Onflexibele Werkgevers en Corona- virus en kleine kinderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 23:10

Studenten...!!!

Kom op zeg beperk je contacten nee dan ga ik wild vreemden in huis halen om op een baby te passen.
Een baby, ik gok dat jullie geen kinderen hebben.

En wij houden iid ons quarantaine beleid helemaal omdat wij weten hoe het is om die ziekte mee te maken.

Nogmaals ik heb een oplossing en vroeg me af hoe andere mensen dit geregeld hebben
En vergeet niet dat ik honderden euro’s ga inleveren maar de kosten zelfde zullen blijven.
En vertel maar eens in welk opzicht mijn werkgever flexibel is?

Marcella

Berichten: 36828
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:34

O heb reactie terug gehad van planning ben ziek gemeld, omdat ik deze week niet inzetbaar zou zijn wegens corona maatregelen. Eh en dan volgende week wel werken. :')

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:39

Die kosten van de kinderopvang betalen we voor 76% tot 98% met zijn allen via de belasting. Dit geld krijg je de 20e gewoon op je rekening gestort als zijnde kinderopvangtoeslag. Dus ja je hebt nog een stukje eigen bijdrage tussen de 2% en 24% maar je bent geen honderden euro's kwijt >;) verder iemand die nog zei dat de kinderopvang nu geld verdient? Kinderopvang doen er alles aan alle kosten rond te krijgen nu terwijl ze nu wel risico's lopen en ervoor staan zodat mensen levens kunnen gaan redden. En hopelijk straks nog bestaan om alle andere kinderen ook weer op te vangen.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Onflexibele Werkgevers en Corona- virus en kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:44

Geen honderden euro’s kwijt? Mijn eigen bijdrage is toch echt een paar honderd euro hoor als ik de toeslag eraf trek. :=

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:45

Maak jij dan normaal 5 hele dagen gebruik van de opvang? Dat je eigen bijdrage nog zo hoog is bedoel ik. Of je hebt zelf een hoog inkomen of je kinderopvang hanteer een ontzettend hoge uurtarief.
Laatst bijgewerkt door Ninette op 19-03-20 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:47

Klopt maar dan verdien je er ook naar als je paar honderd moet betalen, als je weinig verdient betaal je ook weinig.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 23:47

Eigen bijdrage van 24% :D waar kan ik dat halen.
Voor een kind betaal ik 789€ en krijg ik 235€ terug ik betaal 70% zelf
Mijn baby gaat 2 dagen en ik moet verplicht 11 uur afnemen per dag

Maar ik bedoelde meer dat ik honderden euro’s inlever op mijn salaris meer als volle werkweek.
Laatst bijgewerkt door tita op 19-03-20 23:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Pinacolada

Berichten: 4083
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:48

Ninette schreef:
Maak jij dan normaal 5 hele dagen gebruik van de opvang? Dat je eigen bijdrage nog zo hoog is bedoel ik.


Met 2,5 dag 2 kids gastouderopvang was ik dat al kwijt hoor... en wij zijn echt geen grootverdieners. Scheelt enorm per maand nu onze kids op de basisschool zitten en weinig opvang meer nodig hebben

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:49


tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 23:52


Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Onflexibele Werkgevers en Corona- virus en kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:53

Nee maar volgens mij heeft gewoon de hele maatschappij problemen nu en moet iedereen het toch met elkaar doen en moet iedereen schipperen. Dat bedoel ik ermee het is niet de schuld van jou kinderopvang.

Kmbrly

Berichten: 1847
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Onflexibele Werkgevers en Corona- virus en kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 00:02

Het is voor niemand gemakkelijk in deze tijden.
Dus even zuchten en weer door gaan.

Je werkgever is wel flexibel, je mag minder werken.
En er komt toch nog wat geld binnen.
Wees blij ... er zijn nu genoeg mensen wat nog erger naar onder gedrukt worden. En geen inkomen hebben. En bij andere werkgevers kan je niet zomaar regelen om minder te werken.

En om 23 u pas gaan slapen heb je toch echt zelf in de hand ...

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Onflexibele Werkgevers en Corona- virus en kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 00:19

Wij hebben 2 kinderen, 4 dagen per week naar de opvang.
Eigen bijdrage is toch echt 800 euro per maand hoor!
En gaan slapen om 23 uur is niet voor iedereen vanzelfsprekend.
Ik zorg nu van 6.30 (ja, zo vroeg zijn ze wakker) tot 19.00 uur voor de kinderen. Tussendoor hou ik mijn mail bij op mijn telefoon en beantwoord ik makkelijke dingen en doe ik het huishouden. Als de kinderen om 19 uur in bed liggen ga ik thuis werken tot 23 uur, dan gooit het systeem me er automatisch uit....
Was het allemaal maar zo makkelijk.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Onflexibele Werkgevers en Corona- virus en kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 00:33

