Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34676
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:20

Die angst is zo herkenbaar. Maar hier meelezen is heel fijn. Lezen dat mensen dingen herkennen en vooral lezen dat mensen ook weer beter worden. Heel veel beterschap.

Daisyyxx
Berichten: 108
Geregistreerd: 25-01-16

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:15

Pff ik had dit topic eerder moeten zien. 2 weken echt wel ziek geweest. Alle corona verschijnselen wel gehad. Tot zelfs oogpijn en misselijkheid aan toe. Ben nu aan de betere hand. Mijn garantaine is wel met 7 dagen verlengd doordat ik nog steeds sputum blijf ophoesten. Dus nu is het vooral deze 7 dagen uitzingen, want voor de rest voel ik mij nu wel weer oké. Ben alleen super zenuwachtig om weer te werken. Ik zie dat veel collega's echt wel moeite hebben om weer te werken. Hoe gaan jullie daarmee om? Ik krijg namelijk wel vaak de vraag: wanneer kom je weer werken? Maandag (voor de verlenging) zou ik weer komen werken en dan was het meteen: oh 1 dag boventallig en daarna weer vol de zorg in..

Goof

Berichten: 28832
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:23

Ik zag er ook tegenop om na 4 weken thuis weer volop te gaan werken. Ik was nog veel te moe en kreeg er serieus stress van. Ik heb dat besproken op mijn werk en ik heb het vervolgens iets meer dan een week geprobeerd, 3 ochtendjes in de week, maar het ging niet. Ik werd benauwd en mijn hartslag ging flink omhoog. Ik zit nu dus weer ziek thuis.

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 07:20

Nanka, wat Susanh ook zegt de angst is heel herkenbaar. En hier meelezen heeft mij ook echt wel geholpen. Is je man al een beetje opgeknapt?

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 07:37

Daisyyxx schreef:
Pff ik had dit topic eerder moeten zien. 2 weken echt wel ziek geweest. Alle corona verschijnselen wel gehad. Tot zelfs oogpijn en misselijkheid aan toe. Ben nu aan de betere hand. Mijn garantaine is wel met 7 dagen verlengd doordat ik nog steeds sputum blijf ophoesten. Dus nu is het vooral deze 7 dagen uitzingen, want voor de rest voel ik mij nu wel weer oké. Ben alleen super zenuwachtig om weer te werken. Ik zie dat veel collega's echt wel moeite hebben om weer te werken. Hoe gaan jullie daarmee om? Ik krijg namelijk wel vaak de vraag: wanneer kom je weer werken? Maandag (voor de verlenging) zou ik weer komen werken en dan was het meteen: oh 1 dag boventallig en daarna weer vol de zorg in..


Hoezo met 7 dagen? Als je na 7 dagen 24 uur klachtenvrij bent en 48 uur koortsvrij dan mag je uit quarantaine. Dus als je al 7 dagen binnen bent gebleven en op dag 10 ben jij bijv klachtenvrij van hoesten end at is op dag 11 ook zo, mag je uit quarantaine :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34676
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 08:53

Ik hoestte ook nog wat in de ochtend (nu nog soms) maar ben gewoon naar buiten gegaan :o . Heb je dat advies van de GGD gehad? Ik heb gewoon zelf aangenomen dat ik na zoveel dagen niet meer besmettelijk kon zijn.

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 09:52

Wat een lieve reacties!

Mijn man is iets aan de betere hand.
Hij is op 2 januari positief getest en ziek geworden.
Heeft nog erg benauwd en erg moe.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 09:52

Ik heb de GGD nog gebeld en ik mocht geen contact met andere tot dat ik helemaal klachtenvrij was. Vermoeidheid en pijn longen/schouderbladen niet meegerekend.

De GGD gaat er vanuit dat zolang je hoest, je nog besmettelijk kan zijn.

hiphopje

Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:06

Ik voelde me zondag weer prima op wat druk op de borst na. Dinsdag uurtje naar stal geweest en woensdag weer ziek. Ben nu zelfs beroerder als in het begin. Zo raar. Vrees dat het nog wel even gaat duren.
Dus die 24 uur klachtenvrij is ook geen goede graadmeter! Ik was 2 dagen klachtenvrij...was
Man van mijn vriendin is gisteren opgenomen in het ziekenhuis. Gaat niet goed.
Las gisteren dat onze gemeente de hoogste besmettingsgraad heeft.

