Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29508
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 14:09

Dat is hetzelfde protocol als bij griep.
Want het is nu niet zoveel anders meer.
Ook daar worden sommige mensen heel ziek van, gaan er ook duizenden mensen aan dood.
Op die fase zit corona nu ook.
Werk je met kwetsbare mensen is thuis blijven heel verstandig. Maar dat werd met griep ook vaak niet gedaan want personeel te kort.
Kwalijk mijn inzien, maar zo gaat het wel...

quintusgl

Berichten: 4450
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 14:19

Eigenlijk is het hele covid-gebeuren idd weg. Wel moeten we nog denken om de handhygienne en voorzichtig bij de kwetsbare bewoners, maar dat lukt haast niet als je ze aan het aankleden bv bent (dementie). En te weinig personeel idd dus je gaat gewoon. Alleen nu wil t even niet.

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 14:26

Als ik het nu al wel heb , dan komt het al van de cliënten. Kunnen geen mondkapje voor , dus het was er wel een beetje op wachten. Gelukkig is het alleen bij mij gebleven...

Maar echt afstand houden is inderdaad niet mogelijk , ik werd ook al recht in mijn gezicht gehoest.

Maar goed het kan ook nog een ander virus zijn , het zijn wel allemaal vergelijkbare klachten bij iedereen ( verkouden , lichte verhoging , veel slijm in de keel en of geen stem meer) maar iedereen is nog in de benen en doet zijn ding. Ik zat er in mijn werkweekend ook volop in en dacht ach mij gaat het vast zoals altijd voorbij.

Maar inderdaad door tekorten wil je je collega's niet laten zitten.... Eigenlijk ook te erg voor woorden maar goed dat is wat we nu krijgen.

LoeOrange

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:20

Zebrastreep schreef:
Er gaat bij mij op werk ook wat rond , maar wat het nu is? Ik vermoed wel covid alleen is het nu al zo erg rondgetrokken binnen het bedrijf. Door te korten voel je je aardig verplicht om door te werken.

Wat ik nog wel het ergste vond is dat het hele protocol omtrent wat je nu moet doen gewoon nergens meer te vinden was. Collega en ik hebben nog uitgebreid gezocht maar konden niks vinden.


Pff wat naar zeg..!
Ik vond het inderdaad ook enorm onduidelijk wat de richtlijnen nu zijn. Kon enkel maar vinden dat je de protocollen van een luchtweginfectie moest volgen :?

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:21

Zebrastreep schreef:
Als ik het nu al wel heb , dan komt het al van de cliënten. Kunnen geen mondkapje voor , dus het was er wel een beetje op wachten. Gelukkig is het alleen bij mij gebleven...

Maar echt afstand houden is inderdaad niet mogelijk , ik werd ook al recht in mijn gezicht gehoest.

Maar goed het kan ook nog een ander virus zijn , het zijn wel allemaal vergelijkbare klachten bij iedereen ( verkouden , lichte verhoging , veel slijm in de keel en of geen stem meer) maar iedereen is nog in de benen en doet zijn ding. Ik zat er in mijn werkweekend ook volop in en dacht ach mij gaat het vast zoals altijd voorbij.

Maar inderdaad door tekorten wil je je collega's niet laten zitten.... Eigenlijk ook te erg voor woorden maar goed dat is wat we nu krijgen.


Je kan toch een zelftest doen en ook bij de clienten? En Mk dragen
Ffp2 helpt wel

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:00

Ik test inmiddels weer negatief, maar voel me nog lang niet optimaal. Blijf hoesten en ben vreselijk kortademig. Heel vervelend.
Ik lees hier dus van meer mensen die toch wel
redelijk ziek zijn. Het gekke is dat ik er in mijn omgeving heel weinig over hoor

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:00

DuoPenotti schreef:
Dat is hetzelfde protocol als bij griep.
Want het is nu niet zoveel anders meer.
Ook daar worden sommige mensen heel ziek van, gaan er ook duizenden mensen aan dood.
Op die fase zit corona nu ook.
Werk je met kwetsbare mensen is thuis blijven heel verstandig. Maar dat werd met griep ook vaak niet gedaan want personeel te kort.
Kwalijk mijn inzien, maar zo gaat het wel...


Wat alleen heel erg vergeten word en ook vanuit de overheid niet echt duidelijk word gemaakt is dat je na een covid besmetting post covid over kan houden. En dat deze kans nog steeds aanwezig is en voor iedereen geld. Of je nu heel gezond bent veel sport of niet. En maakt niet uit hoe vaak je covid hebt gehad na elke besmetting is daar een kans op. Een jaar geleden was dat 1 op de 8 mensen die covid hebben houden daar post covid aan over.

