Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:08

Janneke93 schreef:
We waren net onderweg naar familie voor kerstavond, hadden de zelftest hier gedaan en meegenomen in de auto. Met 30 minuten zat er bij mijn vriend een heel licht streepje dus maar weer omgekeerd. Hier thuis weer test gedaan en met 30 minuten weer een heel licht streepje, bijna niet te zien en pas met 30 minuten zichtbaar. Voor de zekerheid morgen testen bij de GGD en nu in isolatie. Niet de kerst die we voor ogen hadden, maar liever even voor de zekerheid zo dan iedereen aansteken deze dagen.


Die zelftesten schijnen temperatuurgevoelig te zijn waardoor er onbedoeld een licht streepje tevoorschijn komt. Ze moeten bij kamertemperatuur bewaard en gedaan worden.
Ik las er deze week wat over van een wetenschapper die hetzelfde aan de hand had.
Ik ga even dat artikeltje voor je opzoeken.

Edit; gevonden
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211220_95160512

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:29

Apart zeg, dat temperatuur zo uitmaakt. De eerste test heeft inderdaad in een koude auto gezeten, maar de 2e was wel op kamer temperatuur.

Sterkte met je ooms en tante Daphara, ik hoop dat ze er snel weer goed bovenop komen!

Jij ook sterkte Nappie, dit soort dingen kan je er echt niet nog eens bij hebben…

En verder natuurlijk beterschap aan iedereen hier!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:28

Gelukkig negatief getest maar daar ging kerst.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:54

Napie schreef:
Gelukkig negatief getest maar daar ging kerst.


Wat fijn voor je dat je negatief bent, maar ontzettend balen van kerst. Had je een gezin waarmee je het nog kon vieren? Of heb je kunnen videobellen of lekker op de bank met een film?

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 12:41

Ik kreeg zondagnacht klachten en net een positieve testuitslag gekregen.

Met kerst was onze oudste (niet thuis wonend) positief getest, kerstavond gezien (geen klachten) week erop test gedaan zelf (klein beetje hoofdpijn) en die was negatief. Oud en nieuw waren we met alleen 3 thuiswonende, heb echt geen idee van wie ik het opgelopen heb. Maar goed we zitten nu voor een tijdje in isolatie.

Het begon in de nacht met knallende koppijn, die in intensiteit aanhield en begon dinsdagmiddag pas te zakken. Maandag ook heel duizelig en maandagnacht rillingen. Vastzittend slijm, moeite met dat er uit te hoesten maar dit was met vlagen en kort. Nu sporadisch een droge kriebel hoest. Vind het vooralsnog meevallen alleen die hoofdpijn was pittig. Smaak en ruik heb ik nog.

Zou de 14e voor de booster gaan maar dat hoeft dan niet meer lijkt me?

wendy1987

Berichten: 6935
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:27

volgens mij mag je geen booster halen als je 2 weken daarvoor positief getest bent. Hoe t daarna dan zit, weet ik niet, zegt de GGD daar niets over?

BigOne
Berichten: 38322
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:28

Positief testen werkt ook als een booster, dus kun je inderdaad een maand of wat wachten met de booster halen.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:31

T mag denk wel, maar het heeft geen zin... :)

Dat is het met vaccins en het virus zelf... dat is hoe het werkt. Alleen is een vaccin redelijk gecontroleerd en bij het virus zelf moet je afwachten hoe het verloopt...

Het telt hetzelfde, volgens de meeste websites... "heeft u blablabla langer dan 3 maanden gevaccineerd blabla of corona gehad blabla dan kan je een afspraak maken" zoiets staat er volgens mij?

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:36

Thanx, :) ik zoek het verder wel even op

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 15:40

Hier rare situatie: vriend had een behandeling in het ziekenhuis gehad en voelde zich daardoor wat grieperig. Na een paar dagen kwam er een hoestje bij, dus toch even een zelftest gedaan beide: negatief. Dochter van bijna 2 begon ook datzelfde hoestje te krijgen, en ikzelf ook. Weer zelftesten gedaan, weer negatief. Vriend bleef wat grieperig, dus toch bij de GGD getest: positief. De zelftest van de avond ervoor was negatief, en de zelftest 12u na de positieve GGD test was ook negatief.. tot zover ons vertrouwen in zelftesten :Y)
Ikzelf ben 2x wezen testen bij de GGD en bleef ook negatief. Inmiddels zijn de klachten en de hoestjes voorbij en zijn we weer uit quarantaine, maar vind het superraar dat alle zelftesten negatief bleven en dat ik geen corona heb opgelopen (vriend is niet thuis in isolatie gegaan).

pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 15:46

Jis_ schreef:
Thanx, :) ik zoek het verder wel even op

De GGD zei bij mij aan de telefoon dat ik nu 3 maanden moest wachten om een afspraak voor de booster te maken.

BigOne
Berichten: 38322
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 15:47

Zelftest is minder nauwkeurig en in geval van Omikron nog minder aangezien Delta in de neus begint met symptomen en omikron in de keel, dus een keelswap is veel beter om het juiste resultaat te krijgen. Ze zijn al aan het kijken hoe snel de thuistesten aangepast kunnen worden.
Daarom snap ik ook niet dat ze de sabbeltest op scholen niet toestaan.