Daisyyxx
Berichten: 108
Geregistreerd: 25-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:13

Olympia schreef:
Daisyyxx schreef:
Pff ik had dit topic eerder moeten zien. 2 weken echt wel ziek geweest. Alle corona verschijnselen wel gehad. Tot zelfs oogpijn en misselijkheid aan toe. Ben nu aan de betere hand. Mijn garantaine is wel met 7 dagen verlengd doordat ik nog steeds sputum blijf ophoesten. Dus nu is het vooral deze 7 dagen uitzingen, want voor de rest voel ik mij nu wel weer oké. Ben alleen super zenuwachtig om weer te werken. Ik zie dat veel collega's echt wel moeite hebben om weer te werken. Hoe gaan jullie daarmee om? Ik krijg namelijk wel vaak de vraag: wanneer kom je weer werken? Maandag (voor de verlenging) zou ik weer komen werken en dan was het meteen: oh 1 dag boventallig en daarna weer vol de zorg in..


Hoezo met 7 dagen? Als je na 7 dagen 24 uur klachtenvrij bent en 48 uur koortsvrij dan mag je uit quarantaine. Dus als je al 7 dagen binnen bent gebleven en op dag 10 ben jij bijv klachtenvrij van hoesten end at is op dag 11 ook zo, mag je uit quarantaine :j


Dit is allemaal in overleg geweest met de arbo arts, viroloog en het RIVM. Ik hoest nog steeds sputum op, dus nog steeds kans op een ´spetter besmetting´.
Maandag had ik mij opnieuw laten hertesten (uiteraard positief) en de CT-waarde was nog steeds niet goed. Daarbij heb ik de Britse variant waardoor ze nog wat voorzichtiger zijn dan bij anderen.

Jacquelinee_

Berichten: 1508
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:27

Ik had t topic eerder moeten zien..
Ik ben de 29e positief getest nadat ik de 24e in contact ben geweest met een positief persoon (dit kreeg ik de 25e te horen..) sinds de 27e ook klachten als benauwdheid en pijn bij ademen. Dit is steeds meer geworden met hoesten hoofdpijn en geen reuk en smaak.
Afgelopen dinsdag eerste dag eigenlijk zonder hoest, dus mega blij.. echter werd ik gister weer extreem benauwd wakker met veel hoesten, geen volzinnen kunnen praten en een hartslag die op hol sloeg. Dus na overleg met mn longarts (heb ook astma) heeft ze een gele taxi gestuurd wegens verdenking longembolie. Gelukkig was t dat niet! Maar is t gewoon die klote corona die een heftige terugslag gaf.
Nu dus thuis weer rustig aan doen wat soms best lastig gaat met een dochtertje van 10 maanden en een man die 30 december na 3 maanden ziekenhuisopname weer thuis is gekomen.
Die angst wat mensen hier over schrijven herken ik ook wel. Ook angst over hoelang t nog gaat duren, Angst over hoe t straks gaat met werken (werk in de zorg, ben nog in opleiding..) etc. :\

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:40

Ik was eind oktober natuurlijk positief. Ging vanaf eind november weer goed, werkte gewoon weer mn eigen uren enzo. Vorige week toch weer klachten en toen negatief getest. Nu sinds begin van de week weer ontzettend vermoeid. Wel doorgewerkt maar ook geen heel gekke werktijden of iets en een heel rustig weekend geweest. Nu maar de huisartsenpraktijk gebeld want vind het toch wel gek.. Assistent gaat overleggen en ik word teruggebeld.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34676
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:23

Maar als je geen koorts hebt ben je niet infectueus toch? Sowieso ben je de dagen voor je klachten krijgt en de eerste dagen dat je klachten hebt het meest besmettelijk. Ik vind het best onduidelijk allemaal.

Hier staat wel goede info: https://www.volkskrant.nl/wetenschap/tw ... ~bf53e6b0/ dat zou betekenen dat je na 10 dagen wel safe zit, ook met een kuchje.

