Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 10:42

Ik mag over een uurtje inderdaad testen bij de GGD.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 10:49

Maeve schreef:
Ik vroeg me af wat jullie hier zouden doen.
Sinds zondag is mijn vriend positief, 39.8 koorts met hoesten, spierpijn, keelverkoudheid. Ik heb zelf sinds zondag toenemende keelpijn, hoesten en verkoudheidsklachten, maar ik blijf maar negatief testen. Ik heb zelf geen verhoging en voel me ook niet slecht. Mijn gevoel zegt gewoon samen in quarantaine blijven, maar volgens de regels zou ik er wel uit mogen omdat ik niet positief test. Wat zouden jullie doen?


Ik heb me er bij mijn man over verbaasd hoe snel je van negatief naar positief kunt gaan. Begin van de avond negatief getest en enkele uren later hele hoge koorts.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 11:22

Mijn man was ook positief vorige week. Ik heb donderdag- en vrijdagochtend (7u) een zelftest gedaan, negatief. Op vrijdag om 11u een PCR-test (nagevraagd op werk, zij vonden dat verstandig) en die was hoogviraal. Dus nu zit ik thuis.

De keelpijn en hoofdpijn zijn grotendeels weg, maar ik ben moe moe moe. En kortademig om het minste. De trap oplopen betekent een paar minuten bijkomen, even recht staan voor een boterham maakt dat ik al sneller adem. Ik heb een puffer, dat haalt de ergste randjes er wel af.
Mijn man heeft geen reuk, zijn koorts en vermoeidheid zijn al bijna over. We zouden liever ruilen, want hij eet zo graag en ik sport zo graag :') Maarja, we zullen het maar uitzieken zeker..

Shenavallie
Berichten: 11581
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 14:58

Shenavallie schreef:
Hier geen verhoging meer sinds gisteren, maar nog wel moe en zware armen bij inspanning. Af en toe nog hoesten. Ik wil morgen wel weer werken, maar weet niet wat wijsheid is.

Moet ik op terugkomen... Even boodschappen gedaan en lig nu uitgeteld met verhoging en koppijn op de bank. Ben er dus nog niet... -O-

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 15:32

Ik lees hier nog wel eens mee, en wil jullie wat laten zien...

Afbeelding

De eerste piek ontstond tijdens corona, vier weken later kreeg ik een dikke keelontsteking (half april), en pas een maand daarna was mijn HIR weer op het oude niveau...

Ik heb wel gewoon gedaan wat ik kon als ik me goed voelde en niet moe was. Maar actief herstel duurt ook echt gewoon een poosje!

BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 15:52

Wanneer alle Corona patiënten een Fitbit zouden dragen gingen ze ook veel minder over hun grenzen heen en dat komt het herstel ten goede.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:30

Alsof mensen daar naar kijken.
Daarbij zie je bij mij geen piek toen ik het had. Het is nu zelfs hoger en daarvoor ook. :D

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:36

En wanneer geef je iemand het label patiënt? Na mijn operatie voelde ik me wel echt patiënt, maar met corona echt niet en de kinderen ook niet. Gelukkig slechts allemaal maar enkele dagen ziek en nog een tijdje wat moeten hoesten.

Ik denk dat veel mensen na een tijdje best ziek te zijn geweest terug conditie moeten opbouwen en bij inspanning een hogere hartslag hebben. Ik had dit na mijn operatie heel erg. En na een fikse griep lijkt me dit ook niet heel gek.

hwn
Berichten: 4721
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:38

Hier 10 dagen verlof, dacht dat ik me wat overwerkt had op mijn werk en eerste verlofdagen met grote schoonmaak in de stallen, maar nee hoor... covid ! Gelukkig nauwelijks klachten, en had toch geen grote vakantieplannen.

BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:42

Needje schreef:
Alsof mensen daar naar kijken.
Daarbij zie je bij mij geen piek toen ik het had. Het is nu zelfs hoger en daarvoor ook. :D

Jij was ook totaal niet ziek toch? Stelde toch niks voor ? Geen klachten?

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 17:44

Klopt. 2 avonden wat verhoging verder idd geen last.
Maar er wordt de hele tijd long civid geroepen ook bij mensen die geen klachten hadden. (wat ik me dus zelf niet kan voorstellen maar blijkbaar zijn die er)

friezenfan2

Berichten: 2605
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:02

Iemand een idee hoe lang het op dit moment duurt voordat je de uitslag hebt van de teststraat. Het wachten is niet fijn. Vooral omdat er in de groep die bij de concerten waren waar ik ook was steeds meer positieve testen voorbij komen. Mijn klachten voelen anders dan bij de normale verkoudheid of griep. De vriendin waarbij ik heb overnacht is al positief dus ik verwacht ik ook als die uitslag nou eens komt.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23456
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:03

Ik zou er vanuit gaan dat ie positief is tot het tegendeel bewezen is. Maar zelfs bij een negatieve test zou ik lekker binnen blijven

friezenfan2

Berichten: 2605
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:08

Ik wil niet eens echt naar buiten, even in de tuin gezeten maar verder ga ik niet komen.
Maar het zou fijn zijn om bewijs te hebben. Kan ik mooi op zoek naar de beste manier om mijn positieve test te delen met zoveel mogelijk mensen die bij die concerten waren. En mijn werk gaat ook graag de uitslag willen hebben morgen.

friezenfan2

Berichten: 2605
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:26

Ik ben positief -O-

Zebrastreep

Berichten: 9781
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:31

friezenfan2 schreef:
Ik ben positief -O-


Aii balen! Niet te druk maken dat bezoekers naast je van niks weten , dat is nu eenmaal pech en het risico wat iedereen nu neemt bij het bezoeken van een concert / festival / kroeg ect.

