Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34642
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 17:08

Nee, ik heb gezegd dat je van andere infecties ook langdurige klachten kunt houden. Dat covid daarin niet uniek is. Maar goed, het lijkt me voor het topic beter dat we hier niet mee verder gaan denk ik.

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 21:02

SusanH schreef:
Dat is niet goed nee. Misschien is die 4 uur toch ook teveel. Ben je al bij de bedrijfsarts geweest? Als het niet gaat gewoon weer ziek melden hoor over je grenzen gaan continu is echt niet goed voor jou en je herstel.

Ik heb gevraagd om een afspraak met de arbo, maar ze willen dat ik maandag eerst spreek met hr.
Ik ben inmiddels wel bij m'n eigen huisarts geweest en die geeft ook aan dat ze te veel vragen en dat ik echt rustig aan moet doen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34642
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 13:08

Ik zou echt je eigen huisarts volgen hierin. Niks toezeggen bij hr of voor je een arbo arts gesproken hebt. Geen fijne situatie om in te zitten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 13:32

Jezelf beschermen tegen te veel doen is wel belangrijk. Te vroeg teveel kan voor de rest van je leven wel gevolgen hebben. Goed overleggen moet je zeker doen.

Hier helaas vandaag al gemerkt dat kunnen ruiken wel belangrijk is voor je gezondheid. Ik had kennelijk een knop op het gasfornuis omgezet. Gv kwam naar beneden stonk de hele kamer naar gas. Niks van gemerkt %) dat is echt link

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 19:07

karuna schreef:
Jezelf beschermen tegen te veel doen is wel belangrijk. Te vroeg teveel kan voor de rest van je leven wel gevolgen hebben. Goed overleggen moet je zeker doen.

Hier helaas vandaag al gemerkt dat kunnen ruiken wel belangrijk is voor je gezondheid. Ik had kennelijk een knop op het gasfornuis omgezet. Gv kwam naar beneden stonk de hele kamer naar gas. Niks van gemerkt %) dat is echt link

Zeker link. Ik zet ook altijd het gas uit als ik klaar ben met koken.

Zoolgangster

Berichten: 9600
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 00:11

conejo schreef:
1 op de 8 mensen mensen die corona doormaken houden daar langdurig klachten aan over. Dat vind ik best veel. En kan je zeggen het is geen pretje. Ik heb dan niet een extreme vorm met niet meer mijn bed uit komen. Maar mijn oude leve. Bestaat niet meer en kan eigenlijk heel weinig nog en elke keer als ik maar minimaal te veel doe moet ik dat weer bekopen met 2 dagen bijna niks kunnen.


Ik heb in december corona gehad. Dacht dat ik er "niets aan overgehouden" had, maar het valt me op dat ik minder fut heb om te werken, moeite met plannen en dergelijke, ik heb zelfs werk op een bepaalde locatie 's ochtends vroeg gestopt... er is gewoon iets veranderd sindsdien.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 16:23


senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 00:43

Nou, voor het eerst in drie jaar, nu toch ook een positieve test.
Minimaal een tien leden van ons koor zijn nu ziek. De 'superspreaders' bestaan nog.
Ik ben benieuwd hoe dat is gegaan met carnaval.

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 11:15

Nou ik heb vandaag weer 2 uurtjes gewerkt. Fijn om weer wat te doen, maar ben echt gesloopt :+
Wat valt dat dan toch tegen

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 19:23

Ik begon donderdagavond met zere holtes en gevoel dat ik verkouden werd.
In bed kwamen de koude rillingen erbij om vervolgens weg te drijven omdat ik het zo warm had.
Vrijdagochtend koorts en getest.
Bingo, de t streep stond er eerder dan de c streep.
Ik blijf nu wat koortsig. Net gemeten, 38.4
Verder hoesten en heerlijk snotteren.
Beetje spierpijn en futloos.

Hoelang mag de koorts aanhouden voor ik de ha moet bellen?

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 19:29

Hier ondertussen onderweg vanaf 4 juli vorig jaar. Nog steeds bekaf, wel weer aan het werk maar in mijn vrije uren moet ik hard mijn best doen om bij te tanken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 19:34

Getver, beterschap. Ik heb na twee dagen met alleen maar stijgende temperatuur tegen de 40 met koortsremmers gebeld voor advies. Bleek een longontsteking aan het kweken te zijn.

Ik ben inmiddels 11 dagen verder en nog steeds niet ok. De ab is klaar. De prednison wordt afgebouwd maar verder pfff smaak en geur nog steeds aangetast. Sinds vandaag stokdoof aan een oor, koorts was weg maar lijkt weer terug te komen (ik hoop het toch echt niet). Nog steeds snot en hoesten. Slap, moe, draaierig bij de minste activiteit, traag heel traag en vaag hoofd, gewoon niet belastbaar nog. Ben het wel zat. Ik red het maximaal 2 uur rechtop verspreid over de hele dag. -O-

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 19:55

Ik heb een week lang 40°+ gehad en er niet eens over nagedacht of ik de huisarts daarvoor moest bellen :')
Zolang je voldoende eet en vocht binnen kunt houden maak ik me daar persoonlijk niet zo druk over.

