Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7462
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:58

Wat een verschrikkelijke situatie! Natuurlijk zit je hiermee.. Het is niet niks allemaal. Dikke knuffel :(:)

Goof

Berichten: 28970
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:05

Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen in deze bizarre situatie. Ik vind het niet afscheid kunnen nemen van je opa en zijn overlijden echt heel heftig voor je.
Heel veel sterkte.

SeaSide

Berichten: 2361
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:40

Ontzettend veel sterkre TS, verschrikkelijk hoe iedereen word geraakt door dit Virus.


Voor ons is het Financieel een strop, mijn vriend zit in de entertainmentindustrie en ik een eigen bedrijf met paarden... Beide van de 1 op de andere dag geen inkomen meer.

Fira

Berichten: 1953
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:47

Wat een klote situatie TS! Heel veel sterkte de komende tijd, hopelijk is er alsnog een manier om afscheid te kunnen nemen van je opa.

Dikke knuffel!

Cioccolato

Berichten: 6666
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:52

Ik wil via deze weg iedereen sterkte wensen in dit topic.

Maar even speciaal voor jou ts, de situatie met je opa.. Hartverscheurend.. Heel veel sterkte!

Myfairytale
Berichten: 5420
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:06

Verschrikkelijk TS, veel sterkte.
Ik hoop dat afscheid op een of andere manier toch nog mogelijk is, desnoods beeldbellen oid.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:12

Jeetje wat heftig... Heel veel sterkte. -O-

Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:33

Het is gewoon niet te bevatten wat er momenteel allemaal gebeurt. Heel veel sterkte, TS.

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:33

Heel veel sterkte TS :(:).

Hier in de familie een horecazaak die 3 weken dichtmoet en een manege. Hopelijk gaat de overheid iets doen voor de MKBers en ZZPers.

Uppojono

Berichten: 3639
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:22

Wat vreselijk van je opa. Dat vind ik echt heel heftig!

Hier alleen financiële gevolgen. Ik ben ZZP'er en ga van 32uur in de week naar +-5uur in de week. Wij redden ons goed, maar moeten wel flink interen op ons spaargeld wat gereserveerd was voor een nieuw paard. Daar baal ik van, maar voor anderen zijn de gevolgen veel ingrijpender.

Pluisje1998
Berichten: 1237
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:27

Wat vreselijk van je opa TS. Heel erg veel sterkte de komende tijd, ook met het verliezen van je baan.

Uberhaupt heftig om de verhalen van iedereen hier te lezen. Zoveel mensen die flinke financiele gevolgen ondervinden. Ik klaag altijd over mijn baan, maar ik ben nu toch heel blij dat ik bij een groot bedrijf werk. Wat voorlopig ook nog open blijft zelfs.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18043
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:58

Ontzettend verdrietig als je geen afscheid kan nemen... Begrijpelijk dat je er mee zit. En dan ook nog je baan, je wordt wel op alle vlakken geraakt :(:)

Hier lijken de persoonlijke consequenties nog mee te vallen, al staat mijn diploma hierdoor wel een beetje op de tocht door het verschuiven van tentamens. We gaan het zien.

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:48

Pfff, wat heftig, ts. Ik ben zzp er, maar merk er niet zoveel van omdat mijn inkomsten gewoon doorgaan. Wel om me heen collega zzp ers die echt in zwaar weer komen nu, en dat vind ik hartverscheurend.

Maar ook dit soort dingen vind ik hartverscheurend....goed afscheid kunnen nemen is zo belangrijk. Het zou bij mij ontzettend veel woede opleveren, als van overheidswege bepaald zou worden dat dat niet mag.

Komt ook omdat ik persoonlijk weinig vertrouwen heb in overheidsinstanties. Ik snap het beleid nu wel (piekbelasting voorkomen), maar vraag me hierbij af of het middel nu niet erger is dan de kwaal....financiele gevolgen, okay...dat is heel erg naar. Maar de maatregelen die nu genomen worden, veroorzaken zoveel leed....ook in Italie, waar mensen alleen doodgaan, omdat er niemand bij mag....en dat voor iets wat we toch niet meer kunnen voorkomen..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18043
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:53

Juist deze maatregelen hebben niks met economie te maken, maar met 'flatten the curve'. Dat gaat er om het zorgstelsel niet te overbelasten. Want dat is wat er in Italië gebeurt en wat het zo schrijnend maakt, daar gaan mensen echt naar en alleen dood omdat er niemand meer is om bij te zijn.

DUs het is echt, echt écht nog de moeite waard om deze maatregelen te nemen, niet voor de economie, maar juist voor de menselijkheid. Het is verdrietig dat sommige mensen geen afscheid kunnen nemen, maar vooralsnog gaat in principe hier niemand alleen dood.
We kunnen niet meer voorkomen dat de meeste mensen de ziekte krijgen (en dat was om te beginnen al niet heel realistisch), maar we kunnen wel voorkomen dat we het allemaal tegelijk krijgen. En dat maakt dat er voldoende capaciteit in de zorg is, zodat ook zoveel mogelijk mensen, óók die ernstig ziek worden en veel zorg nodig hebben, een zeer goede kans hebben te overleven. Dat lijkt me toch de moeite waard om heel veel dingen voor te doen of te laten?

sandorra

Berichten: 4029
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:58

Mijn operatie van a.s donderdag aan mijn hand gaat niet door helaas. Ergens had ik het zien aankomen.... Echter baal ik er heel erg van want nu zit ik voor nog onbepaalde tijd langer met pijn (zenuw zit klem na eerdere operatie en schroef moet eruit)

Ik baal dus heel erg maar het is effe niet anders.......

