Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friezenfan2

Berichten: 2603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 13:49

Ik dacht vandaag even mijn huis schoon te maken en ik was daarna best duizelig. Dus dat herken ik ook wel. Mijn huis is weer schoon maar ik ga morgen niet uit isolatie mogen want ik ben nog niet 24 uur klachten vrij. Ik merk dat ik het ene moment denk ow het gaat wel weer goed en een moment later ow nee toch niet.

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 15:21

Vanmorgen weer even geprobeerd op het werk te zijn. Wat was dat zwaar! Ben max twee uur gebleven, maar kon eigenlijk vrijwel direct al naar huis. Zó moe... Bij thuiskomst gelijk achter mijn oogleden gekeken en ik kan nu nog steeds wel slapen.

Daihyo

Berichten: 88059
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 15:25

Heftig.

Ik ben net even bij de paarden geweest. Ze staan op 5 min fietsen, maar ik ben met de auto geweest. Even een aai gegeven, plakje hooi neer gegooid en weer naar huis. Dat was topsport zeg maar, maar wel even heel fijn.
Ze staan in eigen beheer, dus kom verder niemand tegen. En mijn partner doet tijdelijk even de rest. Wel blij mee, want als ze op pension zouden staan had ik dat niet kunnen doen.
Nu weer op de bank. Pfffff. En dan ben ik pas een paar dagen onderweg. :O

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 17:07

Heftig hoor ook bij jullie, hier schiet het ook echt niet op. Maar wellicht ben ik ongeduldig, we zitten pas op dag 6. Ik hoop heel hard dat ik volgende week woensdag kan werken, ben net mijn eigen bedrijfje begonnen en heb deze week al klanten moeten verzetten, eerstvolgende staat nu op woensdag.

Daihyo

Berichten: 88059
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 19:38

Oh dat is wel naar. Dan heb je nog geen buffer.

Mijn partner had net ook een positieve test -O-

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 20:18

Daihyo schreef:
Oh dat is wel naar. Dan heb je nog geen buffer.

Mijn partner had net ook een positieve test -O-



Gelukkig heeft mijn partner een goed inkomen dus het kan even lijden.
Sterkte voor je partner!

Ik heb nu weer koorts na 1 dag koorts vrij te zijn geweest

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 21:58

Voor jullie is het dus ook nog even geduld hebben (niet mijn sterkste kant...).

friezenfan2

Berichten: 2603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 07:29

Er is vast iemand hier die dit weet. Ik werk in de zorg, ik kan altijd anderhalve meter afstand houden maar als ik dadelijk weer aan het werk ga wat moet ik dan doen. Met een mondkapje op werken? Ik heb gegoogled maar niets gevonden. Ik verwacht namelijk niet iets van een richtlijnen te krijgen van mijn werk. Of ze zeggen ja dan moet je zo met een mondkapje op werken maar die vallen niet uit de lucht.

Zebrastreep

Berichten: 9779
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 07:48

friezenfan2 schreef:
Er is vast iemand hier die dit weet. Ik werk in de zorg, ik kan altijd anderhalve meter afstand houden maar als ik dadelijk weer aan het werk ga wat moet ik dan doen. Met een mondkapje op werken? Ik heb gegoogled maar niets gevonden. Ik verwacht namelijk niet iets van een richtlijnen te krijgen van mijn werk. Of ze zeggen ja dan moet je zo met een mondkapje op werken maar die vallen niet uit de lucht.



Waarom zou je een mondkapje op moeten als je weer klachtenvrij bent? Zo niet , dan ziekmelden hoor!

Ik moest op mijn vorige werk na 5 dagen weer komen werken. Maar daarbij moet ik wel zeggen dat een aantal weken daarvoor iedereen binnen de woongroep waar ik werkte zowel personeel als cliënten corona hadden gehad en het nog onmogelijk was om het alsnog weer te krijgen zo snel.

Ik leek eerst klachtenvrij maar naarmate ik aan het werk was begon ik mij weer minder te voelen. Voelde me enorm banketstaaf toen er blijkbaar een stagaire bij was die het nog niet gehad en er ook nog familie over de vloer kwam.

Eindstand heb ik niemand besmet ook niet toen ik 2 dagen voordat ik klachten kreeg nog aan het werk was en uitgebreid heb zitten kletsen met familie van cliënten.

Wel was ik de dag nadat ik had gewerkt na 5 dagen weer hartstikke ziek geworden op dag 6. Had gewoon thuis moeten blijven achteraf gezien :+ dag 6 was ik ook eigenlijk het ziekste van allemaal.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23454
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:37

Wij werken in ons team (acute zorg) nu de cijfers weer oplopen met mond masker tijdens patiënten contact. Voor onszelf (we lopen allemaal op ons tandvlees en kunnen eigenlijk niemand missen) en voor onze patiënten.

