Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:35

Ik had maandagavond naast koorts ook gigantische hoofdpijn.. En dinsdag positief getest :+

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 13:54

Ik dacht ik ga even lekker brunchen, boterhammetje met boter pure hagelslag, proef het niet. :n koelkast af gegaan en het verschilt wat ik wel of niet ruik, wat ik ruik is nog maar voor de helft. Slokje Baileys genomen, dat komt nog het meest binnen. :')

Bijna een week na positieve test en nu eigenlijk verder geen klachten meer behalve moe zijn toch nog smaak en geur verlies -O-

Ik heb trouwens een auto immuunziekte, zal ook niet echt meehelpen bij een besmetting

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 13:55

Dan heb jij waarschijnlijk de Delta variant, reuk en smaakverlies komt blijkbaar bij Omikron niet voor.

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:02

@Jis, balen! Bij kwam de geur- en smaakverlies ook pas na een week klachten/positief zijn en ik me al een stuk beter voelde. Gelukkig is het ook maar een weekje weggebleven. Hopelijk hersteld het bij jou ook zo vlot!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:04

ik hoop dat ik mijn reuk en smaak behoud, maar ik denk dat ik omikron heb (keel is het ergste), dus toytoy! Ik heb alleen ook heel erg last van één kant van mijn kaak. Zowel aan mijn bot (pijn bij duwen), als aan de binnenkant (voelt als een enorme aft, maar is het niet. Is dik én 'blauw). Geen idee of dit klachten zijn

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:13

nanoukkie schreef:
ik hoop dat ik mijn reuk en smaak behoud, maar ik denk dat ik omikron heb (keel is het ergste), dus toytoy! Ik heb alleen ook heel erg last van één kant van mijn kaak. Zowel aan mijn bot (pijn bij duwen), als aan de binnenkant (voelt als een enorme aft, maar is het niet. Is dik én 'blauw). Geen idee of dit klachten zijn


Goh, toevallig.. Ik werd vannacht wakker van de pijn aan de helft van mijn gezicht. Kaak richting nek en richting slaap. Geen kiespijn, echt die regio. Ibuprofen erin en nu is het minder.

Ik ben Zaterdag positief getest (voor de 2e keer helaas).

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:15

Wel leuk om te weten dat het waarschijnlijk de Delta variant is.

Suliko schreef:
@Jis, balen! Bij kwam de geur- en smaakverlies ook pas na een week klachten/positief zijn en ik me al een stuk beter voelde. Gelukkig is het ook maar een weekje weggebleven. Hopelijk hersteld het bij jou ook zo vlot!


Fijn dat je het maar een weekje had, hoop het ook :)


nanoukkie schreef:
ik hoop dat ik mijn reuk en smaak behoud, maar ik denk dat ik omikron heb (keel is het ergste), dus toytoy! Ik heb alleen ook heel erg last van één kant van mijn kaak. Zowel aan mijn bot (pijn bij duwen), als aan de binnenkant (voelt als een enorme aft, maar is het niet. Is dik én 'blauw). Geen idee of dit klachten zijn


Klachten kunnen zo uit een lopen, mijn man heeft ook zo’n last van zijn keel. Neem aan dat hij ook de Delta variant heeft, ik was eerder met klachten. Hoofdpijn Die gelijk hard binnen kwam, bij man kwamen klachten veel gelijkelijker met lichte koorts, die heb ik niet gehad, alleen een dag rillerig. Maar goed, we zijn er nog en dat is wel zo fijn :D

lovee
Berichten: 590
Geregistreerd: 30-11-06

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:49

Ik heb het 2 dec gehad, zal je dan ook weer de omicron snel kunnen krijgen? Er staat de eerste 8 weken eigenlijk niet maar hoor zoveel mensen met Corona in mijn omgeving :(

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:23

Geen idee lovee

Het is echt bar ja, jongste zoon, woont op kamers met 2 vrienden, appte net, gister negatieve uitslag pcr test vanochtend positieve zelftest. Zeker weten niet door ons besmet, als de zelftest klopt, kan goed want zijn vriendin is positief en een vriend die op bezoek is geweest. Die jongeren zitten constant in quarantaine -O- het is niet anders en gelukkig staan zij er zelf ook zo in <3 ….als je best eenzaam bent is dat wel even anders :(:)

Oudste zoon heeft onze boodschappen gedaan, woont ook op kamers maar dan met totaal 11 mensen en was net Corona vrij, zijn vriendin ook. Hij kreeg ook te horen dat de kans wel heel erg klein is dat wij hem gelijk weer zouden besmetten maar geen idee of dat voor een andere variant ook geldt.

