Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:23

Hier lijkt het ook nog mee te vallen. Hier ook een beroep wat niet snel zal minderen. Wat ik wel nu heel heftig vind is dat ik niet meer naar me dementerende oma mag net zoals mijn moeder en haar zussen. Dat vind ik echt wel pittig. Ze kent ons nog wel altijd, maar wat gebeurd er als we even niet meer komen.. kom er wekelijks. Snap het tehuis waar ze woont wel, ze woont er met 20 man maar pff konden ze dan niet 1 persoon per week desnoods doen?

secricible

Berichten: 25710
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:26

Heel veel sterkte TS!

Ik herken je verhaal wel. Mijn opa is vorige week opgenomen in een verpleeghuis en gaat daar rap achteruit. Hij begint ook verward te raken en begrijpt niks van het feit dat er niemand meer op bezoek komt, terwijl hij voorheen dagelijks bij 1 van zijn kinderen ging eten.
Afgelopen nacht heeft hij zijn sonde eruit getrokken en het is de vraag of die teruggeplaatst gaat worden. Mocht hij nu niet vanzelf gaan eten zal hij waarschijnlijk ook op hele korte termijn gaan overlijden.

F_Orumster

Berichten: 15341
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:28

Sterkte met je opa!
Misschien is het al genoemd in het topic maar een kennis van me probeert een uitvaart te regelen in 2 delen. Waarbij na de corona crisis de steen kan worden geplaatst en daar alsnog een uitvaartdienst kan plaatsvinden.

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:12

Lalidan schreef:
Juist deze maatregelen hebben niks met economie te maken, maar met 'flatten the curve'. Dat gaat er om het zorgstelsel niet te overbelasten. Want dat is wat er in Italië gebeurt en wat het zo schrijnend maakt, daar gaan mensen echt naar en alleen dood omdat er niemand meer is om bij te zijn.

DUs het is echt, echt écht nog de moeite waard om deze maatregelen te nemen, niet voor de economie, maar juist voor de menselijkheid. Het is verdrietig dat sommige mensen geen afscheid kunnen nemen, maar vooralsnog gaat in principe hier niemand alleen dood.
We kunnen niet meer voorkomen dat de meeste mensen de ziekte krijgen (en dat was om te beginnen al niet heel realistisch), maar we kunnen wel voorkomen dat we het allemaal tegelijk krijgen. En dat maakt dat er voldoende capaciteit in de zorg is, zodat ook zoveel mogelijk mensen, óók die ernstig ziek worden en veel zorg nodig hebben, een zeer goede kans hebben te overleven. Dat lijkt me toch de moeite waard om heel veel dingen voor te doen of te laten?


dat is juist wat ik zeg... dat ik dit snap. Virus uitroeien was me gelijk al duidelijk dat dat niet ging werken.. dit vind ik de verstandigste keuze.

maar dat mensen hun dierbaren niet meer mogen bezoeken vind ik onwijs hard.. maar komt mss ook door de manier waarop ik in het leven sta. Ik ben niet bang voor de dood. Ik ben me altijd al bewust geweest van het feit dat het binnen een minuut klaar kan zijn.. daarom wil ik van elke minuut genieten. Ik hecht meer waarde aan kwaliteit dan aan duur. En daarom lijkt het me het meest afschuwelijke dat je niet meer zelf de keuze mag maken om bij je dierbaren te willen zijn.

Kimbers

Berichten: 5109
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:20

Dat jij niet bang bent voor de dood heeft er niks mee te maken. Dat er geen bezoek meer mag komen heeft te maken met de veiligheid voor de betreffende mensen, niet voor jou.

ruitje

Berichten: 12380
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:31

Heel veel sterkte TS!