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 15:51

Citaat:
“VS-toezichthouder: sneltests minder nauwkeurig bij omikron

Sneltests geven meer kans op een vals negatief resultaat bij besmetting met de omikronvariant in vergelijking met andere varianten, zegt de Amerikaanse medicijnwaakhond FDA. De FDA is tot die conclusie gekomen na een studie waarin de prestaties werden gemeten van sneltests, ook bekend als antigeentests, met monsters die levende versies van de omikronvariant bevatten.

"Vroege gegevens suggereren dat antigeentests wel de omikronvariant detecteren, maar mogelijk een verminderde gevoeligheid hebben", aldus de FDA. "Gevoeligheid" is een maatstaf voor hoe waarschijnlijk het is dat een test een besmetting kan vaststellen.

Als iemand negatief test met een sneltest maar wel Covid-19-symptomen heeft of is blootgesteld aan iemand met Covid-19, dan adviseert de FDA om toch een ​​PCR-test te laten doen. (ANP)”


Hierom ben ik gelijk maar een PCR test gaan doen.

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 15:53

pluklief schreef:
Jis_ schreef:
Thanx, :) ik zoek het verder wel even op

De GGD zei bij mij aan de telefoon dat ik nu 3 maanden moest wachten om een afspraak voor de booster te maken.


Die kwam ik net ook tegen ja, dank je :)

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:10

Zucht, afgelopen maandag in contact geweest met 3(!) mensen die nu positief blijken… zij hebben het op o&n waarschijnlijk opgelopen, dus grote kans dat ze maandag al besmettelijk waren.

Heb 9 weken geleden corona gehad én ben gevaccineerd van de zomer dus ik hoop echt dat ik beschermd genoeg ben. Maar de verhalen die ik hoor over omikron en herbesmetting ondanks recentelijk corona te hebben gehad laten me toch wel vrezen voor het ergste. -O-
Vrijdag laten testen, tot die tijd binnen blijven.

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:15

Hopelijk test je negatief Suliko

Positieve test voor partner binnen. Ik voel je weer beter, gister nog wel wat keelpijn gekregen maar mijn hoofdpijn is weg. Bij mijn man is juist zijn eerste klacht keelpijn.

Anoniem

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:11

Ik kreeg maandag klachten en testte dinsdag positief, maandag al positieve zelftest. Had maandag keelpijn en kreeg in de avond koorts, achteraf was ik ook de hele dag al wat hangerig/moe.

Ik ben nu alleen nog maar verkouden, maar voel nu wel mijn middenrif als ik moet hoesten, dat heb ik eigenlijk nooit eerder gehad.

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:31

Ben je ongerust Relaxed?

Dochter van 23 ook positief, 0,0 klachten.

Anoniem

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:01

Nee, maar vond dit wel opvallend. Zoveel hoest ik namelijk niet, dus dit zal wel echt de covid zijn.

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:37

Gelukkig, ik had dat ook maandag, het leek op een beginnende verkoudheid maar het voelde toch een beetje anders.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 08:05

Sinds woensdag heb ik al een klein beetje keelpijn. Eergisteren kwam hier ook wat hoesten bij en gisteren barstende hoofdpijn én koorts. Zelftest gaf een héél licht roze lijn aan bij de 'T', dus meteen een afspraak ingepland en gisteren een test gedaan. Ben al elk uur aan het kijken of de uitslag nog niet bekend is, maar dusver nog niet. Gisteren heb ik overdag 3 uur geslapen en ook weer om 18.00 in slaap gevallen ( daardoor wel al wakker om 03.45 :+ ). Voel me nu best normaal, dus hopen dat ik negatief heb getest want anders moet ik 10 dagen in quarantaine terwijl ik me prima voel.

Anoniem

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 09:33

10 dagen? Ik hoef maar 7 vanaf de dag van klachten en moet minimaal 24 uur klachtenvrij zijn.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 09:39

Niemand van het testcentrum en/of huisdokter kon mij hierop een antwoord geven :+ Maar fijn, nog beter!

Anoniem

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 09:41

Had mijn vriendin ook, iedere keer een ander antwoord :+ bij mij zei het contactonderzoek dat en staat ook bij je uitslag.

BigOne
Berichten: 38322
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:02

nanoukkie schreef:
Sinds woensdag heb ik al een klein beetje keelpijn. Eergisteren kwam hier ook wat hoesten bij en gisteren barstende hoofdpijn én koorts. Zelftest gaf een héél licht roze lijn aan bij de 'T', dus meteen een afspraak ingepland en gisteren een test gedaan. Ben al elk uur aan het kijken of de uitslag nog niet bekend is, maar dusver nog niet. Gisteren heb ik overdag 3 uur geslapen en ook weer om 18.00 in slaap gevallen ( daardoor wel al wakker om 03.45 :+ ). Voel me nu best normaal, dus hopen dat ik negatief heb getest want anders moet ik 10 dagen in quarantaine terwijl ik me prima voel.

Zoek je lijst met contacten er maar vast bij.