En helaas is daar nog erg weinig over bekend en ook nog geen behandeling voor. De een word beter vaak wel meer dan 1 jaar ziek. De ander is al jaren ziek er door en tot op heden niet beter. Bij de een verbeteren de klachten bij de ander veranderd er weinig en bij een ander worden de klachten alleen maar erger.

Dit vind ik toch wel iets waar rekening mee gehouden moet worden. En meer bekendheid moet krijgen.

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:21

Zelf zit ik nu op dag twee nadat gisterochtend de symptomen begonnen.
Ik had sinds gisterochtend ook niks meer gegeten (geprobeerd koffie te drinken maar dat smaakte naar overgeef!). Nu net een plakje droog brood opgekauwd want anders begin ik het eng te vinden (hoe lang kan je veilig zonder voedsel leven?). Kijken of dat goed gaat.
Ik drink wel elke paar uur een glas roosvicee.
Opkikker (bouillon) kan ik óók al niet verdragen.

Ben volgens mij behoorlijk wazig, neus verstopt. Hoofdpijn lijkt op dit moment even weg te zijn althans, meer naar de achtergrond te zijn gegaan.

Ik vind ook dat de informatie vanuit de rijksoverheid erg tekort schiet.
Zelf zou ik echt niet door kunnen werken nu en heb mijn taken voor deze week dan gelukkig ook mogen overdragen aan een collega en me ziek gemeld. Andere chronische klachten die ik heb aan mijn bewegingsgestel worden erger nu tijdens corona.
Er gaan ook nieuwe varianten rond. Pirola is de huidige variant die als een olievlek over de aarde gaat. Maar de symptomen rode ogen en huiduitslag heb ik niet.
Kortademigheid ook niet. Het is hoofdpijn, heel verkouden, soms ineens moeten overgeven, dizzy, spierpijn all over en koortsig. En telkens weer in slaap vallen en dan na een uurtje ofzo weerv wakker worden om neus te snuiten en te drinken. Elke 4u een paracetamol.

DuoPenotti

Berichten: 29508
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:27

conejo schreef:
DuoPenotti schreef:
Dat is hetzelfde protocol als bij griep.
Want het is nu niet zoveel anders meer.
Ook daar worden sommige mensen heel ziek van, gaan er ook duizenden mensen aan dood.
Op die fase zit corona nu ook.
Werk je met kwetsbare mensen is thuis blijven heel verstandig. Maar dat werd met griep ook vaak niet gedaan want personeel te kort.
Kwalijk mijn inzien, maar zo gaat het wel...


Wat alleen heel erg vergeten word en ook vanuit de overheid niet echt duidelijk word gemaakt is dat je na een covid besmetting post covid over kan houden. En dat deze kans nog steeds aanwezig is en voor iedereen geld. Of je nu heel gezond bent veel sport of niet. En maakt niet uit hoe vaak je covid hebt gehad na elke besmetting is daar een kans op. Een jaar geleden was dat 1 op de 8 mensen die covid hebben houden daar post covid aan over.

En helaas is daar nog erg weinig over bekend en ook nog geen behandeling voor. De een word beter vaak wel meer dan 1 jaar ziek. De ander is al jaren ziek er door en tot op heden niet beter. Bij de een verbeteren de klachten bij de ander veranderd er weinig en bij een ander worden de klachten alleen maar erger.

Dit vind ik toch wel iets waar rekening mee gehouden moet worden. En meer bekendheid moet krijgen.

Kan ook na Pfeiffer, waar lees ik dat? En dat moet ondertussen bij de overheid echt wel bekend zijn.

En het zou mij niet verbazen ook na een griep, maar dat daar geen bekendheid voor is

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:32

Nou wij, mijn man, ik en dochters, zijn allemaal ziek geweest.
Beroerd, verkouden en vreselijk moe, test gedaan maar geen Corona.
We waren zo vreselijk aan het hoesten en zijn nog niet opgeknapt dus wat er heerst heerst er maar het is niet fijn :n

Beterschap voor de zieken Y;(

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 22:57

Mijn man en ik vorige week ook allebei overduidelijk (2e streepje verschenen al na 3 seconden) positief getest op corona. We hadden getest ivm schoonmoeder die in verzorgingstehuis zit (en we dus klachten hadden). Mijn man mocht gewoon blijven werken omdat hij niet echt ziek was en heeft ook niemand besmet op zijn werk (heeft zich zoveel mogelijk afgezonderd op kantoor). Ik was er wel best ziek van: hoofdpijn, alle spieren pijn, niet vooruit te branden, heel moe, smaak en reuk weg, hoesten en verstopte neus. De derde dag kreeg ik ook nog hele geïrriteerde ogen. Ik ben niet het type van ziek in bed liggen en dat heb ik dan ook niet gedaan. Ik werk thuis en heb de paarden aan huis dus dat scheelt. Nu een week later hoest ik nog en reuk en smaak is nog niet wat het moet zijn. Vermoeidheid valt mee. Ik had nog Humer net-gorge in huis, ooit gelezen (volgens mij in dit topic) dat dat goed helpt bij corona, en ik moet zeggen dat ik denk dat het inderdaad goed geholpen heeft.