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:43

Kimbers schreef:
Dat jij niet bang bent voor de dood heeft er niks mee te maken. Dat er geen bezoek meer mag komen heeft te maken met de veiligheid voor de betreffende mensen, niet voor jou.


ook dat snap ik...
ik zeg toch heel duidelijk dat het mijn emotie is en hoe ik in het leven sta... was ik zelf kwetsbaar had ik liever dat mensen me opzochten.. ook al zou dat mijn dood betekenen... ik snap dat veel mensen niet zo denken en gewoon onder geen beding dood willen en deze regels zijn om die mensen te beschermen. Ik word gedwongen me eraan te houden. Dat doe ik ook. Maar het maakt wel dat ik er niet mee zou kunnen leven als ik weggehouden werd bij mijn dochter bv als die het zou krijgen om mijn leven en dat van anderen te beschermen. Alleen maar omdat anderen niet accepteren dat de dood onderdeel is van het leven. En ik weet ook dat je dat niet mag zeggen, maar zo voel ik het....

hwn
Berichten: 4776
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:25

@TS, ben je zeker dat je niet meer bij je opa op bezoek mag? Voor mijn nichtje van 9 jaar wordt hier een uitzondering gemaakt: die mag nog afscheid nemen van haar stervende opa in het ziekenhuis. Is weliswaar een ziekenhuis waar nog geen corona-patiënten zijn.

JuutJarig

Berichten: 6907
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:55

Heel veel sterkte met ieder die op afstand afscheid moet (gaan) nemen... Dit lijkt me zo verschrikkelijk. Ts, hopelijk lukt het met livestream.

Ik heb soort van geluk, met een baan in de zorg, dagbesteding. Locatie is voor cliënten gesloten, wij komen voor de dieren en de tuinen basisverzorging. en zullen straks op woningen in gaan vallen wanneer daar onder begeleiders zieken vallen. Gister heb ik echt mn best moeten doen om niet in paniek te raken, maar mijn geluk is dat ik nu nog steeds een structuur heb van naar werk te gaan, en weten dat ik inkomen heb. Hoe het aan de andere kant van deze storm eruit gaat zien mag ik dan bekijken.

Heel veel strekte voor de mensen die nu al de financiële gevolgen ervaren, en de mensen die nu al helemaal klaar zijn met thuis zitten...

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:00

Restenarts zitten desondanks op dit moment te springen om bezorgers en er zijn meer bedrijven die op dit moment erg goed extra personeel kunnen gebruiken.

Animal

Berichten: 8449
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 22:06

Best wel heftige zaken komen hier voorbij zetten. Sterkte voor iedereen :(:) Ik ben heel blij dat ik waarschijnlijk alsnog naar de uitvaart van mijn opa kan. Het idee dat het niet zou kunnen verscheurde mij echt. Ik hoop dat de anderen uiteindelijk de kans ook nog zullen krijgen om aanwezig te zijn bij de uitvaarten van geliefden en/of afscheid te nemen van geliefde. Ook de medische zaken die uitgesteld worden zijn niet fijn :(:)

Mijn opa is vanmiddag overleden.
Als het goed is gaan we met Monuta in zee en daar mogen nog maximaal 30 personen komen. Ik hoop dat dat nog even zo blijft, want ik zou het echt heel fijn vinden om bij de uitvaart aanwezig te kunnen zijn. Ook niet in de laatste plaats om mijn oma wat te kunnen steunen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102188
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:07

Gecondoleerd Elise. :(:)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18043
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:15

Gecondoleerd.... :(:)

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:23

gecondoleerd...

rien10
Berichten: 14803
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:24

Oh bah, gecondoleerd. Ik hoop dat het, ondanks alles, een mooi en troostrijk afscheid kan worden. Echt, heel naar dit.

Myfairytale
Berichten: 5420
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:33

Gecondoleerd Animal, wat vreselijk.
Ik hoop dat je erbij mag zijn met de uitvaart, in ieder geval afscheid mag nemen en dat het een waardig afscheid wordt.
Sterkte.

XxLMMxX
Berichten: 3129
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:44

Sterkte aan iedereen in dit topic, jullie kunnen het allemaal gebruiken.

Zelf heb ik het tot nu toe nog redelijk getroffen.
Ik ondervind ook zeker nadelen.
Maar dat heeft iedereen.