Komt dat misschien onder andere doordat je over de 230 uur komt? Daarboven moet je het helemaal zelf betalen namelijk. Met twee kinderen 4 dagen per week naar het kinderdagverblijf kom je daar wel aan.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 07:18

Mijn dochter is gastouder en weet wel dat als iedereen niet meer betaalt dat ze een probleem heeft want ze is alleenstaand en heeft zelf ook een gezin waarvoor gezorgd moet worden.
Ik snap dat het niet leuk is en hoop dat er compensatie komt maar er zit ook een andere kant aan want zij kan niet bij vermindering van inkomsten bij het UWV aankloppen.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:03

chanicha schreef:
Mijn dochter is gastouder en weet wel dat als iedereen niet meer betaalt dat ze een probleem heeft want ze is alleenstaand en heeft zelf ook een gezin waarvoor gezorgd moet worden.
Ik snap dat het niet leuk is en hoop dat er compensatie komt maar er zit ook een andere kant aan want zij kan niet bij vermindering van inkomsten bij het UWV aankloppen.


Valt zij dan niet onder de regeling voor zzp'ers die aangevuld worden tot het sociale minimum?

Begrijp me niet verkeerd chanicha, maar hier kunnen de ouders niks aan doen toch?
Ik ken ouders die nu 500 tot 800 euro moeten betalen voor opvang die ze niet krijgen en daardoor nog eens een dikke 500 euro kwijt zijn aan alternatieven of vakantiedagen moeten opnemen. Hierdoor kunnen ze zelf niet meer op vakantie dit jaar. Het kan toch niet zo zijn dat die "rekening" alleen bij de ouders komt te liggen en niet bij de gastouder?

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:11

Klopt maar hier kan zij ook niets aan doen, beide partijen staan machteloos dus er moet snel een oplossing komen.
Ouders verwachten na deze ellende ook dat de opvang weer voor ze klaarstaat en als ze allemaal, of een hoop, omvallen hebben ze ook een probleem dus er moet een middenweg gevonden worden voor zolang.

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:18

chanicha schreef:
Klopt maar hier kan zij ook niets aan doen, beide partijen staan machteloos dus er moet snel een oplossing komen.
Ouders verwachten na deze ellende ook dat de opvang weer voor ze klaarstaat en als ze allemaal, of een hoop, omvallen hebben ze ook een probleem dus er moet een middenweg gevonden worden voor zolang.


Precies dit als geen middenweg komt is er straks helemaal geen opvang meer.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Onflexibele Werkgevers en Corona- virus en kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:20

Ik ben überhaupt benieuwd welke bedrijven na afloop van deze crisis nog bestaan ;(

Ik vrees met grote vrezen voor de economie en ontwrichting van de hele maatschappij straks.

future_vet
Berichten: 2622
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Onflexibele Werkgevers en Corona- virus en kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:35

Ik heb een groot deel gelezen maar niet alles want ik snap niet zo goed wat je wil?

Je krijgt ongewild minder uren.
Maar je wilt wel meer thuis zijn, terwijl thuiswerken niet kan.

Wat was precies jouw oplossing want ik begrijp het niet?

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:42

In Zwitserland is kinderopvang prive, dus niets subsidie (hooguit een fractie via belastingaftrek). Ik tik deze maand gewoon 1200 Frank af (voor 1 kind) net als andere maanden.

Lolacabana

Berichten: 3361
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: Onflexibele Werkgevers en Corona- virus en kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:55

Hier kost de kinderopvang meer dan het maximale tarief van de belatingdienst. Moeten voor 2 dagen ook elke maand goed 500 euro zelf betalen. Dat is best veel geld.

Kimbers

Berichten: 5107
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Onflexibele Werkgevers en Corona- virus en kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:51

Ik zit op bijstandsniveau qua inkomen, maar betaal voor maar 8 uur per week toch al €120pm. Loopt gauw op hoor als je dus meerdere dagen en meerdere kinderen op de opvang hebt zitten.

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Onflexibele Werkgevers en Corona- virus en kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:10

Wat betreft de opvangkosten. Vins ik een lastige. We weten niet hoe lang het gaat duren. We krijgen innd vandaag weer een voorschot. Als oedereen bet aanpast is het voor de belastingsienst niet meer bij te houden. Eerst deze crisis maar voorbij. Gaan we dan wel kijken hoe sit weer opgelost gaat worden.

Helemaal geen compensatie zou ik innd niet fair vinden.

Voor kleinere dingen als de gymvereniging heb ik daar gwen moeite mee. Zwemles wordt later weer ingehaald. Prima

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Onflexibele Werkgevers en Corona- virus en kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:09

Nou dat probleem is opgelost. De overheid gaat de eigen bijdrage compenseren.