Corona patiënten op bokt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 12:18

Mijn hartslag is wisselend, het lijkt erop dat deze samenhangt met de belasting. Doe ik een paar dagen teveel, dan is de hartslag hoger en wordt ik ook sneller kortademig.
Volgens de fysio ga ik hoog ademen bij inspanning/praten. Dus daar kun je even bij jezelf op letten.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:03

114 in rust is wel aardig hoog. Heb je ook pijn aan je long tijdens ademhalen? Mocht dat het geval zijn moet je contact opnemen met de huisarts. Tenminste mijn huisarts zei dat met een hoge rusthartslag, benauwdheid en longpijn het een longembolie kan zijn, dat zien ze wel vaker met corona blijkbaar.

Goof

Berichten: 28971
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:06

Mmm ik weet niet of ik echt benauwd ben, wel kortademig en ervaar lichte druk op mijn borst.
Als ik het morgen nog voel bel ik idd de huisarts.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:12

Kortademigheid is ook een vorm van benauwdheid. Doe lekker rustig aan verder vandaag en probeer goed door je buik te ademen :)

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:13

|( nou, weer een positief test, 4 dec 1e keer en toen was ik ook echt wel ziek, nu beetje snotterig en ( weer ) of zal t nog zijn dat je positief test na een maand ??

xSannee

Berichten: 4369
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:15

sassefras schreef:
|( nou, weer een positief test, 4 dec 1e keer en toen was ik ook echt wel ziek, nu beetje snotterig en ( weer ) of zal t nog zijn dat je positief test na een maand ??


Mijn vriend werd 8 weken na zijn 1e besmetting nogsteeds positief getest.

Aan de hoeveelheid eiwitten (?) konden ze zien dat het nog van die oude besmetting was, en hij dus niet een 2e keer ziek was. Hij heeft daar toen over gebeld met de GGD en die konden dat zien

De kans dat je na 1 maand weer besmet bent is zeer klein (volgens mij zijn die gevallen nieteens bekend, maar dat weet ik niet zeker)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34781
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:21

Lijkt mij nog van je oude besmetting. Anders even GGD bellen?

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:23

Als het goed is ben je tot 6 weken nadat je klachtvrij bent iig immuun en kan je idd nog positief getest worden. Lijkt me idd dus ook sterk dat je het nu alweer hebt. Misschien een kleine verkoudheid of toch teveel gedaan? Als ik teveel doe wordt ik ook weer ziek.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:39

sassefras schreef:
|( nou, weer een positief test, 4 dec 1e keer en toen was ik ook echt wel ziek, nu beetje snotterig en ( weer ) of zal t nog zijn dat je positief test na een maand ??

Hier staat dat je pas na 8 weken weer opnieuw kun laten testen
https://www.ggdnog.nl/corona/alles-over ... estuitslag

Ik verwacht dus dat het nog resten zijn van het oude virus en de kans is groot dat je even een terugval hebt.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:42

nou ik hoop t maar, weer 10 dagen vrij ( moest testen ivm snotteren )

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:53

Esther_ schreef:
sassefras schreef:
|( nou, weer een positief test, 4 dec 1e keer en toen was ik ook echt wel ziek, nu beetje snotterig en ( weer ) of zal t nog zijn dat je positief test na een maand ??

Hier staat dat je pas na 8 weken weer opnieuw kun laten testen
https://www.ggdnog.nl/corona/alles-over ... estuitslag

Ik verwacht dus dat het nog resten zijn van het oude virus en de kans is groot dat je even een terugval hebt.


Klopt, die informatie kreeg ik ook van de GGD toen mijn werkgever aangaf dat hij liever had dat ik eerst negatief testte voordat ik weer aan het werk ging. Zoals ik het begreep was het 2 maand na je besmetting dat het geen zin had om je weer te laten testen.

Dus ik ben ook na 3 weken weer aan het werk gegaan voor halve dagen.

genja
Berichten: 3946
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 22:58

Hier morgen ochtend laten testen . Sinds vanmiddag behoorlijk keelpijn en hoofdpijn .
En afgelopen 2 weken aardig wat positieve collega’s.
Kan ‘gelukkig ‘ op werk dus als goed is morgen middag uitslag .
Beetje jammer dat baas vindt dat ik wel moet werken dus toch naar de afdeling moet op een laptop op te halen weer onnodig contact moment . Terwijl je toch niet veel thuis kan doen

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 23:00

genja schreef:
Hier morgen ochtend laten testen . Sinds vanmiddag behoorlijk keelpijn en hoofdpijn .
En afgelopen 2 weken aardig wat positieve collega’s.
Kan ‘gelukkig ‘ op werk dus als goed is morgen middag uitslag .
Beetje jammer dat baas vindt dat ik wel moet werken dus toch naar de afdeling moet op een laptop op te halen weer onnodig contact moment . Terwijl je toch niet veel thuis kan doen
.

ohhh bah

ik hoop dat t meevalt voor je *\o/*

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 23:10

Sterkte allemaal!

