Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:08

Nee diarree heb ik nu op dag 2 er iets bij gekregen

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:12

ik mocht vandaag uit isolatie en ben naar de bakker geweest, wezen tanken en de auto wassen. Nu ben ik weer helemaal kapot, zweet als een otter.

Ik slaap wel heel goed sinds ik corona heb. Alleen hoest mijn man de hele nacht door, dus dan word ik steeds weer een beetje wakker, maar slaap meteen weer in gelukkig. Geen plafonddienst.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:39

Je bent er goed doorheen gekomen Morrie! Hopelijk jouw man ook!

Beterschap voor iedereen!

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:28

IMJ schreef:
Je bent er goed doorheen gekomen Morrie! Hopelijk jouw man ook!

Beterschap voor iedereen!

tnx!
Wat mij het meest bezighoudt, is dat ik geen idee heb hoe ik eraan gekomen ben, ik ben 2,5 jaar zo voorzichtig geweest, FFP2 masker overal op, handen ontsmetten, handen wassen thuis, 60 x per dag. Geen bezoek, niet op bezoek gaan, helemaal niemand gezien al die tijd.
Als er een keer een monteur in huis moest (cv deed het niet meer van de winter) masker op, alles ontsmetten met handschoenen aan.

Ik durf dus nu echt helemaal nergens meer heen, uit angst het weer ergens "uit de lucht" op te pikken.

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:45

De eerste maanden hoef je je echt geen zorgen te maken!

Ik denk dat nu de mensen die het nog niet gehad hebben aan de beurt zijn omdat die nog meer vatbaar zijn en of geen antistoffen hebben.

Te voorzichtig is ook niet goed merk ik. Door het vele handen wassen heb ik al maanden een vervelende krentenbaard infectie die erg hardnekkig is.

Doordat we zo voorzichtig zijn bouwen we ook nauwelijks weerstand op tegen andere virussen en bacteriën. Krentenbaard bijv is ook een kinderziekte en ik als volwassene heb er behoorlijk last van.

Ik ken ook wel mensen die nu voor alle virussen bang zijn en bij alles nu gaan ontwijken. Ik ben bang dat een aantal mensen waaronder waar ik voor zorg nu juist meer kans hebben op een ernstig en zelfs dodelijke afloop bij het oppakken van elk ander virus.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:04

Morrie schreef:
IMJ schreef:
Je bent er goed doorheen gekomen Morrie! Hopelijk jouw man ook!

Beterschap voor iedereen!

tnx!
Wat mij het meest bezighoudt, is dat ik geen idee heb hoe ik eraan gekomen ben, ik ben 2,5 jaar zo voorzichtig geweest, FFP2 masker overal op, handen ontsmetten, handen wassen thuis, 60 x per dag. Geen bezoek, niet op bezoek gaan, helemaal niemand gezien al die tijd.
Als er een keer een monteur in huis moest (cv deed het niet meer van de winter) masker op, alles ontsmetten met handschoenen aan.

Ik durf dus nu echt helemaal nergens meer heen, uit angst het weer ergens "uit de lucht" op te pikken.


Heel eerlijk? Dit geeft toch juist alleen maar aan dat het dus weinig uitmaakt wat je doet en je dus net zo goed gewoon kan gaan leven!
Je hebt het nu gehad en bent er doorheen gekomen, ondanks dat de dokter je zo bang maakte dat je dacht dat je dood neer zou vallen als je het kreeg.
Geniet!!

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:09

Zebrastreep, dat klopt niet helemaal. Voldoende mensen die in korte tijd een herbesmetting hebben! Dat kan al binnen enkele weken gebeuren.

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:14

_MG schreef:
Zebrastreep, dat klopt niet helemaal. Voldoende mensen die in korte tijd een herbesmetting hebben! Dat kan al binnen enkele weken gebeuren.



Dat zullen mensen zijn die weinig antistoffen opslaan. Ik zie dat ook veel bij cliënten op werk waarbij sommigen het ook al 3x hebben gehad.