Hier nog steeds wel snel moe en hoofdpijn na inspanning, maar on the bright side, het wandelen gaat wel weer steeds beter, kom nu iig weer 2.5km rond zonder 4x te moeten stoppen onderweg.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 20:30

colinneke schreef:
Ik begon donderdagavond met zere holtes en gevoel dat ik verkouden werd.
In bed kwamen de koude rillingen erbij om vervolgens weg te drijven omdat ik het zo warm had.
Vrijdagochtend koorts en getest.
Bingo, de t streep stond er eerder dan de c streep.
Ik blijf nu wat koortsig. Net gemeten, 38.4
Verder hoesten en heerlijk snotteren.
Beetje spierpijn en futloos.

Hoelang mag de koorts aanhouden voor ik de ha moet bellen?


Voor 38,4 hoef je geen dokter te bellen

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:06

L_iek schreef:
Hier ondertussen onderweg vanaf 4 juli vorig jaar. Nog steeds bekaf, wel weer aan het werk maar in mijn vrije uren moet ik hard mijn best doen om bij te tanken.


Pas op met stug door gaan en aan het werk blijven. Dit klinkt namelijk als post (long) covid. En door maar door te blijven gaan en niet veel rust na en tussendoor te nemen kan het verslechteren. Ik ven van 8 augustus en ben idd op een bepaald punt weer gaan opbouwen en ook rustig wat in eigen tijd meer gaan doen toen het leek beter te gaan, maar helaas daar door terugevallen veel verder terug dan waar ik vandaan kwam. En inmiddels werk ik niet meer (ziektewet). En post covid heeft heel veel verschillende uitingen en is echt per persoon verschillend hoe erg het is. Maar wat bij iedereen het allerbelangrijkste is, is rust.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 13:39

-O- ik voelde me afgelopen dagen fitter worden en dacht dat ik genoeg opgeknapt was om te kunnen vertrekken, domme ikke. 8)7 Drie dingen in de camper gezet 15 minuten bezig en hop hartslag torenhoog, hijgerig hoesterig en koorts. Tot zover de goedbedoelde poging. Ik ben er duidelijk nog lang niet ;(

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:04

Nou Karuna ik ben ook nog niets waard hoor :n
Kan wel een paar weken duren zei de huisarts.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:11

Knap k u t zoveel te doen kwa regelwerk in mijn nieuwe huis waar ik dacht te kunnen heengaan, kalm aan in een paar dagen tijd te kunnen heenhobbelen met de camper. Nope dan wordt het weer een kort heen en weer met chauffeur -O- ipv kalm kunnen regelen van alles. Zucht valt me tegen ;(

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 15:13

Hier nu voor t eerst Corona, heb vooral flink koorts en hoest wat.

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 16:18

Wat mij erg tegenvalt is het krachtverlies en wat benauwdheid.
Durf ook nog niet teveel te doen, heb dit nog nooit gehad -O-

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 16:22

Ik ook, 3 jaar corona vrij gebleven en het nu toch te pakken. Sinds donderdagavond ziek, gisterochtend was de test nog negatief en omdat ik begon te hoesten nogmaals getest en nu net toch echt positief...

Het is wel apart dat ik al 2 nachten op rij wakker word met 40 graden koorts, en dat overdag weer verdwijnt. Dan blijft alleen het ziek voelen over. M'n longen doen zeer, ik voel me gammel, moe, lamlendig, steken in m'n botten (zo voelt griep altijd bij mij). Maar die koorts 's nachts is zeer onprettig...

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 16:24

_Karlijn schreef:
Ik ook, 3 jaar corona vrij gebleven en het nu toch te pakken. Sinds donderdagavond ziek, gisterochtend was de test nog negatief en omdat ik begon te hoesten nogmaals getest en nu net toch echt positief...

Het is wel apart dat ik al 2 nachten op rij wakker word met 40 graden koorts, en dat overdag weer verdwijnt. Dan blijft alleen het ziek voelen over. M'n longen doen zeer, ik voel me gammel, moe, lamlendig, steken in m'n botten (zo voelt griep altijd bij mij). Maar die koorts 's nachts is zeer onprettig...


Nou dat heb ik ook, naarmate de dag wordt t beter terwijl het normaal juist andersom is. Zo irritant

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 16:41

Ik heb niet eens de energie om te hoesten :=

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 16:44

_Karlijn schreef:
Ik heb niet eens de energie om te hoesten :=


Ik moet helaas wel het eea doen want paarden aan huis. Dus dat spreid ik een beetje over de dag en als ik denk nu voel ik me wat beter :') paracetamol er in en maar gaan. Ben wel de helft langzamer dan anders

Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:08

Donderdag had ik keelpijn en zaten de holtes dicht, omdat ik naar het werk moest(werk in de ouderenzorg) getest. Meteen positief. Voelde me verder prima. Als het geen Corona was, was ik gaan werken. Gisteren iets snotterig erbij geworden maar dat was het.

Dit is mijn 2e keer Corona. In november 2020 de eerste keer Corona gehad, toen was ik een stuk beroerder. Heb ook 2 vaccinaties en een booster gehad, daarna geen vaccinaties meer gehad.

Wat een verschil met klachten zeg..