Maar klopt de corona klachten vond ik anders voelen dat het virusje wat ik nu heb opgelopen. Nu komt alles tegelijk en met corona kwam het bij mij in etappes.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23456
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:37

Dit topic is voor mij wel een heel duidelijke reminder waarom ik niet in groepen wil zijn

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:38

Aan de ene kant vervelend, aan de andere kant denk ik dat we het allemaal wel minimaal eenmaal krijgen. Ik hoop dat je er net als mij niet heel ziek van wordt. Hier 2 dagen koorts en 1,5 week schor en wat hoesten. Als je het in deze mate hebt, wat ik hoop, kun je het beter maar een keer gehad hebben.

De mensen waar je direct mee was kun je idd op nee de hoogte stellen. Maar verder is het geen doen en ook onnodig om iedereen te willen bereiken die er was. Met carnaval hebben we ook alleen onze eigen groep ingelicht, waarvan uiteindelijk 9 vd 11 positief. Je weet als je naar dat soort dingen gaat dat de kans groter is dat je het een keer krijgt. Ik neem aan dat mensen daar zelf ook wel bij stil staan.

friezenfan2

Berichten: 2605
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:50

In mijn optiek vayo kan je het beter niet hebben gekregen. Want er hangen allemaal haken en ogen aan die corona.

Ik ben een maand geleden ook naar een uitverkochte afas live geweest en daar nergens iets aan over gehouden en nu naar 2 kleine zaaltjes die totaal niet uitverkocht waren en nu opeens een heleboel positieve testen. Ik vind niet dat je er maar vanuit moet gaan dat je corona kan oplopen als je eens naar iets gaat met grote groepen. Die halve volle melkweg zie ik niet eens als een grote groep.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23456
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:55

Ik heb het nog niet gehad, werk in de acute zorg en heb me steeds aan alle adviezen gehouden. Ik wil het ook zeker niet krijgen als ik daar op die manier hopelijk voor kan zorgen, niemand heeft een idee van de effecten op langere termijn.

Zebrastreep

Berichten: 9781
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:56

friezenfan2 schreef:
In mijn optiek vayo kan je het beter niet hebben gekregen. Want er hangen allemaal haken en ogen aan die corona.

Ik ben een maand geleden ook naar een uitverkochte afas live geweest en daar nergens iets aan over gehouden en nu naar 2 kleine zaaltjes die totaal niet uitverkocht waren en nu opeens een heleboel positieve testen. Ik vind niet dat je er maar vanuit moet gaan dat je corona kan oplopen als je eens naar iets gaat met grote groepen. Die halve volle melkweg zie ik niet eens als een grote groep.


Maar je weet het risico... Ik ben bij 3 festivals geweest dus ik had een verkoudheid zeker wel verwacht.

Alles wat je nu bezoekt heb je de kans om corona op te lopen niet alleen concerten maar ook simpelweg een bezoekje aan de supermarkt. Het is logisch dat de kans nu nog groter is omdat alles weer wat oploopt met name in Amsterdam en Rotterdam. Ik las laatst dat vooral daar de nieuwe mutaties van de Omikrom variant dominant zijn. Dus dan loop je het ook weer sneller op. ( en hier dominant betekend in heel Nederland blijkbaar dominant :+ ).

En voor de antistoffen is het wel fijn! Hoef je de komende weken even geen zorgen te maken dat je cliënten besmet. Ik vond dat een hele fijne periode.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:57

Tja ik ga bijv. naar concert at sea en vorig weekend ook een festival gehad. Ik sta er dan wel bij stil dat de kans aanwezig is hoor.

Ik ken inmiddels honderden die het gehad hebben en gelukkig verloopt het bij de meeste mensen relatief mild en herstellen de meesten gewoon helemaal. Ik denk wel dat dat belangrijk is om te onthouden.

Ik ben jong, gezond en gevaccineerd en was ergens wel blij dat ik het gehad heb. Hier hadden we het massaal met carnaval en vanaf die tijd eigenlijk niets meer over gehoord in deze omgeving, dus toch een soort groepsimmuniteit denk ik.

friezenfan2

Berichten: 2605
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:59

Ik denk dat ik het in brussel heb opgelopen zijn daar ook die nieuwe mutaties aanwezig?

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:03

Maak je niet zo druk joh.

BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:12

friezenfan2 schreef:
Ik denk dat ik het in brussel heb opgelopen zijn daar ook die nieuwe mutaties aanwezig?

Ba4 en 5 zijn overal dominant maar lijkt nog steeds wat minder ziekmakend . Gewoon even uitzieken.