Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 10:13

Ik meld me ook. Helaas gisteren positief getest op het werk.
Thuistest was negatief, sneltest op het werk ook (Ziekenhuis), helaas 2 uur later bleek de PCR wel positief.

Kan het nog moeilijk vatten. Ben gaan testen vanwege een vervelende kriebel in mijn keel. Ben benieuwd of ik nog meer klachten ga krijgen.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:46

Nou, ik kom ook bij de club. Sinds donderdag alleen 's ochtends een beetje een loopneus, maar ik moet m'n slaapkamer stofzuigen en ik heb een allergie voor huisstofmijt, dus ja. Door de dag heen af en toe een verdwaalde kuch, kriebelhoestje. Verder gewoon fit. Elke dag een thuistest gedaan, die waren steeds negatief. Vanmorgen kreeg ik er drukkende hoofdpijn bij en ben ik na weer een negatieve zelftest naar de teststraat gedaan (meer ter bevestiging dat ik inderdaad geen covid heb) en daar testte ik onverwacht wel positief.

Nu beginnen er meer klachten op te komen, ik hoest meer, voel me moe en rillerig.

Maar ik vond het opvallend dat alle thuistesten negatief aan gaven. Die kunnen dus ook wel in de vuilnisbak. Misschien dat omicron het toch minder doet met thuistesten?

Goof

Berichten: 28876
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:52

Je weet toch helemaal niet welke variant je hebt?
Die zelftesten zijn sowieso niet zo accuraat.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:02

Dat weet ik ook niet inderdaad.
Maar ik hoor grotendeels andersom : positieve zelftest, negatieve PCR.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 20:05

Mijn zelftest was ook negatief, maar pcr test positief. Dat was afgelopen augustus met Deltavariant. Inmiddels zit ik in mijn 4e maand long covid en ben ik hartstikke verkouden/ heb ik een bronchitis. Wat een feest -O-

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 20:32

Ohhhh dat is heftig. Sterkte!
Wanneer ben je weer gaan werken enzo dan? Of lukt dat niet?

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 20:37

Ik zit nu op 40%, dus zo’n 3-4u per dag (ik werk 36 u/week). Ben sinds ongeveer 2,5 maand aan het opbouwen. 2x per week fysio icm sportschool/paardrijden en verzorgen langzaam oppakken. In principe was ik al verder met opbouwen als ik niet vorige week ziek was geworden :+ geen corona trouwens, heb me laten testen.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:04

Zo dan, dat is geen kattenpis

BigOne
Berichten: 38359
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:25

Urielle schreef:
Zo dan, dat is geen kattenpis

Daarom, wees gewaarschuwd en neem voor zover mogelijk de tijd om goed te herstellen. Juist bij Corona lijkt het zo te zijn dat wanneer je te snel te veel wilt je dan de rekening gepresenteerd krijgt.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:27

bigone schreef:
Urielle schreef:
Zo dan, dat is geen kattenpis

Daarom, wees gewaarschuwd en neem voor zover mogelijk de tijd om goed te herstellen. Juist bij Corona lijkt het zo te zijn dat wanneer je te snel te veel wilt je dan de rekening gepresenteerd krijgt.


Dit dus!

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:42

bigone schreef:
Urielle schreef:
Zo dan, dat is geen kattenpis

Daarom, wees gewaarschuwd en neem voor zover mogelijk de tijd om goed te herstellen. Juist bij Corona lijkt het zo te zijn dat wanneer je te snel te veel wilt je dan de rekening gepresenteerd krijgt.


Jep, heb net mijn 1e jaars jubileum gevierd…. En nog lang niet de oude. En nee ik ben niet flink ziek geweest. Wel weer te snel begonnen met paardrijden en vraag me nu af of ik ooit nog kan rijden.
Dus ziek goed uit en begin rustig

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:46

Ooh Esther ik moest zo aan jouw verhaal denken! Gisteren heb ik voor t eerst weer in t bos gedraafd/gegaloppeerd nadat ik sinds bijna 2 maanden aan het opbouwen ben met rijden. Het was ontzettend vermoeiend, maar heel goed voor m’n mentale gezondheid. Ik hoop écht dat t voor jou goed/beter gaat worden :knuffel:

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:47

Esther_ schreef:
bigone schreef:
Daarom, wees gewaarschuwd en neem voor zover mogelijk de tijd om goed te herstellen. Juist bij Corona lijkt het zo te zijn dat wanneer je te snel te veel wilt je dan de rekening gepresenteerd krijgt.


