Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:26

Balen L_iek!

L_iek
Berichten: 9713
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:50

Daihyo schreef:
Hoe lang ben je nu ziek? Frustrerend hè :
Ik ben nu 2 weken onderweg.


Hier dag 9.

BeFunny

Berichten: 10606
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:02

Himyar schreef:
Vayo schreef:
Ook al heb je op dag 5 van je isolatie geen klachten meer en mag je 24 uur later er dan uit, het advies blijft om 10 dagen erg voorzichtig te zijn met kwetsbare mensen. Ik denk dat je er goed aan doet om idd niet naar het ziekenhuis te gaan, hoe lastig ook.



Bedankt voor de info. Is dat tien dagen na begin verschijnselen of na positief testen?


Op het moment dat je klachtvrij bent. Is het advies nog 10 dagen voorzichtig te zijn met kwetsbare mensen. Mocht je toch naar iemand toemoetrn is het advies afstand te houden, handen ontsmetten en mondkapje te dragen.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:53

L_iek schreef:
Daihyo schreef:
Hoe lang ben je nu ziek? Frustrerend hè :
Ik ben nu 2 weken onderweg.


Hier dag 9.


Duurde bij mij ook zolang. Ik zit nu op dag 16 en gaat heel langzaam de goede kant op

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:53

BeFunny schreef:
Op het moment dat je klachtvrij bent. Is het advies nog 10 dagen voorzichtig te zijn met kwetsbare mensen. Mocht je toch naar iemand toemoetrn is het advies afstand te houden, handen ontsmetten en mondkapje te dragen.


Nee hoor, die 10 dagen is gerekend vanaf start klachten en vanaf wanneer je weer klachtenvrij bent.

“Dag 5
Heb je 24 uur geen coronaklachten meer? Dan is dit je laatste dag van je thuisisolatie. Je mag morgen uit isolatie.

Hou je wel aan het volgende advies, tot en met 10 dagen na het begin van de klachten:

-Vermijd zoveel mogelijk contact met personen met een kwetsbare gezondheid.

-Volg de algemene hygiënemaatregelen. Denk aan hoesten en niezen in de elleboog en vaak je handen wassen. “

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 06:41

Alle moed bijeen aan het rapen te proberen te werken (van huis). Was voor 6 uur wakker en had niet de beste nacht.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:09

Mag ik even wat vragen?

Ik was vanochtend aan het terugdenken. Vorige week had ik al paar dagen de typische rugpijn en nekpijn, maar verder geen klachten. Je weet wel, alsof je verkeerd in je bed hebt gelegen en daardoor stram eruit komt.
Dan Donderdag-Vrijdag zeldzaam momentje van droge kuch, zaterdag niks, zondag wat snot, droge hoest en niesbuien. Toen ook positief getest. De klachten bleven maandag en gisteren hetzelfde, ook sneller moe maar dat was het.

Nu heb ik terug meer spierpijn, voel me verder beter maar... Ik ben nu plots mijn geur en smaak kwijt! (Wat is koffie ranzig nu).

Bij diegene die dit ook hebben, hadden jullie dit sneller? Of zijn er nog mensen waar het pas na enkele dagen is opgedoken?

L_iek
Berichten: 9713
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:17

Hier ook geur en smaak kwijt. Ik gok op dag 3 of 4. Zit nu op dag 10 en nog steeds niets. Tot overmaat van ramp ook de hele nacht slijm overgegeven %)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:35

Het lijkt wel alsof ik nu plots spontaan van dat snot verlost ben, dat wel. Hoofdpijn is ook foetsie.

Als ik tel vanaf de hoest, dan is donderdag voor mij dag 1 geweest en was ik positief op dag 4, met geur- en smaakverlies op dag 7.
Tel ik echter die spierpijn als begin, dan was ik positief op dag 6 en dat verlies op dag 8.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:36

Ik ben mijn geur en smaak niet kwijt maar ze zijn wel anders. Ik ruik en proef dingen juist scherper waardoor ik bepaalde dingen niet meer lekker vind. Gisteren dacht ik dat de kat op de bak was geweest maar in werkelijkheid rook in een uitsmijter. :?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:39

Dat had ik maandag ook, dacht de hele avond dat ik wiet rook en vriend zat me aan te kijken alsof ik gek was :')
Nu gebeurt het weleens dat er ergens iemand een joint zit te roken, of in elk geval komt die geur dus effectief wel eens het huis in gewaaid als de wind verkeerd zit (wie de roker is hebben we nog niet kunnen ontdekken, we denken ze
buur, want het is wel lastig).

Gisteren heb ik nog volop staan genieten van de geur van een vers pak koffie wat ik open heb gemaakt. En nu, niks meer. Voor de zekerheid gecheckt met wasverzachter en wasmiddel en het is gewoon 0,0.

manzano

Berichten: 23955
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 09:21

Varekaj schreef:
Ik ben nu plots mijn geur en smaak kwijt! (Wat is koffie ranzig nu).