TS het lijkt me vreselijk om niet bij de uitvaart van je eigen opa te mogen zijn. Ik denk aan je en hoop dat het alsnog gaat lukken

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 05:34

Sterkte aan iedereen die het nodig heeft :(:)
En gecondoleerd aan Ts



Wij zitten vast in New York en weten nog niet of en zo ja we terug kunnen. Het voelt heel rot en onzeker maar heeft lang niet zulke gevolgen als die sommige anderen ondervinden.

magicmist

Berichten: 3339
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:20

gecondoleerd, wat heftig!

Hier geen financiële gevolgen, wel emotionele en werkdruk,
ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis en de werkdruk neemt flink toe.
Ook emotioneel raakt het mij op dit moment behoorlijk.

Ik dacht eerst dat het een griepje was. Nu na wat persoonlijke ervaringen kom ik er flink op terug.
Het moet echt niet onderschat worden.

germie

Berichten: 26082
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:52

Hier nu thuiswerken, wat ik normaal gesproken met veel plezier 1 dag per week doe. Maar ik ben er nu al zat van om het verplicht te moeten. Daarnaast merk ik dat ik meer zit en anders zit, dus pijn in de rug.
Ook financieel zal het mij wel raken, niet direct rampzalig, maar wel meer kosten die ik anders niet heb.
Eind april staat een vakantie gepland, kan die niet doorgaan?

Wat me wel echt raakt is dat je het niet eens mag zijn met al het sluiten van dingen. Mensen reageren ook al kribbig als je nog wel naar buiten gaat soms, je ziet nu wijzende vingertjes als het druk is in een park (gisteren filmpjes op internet van o.a. het Vondelpark). Tja, ik zie daar geen directe contacten in. De natuur in gaan is onschadelijk.

Ik merk ook dat de levensvreugde uit mensen gehaald wordt. Ook al bij mijzelf merk ik dat. Ik weet inmiddels al dat ik echt door wil gaan met reizen. Ik mis die vrijheid gewoon, ook al heb ik pas later wat gepland staan. Maar ook dingen als vrijwillig lesgeven mis ik al. Dat is voor mij een stukje uitlaatklep naast mijn baan.

En ja, ik maak me ook zorgen om de toekomst. Ik heb jaren op het minimum geleefd en ben daar nu wat uitgekrabbeld door hard werken. Ik wil dus niet inleveren.

Dat mensen ziek worden is erg, maar om eerlijk te zijn hoort dat er bij, ik maak me ook geen zorgen om mezelf. Stikken lijkt me alleen een erge dood, maar verder hoort doodgaan bij het leven. Ik weet dat het ook dierbaren kunnen zijn, of ikzelf, maar ik accepteer dat gewoon. Ik denk ook dat dat het beste is. Daarnaast denk ik echt dat er straks meer economische doden (waaronder ook zelfmoord) zullen zijn dan doden door het virus zelf. Dat is wat mij wel bezighoudt.

Ik maak me het meeste zorgen om mijn vrijheden en de financiele gevolgen voor mijzelf.

Ik denk dat als je gezien hebt dat het leven ineens voorbij kan zijn dat je echt meer pluk de dag gaat leven en als sociale onthouding te lang duurt, dan gaat de kwaliteit van leven dusdanig terug dat er mensen gaan denken 'ik heb een voltooid leven'.
Laatst bijgewerkt door germie op 18-03-20 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102188
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:57

Ik moet weg bij mijn werk. Was al uitzendkracht maar had goede hoop te kunnen blijven. En toen kwam corona om de hoek. :\

Ik zit dus per 1 april zonder werk.
Maar het uitzendbureau zegt werk te hebben dus dat hoop ik dan maar.

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:09

germie schreef:
Hier nu thuiswerken, wat ik normaal gesproken met veel plezier 1 dag per week doe. Maar ik ben er nu al zat van om het verplicht te moeten. Daarnaast merk ik dat ik meer zit en anders zit, dus pijn in de rug.
Ook financieel zal het mij wel raken, niet direct rampzalig, maar wel meer kosten die ik anders niet heb.
Eind april staat een vakantie gepland, kan die niet doorgaan?