Daisyyxx
Berichten: 108
Geregistreerd: 25-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:38

SusanH schreef:
Maar als je geen koorts hebt ben je niet infectueus toch? Sowieso ben je de dagen voor je klachten krijgt en de eerste dagen dat je klachten hebt het meest besmettelijk. Ik vind het best onduidelijk allemaal.

Hier staat wel goede info: https://www.volkskrant.nl/wetenschap/tw ... ~bf53e6b0/ dat zou betekenen dat je na 10 dagen wel safe zit, ook met een kuchje.


Met een droog kuchje ben je inderdaad niet meer besmettelijk. Staat ook in de brief die de GGD opstuurt bij het contact onderzoek. Een droog kuchje kan je nog lang aanhouden namelijk. Bij koorts moet je wel nog thuis blijven.
Je moet de volgende klachten niet meer hebben: koorts, diarree, spierpijn, keelpijn, benauwdheid en neusverkoudheid. Verder staat er dan nog: u kunt nog langere tijd last houden van vermoeidheid, kleine droge hoest en geen reuk en smaak, dit betekend niet dat u nog besmettelijk bent voor anderen.

Dus bij een productieve hoest (met sputum) moet je wel nog thuis blijven.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:43

5 weken thuis.... Hoest nog steeds zooi omhoog... Ik ben het zo zat....

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:16

Hier gelukkig negatief, maar nog verre van fit weer. Zal wel een gewoon griepje zijn. Hopelijk komende dagen verbetering

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:28

Hoi allemaal,

ik ben een tijdje afwezig geweest hier, maar ik wilde toch graag mijn, hoe zeg je dat? Herstel met jullie delen.

25 september hadden wij een coronaproof bruiloft wat uiteindelijk een brandhaard bleek te zijn.
Op 30 september kreeg ik last van spierpijn, ik heb dit niet gelinkt aan corona omdat ik de dag ervoor, 29 september, net mijn training in de sportschool verhoogd had.
Op 3 oktober 's avonds begon de geruchtenmolen te lopen, wij hoorde dat de oma van de bruid een positieve test had, de bruid zelf, haar zus, mijn beide neven (de partners van de bruid en haar zus) hadden al behoorlijke klachten ontwikkeld. Ook mijn tante had een positieve test gekregen en mijn broertje, die al sinds woensdag met behoorlijke hoofdpijn rondliep, was ondertussen ook al gaan testen.
Ik had nog steeds geen klachten op de spierpijn na, maar ik was ook door gegaan met de zwaardere training, dus dit leek nog steeds logisch.
In de nacht van 3 op 4 oktober kreeg ik een bizarre hoofdpijn, ik ben bekend met veel hoofdpijnen, van spanningshoofdpijn, tot chronische hoofdpijn tot migraine, maar dit was niet te vergelijken met welke pijn dan ook. 4 oktober in de ochtend kleedde ik mij aan om naar de sportschool te gaan, ik liep naar beneden, wilde op de bank mijn sportschoenen aan doen en was zo moe dat ik nooit meer van die bank ben afgekomen.
S 'avonds belde mijn broertje om te vertellen dat hij positief getest was en toen had ik al besloten dat ik wilde gaan testen. Voor we naar bed gingen had mijn vriend het gevoel dat ik gloeide, dus koorts opgemeten, 40 graden :o.
5 oktober benauwd en 41 graden, test aangevraagd en dat is het laatste wat ik nog weet tot aan 17 oktober.

Hoe ziek ben ik geweest? Moeilijk te zeggen omdat ik het zelf niet meer weet.
Ik weet van mijn partner dat hij serieus bang is geweest om mij te verliezen, dat ik 1 dag heb gehad dat mijn ademhaling een uur lang op 41 per minuut zat, dat hij toen ook het ziekenhuis heeft gebeld en dat ze op het punt stonden mij op te halen toen mijn ademhaling weer stabiliseerde.
Dat ik zelf niet naar de wc kon of een glas water van de tafel naast mij kon pakken. Dat ik mijzelf niet overeind kon krijgen en dat ik daar eigenlijk allemaal te zwak voor was. maar dat ik een constante discussie heb gevoerd met mijn vriend (ademloos) omdat ik weigerde naar het ziekenhuis te gaan.