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 12:06

Zelf zit ik op de vierde dag na positive test en eerste symptomen.
Ik dacht ik ga bij wijze van oefening proberen naar de kringloop te lopen. Moet er misschien bij zeggen ik heb sowieso gewrichtsklachten. En de corona infectie maakt dat erger zo lijkt het. Maar moet wel blijven bewegen als het even kan.
Maar goed ik dacht dan eerst even testen. Want ik nies en snuit nog veel.
Nog steeds positief helaas!
Wat betekent dat ik anderen kan infecteren.

En nouja, ik begrijp de huidige regelgeving gewoon niet hoor. Ik mag nu gewoon willens en wetens naar de kringloop gaan of de trein in of naar kantoor. Terwijl ik zelf al echt heel ziek en slecht was van deze infectie. Laat staan dat dit ouderen overkomt!
Ik ben gewoon de draad even kwijt: eerst moesten we ons aan al die maatregelen houden, ongeacht hoe hoog de prijs was (maatschappelijk, emotioneel, financieel).
En nu is het weer herfst en laat het covid virus maar waaien?

>;)

AstridJ, jij had dan wellicht die nieuwe variant waarbij je ook huiduitslag krijgt oa rondom de ogen.

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 12:50

Het is heel simpel hoor. Bij klachten blijf je thuis. Dus niet willens en wetens naar je werk en de trein in. Maar dit was vroeger met de griep ook al. Ook daar gingen ouderen aan dood. Dus het is helemaal niet zo dat als je weet dat je ziek bent dat je dan dus wel alles kan doen. Griep of corona, blijf lekker thuis.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 12:53

Klopt Mellow, dit is etisch het correcte antwoord.

Maar je bent het niet wettelijk verplicht, en met milde klachten wordt er wel door veel werkgevers verwacht dat je 'gewoon' komt werken. En als je dan dus met het ov reist, zit je besmettelijk in de trein, als je je aan de richtlijnen van je werkgever houdt.

Daarbij is testen niet meer verplicht en zullen er dus ook genoeg mensen met een 'verkoudheidje' gewoon de trein in gaan, en zo dus de corona/griep of whatever verspreiden.

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 13:12

Ik weet wat werkgevers willen en verwachten. Maar in principe hoef je je werkgever niet op de hoogte te stellen van de reden van ziekmelding dus voel je je te ziek om te werken of voel je je er niet goed bij om de trein in te stappen of naar kantoor te gaan dan hoeft dit niet.
Het zit mij hem in het stukje dat het vroeger met griep ook niet gedaan werd. Testen hoeft ook niet meer. Ziek is ziek. Corona of griep, het blijft. Het kan beide heel naar zijn en ook beide gevaren hebben voor kwetsbaren.

Ik merk dat in mijn omgeving sommige mensen nog een beetje "overdreven" vertellen dat ze corona hadden. Merk dat er een verschil in zit t.o.v. als mensen de griep hadden bijvoorbeeld.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 13:17

De rijksoverheid zegt wel thuisblijven:

Gezond verstand
Het kabinet pleit ervoor om het gezonde verstand te blijven gebruiken bij griep- en verkoudheidsklachten, of die nu het gevolg zijn van het coronavirus of niet. Als je bijvoorbeeld hoest, niest, keelpijn of een loop-of snotneus hebt, gelden er vijf adviezen:

1. blijf thuis wanneer je ziek bent,
2. overleg bij lichte klachten met je werkgever of je thuis kunt werken,

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... egklachten

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 13:32

Het is dat in mijn geval corona heftig genoeg was om werk wel af te moeten zeggen, maar dan kijk ik naar mn dochter van 21, die me boodschappen brengt en nu na een paar dagen zelf ook verkouden is, maar geen zin heeft in testen en gewoon naar haar werk wil en gaat. In een winkel. Waar ze, als het corona is, met gemak dus mensen besmet. Misschien merken de jongeren er niet veel van, voor een bepaalde categorie mensen geldt nog steeds dat ze besmetting willen voorkomen. Maar de volksaard is toch dat je niet voor een verkoudheid thuis blijft. Dus zo blijft het virus wel rondgaan.

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 14:59

Als je echt goed ziek bent , blijf je denk ik ook wel binnen en of in bed of op de bank.