Jep, heb net mijn 1e jaars jubileum gevierd…. En nog lang niet de oude. En nee ik ben niet flink ziek geweest. Wel weer te snel begonnen met paardrijden en vraag me nu af of ik ooit nog kan rijden.
Dus ziek goed uit en begin rustig


Ik kan het ook alleen maar beamen, mijn 1e jaar zit er ook op en ik heb ook nog een lange weg te gaan. Hoop ook dat ik ooit nog kan rijden, zit er bijna over na te denken om helemaal te stoppen als dit van de zomer nog zo is…
Luister goed naar je lichaam en denk niet “oh dit maak ik nog even af.”, dan ga je juist net over je grenzen heen.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:41

Janntjuh schreef:
Ik kan het ook alleen maar beamen, mijn 1e jaar zit er ook op en ik heb ook nog een lange weg te gaan. Hoop ook dat ik ooit nog kan rijden, zit er bijna over na te denken om helemaal te stoppen als dit van de zomer nog zo is…
Luister goed naar je lichaam en denk niet “oh dit maak ik nog even af.”, dan ga je juist net over je grenzen heen.

Gelukkig had ik geen eigen paard, maar reed een paard voor iemand. Na 3/4 jaar ik mijn spullen opgehaald en een deel verkocht. Geeft ook een soort van rust, minder frustratie.
Wie weet wat de toekomst brengt.

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:07

Ik kom me hier ook melden.
Vannacht kon ik niet slapen door een scherpe keelpijn aan een kant dus uit bed voor wat keel pastilles. Vanochtend mini beetje snotterig dus maar een zelf test gedaan, leek in eerste instantie negatief maar na vijf minuten overduidelijk 2 streepjes. Bij de GGD een afspraak gemaakt, net de test uitslag gekregen en dus positief.
Ben altijd zo voorzichtig en dan toch dit. Net voor kerst, in m’n vakantie en vlak voor de verjaardag van mijn dochtertje. Bah..

Inmiddels klein kuchje erbij en wat lichte benauwdheid.

BigOne
Berichten: 38359
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:38

Denk dat een besmetting nooit goed uitkomt. Sterkte ermee, je hoort nu vooral veel verhalen dat mensen echt geen idee hebben waar ze het hebben opgelopen.
Zelfs echt voorzichtige mensen die alleen even naar de winkel gaan en zich volgens hun aan de regels houden raken besmet, misschien toch omikron.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:50

Mijn oom heeft het ook opgelopen door nog geen 3 minuten in het huis van andere oom en tante te zijn, die waren besmet. Hij kwam alleen boodschappen afgeven, droeg een masker en handschoenen, heeft niets aangeraakt en is niet bij een besmet persoon in de buurt geweest. Ze hadden de voordeur open gezet en oom is niet verder geweest dan de hal. Tante lag ziek op bed, de broers hebben elkaar alleen even door de glazen deur van de woonkamer gesproken.

De eerder besmette oom en tante liggen inmiddels al anderhalve week in het ziekenhuis, de oom die op bezoek was, heeft het gelukkig niet zo heftig te pakken en kan het thuis uitzieken.

Wescha
Berichten: 737
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 23:00

Mijn zus is voor de tweede keer positief getest.
Vorig jaar kerst zaten ze in quarantaine en nu weer. Vorig jaar geen last gehad, nu is ze ziek. Ondanks vaccinatie.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 07:55

Wow... Mensen die denken dat corona echt niks is moeten dit topic eens gaan lezen. Ik schrik ervan dat mensen blijven doen alsof het niets is buiten de ervaringsdeskundigen in.

Ik heb het gelukkig nog niet gehad. Maar ben nu met zwangerschapsverlof en werk in het onderwijs dus denk dat ik deze winter en anders volgende winter sowieso de sjaak ben. (ben wel gevaccineerd)

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:10

Even van me afschrijven. Ik krijg momenteel chemotherapie, voor nieuwjaar ben ik klaar. Net besloten om niet meer te werken. Ik werk in de zorg, ik heb minimaal contact met patiënten nu maar gezien de feestdagen werd het risico te groot. In mijn eigen bubbel dus. Krijg ik gisteren telefoon dat ik contact heb gehad met iemand met Corona op het chemo centrum. Nu draag ik daar een mondkapje en was en ontsmet je veel gezien de medicatie. Ik moet mij zondagochtend laten testen bij de GGD. Waarom wil nu niks gewoon gaan?