Mijn vriend kreeg te horen dat een van zijn directe collega’s positief is hij heeft gelukkig een verantwoordelijke baas dus die heeft meteen gebeld of hij al zijn personeel moest testen ze kunnen geen 1,5m afstand houden van elkaar ivm hun werkzaamheden nee hoor was niet nodig had het ggd gezegd alleen als iemand klachten kreeg moest die zijn eigen testen. Kan aan mij liggen maar dan loop je toch juist achter de feiten aan?

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 23:30

ik mag morgen ook gewoon aan t werk, geen klachten dan werken. er zijn te veel collega,s ziek

Ketly

Berichten: 5936
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 00:12

En daarom dalen de cijfers ook nog steeds niet genoeg waarschijnlijk..

Dinsdagochtend word ik weer getest. Als ik negatief ben mag ik weer uit quarantaine! Ik zit momenteel in een B en B en de stilte begint mij wel op te breken nu :o

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 00:15

candalisa schreef:
Sterkte allemaal!

Mijn vriend kreeg te horen dat een van zijn directe collega’s positief is hij heeft gelukkig een verantwoordelijke baas dus die heeft meteen gebeld of hij al zijn personeel moest testen ze kunnen geen 1,5m afstand houden van elkaar ivm hun werkzaamheden nee hoor was niet nodig had het ggd gezegd alleen als iemand klachten kreeg moest die zijn eigen testen. Kan aan mij liggen maar dan loop je toch juist achter de feiten aan?


Ik denk echt dat zijn baas het niet groet begrepen heeft. Iedereen die binnen 1,5 meter van de collega is geweest voor meer dan enkele minuten, moet in quarantaine en zich 5 dagen na het laatste contact met die collega laten testen. Ik zou je vriend echt adviseren zich daaraan te houden.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 00:20

Daphara schreef:
candalisa schreef:
Sterkte allemaal!

Mijn vriend kreeg te horen dat een van zijn directe collega’s positief is hij heeft gelukkig een verantwoordelijke baas dus die heeft meteen gebeld of hij al zijn personeel moest testen ze kunnen geen 1,5m afstand houden van elkaar ivm hun werkzaamheden nee hoor was niet nodig had het ggd gezegd alleen als iemand klachten kreeg moest die zijn eigen testen. Kan aan mij liggen maar dan loop je toch juist achter de feiten aan?


Ik denk echt dat zijn baas het niet groet begrepen heeft. Iedereen die binnen 1,5 meter van de collega is geweest voor meer dan enkele minuten, moet in quarantaine en zich 5 dagen na het laatste contact met die collega laten testen. Ik zou je vriend echt adviseren zich daaraan te houden.

Wat heeft de baas hier mee te maken? Ik zou het bericht nog eens lezen als ik jou was. Er staat alleen dat de ggd niet wil testen en nergens dat ze moeten werken

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 00:26

Ketly schreef:
En daarom dalen de cijfers ook nog steeds niet genoeg waarschijnlijk..

Dinsdagochtend word ik weer getest. Als ik negatief ben mag ik weer uit quarantaine! Ik zit momenteel in een B en B en de stilte begint mij wel op te breken nu :o

Ik hoop voor je dat je negatief test!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 00:52

candalisa schreef:
Sterkte allemaal!

Mijn vriend kreeg te horen dat een van zijn directe collega’s positief is hij heeft gelukkig een verantwoordelijke baas dus die heeft meteen gebeld of hij al zijn personeel moest testen ze kunnen geen 1,5m afstand houden van elkaar ivm hun werkzaamheden nee hoor was niet nodig had het ggd gezegd alleen als iemand klachten kreeg moest die zijn eigen testen. Kan aan mij liggen maar dan loop je toch juist achter de feiten aan?


lenaa_tje schreef:
Daphara schreef:

Ik denk echt dat zijn baas het niet groet begrepen heeft. Iedereen die binnen 1,5 meter van de collega is geweest voor meer dan enkele minuten, moet in quarantaine en zich 5 dagen na het laatste contact met die collega laten testen. Ik zou je vriend echt adviseren zich daaraan te houden.