Ik denk dat veel bedrijven nu hun eigen plan / protocol aan het volgen zijn. Ik denk deels door te grote personeelstekorten. Ik bedoel voor corona konden bedrijven ook wel erg drammen als je ziek bent en waarom je niet gewoon komt. Helemaal nu de regels eraf zijn , of in ieder geval niet erg duidelijk.


Ik heb nog wel even getest , maar niks. Al vertrouw ik de zelftesten ook niet echt meer. Zo vaak gehad dat de uitslag niet klopte. Ik kwam op den duur zo vaak bij de teststraat met elke keer een andere uitslag dan van de zelftest. Ik voel mij alleen nog zo lamlendig , en ik ben al bijna 10 dagen verder.

Wat het ook is , het valt mij op dat ik bij inspannen weer verhoging krijg en ik in de avond vermoeid ben en ook hoofdpijn krijg. Ik voel mij nog wel verkouden met veel slijm in de keel. Niet meer dat ik constant moet snuiten of neusspray nodig ben.

Collega appte ook al dat ze ziek geworden was , exact zelfde verloop zoals het bij mij begon.

quintusgl

Berichten: 4450
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 16:38

Ik voel me iets beter vandaag. Verkouden en futloos nog.
Net, na 2 dagen, even bij m'n paard geweest. 100 m gelopen en hijgen als een gek.....
Hier op t werk wordt gezegd dat je je niet hoeft te testen en dat je bij lichte klachten gewoon kan werken. Ook als je wel getest hebt. Positief? Dan wel met ffp2 werken.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 16:54

Hier 2e keer corona, 1e keer in september '22 en hierna long covid klachten.
Daar net beetje van herstellende.
Vind wel spannend en hoop niet weer een erge terugval daarin te krijgen.

Begon maandag met wat niet fit voelen en maagklachten. Dinsdag na paar uur spreken intense keelpijn die in de avond best wel in pijnklachten toenam en hoge koorts. Koortsdromen in de nacht, woensdag ook koorts, moe, keelpijn en hoesten met veel vastzittend dik slijm. Kortademig ook.
Woendag getest en meteen positief dus niet te missen.

Vanaf donderdag koorts onder controle en sinds vrijdag steeds stapje beter naar niet ziek voelen.
Maar alleen als ik lig en niets doe. Als ik dan iets ga doen voel ik mij direct slechter worden.
Soms ook dipjes in saturatie na activiteit. maar trekt wel snel weer bij.
slik nog wel 4x daags paracetamol omdat zonder keelpijn wel weer in hevigheid toeneemt.
Ben ziek thuis van werk.

Soms denk ik als ik best fit de dag start oh dit lukt wel weer, maar als ik na 10 minuutjes huishoudelijke dingen al kapot ben gaat 8.5 uur werken denk ik nog niet lukken. dus morgen werk daar maar even over bellen.

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:38

Vraag me af hoe jullie hier naar kijken.
Vandaag voor de allereerste keer positief getest op corona. Heb 's nachts koorts gehad en het kuchen begint nu, op dag 3. Voel me verder wel oké, beetje moe en bleh maar goed te doen.
Deze week heb ik uiteraard allemaal afspraken staan :+ waaronder bloedplasma doneren, tandarts, opticien, 2 sollicitatiegesprekken, oppassen in een verpleeghuis terwijl het team overleg heeft en eten bij mijn schoonoma :')

Ik geloof dat ik alles behalve de sollicitatiegesprekken maar af zeg. Ik weet toevallig dat mijn tandarts serieus tot een risicogroep behoort, bloed geven mag sowieso niet, opticien en naar oma kan echt over 2 weken ook nog wel en van het verpleeghuis laat ik het van hun eigen protocol afhangen.

Maar die sollicitatiegesprekken? Wat zouden jullie doen?

Marcella

Berichten: 36726
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:40

Bellen en met hun overleggen verzetten of komen.

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:46

Misschien kan de sollicitatie online? Ik zou gewoon even overleggen.

Warboel
Berichten: 14686
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:39

Ik ben sinds donderdag niet fit, sinds gisteren echt beroerd en koorts. Vandaag nog ergens achter in een la een zelftest gevonden en die was positief :\

Heb het gevoel alsof ik door een rietje adem en benauwd, heel erge oorpijn en hoofdpijn, al m’n gewrichten maar vooral m’n heupen, schouders en vingers doen enorm pijn en ben enorm futloos en geen energie. Ga me morgen iig maar ziekmelden op werk, ben vandaag al een paar keer bijna tegen de grond gegaan toen ik opstond. Maar even goed uitzieken %)

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:11

Ik ben ruim 5 weken verder na mn laatste covid besmetting maar echt nog niet de oude.
Mn gehoor is ruk ( roep net te vaak he? Wat zeg je), ben snel duizelig en moe....
Met vlagen ook hoofdpijnen....