Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:53

Die slijmprop heb ik dus nog steeds. Ben inmiddels 13 dagen na mijn positieve test. Verder goed opgeknapt, maar ik
Blijf dus wel onmogelijk moe. Het hele gezin heeft eraan moeten geloven bij ons. En de jongste, met longproblemen, heeft er dus het minste last van. Enige wat we merken is dat zij ook moe is. Ze slaapt weer tussen de middag, anders redt ze het avondeten niet :+ .

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:58

Ik heb net gegorgeld met zout water en zit nu aan de thee met een scheut honing. Ik heb zelf dus astma en bij een fikse verkoudheid ook altijd een prop. Straks aan de dropjes en de broom.
Ik heb vandaag tot 10.30 geslapen. Wel met tussenpauzes wakker geworden om mijn neus te snuiten of te niezen...

Zebrastreep

Berichten: 9763
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:23

Ik heb de slijmprop eigenlijk altijd ook zonder verkoudheid door spanning en stress op de kaken en keel.

Ik probeer het altijd wat te negeren en bezig te gaan vaak wordt het dan wel iets minder hoe meer focus hoe irritanter het wordt.

Ik heb er ook nog steeds geen middeltje voor gevonden

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 15:56

Ik moet begin volgende week worden geopereerd aan een dubbele enkelbreuk en krijg morgen een coronatest in het ziekenhuis. Die kan nog goed positief uitvallen omdat ik pas geleden corona heb gehad -O-

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 16:05

Morrie schreef:
Ik moet begin volgende week worden geopereerd aan een dubbele enkelbreuk en krijg morgen een coronatest in het ziekenhuis. Die kan nog goed positief uitvallen omdat ik pas geleden corona heb gehad -O-


Die kans is heel klein hoor. En je kan toch aangeven dat je pas corona hebt gehad. Het is dan toch alweer ruim 2 maanden geleden?
Mijn vriendin heeft vorig jaar 5 weken na haar besmetting moeten laten testen en die testte al negatief. Je kunt tot 8 weken na je besmetting positief testen, maar in de praktijk testen mensen al snel weer negatief hoor. Lijkt me sterk dat je dan na 2 mnd nog positief zou testen. Succes met je operatie en beterschap!

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 16:54

Tnx, ik ben bij de GGD getest toen en mijn medisch dossier wordt gedeeld, dus ze zullen het wel weten in het ziekenhuis. ( hoewel ik in een week tijd al 5 dikke medische missers heb gehad in dit ziekenhuis -O- )

Biebz

Berichten: 5507
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 06:55

Ik heb helaas voor de 2e keer corona nu. Ook nu weer flink beroerd erdoor.

Ineens een uitbraak op het werk in een paar dagen tijd. Heel bizar hoe het loopt.
Ben bang dat we volgende week de winkel kunnen sluiten :+

Ann

Berichten: 13275
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 03:56

Nadat mijn man afgelopen dinsdag positief testte op corona (via zijn werk opgelopen) kan ik me nu ook melden in dit topic. Vrijdagochtend (op mijn verjaardag :') ) was mijn test positief. Ik vind het een venijnig virus tot nu toe. Veel zware hoofdpijn, 40 graden koorts, spierpijn, rauwe keel, snotterig enz. Omdat mijn man een paar dagen op me voor loopt, weet ik wat me te wachten staat. Hij is nu weer aan de beterende hand, hopelijk blijven we een 'anwb' stelletje...

Nu zit ik op dit tijdstip met een kop kamille thee achter de pc omdat ik gek wordt van alle snot uit mijn hoofd.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 11:59

Beterschap Ann, mijn man en ik waren in 3 dagen weer “beter”.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 13:47

Beterschap!
Hier gelukkig weer klachtenvrij en ik ga morgen een rondje lopen buiten.
Dinsdag wil ik weer 2 uurtjes aan het werk gaan.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 15:51

Ik ben 12 oktober besmet met corona.
Behalve de gewone klachten loopt mijn migraine de spuigaten uit.

Ik heb regelmatig verhoging bij een heftige migraineaanval.

We zijn nu 11 dagen verder, dus zou ik met klachten naar buiten mogen.
Maar ik heb dus nog steeds koorts, wisselt tussen 38.3 en 39.3 ongeveer.
Dit is hoger dan de reguliere verhoging dan bij migraine.