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:29

Inmiddels is bekend dat 10 % van de besmettingen mensen zijn die eerder delta hebben gehad. Vorige week was dat nog 7 % dus je kan het twee keer krijgen , geeft geen antwoord op de vraag hoe snel maar mensen die niet gevaccineerd zijn en al besmet zijn geweest kunnen ook van Omikron ziek worden. Wel de booster binnen kun je het ook krijgen echter minder snel en vaak lichte symptomen.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:48

Zelf nog geen uitslag maar wel meer klachten gaat ineens heel hard. Nog steeds mega duizelig en nu heftige spierpijn en verkouden voel me ook echt belabberd

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:55

Uitzieken en dan ook echt aan toegeven. Onder de wol en heel goed blijven drinken.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:29

bigone schreef:
Inmiddels is bekend dat 10 % van de besmettingen mensen zijn die eerder delta hebben gehad. Vorige week was dat nog 7 % dus je kan het twee keer krijgen , geeft geen antwoord op de vraag hoe snel maar mensen die niet gevaccineerd zijn en al besmet zijn geweest kunnen ook van Omikron ziek worden. Wel de booster binnen kun je het ook krijgen echter minder snel en vaak lichte symptomen.



Dit is niet bemoedigend -O- ik heb Delta gehad en was ondanks vaccinatie zwaar beroerd, na tien dagen uit quarantaine en langzaam werk enz. opgebouwd. Maand later alsnog terugval en sindsdien sukkel ik wat op af. Donderdag krijg ik m’n booster, dus hoop dat ik de dans een tweede keer kan ontspringen }:0

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:24

Hier ook positief vriend al weer klachtenvrij maar ik goed beroerd

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:53

Zijn er meer mensen die merkte dat het dagelijks steeds erger werd? Ik had geen hoesten of verkoudheid alleen hoofdpijn en duizelig. Nu 5 dagen later benauwd kortademig vreselijk moe en hartstikke verkouden ik proef eb ruik gelukkig nog steeds. Maar het lukt me een uur op te staan om iets te eten om met moeite weer terug naar bed te kropen met koorts pieken hoe lang lopen de meeste erdoor van begin tot eind

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:06

candalisa schreef:
Zijn er meer mensen die merkte dat het dagelijks steeds erger werd? Ik had geen hoesten of verkoudheid alleen hoofdpijn en duizelig. Nu 5 dagen later benauwd kortademig vreselijk moe en hartstikke verkouden ik proef eb ruik gelukkig nog steeds. Maar het lukt me een uur op te staan om iets te eten om met moeite weer terug naar bed te kropen met koorts pieken hoe lang lopen de meeste erdoor van begin tot eind


Toen ik het een jaar geleden had werd het ook steeds erger, vooral na een dag of 3. Met dag 7/8 was het kantelpunt en werd ik rustig aan weer wat minder ziek. Veel beterschap en doe rustig aan met je herstel!

Ik heb net wat ziekenhuis onderzoeken achter de rug. Mijn hartslag blijft veel te hoog (150-160 tijdens gewoon staan) en er zit al maanden lang geen verbetering in. Uitgebreid bloedonderzoek gehad maar dat was goed. Ook ECG gehad, ritme was stabiel maar wel te hoog. Nu wachten op afspraak bij de cardioloog. Iemand hier nog ideeën?

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:08

candalisa schreef:
Zijn er meer mensen die merkte dat het dagelijks steeds erger werd? Ik had geen hoesten of verkoudheid alleen hoofdpijn en duizelig. Nu 5 dagen later benauwd kortademig vreselijk moe en hartstikke verkouden ik proef eb ruik gelukkig nog steeds. Maar het lukt me een uur op te staan om iets te eten om met moeite weer terug naar bed te kropen met koorts pieken hoe lang lopen de meeste erdoor van begin tot eind

Heb je een saturatiemeter ? Anders toch je huisarts bellen .

Esther_

Berichten: 3998
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:39

Janneke93 schreef:
Toen ik het een jaar geleden had werd het ook steeds erger, vooral na een dag of 3. Met dag 7/8 was het kantelpunt en werd ik rustig aan weer wat minder ziek. Veel beterschap en doe rustig aan met je herstel!

Ik heb net wat ziekenhuis onderzoeken achter de rug. Mijn hartslag blijft veel te hoog (150-160 tijdens gewoon staan) en er zit al maanden lang geen verbetering in. Uitgebreid bloedonderzoek gehad maar dat was goed. Ook ECG gehad, ritme was stabiel maar wel te hoog. Nu wachten op afspraak bij de cardioloog. Iemand hier nog ideeën?


Is er al gekeken naar POTS? Ik hoor dit vaker bij long-covid.
https://ditispots.nl/intro-de-basics/

Ik ga maandag naar een homeopaat, kijken of ik op deze manier mijn immuunsysteem en zenuwstelsel weer normaal krijg.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:45

Esther_ schreef:
Janneke93 schreef:
Toen ik het een jaar geleden had werd het ook steeds erger, vooral na een dag of 3. Met dag 7/8 was het kantelpunt en werd ik rustig aan weer wat minder ziek. Veel beterschap en doe rustig aan met je herstel!

Ik heb net wat ziekenhuis onderzoeken achter de rug. Mijn hartslag blijft veel te hoog (150-160 tijdens gewoon staan) en er zit al maanden lang geen verbetering in. Uitgebreid bloedonderzoek gehad maar dat was goed. Ook ECG gehad, ritme was stabiel maar wel te hoog. Nu wachten op afspraak bij de cardioloog. Iemand hier nog ideeën?