Maar in mijn geval werken de antistoffen nog helemaal goed en ik ben in maart besmet. Begin augustus hadden we een uitbraak op werk en het bleef heel beperkt ondanks dat we de eerste dagen zonder mondkapje hebben gewerkt en binnen 1,5 meter afstand. Ik ben nog recht in mijn gezicht gehoest. We hadden qua personeel ook nauwelijks uitval dus er zit verbetering in. Zelfs de zwakkeren knappen allemaal snel weer op. Niemand ligt in bed in ieder geval.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:50

Dat zal best, ik bedoel meer dat uitspraken als ‘je hoeft je geen zorgen te maken de komende maanden’ erg gewaagd zijn, omdat het tegendeel bewezen is. Fijn dat dat voor jou niet geldt, maar dat hoeft voor een ander niet zo te zijn.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:26

ik heb ergens in februari na de 3e prik een antistoffen test laten doen en die was toen goed, voldoende antistoffen. Daar ben ik niet minder voorzichtig van geworden toen.
Ik ben nu helemaal niet meer gemotiveerd om de deur uit te gaan, heb maar weer een doos FFP2 maskers besteld, want er moet e.e.a. gerepareerd worden in huis, waarvoor vreemde mensen naar binnen moeten.

Zowel bij mijn man (die nog enorm loopt te hoesten) als bij mij is de conditie helemaal nul nu. Als ik een wenkbrauw optrek, drijf ik van het zweet. Ik hoop dat dat snel bijtrekt, want het is heel erg vervelend.

Ik hoop niet dat ik het nog een keer krijg, want het is niet leuk.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 18:47

Morrie schreef:
IMJ schreef:
Je bent er goed doorheen gekomen Morrie! Hopelijk jouw man ook!

Beterschap voor iedereen!

tnx!
Wat mij het meest bezighoudt, is dat ik geen idee heb hoe ik eraan gekomen ben, ik ben 2,5 jaar zo voorzichtig geweest, FFP2 masker overal op, handen ontsmetten, handen wassen thuis, 60 x per dag. Geen bezoek, niet op bezoek gaan, helemaal niemand gezien al die tijd.
Als er een keer een monteur in huis moest (cv deed het niet meer van de winter) masker op, alles ontsmetten met handschoenen aan.

Ik durf dus nu echt helemaal nergens meer heen, uit angst het weer ergens "uit de lucht" op te pikken.


Komt je man ook nergens? Loop je ook op straat met FFP2? Mss bij de tandarts oid?

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 18:51

ik had het 3 dagen eerder dan hij, dus het is via mij binnen gekomen. Mijn man komt bijna nergens, net als ik.
Ik ben degene die regelmatig bij de tandarts zit en de endodontoloog, hij niet, maar de laatste keer was in mei, dus dat is al heel lang geleden.
we hebben ons suf gepiekerd waar ik het het opgepikt, maar we kunnen niets bedenken.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 18:57

Morrie schreef:
ik had het 3 dagen eerder dan hij, dus het is via mij binnen gekomen. Mijn man komt bijna nergens, net als ik.
Ik ben degene die regelmatig bij de tandarts zit en de endodontoloog, hij niet, maar de laatste keer was in mei, dus dat is al heel lang geleden.
we hebben ons suf gepiekerd waar ik het het opgepikt, maar we kunnen niets bedenken.



ja is best gek. Overigens hoeft het niet zo te zijn dat jij het eerst had. Iemand kan nog geen klachten hebben en neg testen en toch besmettelijk zijn

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 19:30

Ook geen buren gesproken Morrie ? En caravan, wil de garage hem niet ophalen om te maken? Kun je in ieder geval op vakantie.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 19:33

Ik spreek mijn buren alleen via whatsapp, nooit live.
De caravan is niet gerepareerd en de repareer meneer is nu tot eind september met vakantie.