Ik heb morgen een condoleance en dinsdag een begrafenis.

Ik merk van de corona dat ik nog verkouden ben en ontzettend moe.
De corona hoofdpijn is weg, dat was duidelijk een heel andere hoofdpijn.

De vraag waar ik geen antwoord op kan vinden, mag ik met die koorts wel weer naar buiten?
Als ik rond/boven de 39°C ga ik sowieso niet, dan ben ik ook veel te beroerd, maar als de koorts lager is, kan ik dan in ieder geval naar de begrafenis?

Ja, ik had me dit vrijdag af moeten vragen, dan had ik iemand aan de lijn kunnen krijgen voor overleg, maar toen was ik nog zo ziek van de migraine waar op dit moment niet te leven is en de koorts.
Wie oh wie heeft het antwoord op mijn vraag?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:43

Wat je kan doen is een thuistest. Dat schijnt toch iets over de besmettelijkheid te zeggen.

Het zou zomaar kunnen dat door de covid jouw weerstand gezakt is en je er een ander virus achter aan kreeg.

Hoor je vaker. Mijn dochter had het ook. Vriendin ook. Vader ook.

En mocht iemand twijfelen aan wat ik bovenaan heb staan. Google het maar. Staat in medische onderzoeken beschreven.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:48

IMJ schreef:
Wat je kan doen is een thuistest. Dat schijnt toch iets over de besmettelijkheid te zeggen.

Het zou zomaar kunnen dat door de covid jouw weerstand gezakt is en je er een ander virus achter aan kreeg.

Hoor je vaker. Mijn dochter had het ook. Vriendin ook. Vader ook.

En mocht iemand twijfelen aan wat ik bovenaan heb staan. Google het maar. Staat in medische onderzoeken beschreven.

Het advies is om minimaal 8 weken geen test te doen aangezien je nog positief kan zijn. De testen zien het verschil niet tussen dode en levende virusdeeltjes.
Wanneer je 24 uur klachtenvrij bent ben je niet meer besmettelijk

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 21:47

Na 10 dagen mag je gewoon alles weer ook met klachten. Voor die 10 dagen is het afhankelijk van je klachten. Hoofdpijn bijvoorbeeld geld niet voor dat je 24 uur klachten vrij van hoeft te zijn.

Maar onderstaande is heel handig bij twijfel.

Hier kan je makkelijk kijken of je er weer uit mag met een paar vrageb beantwoorden.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tieve-test

manzano

Berichten: 23949
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 22:53

purny schreef:
IMJ schreef:
Wat je kan doen is een thuistest. Dat schijnt toch iets over de besmettelijkheid te zeggen.

Het zou zomaar kunnen dat door de covid jouw weerstand gezakt is en je er een ander virus achter aan kreeg.

Hoor je vaker. Mijn dochter had het ook. Vriendin ook. Vader ook.

En mocht iemand twijfelen aan wat ik bovenaan heb staan. Google het maar. Staat in medische onderzoeken beschreven.

Het advies is om minimaal 8 weken geen test te doen aangezien je nog positief kan zijn. De testen zien het verschil niet tussen dode en levende virusdeeltjes.
Wanneer je 24 uur klachtenvrij bent ben je niet meer besmettelijk


Dat gaat over de PCR test, niet om de thuis test.

lenaa_tje

Berichten: 10343
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 06:19

Ook de zelftest kan lang positief zijn. Collega kreeg vorig jaar pas na 4 weken weer een negatieve zelftest (klachten al lang verdwenen)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:17

purny schreef:
IMJ schreef:
Wat je kan doen is een thuistest. Dat schijnt toch iets over de besmettelijkheid te zeggen.

Het zou zomaar kunnen dat door de covid jouw weerstand gezakt is en je er een ander virus achter aan kreeg.

Hoor je vaker. Mijn dochter had het ook. Vriendin ook. Vader ook.

En mocht iemand twijfelen aan wat ik bovenaan heb staan. Google het maar. Staat in medische onderzoeken beschreven.

