Werken met corona patiënten.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16914
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:03

gomir schreef:
Het gaat nog hard he...

Ik zag deze net, ben er stil van hoe deze verpleegkundige haar gevoel onder woorden weet te brengen. https://www.facebook.com/NoordwestZieke ... 496316406/

Bedankt voor het delen, HvN had hem gedeeld maar dan moest je weer een premium account hebben om het te kunnen lezen -:(-

Maar man man man, die reacties dan nog.
Mensen snappen het nog niet!

gomir

Berichten: 25570
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:13

Ik lees al die domme reacties niet meer, daar wind ik me veel te veel over op :+

kiki1976

Berichten: 16914
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:17

Herkenbaar, kan me er ook echt boos over maken.

Laatst ook iemand daar moest ik stiekem wel om lachen. Die zoekt echt alles om naar zijn idee aan te tonen dat het allemaal wel mee valt.
"In een bepaald ziekenhuis lagen geen ic patiënten dus het viel allemaal wel mee"
Veel mensen die het gelijk beaamde. Stelde niks voor, bla bla bla
Klopt hoor, daar lagen ook geen ic patiënten, het ziekenhuis heeft nl geen ic. Echt stelletje sukkels -:(-

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:48

Ik lees vaak de nieuwsberichten op facebook, maar daar sla ik de reacties nu ook maar over. Toch wel raar, als ik zo'n bericht op mijn pagina zet krijg ik heel nette reacties, ook al is niet iedereen het met elkaar eens, maar de reacties op het nieuwsbericht zelf zijn echt te zot voor woorden, waarom doen mensen zoiets? Het is vaak nog niet eens anoniem.

genja
Berichten: 3946
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:42

kiki1976 schreef:
Herkenbaar, kan me er ook echt boos over maken.

Laatst ook iemand daar moest ik stiekem wel om lachen. Die zoekt echt alles om naar zijn idee aan te tonen dat het allemaal wel mee valt.
"In een bepaald ziekenhuis lagen geen ic patiënten dus het viel allemaal wel mee"
Veel mensen die het gelijk beaamde. Stelde niks voor, bla bla bla
Klopt hoor, daar lagen ook geen ic patiënten, het ziekenhuis heeft nl geen ic. Echt stelletje sukkels -:(-


Deze reactie kreeg ik ook op mijn Facebook toen ik de Jeruzalem Challenge deelde van ons ziekenhuis . Orthopedisch /revalidatie ziekenhuis we hadden het toch zo druk waarom dan dansje doen . Nou verdiep je eerst eens in ziekenhuis we hebben geen COVID afdeling of IC. Dan moesten we ons personeel maar uitlenen ...
Volgens mij mopperen jullie dat de reguliere zorg niet door gaat die kan nu nog door gaan bij ons .
Wat lastig als we personeel gaan uitlenen

kiki1976

Berichten: 16914
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 07:32

Nou dat idd Genja, ze hebben echt geen besef sommige.
Maar bij sommige heb ik het idee is dat ze het alleen maar doen om overal tegen aan te kunnen schoppen. Daarbij kun je het toch nooit goed doen.

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:23


Evelyne79

Berichten: 4008
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:04

Bij mijn instelling is ook de zorgbonus aangevraagd voor de medewerkers die directe zorg verleend hebben aan de clienten tussen 1 maart en 1september. Dus ook de mensen die ingevlogen zijn om op de groepen mee te werken.

De aanvraag is gedaan door de instelling, het ministerie van VWS moet deze goedkeuren en het VWS hanteert een verwerkingstermijn van 13 weken, de bonus is bij ons dus in februari te verwachten.