Is er al gekeken naar POTS? Ik hoor dit vaker bij long-covid.
https://ditispots.nl/intro-de-basics/

Ik ga maandag naar een homeopaat, kijken of ik op deze manier mijn immuunsysteem en zenuwstelsel weer normaal krijg.


Ja dit kwam ik ook tegen en heb ik voorgesteld aan mijn huisarts, maar ik kreeg “dat is alleen voor oude vrouwen” terug. Ik ga het zeker ook voorstellen bij de cardioloog.

Ik hoop dat de homeopaat je wat brengt!

@candalisa, de dokters assistente vertelde me destijds dat als ik niet meer in een badkamer vol stoom van de warme kraan kom staan ik contact op moest nemen met de huisarts om de saturatie te laten meten. Maar bellen mag altijd als je er niet gerust op bent! Dat hebben ze juist graag.

Esther_

Berichten: 3998
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 23:23

@Janneke93, soms snap ik die huisartsen niet. Hebben ze zich afgelopen jaren dan niet in long-COVID verdiept? De mijne zei dat ik niet meer moe kon zijn van de COVID infectie. Ik had gewoon even wat teveel gedaan -O- .

Afgelopen weekend stond er nog een stuk in de krant over iemand met long-covid en pots.

Wescha
Berichten: 734
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 23:27

Ik heb nog regelmatig een terug val. Ben nu een jaar verder.
Hevige hoofdpijn, moe en koorts aanvallen

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 23:52

Esther_ schreef:
@Janneke93, soms snap ik die huisartsen niet. Hebben ze zich afgelopen jaren dan niet in long-COVID verdiept? De mijne zei dat ik niet meer moe kon zijn van de COVID infectie. Ik had gewoon even wat teveel gedaan -O- .

Afgelopen weekend stond er nog een stuk in de krant over iemand met long-covid en pots.


Ik heb de indruk alsof ze inderdaad waanzinnig achterlopen in Nederland wbt longcovid -O-

Ik zag een interessante klinische studie in Duitsland wbt longcovid, mochten mijn klachten niet verbeteren ga ik een aanmelding overwegen. Je wordt dan experimenteel behandeld met een specifieke behandelmethode icm ketamine infuus. Grote kans dat je daarna volledig klacht vrij bent als ik de uitvoerende staff mag geloven.

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 12:18

Janneke93 schreef:
candalisa schreef:
Zijn er meer mensen die merkte dat het dagelijks steeds erger werd? Ik had geen hoesten of verkoudheid alleen hoofdpijn en duizelig. Nu 5 dagen later benauwd kortademig vreselijk moe en hartstikke verkouden ik proef eb ruik gelukkig nog steeds. Maar het lukt me een uur op te staan om iets te eten om met moeite weer terug naar bed te kropen met koorts pieken hoe lang lopen de meeste erdoor van begin tot eind


Toen ik het een jaar geleden had werd het ook steeds erger, vooral na een dag of 3. Met dag 7/8 was het kantelpunt en werd ik rustig aan weer wat minder ziek. Veel beterschap en doe rustig aan met je herstel!

Ik heb net wat ziekenhuis onderzoeken achter de rug. Mijn hartslag blijft veel te hoog (150-160 tijdens gewoon staan) en er zit al maanden lang geen verbetering in. Uitgebreid bloedonderzoek gehad maar dat was goed. Ook ECG gehad, ritme was stabiel maar wel te hoog. Nu wachten op afspraak bij de cardioloog. Iemand hier nog ideeën?


Interessant stuk over post covid syndroom
https://revalidatiegeneeskunde.nl/sites ... ns_def.pdf

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 12:24

candalisa schreef:
Zijn er meer mensen die merkte dat het dagelijks steeds erger werd? Ik had geen hoesten of verkoudheid alleen hoofdpijn en duizelig. Nu 5 dagen later benauwd kortademig vreselijk moe en hartstikke verkouden ik proef eb ruik gelukkig nog steeds. Maar het lukt me een uur op te staan om iets te eten om met moeite weer terug naar bed te kropen met koorts pieken hoe lang lopen de meeste erdoor van begin tot eind


Mijn symptomen zijn aardig gelijk aan die van jou lees ik. Ik heb wel al 5 dagen smaak en geur verlies, heel soms ruik ik wel wat maar als ik het dan eet proef ik het niet. Dit begon een weer na de eerste klachten. Kan alleen als tip geven geef toe aan je vermoeidheid, voel je je iets beter dan iets kleins doen en weer rusten, bouw het heel langzaam op in plaats van ik voel wel oké ik ga een hele dag werken.

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:55

Hier al 3 dagen keelpijn, hoofdpijn hoesten en moe..beetje slap op mn pootjes ook. Het begon met spierpijn in mn rug. Heb nu 3x thuis test gedaan. 1x neus, 1x neus plus keel en 1x alleen keel wat overigens erg naar is om te doen. Allen negatief!

Ik slik 1000mg paracetamol en merk echt als deze uitgewerkt is %)
Ik blijf thuis, kom mn erf niet af.
Heb ook geen zin om een test bij de GGD te gaan doen. Ziek het zo wel uit.