en wat zuiniger aan met geld. Ik zou een auto gaan kopen, maar dat stellen we maar mooi even uit. En vooral de gruwelijke verveling.. Het vrijwel letterlijk opgesloten zitten binnen vind ik erg zwaar.

Doubtless

Berichten: 8525
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:48

Ik zit niet in een vergelijkbare situatie, maar ik wil je heel veel sterkte wensen. Wat een oliebol situatie :*

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:52

Jeetje wat verschrikkelijk!
Heel veel sterkte :(:)

Kimbers

Berichten: 5109
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:55

Ik heb net gelezen dat ze een max van 30 gaan hanteren omdat het te hard is om ook kleinkinderen/broers/zussen geen afscheid te laten nemen.

Hoop voor je dat het klopt. Sterkte :(:)