Jammer dat wij zo in de wacht gezet worden met alles terwijl wij met z'n allen acuut klaar staan voor diegene die onze zorg nodig hebben.

paars

Berichten: 5620
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 00:52

Sprak vandaag mijn oom die was ontslagen uit het ziekenhuis na een polsfractuur. De verpleegkundige nam afscheid en gaf hem een hand. De patient wilde automatisch de hand aannemen. “Nee!” zei z’n partner, “geen handen geven”. Waarop de verpleegkundige zei: “ach mij maakt het niet uit hoor, ik was per slot van rekening ook patienten...”
Wilde het hier toch delen. Pas ermee op. Bescherm jezelf en je patient! Deze patient was negatief getest voor de opname. Hij heeft veel co-morobiditeit en daarom vind ik het al helemaal geen handige actie.
Zien jullie dat ook wel gebeuren? Dat collega’s soms de regels vrij interpreteren? Lijkt me heel lastig.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23545
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 00:57

De enige momenten dat ik heel soms een collega een hand zie geven is bij een overlijden. Met handschoenen en hij vraagt dan eerst toestemming. Verder nooit.

Maartje1990

Berichten: 22289
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 00:59

paars schreef:
Sprak vandaag mijn oom die was ontslagen uit het ziekenhuis na een polsfractuur. De verpleegkundige nam afscheid en gaf hem een hand. De patient wilde automatisch de hand aannemen. “Nee!” zei z’n partner, “geen handen geven”. Waarop de verpleegkundige zei: “ach mij maakt het niet uit hoor, ik was per slot van rekening ook patienten...”
Wilde het hier toch delen. Pas ermee op. Bescherm jezelf en je patient! Deze patient was negatief getest voor de opname. Hij heeft veel co-morobiditeit en daarom vind ik het al helemaal geen handige actie.
Zien jullie dat ook wel gebeuren? Dat collega’s soms de regels vrij interpreteren? Lijkt me heel lastig.


Ik zie vooral veel verkeerd gebruik van het mondkapje

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:48

In het ziekenhuis zie ik dit niet gebeuren. Begin maart gaf ik soms wel eens een hand met handschoenen aan na de geboorte van een baby om te feliciteren. Op een gegeven moment kon dit echt niet meer. Ik raak nu zo min mogelijk de patiënt aan zonder handschoenen. Is soms wel lastig. Verloskunde is een echt contactberoep.

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:25

Hoe is het bij jullie dames?

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:18

Zelf besmet geraakt, en merk nu dat ik heel veel moeite heb weer op de afdeling te gaan werken (los van dat ik me nog zwak voel). Voel me gewoon niet goed beschermd met een chirurgisch mondmasker en ben ervan overtuigd dat ik op de afdeling ziek ben geworden (het halve team inmiddels). Tijdens de eerste golf met ffp2 nergens last van gehad... en het lijkt wel of ik in de flexpool werk: hups van de ene naar de andere (Corona) afdeling. Hoe krijg je personeel ontevreden...
Verder blijven de patiënten aantallen wel stabiel...

gomir

Berichten: 25570
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:40

Wat vervelend Helderder!

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 23:21

Jullie de bonus ook al binnen ondertussen?
Ik wel dus, maar had liever geen tweede golf gehad ipv een bonus. Werk bijna alleen nog maar met COVID-patiënten en heb nog nooit zoveel patiënten naar IC gedaan als de afgelopen weken. Merk soms wel dat de verantwoordelijkheid op me drukt, dan ga ik een rondje hardlopen en schiet ineens "wat als ik dit en dat niet op tijd had gezien" door mijn hoofd. Vooral doordat veel patiënten zich echt niet zo ziek voelen als dat ze zijn. Vorige week nog iemand die plotseling ging desatureren en op het NRM reageerde met "deze hoef ik toch niet de hele dag op te houden hè?". Saturatiemeter constant op (want saturatie steeg maar matig) was ook irritant, want dan kun je niet lekker appen. Na een slecht bloedgas kwam IC de patiënt halen. Half uur later werd ie al geïntubeerd omdat ook optiflow niet voldoende hielp.


Helderder schreef:
Zelf besmet geraakt, en merk nu dat ik heel veel moeite heb weer op de afdeling te gaan werken (los van dat ik me nog zwak voel). Voel me gewoon niet goed beschermd met een chirurgisch mondmasker en ben ervan overtuigd dat ik op de afdeling ziek ben geworden (het halve team inmiddels). Tijdens de eerste golf met ffp2 nergens last van gehad... en het lijkt wel of ik in de flexpool werk: hups van de ene naar de andere (Corona) afdeling. Hoe krijg je personeel ontevreden...
Verder blijven de patiënten aantallen wel stabiel...