Anoniem

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:03

He sterkte TS :(:)
En eigenlijk de rest ook allemaal.

Mijn vriend is ZZP-er dus dat inkomen gaan we missen, wel een flinke spaarpot waarvan een deel voor ons huwelijk bedoeld is/was maar we gaan het zien.

Verder heb ik mijn moeder al 2,5 week niet gezien en eigenlijk durf ik dat voorlopig sowieso niet aan. Zij geeft aan inmiddels best eenzaam te zijn wat ik volledig kan begrijpen.

Brimi_Disa

Berichten: 499
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:16

Heel veel sterkte TS!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:27

tjonge wat kan het leven ook zo hard zijn...sterkte TS.
Wij merken het hier ook, recreatie bedrijf....dat kan nu dus ook niet.
Anderzijds werk ik in de zorg... dus nou ik kan mijn lol op .....we gaan het beleven.
Ook hier ligt iemand slecht, die dus het virus van een bezoekje van familie uit brabant kreeg. Erg zat kan haar man dus geen afscheid komen nemen, ivm zijn gezondheid wel is er een camera dat hij wel naar haar kan kijken en is er de mogelijkheid om te video bellen...maar ze is alzo verzwakt dat bellen bijna niet gaat!

hwn
Berichten: 4776
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:40

Hier een vergelijkbare situatie: mijn pa is palliatief en vraagt ook euthanasie. Gelukkig mogen ma (nochtans ook 80 jaar), mijn zus en ik nog dagelijks op bezoek. Ik heb echter ook geen idee hoe het met de uitvaartplechtigheid zal gaan. We overwegen zelfs om zijn lichaam enkele weken te laten bewaren, maar wie zegt dat alles hier na 4 april weer open gaat? Echt, die corona kon geen slechtere timing treffen, pff.

MarliesV

Berichten: 15250
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:53

hwn, mag dat wel? Volgens mij mag je wettelijk niet heel lang iemand bewaren helaas.
Wat een rot situatie.

Geldt ook voor de TS.

Mijn oma (95) mag geen bezoek meer ontvangen, dat geldt voor het hele tehuis waar ze woont. Echt zo sneu, die mensen hebben allemaal een eigen appartement en zien al best weinig mensen.
Ze snapt het ook niet meer helaas. Trieste dingen, maar als het daar uitbreekt dan is iedereen ten dode opgeschreven daar.

hwn
Berichten: 4776
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:35

MarliesV schreef:
hwn, mag dat wel? Volgens mij mag je wettelijk niet heel lang iemand bewaren helaas.
Wat een rot situatie.


Heb net de begrafenisondernemer gebeld (wel wat bizar, voor iemand die nog leeft) en de as kan wel een tijdlang bewaard blijven. De dienst zou dan uitgesteld worden tot na de corona-hetze.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:40

Animal schreef:
Britta31 schreef:
Zou iemand de uitvaart niet willen filmen?Dan kan je later alles rustig bekijken.


Hier zijn we nu naar aan het kijken. Of eventueel iets van een livestream die ik mee zou kunnen kijken.

Heb net te horen gekregen dat ik inderdaad mijn baan kwijt ben. Heb gelukkig deze week nog 3 dagen die ik mag uitzitten, maar daarna ben ik werkloos.


Ach moppie, dikke dikke ellende. Sterkte in deze küttijd.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:12

Heel veel sterkte Animal.. Wat een tijd is het toch.. Hier zag ik op fb zouden uitvaarten via skype te volgen zijn bij het crematorium in de buurt.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:29

Sterkte TS ... het emotionele leed doet al het financiële verdwijnen.

Hier van dag op dag zonder inkomen ... Huurder trekt uit mijn woning, klanten moeten afmelden, .... Ik weet het financieel eventjes niet meer. Maar dat zal zich wel oplossen ... uiteindelijk

Steenbok12
Berichten: 7856
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:19

Mijn broer heeft een auto immuunziekte en maakte kans op lever transplantatie paar jaar terug. Gelukkig hebben ze hem stabiel gekregen. Maar hij maakt zich enorm veel zorgen. Hij kan een griepje niet eens handelen.. dus corona zou echt een zwaar probleem zijn..

Ik werk in de gehandicaptenzorg net als mijn vriend. Per mei heeft hij een nieuwe baan in de reclassering en werkt nu tijdelijk 2 maanden op 0 uren. Wel al 75% van zn werk ingepland gelukkig dus mocht hij koorts krijgen komt er in iig wel wat geld binnen. Heb wel even gepusht dat het contract getekend zou worden en uren ingepland. We hebben wel een financiële buffer.. maar die wil ik heel graag behouden voor een huis te kopen want zitten klem met de woning markt dus zijn nu daarvoor gericht proberen te sparen. Wie weet gaat dit wel wat opties bieden.. hoe poedersuiker ook natuurlijk voor ieder ander.