Na 17 oktober heb ik nog wel wat gaten in mijn geheugen, maar niet meer zo erg.
Ik ben op 26 oktober begonnen met een uurtje werken per dag, alleen mail, vanuit bed.
Ik heb revalidatie gekregen, dat is door de drukte gestart op 17 december met een uur fysio per week en daar is sinds vorige week ook een uur logopedie en een uur ergotherapie bij gekomen.
Ik ga heel langzaam vooruit. Waar ik 17 oktober nog 80 procent van de dag op bed lag, ben ik nu 50 procent van de dag uit bed.
Ik werk 4 uur per dag, behalve op de dag na de revalidatie, dan werk ik 2 uurtjes omdat mijn lichaam dan toch wel weer een klap heeft gehad.

Gister was een hoogtepunt, de logopedie ging heel goed en met de fysiotherapie zijn we eindelijk aan het bewegen toegekomen. Voor mijn infectie ging ik 3 tot 4 keer in de week naar de sportschool voor 1,5 uur cardio, kracht of bodypump en ik mis dat echt enorm.
We hebben een fietstest gedaan, 9 minuten fietsen, ze hebben wattage, hartslag en saturatie gemeten. Wattage zat ik hoger dan de meeste coronarevalidatie patiënten, die zitten vaak tussen de 50 en 60, ik zat op 75, fysio dacht dat dit toch door mijn frequentie van sporten kwam. Hartslag was 140 en saturatie op 97, waarvan ze wel dacht dat deze wat hoger was omdat ik meteen van de logopedist af kwam en mijn bloed vanwege alle ademhalingsoefeningen nog veel zuurstof bevatte.
De laatste tijd zat deze namelijk op 96 en ze had verwacht dat die zou zakken naar 95, maar dat deed hij niet, hij is een paar keer gezakt naar 96, maar niet meer dan dat :).
Ze gaan nu berekenen hoe ze het beste kunnen opbouwen en mij verschillende testen laten doen :j

Ik was daarna wel dood, maar dat hoort er bij denk ik :j

Kortom, ik ben er nog lang niet, ik moet nog terug naar 40 uur werken, zonder dat ik in eens wat vergeet, mijn concentratie midden in een zin is verdwenen, ik niet uit mijn woorden kom etc.
Maar ik heb al eventjes geen hyperventilatie aanvallen gehad (dat heb ik overgehouden van corona) mijn laatste paniekaanval en hyperventilatie is van 4 januari (prestatie, want ik zat op paniek en hyperventilatie aanval van 1 a 2 per dag) Ik heb nog wel veel koude aanvallen gehad de afgelopen dagen. maar bon, die overleef ik wel...
Maar, ik denk dat ik er kom.

Logopedist heeft wel gevraagd hoe ik het zou vinden als ik niet volledig herstel. Zij heeft namelijk nog geen volledig herstelde patiënt gehad, aan de andere kant, corona is nog jong en ik ben fiets eigenwijs dus desnoods wordt ik de eerste.

Dus ik ben positief.
Het gaat nog niet zo als ik wil, maar ik heb er nu vrede mee en ik werk keihard aan mijn herstel :)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:30

hiphopje schreef:
Ik voelde me zondag weer prima op wat druk op de borst na. Dinsdag uurtje naar stal geweest en woensdag weer ziek. Ben nu zelfs beroerder als in het begin. Zo raar. Vrees dat het nog wel even gaat duren.
Dus die 24 uur klachtenvrij is ook geen goede graadmeter! Ik was 2 dagen klachtenvrij...was
Man van mijn vriendin is gisteren opgenomen in het ziekenhuis. Gaat niet goed.
Las gisteren dat onze gemeente de hoogste besmettingsgraad heeft.


Even controleren op een secundaire longontsteking, je zal niet de eerste zijn die het overkomt.
Ik heb ook precies hetzelfde gehad. Op zondag redelijk hersteld, op dinsdag weer even bij de paarden geweest ‘s avonds doodmoe en de pijn die weer in mijn ribben trok, tegen woensdagavond flink aan het hoesten. Bleek een secundaire longontsteking te zijn.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:33

SusanH schreef:
Maar als je geen koorts hebt ben je niet infectueus toch? Sowieso ben je de dagen voor je klachten krijgt en de eerste dagen dat je klachten hebt het meest besmettelijk. Ik vind het best onduidelijk allemaal.