Daihyo

Berichten: 88059
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:06

Pfff, ik vind het best pittig. Echt wel anders dan een griepje.
Ik voel me alsof ik 3 dagen op hoog tempo door de Efteling heb lopen sjouwen. Zo’n moe en zeer lijf. Maar slapen lukt dan weer niet, want mijn hoofd is niet heel moe ofzo.
En dingen als aankleden of de trap op en af is echt topsport.

Ook heel onhandig dat we het tegelijk hebben. Mijn man heeft mannencorona. Dat is nog veel heftiger :+

friezenfan2

Berichten: 2603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 17:46

Maar ze zeggen dat je na je corona besmetting contact moet vermijden met kwetsbare. En anders zoveel mogelijk afstand houden. Gaan ze dan zeggen dat ik gewoon anderhalve meter moet houden. Wat ik al moet.

En wanneer ben je klachtenvrij? Mag je dan helemaal niet meer hoesten?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23454
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 18:16

Ik zou alleen al voor je eigen gemoedsrust een mondkapje dragen tot je echt helemaal niet meer hoest en helemaal geen klachten meer hebt, je wil het risico toch niet lopen dat je per ongeluk nog wel iemand aansteekt

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 18:18

Ik dacht dat ze na 10 dagen geen levend virus meer vonden bij mensen.
Dus denk dat als je dat aanhoudt je altijd goed zit. Tot die tijd kan je afstand en mondkapje gebruiken.

friezenfan2

Berichten: 2603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 18:19

Dat dus, gelukkig ben ik maandag altijd vrij en hoef ik dus pas dinsdag weer te werken. Ik merk dat het elke dag beter gaat dus waarschijnlijk behalve moe heb ik dinsdag nergens meer last van. Maar ik wil graag voordat ik maandag bel met mijn werk weten hoe en wat.

LWDaisy

Berichten: 4785
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 19:44

Anna79 schreef:
Iemand die bekend is met deze symptomen bij corona? Als ik langer dan een paar minuten op mijn benen sta krijg ik een heel naar gevoel in mijn hoofd en moet ik (bijna)overgeven. Gisteren was ik bezig met het lunchbakje van mijn dochter en tussendoor boven de gootsteen gehangen. Zo irritant, ik moet dan echt gaan zitten dan trekt het weg. Vandaag voel ik me iets beter en heb de vaatwasser uitgeruimd, helaas aan het eind weer hetzelfde verhaal. Ik ben dan op zich niet misselijk meer alsof er iets in mijn evenwichtsorgaan niet lekker gaat. Zijn er hier mensen die dit herkennen?


Ik heb wel een ikmoetovergeven of ikkanflauwvallen gevoel gehad toen ik nog flink ziek was ja. En heel wiebelig op de benen, idd het gevoel alsof je je evenwicht niet 100% onder controle hebt.

Ondertussen ben ik 3 weken en 2 dagen verder dan toen ik positief getest werd, en ik ben echt veel beter. Ik ben sinds maandag weer aan de slag, en ben nog steeds snel moe, maar het gaat elke dag beter. Ik doe na mijn werk wel een dutje, maar voel me verder niet ziek. Ik heb een beetje smaak terug, ik registreer of iets zoet/zout/zuur is, maar ik proef "flauwe" dingen niet, en ruiken doe ik helemaal niet.

Mijn vriend is sinds een paar dagen ook weer oké. Hij is klaar om maandag weer te gaan werken. Hij is ook nog wel sneller moe dan anders, en hij proeft niets. Geur heeft hij soms wel, soms niet. Hij is niet even fit als voor hij corona had, maar hij is net zoals ik ook niet ziek meer. We hebben geen hoofdpijn meer, geen koorts meer. We moeten niet meer heel de dag slapen, we hebben geen nek-, spier- en rugpijn meer.

Ik heb wel nog "hoog snot". Ik kan het niet uitsnuiten, ik moet helemaal niet snuiten, het zit te hoog haha. Ik denk dat dat veel van mijn geur/smaak blokkeert. Ik ben zo iemand die verkouden wordt van een ventilator, en die draaien hier wel op de hetere dagen. Ik ga zo meteen maar eens een zoutspoeling proberen!

Daihyo hier hadden we het ook samen haha, hij is 3 dagen na mij ziek geworden. Mannencorona is veel heftiger he :+ Daar waar ik nog voor eten op tafel zorgde, voor de katten zorgde en proberen het huishouden niet volledig te laten instorten, lag meneer heel zielig heel de dag in zijn bed en was elke beweging te veel. En zeuren, ooooh, heel frustrerend haha!

Daihyo

Berichten: 88059
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 19:46

Heel herkenbaar _O-

Maar jij bent dus 3 weken zoet geweest? Heftig.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 20:34

friezenfan2 schreef:
Maar ze zeggen dat je na je corona besmetting contact moet vermijden met kwetsbare. En anders zoveel mogelijk afstand houden. Gaan ze dan zeggen dat ik gewoon anderhalve meter moet houden. Wat ik al moet.