Mijn man is zo goed als doof en spreekt niemand, want hij verstaat toch niets.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 11:34

Helaas ben ik ook weer aan de beurt, voor de 3e keer in een jaar tijd…
Ik heb alleen de eerste 2 vaccinaties gehad. In juni 2021 de laatste, toen in september voor t eerst Corona gehad. Heb er toen eigenlijk helemaal geen last van gehad. Afgelopen juni weer Corona gehad, toen wat snotterig en een beetje koortsig.
Nu dus weer en al vanaf vrijdagnacht op en af koorts en echt slecht te pas. Was er zelf niet echt groot voorstander van om een gezond lichaam elke keer opnieuw te vaccineren maar vraag me nu toch echt wel af of het toch niet verstandig is om het nog een keer te doen.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 11:39

_MG schreef:
Zebrastreep, dat klopt niet helemaal. Voldoende mensen die in korte tijd een herbesmetting hebben! Dat kan al binnen enkele weken gebeuren.

Precies.
Na 1 maand had ik het alweer.
Maar amper ziek, lichte keelpijn en wat snotteren. Maar volgens test wel corona.

En ik geloof niet dat ik iemand ben die lage weerstand oid heb.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 12:02

Ik ben weer klaar. Ik ben juist wel vóór vaccineren.
Maar als ik straks weer een oproep krijg wacht ik wel ff 3 mnd omdat ik het net gehad heb.
Maar ik haal hem wel weer

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 12:32

baudyh schreef:
Ik ben weer klaar. Ik ben juist wel vóór vaccineren.
Maar als ik straks weer een oproep krijg wacht ik wel ff 3 mnd omdat ik het net gehad heb.
Maar ik haal hem wel weer

ik ook, ik heb het eind november al in de agenda staan.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 12:55

Ik heb mijn 2e booster al in Duitsland gehaald. Gaat hier heel makkelijk (woon in het grensgebied). In mijn omgeving veel corona gevallen de afgelopen weken, maar ik ben er tot nu toe goed vanaf gekomen. Ik heb inmiddels al een jaar langdurige corona klachten en ga met een tweede revalidatie starten.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:11

Na meer dan 2 jaar nu ook covid te pakken. Maar bij 3 concerten in een week geweest en vermoeid / lage weerstand dus verbaasd mij niets.

Gisteren hele erge hoofdpijn.
Vandaag alleen wat keelpijn. Toch zelftest en die was positief.

Ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen. Zou komende maandag paar dagen op citytrip. Dus hoop dat dat door kan gaan.

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 10:55

Mijn moeder gisteren ziek. Ik paar keer gezegd dat ze moest testen. Maar nee, hoefde niet. Ze had geen koorts en het kwam door de airco :roll:
Jullie raden het al, positief..

Maar omdat mijn moeder zo zeker was dat het geen corona was, ben ik gisteren lang bij haar geweest. Wat nu? Ik heb niet heel lang geleden zelf corona gehad. Maar hoe lang kan het duren voor je klachten krijgt? Ik ben gisteren dus bij haar geweest maar ga nu even niet meer :+

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 15:22

Vervelend Dalena! Ze gaan ervan uit dat je, als je op dag 5 negatief test, je ook wel negatief blijft. Maar klachten kunnen nog tot zo'n twee weken (al is het meestal minder) erna verschijnen.
Ik zou gewoon even testen zodra je iets belangrijks gaat doen met mensen en verder testen met klachten.

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 17:37

Sheran schreef:
Vervelend Dalena! Ze gaan ervan uit dat je, als je op dag 5 negatief test, je ook wel negatief blijft. Maar klachten kunnen nog tot zo'n twee weken (al is het meestal minder) erna verschijnen.
Ik zou gewoon even testen zodra je iets belangrijks gaat doen met mensen en verder testen met klachten.

Stomme is, ik ben negatief. Maar heb straks een vergadering eigenlijk. En beginnende keelpijn.. durf eigenlijk niet te gaan

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 17:45

Zou wel heel snel zijn.. kan me niet voorstellen dat je nu al positief zou zijn. Meestal 3-5 dagen. Wij niet zeggen dat je het niet kan hebben.. maar of je het dan van je moeder hebt? Vraag ik me af.