Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:21

Mijn holtes zaten ook helemaal vol, had ook erge hoofdpijn.
Ben gaan spoelen met zout water toen ik weer een beetje bij mijn positieven was en neusspray gaan gebruiken en nog ben ik aan het snuiten en hoesten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:24

Hier ook propvolle holtes en aan het zoutspoelen, een oor zit ook steeds dicht nog.

Nu drie keer het haasje geweest, de eerste keer 6 weken goed ziek, de tweede keer viel mee wat koortsig en ellendig maar ook vrij snel weer ok. Nu flink ziek gweest met hoge koorts maar fysiek een fikse tik gehad, -O-

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:48

Dat zei ik ook, ik heb best veel meegemaakt maar hier heb ik toch een zware tik van gehad hoor.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 04:13

Ik lig inmiddels nacht 3 wakker, warm, koud, neus zit verstopt, keel doet zeer, maar vooral een lijf dat veel pijn doet waardoor ik gewoon niet weet hoe ik moet liggen. Hoop dat t snel beter wordt.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 10:27

Beterschap Marjan :(:)

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:22

Ik slaap wel redelijk maar word vaak met 40 °C koorts wakker, zo ook vannacht weer. Ik word dan vaak wakker uit een koortsdroom en dan drijf ik bijna m'n bed uit. En van die koorts krijg ik een soort van speldenprikjesjeuk over m'n hele lichaam dus ik spring ook nog eens m'n bed uit om zoveel mogelijk kleding uit te trekken om vervolgens meteen weer te rillen van de kou :roll: Herkennen jullie dat speldenprikjesgevoel?

Overdag is de koorts weg. Ik ben nu wel flink aan het hoesten en m'n stem is helemaal naar de maan. Soms stik ik haast in het hoesten, van de slijm die dan in m'n keelholte blijft hangen.

Beterschap Marjan :(:) die pijn overal herken ik ook.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:41

Ik herken die prikkels niet, wel het slijm.
Goor praatje maar het was heel taai slijm, gewoon eng!

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:58

Ja die prikkelige huid herken ik ook, heb ik altijd met koorts. Vanmorgen gelukkig nog maar 38,4 begin iets meer te hoesten en idd lekker groene klodders :') en m’n neus loopt en niesen

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 14:26

Naar he dat slijm. Ik heb ook nog eens een neusmaagsonde in mn keel voor sondevoeding waar het aan blijft hangen, dus krijg het zo moeilijk weggehoest daardoor voor mijn gevoel.

Ik had vannacht weer 39,8 en nu weer gewoon 36,8, zo vreemd.

Mijn stem is helemaal naar de maan van het hoesten :') gelukkig hoeft niemand anders dan de kat naar me te luisteren.

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 14:32

Ik heb dan geen corona ( althans volgens de test niet ) maar een luchtweginfecties en heb veel baat met een kruidendrank. Ik merk dat het slijm snel loskomt.

Al lees ik hier de symptomen en begin ik toch wel even te twijfelen want ik heb precies hetzelfde. Al gaat er ook een ander rot virus rond die dezelfde klachten geeft wordt het wel lastig van. Ik ben vgm ook een van de weinige die getest heeft.

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 14:35

Mijn eerste test op vrijdagochtend was negatief en toen ik zaterdag rond 14u ook begon te hoesten heb ik nog een keer getest en die was heel licht positief.

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 14:42

Ik ben inmiddels al een week ziek en zit binnen dus eigenlijk maakt het niet zo heel veel meer uit.

Er gaat bij mij op werk ook een luchtweginfectie eigenlijk al weken rond met longontsteking ect. Huiarts ook al gebeld want daar maakte ik mij enorm zorgen om maar heb ze ook niet over corona gehoord. Ze zei van wat goed dat je hebt getest ben bang dat het testen dus ook niet meer echt gebeurd :+

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 17:44

Deze week volle bak aan het werk en druk. Maar merk dat mn energie level toch niet op peil is. Sinds woensdag trek ik het niet zo in de avonden en zelfs dit weekend al niet vanaf 3 uur smiddags. Dus even toch wat opletten.

Ik werd 1 februari ziek voor de twee keer corona.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 18:54

Beterschap aan de nieuwe zieken.

Deze covid versie doet raar, :? waar je normaal koortsvrij/arm wakker wordt na een nachtrust en in de loop van de dag inlevert kwa energie en temperatuur die oploopt lijkt deze versie alles om te keren. Beroerde nachtrust met meer pijn hoesten koorts en s ochtends brak en met een hogere temperatuur wakker worden uitgeput (al gaat dat de laatxtedagen goddank wel beter) en in de loop van de dag ga ik me juist beter voelen en zakt de temperatuur en stijgt de belastbaarheid,

Kan iemand me die logica uitleggen? 8)7 al maak ik wel dankbaar gebruik van de iets meer energie vanaf eind middag en in de avond.

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 20:56

Ja dat heb ik dus ook Karuna (1e keer corona). Ik word rond 5 u 's ochtends wakker met 40 graden koorts en hondsberoerd en veel hoesten en hoofdpijn en misselijk etc, en in de avond voel ik me wel weer okay-ish.