Wat me wel echt raakt is dat je het niet eens mag zijn met al het sluiten van dingen. Mensen reageren ook al kribbig als je nog wel naar buiten gaat soms, je ziet nu wijzende vingertjes als het druk is in een park (gisteren filmpjes op internet van o.a. het Vondelpark). Tja, ik zie daar geen directe contacten in. De natuur in gaan is onschadelijk.

Ik merk ook dat de levensvreugde uit mensen gehaald wordt. Ook al bij mijzelf merk ik dat. Ik weet inmiddels al dat ik echt door wil gaan met reizen. Ik mis die vrijheid gewoon, ook al heb ik pas later wat gepland staan. Maar ook dingen als vrijwillig lesgeven mis ik al. Dat is voor mij een stukje uitlaatklep naast mijn baan.

En ja, ik maak me ook zorgen om de toekomst. Ik heb jaren op het minimum geleefd en ben daar nu wat uitgekrabbeld door hard werken. Ik wil dus niet inleveren.

Dat mensen ziek worden is erg, maar om eerlijk te zijn hoort dat er bij, ik maak me ook geen zorgen om mezelf. Stikken lijkt me alleen een erge dood, maar verder hoort doodgaan bij het leven. Ik weet dat het ook dierbaren kunnen zijn, of ikzelf, maar ik accepteer dat gewoon. Ik denk ook dat dat het beste is. Daarnaast denk ik echt dat er straks meer economische doden (waaronder ook zelfmoord) zullen zijn dan doden door het virus zelf. Dat is wat mij wel bezighoudt.

Ik maak me het meeste zorgen om mijn vrijheden en de financiele gevolgen voor mijzelf.

Ik denk dat als je gezien hebt dat het leven ineens voorbij kan zijn dat je echt meer pluk de dag gaat leven en als sociale onthouding te lang duurt, dan gaat de kwaliteit van leven dusdanig terug dat er mensen gaan denken 'ik heb een voltooid leven'.


exact zoals ik het voel

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:21

Gelukkig geen gevolgen wat werk betreft maar wel gevolgen wat familie betreft. Mijn moeder zit nu uit voorzorg in volledige thuis isolatie. Dat betekend geen bezoek, ook wij als kinderen en kleinkind niet.. geen idee voor hoelang dit duurt maar ik vind het verschrikkelijk :(

Wennii

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:29

@Animal; de oma van mijn vriend wordt overmorgen gecremeerd, en wij mogen er ook met max 30 personen bij zijn. Maar uiteindelijk zijn er nu maar 21 mensen 'geselecteerd' en moeten we 1.5 meter uit elkaar zitten. Opa mag er bij zijn, maar mag door max 4 personen worden omringd en moet erheen worden gebracht apart in 1 auto, met als chauffeur de vader van mijn vriend, die op het moment samen met de tante van mijn vriend de enigen zijn die op bezoek mogen komen.
Daarna hoeft opa als we ons hieraan houden niet in quarantaine (eerst was er zelfs sprake van dat hij niet mee mocht omdat hij dan het zorgcentrum niet terug in mocht), maar wordt hij wel een week lang grondig in de gaten gehouden en mogen zij (vriend z'n vader en tante) nog een week 1x per dag bij hem komen ivm de verwerking. Daarna neemt het zorgpersoneel het over.

Ik ga wrs mee naar de crematie, was verkouden, maar is nu zo goed als over dus ik denk dat ik over 2 dagen wel helemaal er vanaf ben. Mocht het niet over zijn ga ik niet.
Maar daarna willen ze bij mijn vriend zijn ouders broodjes eten omdat een koffietafel nu niet kan.
Daar ga ik niet mee naartoe want mijn eigen vader valt in de risicogroep. Die wil ik niet besmetten door zelf per ongeluk door zoiets besmet te raken, better safe than sorry. Mocht het zijn dat het toch uiteindelijk een lock-down wordt, ben ik ergens opgelucht dat dat ook gewoon niet meer kan dan....

Voor mij persoonlijk zit daar het meeste gevolg... De angst voor ons pap.

germie

Berichten: 26082
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Persoonlijke gevolgen coronacrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:02

@Wennii, dat is wel raar dan. Hopelijk kunnen jullie dan over een aantal weken wel bij elkaar komen als er behoefte aan is.