Goed op jezelf passen Helderder! Hier heeft 30% van het team COVID gehad. Heb weken gehad dat ik iedere dag wakker werd met de verwachting ook symptomen te hebben, wat niet is gebeurd tnt.

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:17

Hoe is het hier met iedereen?

Merk dat bij ons team echt de rek eruit is..
Testen ook steeds meer collega's positief..

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23545
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:18

Wij hebben in ons team nog niemand positief gehad maar het begint wel z'n tol te eisen bij iedereen merk ik. Heb een hoop extra gewerkt voor collega's in quarantaine en ben echt blij dat ik vandaag vrij ben, maar het lontje is wel kort.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:46

Hier ook weer toename aan besmettingen. Had gisteren nog een test afgenomen bij een collega, kreeg vandaag het positieve :n bericht.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23545
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:54

hier is het ook wachten op de eerste positief geteste, maar vooralsnog nog niet dus..

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 14:00

Ja hier merken we ook dat de rek eruit is. Steeds meer zieken en steeds minder begrip van bezoek over de maatregelen. Heb nu een week vakantie en merk dat ik daar ook echt aan toe was.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:44

Hier gaan ze een groot probleem hebben emt diensten oplossen met kerst/oud&nieuw, hebben nog steeds een unit extra open en als je die planning ziet :\

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:47

Wij hebben net te horen gekregen dat we weer op moeten schalen naar 30 bedden, maar vooral de zorgzwaarte is gewoon wat nekt. Soms wel 1 op de 3 patiënten aan de optiflow, dat is gewoon niet grappig meer..

Nu heb ik zelf het "geluk" dat ik vanwege bekkeninstabiliteit niet meer op de afdeling kan werken, maar alleen maar in de sluis sta, maar heb echt te doen met mijn collega's.

esje01

Berichten: 4909
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:15

Het gaat redelijk qua besmettingen
Dagbehandeling 3 weken gesloten geweest, personeel en bezoekers positief.
Cohortafdeling op dit moment 11 bewoners.
Iedereen sjouwt door maar je merkt een terneergeslagen stemming door het hele huis.
Ook bij familie is de rek er wel uit.
Veel kleine en grote strubbelingen, ook naar het personeel toe.
Dat is niet leuk om te ervaren

Blacky94

Berichten: 3506
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:52

Ik sta gelukkig al weer een maandje op de gewone afdeling en merk daarin echt wel veel verschil in vermoeidheid etc. Maar wat ik zie en hoor van mijn collega's en leidinggevende is het daar eigenlijk hetzelfde als wat ik hierboven lees. Mensen zijn moe, de rek is er uit. Een aantal weken terug zijn er in korte tijd heel veel collega's positief getest op de covid afdelingen. Heb eigenlijk wekelijks wel berichten van collega's uit mijn eigen team die positief getest zijn. Ook veel collega's die echt weer op therapeutische basis moeten opstarten. En daarnaast recent een gewone afdeling in quarantaine nadat bezoek een aantal patiënten en zo ongeveer het halve team aan verpleegkundigen besmet heeft.
De roosters zijn bijna niet rond te krijgen en idd de zorgzwaarte ligt heel hoog. Hadden de vorige golf een buddysysteem maar toen hadden we ook veel personeel van de poli. Dat is er nu allemaal niet dus dat buddysysteem werkt eigenlijk ook niet omdat men vaak al druk zat is met eigen patiënten.

Kan zijn dat ik in januari weer terug ga naar de covid maar dat weet ik nog niet zeker. Had eigenlijk verwacht daar vandaag meer over te horen. Maar heel eerlijk gezegd vind ik het ook niet erg als het niet hoeft :=

Ik heb trouwens momenteel ook heel veel positieve vrienden/familie in mijn directe kring. Gelukkig de meeste niet recent gezien en de keer dat we in quarantaine moesten was er niks aan de hand. Maar verbaas me er ergens wel over dat ik t nog niet gehad heb :=