En wanneer ben je klachtenvrij? Mag je dan helemaal niet meer hoesten?


Sporadisch eens hoesten doet iedereen wel eens. Maar als je nog regelmatig hoest, valt dat nog onder klachten.

Je telt trouwens vanaf het moment dat je klachten kreeg en niet van je positieve test. De eerste dag van je klachten is dag 0, de volgende dag 1 enz.
Ben je op dag 5 of verder 24 uur klachtenvrij, dan is die dag je laatste isolatiedag. Advies is wel om t/m dag 10 contact met kwetsbare mensen te vermijden.
Dag 10 is altijd je laatste isolatiedag, ook als je nog klachten hebt.

Je kunt gewoon een quarantainecheck doen op de website van de rijksoverheid. Dan kan je de datum invullen vanaf start klachten en zie je hoe lang jouw isolatie duurt.




En wat betreft mondmaskers ... Dit zegt mijn werkgever:

¨De aangepaste richtlijn geeft aan dat het gebruik van mondneusmaskers bij zorgcontacten binnen 1,5 m afstand (dus lijfgebondenzorg) blijft bij kwetsbare cliënten met een verhoogd risico op ernstig beloop van COVID-19. De regiehouder van een cliënt stemt met de cliënt af of deze het wenselijk vindt dat er tijdens de zorgmomenten een mondneusmakser wordt gedragen. Als jij als medewerker zelf een mondneusmasker wil dragen, is dat uiteraard ook mogelijk. In alle overige situaties kan het mondneusmasker dus af.¨

Dit zijn die richtlijnen: https://lci.rivm.nl/covid-19/PBMbuitenziekenhuis

Je hoeft dus geen mondneusmasker te dragen, maar als je dit zelf wil moet je daar de mogelijkheid toe krijgen. Ik kan dan een mailtje sturen bijv. en een doos mondneusmaskers ophalen.

Ik en veel collega´s werken zonder masker. Ook veel collega´s die lijfgebonden zorg verlenen werken zonder masker, omdat een cliënt niet extra kwetsbaar is of omdat deze aangeeft het niet nodig vindt een masker te dragen.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:36

LWDaisy schreef:
Anna79 schreef:
Iemand die bekend is met deze symptomen bij corona? Als ik langer dan een paar minuten op mijn benen sta krijg ik een heel naar gevoel in mijn hoofd en moet ik (bijna)overgeven. Gisteren was ik bezig met het lunchbakje van mijn dochter en tussendoor boven de gootsteen gehangen. Zo irritant, ik moet dan echt gaan zitten dan trekt het weg. Vandaag voel ik me iets beter en heb de vaatwasser uitgeruimd, helaas aan het eind weer hetzelfde verhaal. Ik ben dan op zich niet misselijk meer alsof er iets in mijn evenwichtsorgaan niet lekker gaat. Zijn er hier mensen die dit herkennen?


Ik heb wel een ikmoetovergeven of ikkanflauwvallen gevoel gehad toen ik nog flink ziek was ja. En heel wiebelig op de benen, idd het gevoel alsof je je evenwicht niet 100% onder controle hebt.

Ondertussen ben ik 3 weken en 2 dagen verder dan toen ik positief getest werd, en ik ben echt veel beter. Ik ben sinds maandag weer aan de slag, en ben nog steeds snel moe, maar het gaat elke dag beter. Ik doe na mijn werk wel een dutje, maar voel me verder niet ziek. Ik heb een beetje smaak terug, ik registreer of iets zoet/zout/zuur is, maar ik proef "flauwe" dingen niet, en ruiken doe ik helemaal niet.

Mijn vriend is sinds een paar dagen ook weer oké. Hij is klaar om maandag weer te gaan werken. Hij is ook nog wel sneller moe dan anders, en hij proeft niets. Geur heeft hij soms wel, soms niet. Hij is niet even fit als voor hij corona had, maar hij is net zoals ik ook niet ziek meer. We hebben geen hoofdpijn meer, geen koorts meer. We moeten niet meer heel de dag slapen, we hebben geen nek-, spier- en rugpijn meer.

Ik heb wel nog "hoog snot". Ik kan het niet uitsnuiten, ik moet helemaal niet snuiten, het zit te hoog haha. Ik denk dat dat veel van mijn geur/smaak blokkeert. Ik ben zo iemand die verkouden wordt van een ventilator, en die draaien hier wel op de hetere dagen. Ik ga zo meteen maar eens een zoutspoeling proberen!