Hier staat wel goede info: https://www.volkskrant.nl/wetenschap/tw ... ~bf53e6b0/ dat zou betekenen dat je na 10 dagen wel safe zit, ook met een kuchje.


Ik heb nooit echt koorts gehad, zelfs niet toen ik de longontsteking er overheen kreeg. Wel ondertemperatuur gehad. Dus koorts is geen graadmeter.

Volgens mij is het zo dat je na 7 dagen niet meer besmettelijk bent als je niet hoest.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:47

Heel heftig M_D_H. De bruiloft was dus echt helemaal Coronaproof? Want dan zou dus 1,5 meter ook niet voldoende zijn.

Hier verloopt het ook allemaal heel naar. Vorige week woensdag hoorden wij dat mijn oma van 98 positief getest was, waar mijn ouders op de zaterdag nog zijn geweest. Mijn oom en tante zijn er zondag geweest. Mijn ouders en ik zijn wezen testen: zij beide positief, ik negatief. Mijn oom en tante waren ook beide negatief.

Omdat mijn vader nog koffie had gedronken met mijn schoonvader tijdens de verbouwing van ons huis en mijn vriend hier op woensdagavond is geweest, hebben zij zich beide laten testen. Mijn vriend negatief, mijn schoonvader positief.

Dinsdag heb ik mij opnieuw laten testen omdat het 5 dagen was nadat ik met mijn ouders in aanraking was geweest, en gisteren kreeg ik ook een positieve uitslag. Omdat mijn vriend, mijn schoonmoeder en het broertje van mijn vriend nog met mijn schoonvader in aanraking waren geweest zijn zij gisteren opnieuw getest. Vandaag uitslag: mijn vriend en mijn schoonmoeder negatief, maar het broertje positief..

Wij als gezin (mijn ouders en ik) zijn nu allemaal positief dus ergens is dat wel 'makkelijk', maar mijn vriend en schoonmoeder moeten dus over 5 dagen wéér testen. Mocht mijn vriend of schoonmoeder dan positief zijn begint het feestje dus weer helemaal opnieuw. Vreselijk, die onzekerheid telkens weer..

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:47

Jeetje heftig zeg MDH, zeker dat je ook zo n stuk kwijt bent. Dat vind ik het bizarre aan corona, de een fiets er doorheen en merkt er amper wat en andere die gewoon in topconditie zijn gaan er net niet aa n onderdoor (of net wel)

Goof

Berichten: 28832
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:52

Jeetje M-D-H, jij hebt het goed te pakken. En dat dus voor een (heel) fit persoon. Bizar he.
Sterkte joh.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:11

Zo zie je maar dat zoiets als een Coronaproof bruiloft niet bestaat. In ieder geval: ik ben wel benieuwd hoe jullie deze Corona proof hebben gevierd? Werd er afstand gehouden?

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:31

Wat een heftig verhaal, MDH!
Ik hoop dat je fiets eigenwijs blijft en snel volledig herstelt :D

Ik heb redelijk wat 'corona proof' bruiloften meegemaakt afgelopen jaar. Het betekent vooral dat mensen voor de ceremonie de handen moeten ontsmetten, tijdens de ceremonie staan de stoelen per twee stuks op een afstandje van elkaar (al heb ik nooit gezien dat ze écht op anderhalve meter afstand stonden), en zodra de gasten gaan zitten mogen ze de mondkapjes af doen.
Het probleem is vaak, behalve de kleine en slecht geventileerde ruimtes, dat voor en na de ceremonie iedereen door dezelfde deur naar buiten gaat, al dan niet het bruidspaar een voor een feliciteert, en dan nog even buiten met elkaar gaat kletsen.
Maar voorafgaand aan een bruiloft is het ook vaak gebruikelijk dat de bruid zich in het huis van de ouders aankleed, vaak met zussen/ceremoniemeester erbij, en dan kun je nog zo voorzichtig doen tijdens de rest van de dag..
Écht coronaproof trouwen is in mijn ogen niet te doen.

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:40

Heftig MDH!
Laat ze maar een poepie ruiken, jij bent de eerste die ze mee gaat maken!