Wat heeft de baas hier mee te maken? Ik zou het bericht nog eens lezen als ik jou was. Er staat alleen dat de ggd niet wil testen en nergens dat ze moeten werken


Whola, niet zo aanvallend. Ik denk dat ik de situatie prima geïnterpreteerd heb.
- Collega van vriend heeft Corona
- Collega’s kunnen tijdens het werk onderling geen 1,5 meter afstand houden
- Baas heeft contact opgenomen met GGD
- Baas geeft aan dat collega’s alleen getest hoeven te worden bij klachten.
- candalisa voelt zich niet prettig bij dat bericht (“achter de feiten aan lopen”)

Mijn conclusie is dat collega’s niet door de baas is geadviseerd in quarantaine te gaan, candalisa heeft dat niet letterlijk gezegd.

Maar hier worden de RIVM richtlijnen dus niet opgevolgd. Mijn advies klopt gewoon, vriend moet volgens de richtlijnen 5 dagen in quarantaine en zick daarna laten testen als hij binnen anderhalve meter van de positieve collega heeft gewerkt.

Uberpony

Berichten: 226
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 03:35

Hoewel ik met de GGD test negatief ben getest ben ik er van overtuigd dat ik wel corona heb. Vanaf woensdag in isolatie op mijn kamer gezeten, maar ik voelde me zo goed zondag en was zo goed als klachten vrij, dus ik ben in de tuin gaan rommelen. Na een uur kwam er hevige hoofdpijn op. Toen ik ging zitten op de bank werd ik extreem duizelig, koude rilling en minimale steken op de borst. Ik was volledig ingestort. Ik begon spontaan keihard te huilen. Voor de rest van de avond voel ik me heel verzwakt, alsof mijn enkels en polsen van rubber zijn. Nu lig ik in bed maar kan niet goed slapen van het ellendig voelen, ik ga in de ochtend toch even de huisarts bellen.

Zijn er meer mensen die ineens zijn ingestort? Misschien heb ik mezelf al te snel te veel belast. Ik hoop dat ik me in de ochtend beter voel.....

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 03:52

Uberpony schreef:
Hoewel ik met de GGD test negatief ben getest ben ik er van overtuigd dat ik wel corona heb. Vanaf woensdag in isolatie op mijn kamer gezeten, maar ik voelde me zo goed zondag en was zo goed als klachten vrij, dus ik ben in de tuin gaan rommelen. Na een uur kwam er hevige hoofdpijn op. Toen ik ging zitten op de bank werd ik extreem duizelig, koude rilling en minimale steken op de borst. Ik was volledig ingestort. Ik begon spontaan keihard te huilen. Voor de rest van de avond voel ik me heel verzwakt, alsof mijn enkels en polsen van rubber zijn. Nu lig ik in bed maar kan niet goed slapen van het ellendig voelen, ik ga in de ochtend toch even de huisarts bellen.

Zijn er meer mensen die ineens zijn ingestort? Misschien heb ik mezelf al te snel te veel belast. Ik hoop dat ik me in de ochtend beter voel.....


Misschien te vroeg getest? Ik zou gewoon nogmaals laten testen, verwacht dat je huisarts dat ook aan zal geven.

Uberpony

Berichten: 226
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 04:01

Ik heb me 2 keer laten testen bij de GGD met 6 dagen er tussen, beiden negatief. Op dag 6 bij een particulier met bloedprik positief. Mijn ouders en broer gaan maandagochtend testen bij de GGD. Zij zitten dan op dag 5 van quarantaine.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 05:22

@daphara niet in alle beroepsgroepen kan je 1,5 meter afstand houden hé? Zeker niet als je nu mag doorwerken.
Iemand zijn baas beschuldigen van zich niet aan de regels wil houden terwijl iemand zijn medewerkers wil laten testen omdat ze risico hebben gelopen vind ik een beetje raar.
Ook als iemand 5 dagen in quarantaine moet mag de rest van het gezin staan en gaan waar zij willen, dat vind ik wel een risico dus ik vind het wel proactief dat iemand wil dat zijn medewerkers eerder getest wil hebben. Is het risico dan weg? Nee maar geeft wel iets aan.

Dorus

Berichten: 13240
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:08

Ik vind het ook een curieuze situatie, alleen doet zoals ik het lees de werkgever het goed en neemt contact met de ggd op, maar snap ik het advies van de ggd niet. Of zou dat met het soort werk te maken hebben? In de zorg is quarantaine ook lastig ivm bezetting en wordt dat dacht ik opgelost met persoonlijke bescherming middelen.