Daihyo hier hadden we het ook samen haha, hij is 3 dagen na mij ziek geworden. Mannencorona is veel heftiger he :+ Daar waar ik nog voor eten op tafel zorgde, voor de katten zorgde en proberen het huishouden niet volledig te laten instorten, lag meneer heel zielig heel de dag in zijn bed en was elke beweging te veel. En zeuren, ooooh, heel frustrerend haha!


O, dat kan dus nog wel even duren. Ik ben alleen maar zieker geworden, kan bijna niet op mijn benen staan en slaap 20 uur per dag. Echt onvoorstelbaar, was net boven naar het toilet geweest en weer duizelig en beroerd dus even op bed gaan liggen met het grote licht aan, word ik een uur later pas weer wakker. Normaal slaap ik echt niet met licht aan. Ik hoop dat dit wel wat gaat opknappen vind dit niet grappig. Mijn man krabbelt al wel wat op.

LWDaisy

Berichten: 4785
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:44

Anna79 schreef:
O, dat kan dus nog wel even duren. Ik ben alleen maar zieker geworden, kan bijna niet op mijn benen staan en slaap 20 uur per dag. Echt onvoorstelbaar, was net boven naar het toilet geweest en weer duizelig en beroerd dus even op bed gaan liggen met het grote licht aan, word ik een uur later pas weer wakker. Normaal slaap ik echt niet met licht aan. Ik hoop dat dit wel wat gaat opknappen vind dit niet grappig. Mijn man krabbelt al wel wat op.


Ja dat had ik ook - zieker worden, en 20u per dag slapen. Een uur wakker zijn, en weer 5u slapen. En dan een nachtrust van 10-12u. Zo 2 weken, en dan langzaamaan beter.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 22:30

LWDaisy schreef:
Anna79 schreef:
O, dat kan dus nog wel even duren. Ik ben alleen maar zieker geworden, kan bijna niet op mijn benen staan en slaap 20 uur per dag. Echt onvoorstelbaar, was net boven naar het toilet geweest en weer duizelig en beroerd dus even op bed gaan liggen met het grote licht aan, word ik een uur later pas weer wakker. Normaal slaap ik echt niet met licht aan. Ik hoop dat dit wel wat gaat opknappen vind dit niet grappig. Mijn man krabbelt al wel wat op.


Ja dat had ik ook - zieker worden, en 20u per dag slapen. Een uur wakker zijn, en weer 5u slapen. En dan een nachtrust van 10-12u. Zo 2 weken, en dan langzaamaan beter.


Oké nou bereid ik me daar maar op voor

Warboel
Berichten: 14689
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 16:38

Ik lig nog steeds plat, als ik loop word ik idd ook duizelig/misselijk.

Heb ook gigantische oorpijn en keelpijn, vannacht een aantal keer van wakker geworden.

Heb totaal geen eetlust en ben nu ruim 5 kg afgevallen :')

Maak me wel zorgen om m’n energie niveau straks. Die was al bar slecht, en corona zal vast niet meehelpen :=

Winged

Berichten: 33050
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 16:51

Beterschap allemaal!

Ik had begin mei corona. Gisteravond bij de buren geholpen. Daar werd iemand onwel en de rest was in paniek. Maar ze hebben daar corona in huis. Nu begint uiteraard mijn keel al te kriebelen en mijn neus weer wat te lopen. Maar zo snel kun je geen symptomen hebben toch? Ben in de snelheid uiteraard een mondkapje vergeten, ben op 1,5 meter gebleven en de ramen stonden open.

Hopelijk blijf ik negatief, zou donderdag vliegen.

Warboel
Berichten: 14689
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 17:05

Mijn vriend was de eerste met corona hier, die is sinds afgelopen maandag ziek, maar hij heeft het juist minder :P Wel dat klagen, zuchten, steunen, kreunen haha. Maar hij is alweer een stuk opgeknapt en ben ik juist degene die sinds woensdag totaal voor pampus op bed ligt te hangen de hele dag. Kan gewoon niet veel. Totaal geen energie voor.

Oei ik duim voor je dat je niet ziek wordt Winged! Kan niet zo snel lijkt me idd.

Janine1990

Berichten: 43807
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 17:12

Winged schreef:
Beterschap allemaal!

Ik had begin mei corona. Gisteravond bij de buren geholpen. Daar werd iemand onwel en de rest was in paniek. Maar ze hebben daar corona in huis. Nu begint uiteraard mijn keel al te kriebelen en mijn neus weer wat te lopen. Maar zo snel kun je geen symptomen hebben toch? Ben in de snelheid uiteraard een mondkapje vergeten, ben op 1,5 meter gebleven en de ramen stonden open.

Hopelijk blijf ik negatief, zou donderdag vliegen.


Mijn buurvrouw heeft in april covid gehad, buurman had nergens last van.
Nu is het precies andersom en ze slapen gewoon in één bed, dus je kan best gewoon helemaal niets hier aan over houden...