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:15

Napie schreef:
Even van me afschrijven. Ik krijg momenteel chemotherapie, voor nieuwjaar ben ik klaar. Net besloten om niet meer te werken. Ik werk in de zorg, ik heb minimaal contact met patiënten nu maar gezien de feestdagen werd het risico te groot. In mijn eigen bubbel dus. Krijg ik gisteren telefoon dat ik contact heb gehad met iemand met Corona op het chemo centrum. Nu draag ik daar een mondkapje en was en ontsmet je veel gezien de medicatie. Ik moet mij zondagochtend laten testen bij de GGD. Waarom wil nu niks gewoon gaan?


Wat vind ik dit vreselijk vervelend voor je. Helaas kan ik je niet helpen maar hoop heel hard dat jij niet besmet bent. Sterkte!

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:16

Napie schreef:
Even van me afschrijven. Ik krijg momenteel chemotherapie, voor nieuwjaar ben ik klaar. Net besloten om niet meer te werken. Ik werk in de zorg, ik heb minimaal contact met patiënten nu maar gezien de feestdagen werd het risico te groot. In mijn eigen bubbel dus. Krijg ik gisteren telefoon dat ik contact heb gehad met iemand met Corona op het chemo centrum. Nu draag ik daar een mondkapje en was en ontsmet je veel gezien de medicatie. Ik moet mij zondagochtend laten testen bij de GGD. Waarom wil nu niks gewoon gaan?


O wat ontzettend balen :(:). Ik voel met je mee!
Minder 'erg' dan dat van jou maar een beetje vergelijkbaar... Ik werk in het onderwijs en de scholen gingen dus dicht. Ik dacht: mooi: even een week niemand zien en dan testen en veilig op kerstvisite. Maar nu had school bedacht dat je dinsdag nog wel de rapporten kon uitreiken. Ik heb dat buiten gedaan, maar daardoor ben ik toch weer in contact geweest met een positief persoon. Op ruime afstand en maar een paar minuten én buiten, maar ineens is de kerst weer vreselijk stressvol.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 17:54

We waren net onderweg naar familie voor kerstavond, hadden de zelftest hier gedaan en meegenomen in de auto. Met 30 minuten zat er bij mijn vriend een heel licht streepje dus maar weer omgekeerd. Hier thuis weer test gedaan en met 30 minuten weer een heel licht streepje, bijna niet te zien en pas met 30 minuten zichtbaar. Voor de zekerheid morgen testen bij de GGD en nu in isolatie. Niet de kerst die we voor ogen hadden, maar liever even voor de zekerheid zo dan iedereen aansteken deze dagen.

BeFunny

Berichten: 10669
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 18:02

Sinds afgelopen woensdag hier ook positief. Ik testte vanaf zondag dagelijks omdat er bij mijn vader in het verpleeghuis een paar mensen met klachten rondliepen en mijn afspraken voor maandag en dinsdag al afgezegd alsof ik het aanvoelde.

Lichte griepklachten. En wij zitten dus ook in isolatie met kerst. Er zijn ergere dingen. Gelukkig geen erge klachten en gelukkig had ik de boodschappen al besteld en hebben we genoeg in huis tot maandag en dan kunnen we een beroep doen voor de boodschappen bij familie.

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 18:24

Wat verschrikkelijk Napie..

Hier was het ook een licht streepje maar wel positief bij de GGD. Vandaag dag 3, sinds gisterenavond reuk en smaak kwijt. Vannacht koorts erbij gekregen en slaap ontzettend veel. Is een gekke kerst zo, proberen er maar iets van te maken thuis. Gelukkig vangt m’n man alles op en doet mijn dochter ook zo haar best.

Het vervelendste vind ik nog de badkamer schoonmaken na gebruik, vooral nu ik me zo beroerd voel. Hebben wel aparte toiletten gelukkig.
Heb nu mandje gemaakt mijn mijn badkamer spullen die apart staat en gooien alle handdoeken meteen na gebruik in de wasmand.