Het advies is om minimaal 8 weken geen test te doen aangezien je nog positief kan zijn. De testen zien het verschil niet tussen dode en levende virusdeeltjes.
Wanneer je 24 uur klachtenvrij bent ben je niet meer besmettelijk

Dat is een PCRtest.. thuistest is echt binnen 2 weken neg

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:18

lenaa_tje schreef:
Ook de zelftest kan lang positief zijn. Collega kreeg vorig jaar pas na 4 weken weer een negatieve zelftest (klachten al lang verdwenen)

Oh dat zijn dan wel uitzonderingen op de regel!

Ann

Berichten: 13275
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:40

Morrie schreef:
Beterschap Ann, mijn man en ik waren in 3 dagen weer “beter”.

Dank je, Morrie en Purny.
Morrie, sterkte met de operatie en beterschap!

Hier lijkt het ergste achter de rug gelukkig, nog wat hoesterig, maar ik voel me al een stuk beter.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:04

DuoPenotti schreef:
2,5 jaar heb ik er onderuit kunnen komen.
Van de week hoofdpijn, niet fit. Koortsig.
Niet gelijk alarmbellen. Maar toen de dag daarna verkouden.
Zelftest negatief.
Dag later nog negatief.
Toch was dit anders als mijn zo vaak ziek zijn. Dus vanmorgen ggd test. Positief dus..


Dit heb ik zelf ook gehad en mijn moeder ook. Zelftesten altijd negatief gebleven, maar bij de GGD wel degelijk.positief testen. Ik denk dus dat er veel meer mensen met corona zijn die niet in isolatie gaan dan we denken.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:10

Toen ik van de week nieuwe zelftesten ging kopen, omdat mijn man de laatste had (en positief testte), stond er op het bordje bij de zelftesten in de drogist als tip om het staafje eerst langs je keel en daarna pas in je neus te steken.

Ik had die ochtend ook nog een test gedaan, die negatief was (ik had ook nog geen klachten toen), terwijl mijn man dus al verhoging had en zich niet goed voelde en dus wel dik positief was.

Ik werd 's avonds en 's nachts ook ziek, en heb toen nog een test gedaan en eerst door mijn keel en toen had ik dus een heel licht streepje bij positief staan. Geen idee of dat nu kwam doordat ik eerst door mijn keel gegaan ben, of omdat ik toch wel positief zou testen anders, heb het niet nog eens gedaan zonder door mijn keel te gaan.

Maar daar zou het dus ook nog door kunnen komen, dat een zelftest negatief blijft.

Mijn moeder vond het afnemen van een zelftest heel eng, bang dat ze zelf niet diep genoeg zou komen, dus die is direct naar de GGD gegaan, zonder eerst een zelftest te doen, want die was bang dat ze bij een negatieve zelftest misschien niet echt negatief was omdat ze de test niet goed zou hebben uitgevoerd.

Overigens, al was mijn test negatief geweest, ik was dusdanig beroerd, dat ik toch geen anderen meer zou hebben kunnen besmetten, want ik heb 3 dagen voor pampus op bed gelegen.
4e dag kon ik iets meer, zit nu op dag 5 en moet nog niet teveel willen, maar ik lig in elk geval niet meer de hele dag plat nu.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:13

Ik deed niet anders als eerst in de keel en daarna in de neus.
Maar wat ik me wel afvraag is waarom die mensen van de ggd zo diep in je neus lopen te roeren met dat ik als gevolg corry konings in mijn hoofd hoorde.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:19

Ik haal hem ook eerst door mijn keel.
Diep in mijn neus doe ik zelf ook, de thuistestenstaafjes die ik heb zijn heel lang en dun. Erg prettig vind ik zelf.
Omikron gaat meer in de keel zitten dan in de neus. Darom is dat inderdaad beter, ook al staat dat (nog) niet op de bijsluiter.

Fijn dat je je iets beter voelt!

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:39

purny schreef:
Ik deed niet anders als eerst in de keel en daarna in de neus.
Maar wat ik me wel afvraag is waarom die mensen van de ggd zo diep in je neus lopen te roeren met dat ik als gevolg corry konings in mijn hoofd hoorde.

Het viel mij juist op dat ze bij de GGD veel minder diep gingen dan ik verwachtte na alle berichten hier op Bokt dat ze tot in je hersenen zitten te poeren

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:55

Ja, ligt er ook aan wie je test hoor! Zit echt verschil in. Maar echt naar heb ik het nooit gevonden. Ik vond het de eerste keer wel heel spannend, door alle verhalen. :=