Ik klink ondertussen wel als Nel Veerkamp moet ik erbij zeggen :') niet te zuinig ook.

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:50

Hier vandaag een positieve test -O- Voelde me gisteren al zo ziek.. Werd wakker met keelpijn, direct een test gedaan, maar negatief. Gisteravond lag ik te klappertanden met kippenvel onder een berg dekens, mega hoofdpijn en spierpijn..

Vanochtend nogsteeds erg hoofdpijn, koud, spierpijn en duizelig. Afentoe ook hoesten. Dus nog eens een test gedaan en die was positief.

Nog niet eerder corona gehad. Wel vaak getest omdat ik dacht, nu zal het wel zo ver zijn, maar nooit een positieve test. En nu dus wel -O-

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 08:07

Beterschap Daphne!

Ik heb nu 2 koortsvrije nachten gehad maar voel me nog niet minder ziek.

Is het vanaf het moment van de eerste ziektedag 5 dagen isolatie of vanaf de positieve test 5 dagen isolatie?? Ik lees verschillende dingen. Plus 24 uur klachtenvrij natuurlijk. Dat ben ik sowieso nog niet.

Ik heb wel gigantische buik(maag)pijn erbij sinds vanochtend %)

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 08:36

Ik mag me hier ook melden, gisteravond uitslag van de ggd, positief

Keelpijn, hoofdpijn, oorpijn, verstopte neus en heel benauwd. Hier nog geen koorts gehad

Dit is de tweede x voor mij. De eerste keer oktober 2020 zat toen in de 1e golf en toen heel ziek geweest met naweeën van vage klachten

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 08:41

Ik heb mij nogmaals getest maar echt negatief maar alle symptomen lees ik hier terug.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 10:22

Beterschap voor de zieken Y;(
Het is echt een poedersuiker virus en het duurt echt wel even eer je helemaal hersteld bent, ik ben half februari ziek geworden en ben nog steeds niet de oude.
De dokter zei dat het wel een paar weken kan duren dus goed uitzieken.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 11:08

Zebrastreep schreef:
Ik heb mij nogmaals getest maar echt negatief maar alle symptomen lees ik hier terug.


Hoe lang ben je al ziek? Bij mij duurde het vorig jaar 2 volle dagen voor ik een beetje positief testte. Na 3/4 dagen knalde hij eruit.

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 11:13

Ze hebben het lang volgehouden, maar helaas zijn mijn ouders ook besmet geraakt met het virus. Beiden bijna zeventig jaar en beiden risicogroep. Fanatieke prikkers, elke drie maanden haalden ze er een.

Pa is er een dag of twee ziek van geweest, rest voelde als een verkoudheid. Ma noemt het een stevige verkoudheid, maar griep is erger volgens haar.

Vriendin die helaas terminaal is en aan de imuumtherapie zit heeft ook corona gehad. Gelukkig was ze er na een kleine week weer bovenop. ( Van de corona dan)

Het hoeft dus nog steeds niet voor iedereen te betekenen dat je er ernstig ziek van wordt en dat je restklachten blijft houden. Naar is het wel voor degenen die dat wel hebben, flink balen!

Het lijkt wel alsof iedereen die het nog niet gehad heeft nu aan de beurt is.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 11:25

Fijn dat je ouders en vriendin er weinig ziek van geweest zijn. Ik heb het idee dat dit nu ook beetje de norm is. Het is ook logisch dat je die mensen minder of niet hoort en mensen die er zieker van zijn meer.

Hier 2,5 week geleden ook positief. Althans maandags voelde ik me ziekig. Woensdag getest omdat ik nog een thuistest had liggen en ik had direct een dikke streep.
Mijn vriend en andere die mee zijn geweest met carnaval waren ook ziek. De helft is positief en de andere helft negatief. Die hebben meerdere keren getest en steeds duidelijk negatief. Zij hadden zeker zoveel klachten dan mij. Misschien waren sommige nog wel zieker. Ik ben nu 2,5 week verder nog niet helemaal fit. Kriebelhoest en keelpijn. Maar het is meer kwakkelen dan echt ziek. Ik hoor niets anders hier dan mensen die hoesten en ziekig zijn. Velen van hen hebben iets anders dan corona.

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:28

Ik heb ook carnaval gevierd net als mijn man. Beide geen klachten en negatief. Hoor wel van een ander virus met veel hoesten, koorts en gesnotter wat dan geen corona is. Maar ja, dat hou je altijd.

Zelf heb k nu al veel last van hooikoorts. Kijken mensen me ook raar aan dat ik snotter en hoest op mijn werk. Ja, sorry, kan me moeilijk het hele jaar ziekmelden vanwege pollen en blaadjes! En nee, ik heb geen hoestschaamte.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:47

En wij hebben geen carnaval gevierd en toch ziek :') vandaag nog niet fit maar wil morgen weer een halve dag aan t werk want ben er zo klaar mee!

Ben nu nog benauwd, hoest en heb kriebel oren? _O- Vannacht eindelijk weer beetje ok geslapen en m’n conditie is echt volledig weg..