Dan heb je eindelijk smaak gekregen!! :)) :))
(sorry kon het niet laten)

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:06

Ik had al twee/drie dagen voor andere symptomen last van rugpijn. Afgelopen nacht wist ik nauwelijks hoe ik liggen moest vanwege mijn rug.
Ik voel me steeds overprikkeld, heb meer honger dan anders en moet nóg vaker plassen. Smaak en reuk zijn ook nog niet al te best.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:52

Rugpijn... Ik dacht dat het van het trainen was, kon bijna niet meer rechtop. Nooit aan gedacht als symptoom.

Caitlin_K
Berichten: 3765
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:58

Hier afgelopen vrijdag voor de 3(!) x positief via een zelftest. Schore stem, verkouden. 3 dagen 40 graden koorts gehad. Nu op dag 5, nog steeds snip verkouden, hoest flink wat slijm. Heel moe, geen reuk en smaak meer. Ik hijg als ik naar de keuken toe loop vanuit mijn kamer en al mijn spieren voelen slap en ellendig.
Moet zeggen dat hij lang blijft hangen vergeleken door vorige keren.
Nu ook een heel zwaar hoofd ook nogsteeds.
Bah. Net ook nog even een zelftest gedaan maar die blijft licht positief.

Ik moet wel zeggen dat ik vanaf dinsdag al aan het rommelen was. Dinsdagavond heel moe, buikpijn. Woensdag keelpijn, buikpijn en moe, zelftest gedaan maar die was negatief.

Donderdag hele dag geslapen en wederom negatief.
Vrijdag dan een positieve test.

Beterschap voor iedereen <3

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:01

Nee had ik ook niet bedacht idd, ik dacht dat ik gewoon verkrampt had gelegen in bed ofzo, want ik ben er mee opgestaan namelijk. En ik durf weleens wakker worden in bizarre houdingen met slapende ledematen.

Manzano, mijn vriend zei exact hetzelfde over de koffie :))

Het enige grote voordeel is dat ik nu eindelijk eens wat tijd heb om mijn nota's van mijn cursussen sportmassage en shiatsu voor paarden op orde te brengen en de nodige filmpjes te bekijken.

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:39

Ik ben gisteren voor het eerst positief getest %)
Langs de ene kant heb ik het nog lang volgehouden, ik ben namelijk verpleegkundige en test/verzorg dagelijks mensen met klachten :+
Maar mijn ouders waren positief geworden vorige week woensdag en we zijn er dinsdag nog geweest dus moet het niet veel verder zoeken..

Sinds maandag een soort rare "keelpijn", leek een droge keel (dacht omdat van met airco te slapen), zelftest negatief.
Gisteren nog steeds die keelpijn en heb ik 3 zelftesten gedaan (waarvan 2 met korte stokjes en 1 met een diep stokje) en allemaal negatief. Ik heb toen ook een PCR test gedaan en naar het labo verstuurd op het werk.
Om 19u kreeg ik opeens verhoging op het werk en ben ik nog naar huis gefietst.
Ik heb in de ochtend nog paard gereden en heb dus nog 80km gefietst :') Eenmaal thuis kreeg ik telefoon van mijn collega dat ik effectief positief ben. Maar de "keelpijn" was zelfs weg, super raar.
Maar deze nacht 39 graden koorts onder paracetamol en liggen ijlen, nu sinds een uur kan ik het onder controle krijgen met de medicatie en voel ik me al een stuk beter :) Behalve hoofdpijn en koorts heb ik dus vrij weinig klachten


Gek om al die andere klachten te lezen bij iedereen. Veel beterschap voor iedereen! Ik hoop dat iedereen snel weer beter is!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 19:13

Die keelpijn en droge hoest had ik ook, heel kort, donderdag en vrijdag. Ik dacht ook dat het kwam door bij airco te werken.

Net als Farjen werkzaam in de zorg, heb in Lockdown 1 op de covid-afdeling gestaan een tijdje in een rusthuis en nu al tijdje aan de slag binnen de ambulante zorg in een ziekenhuis. Waar men ook niet meer moet testen voor operaties bijvoorbeeld (op paar uitzonderingen na). Ik zie dagelijks talloze mensen met klachten maar ze zijn allemaal 100% zeker weten niet positief :+ maar toevallig verkouden/allergisch/noem maar op.

Ondanks verminderde smaak en geur, want die is toch beetje teruggekeerd, voel ik me vandaag wel relatief goed.

tiwi1969

Berichten: 7649
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 19:51

Morgen ben ik een week onderweg en ben van kriebelhoest, naar productieve hoest en nu weer naar kriebelhoest gegaan.
Lang niet klachten vrij dus ik ga de 10 dagen nog wel uitzitten.
Zal wel blij zijn als het zondag avond is, dan komen mijn dochter en kleinzoon weer thuis, mis de knuffels van dat mannetje.

Ben super moe en merk dat prikkels me nog sneller dan normaal teveel zijn. Kan gewoon niet meer denken.
Benen zijn pudding en bij de minste activiteit breekt het zweet mij uit.
Eten smaakt raar, al had ik net goulashsoep, zelf gemaakt, en dat was goed te doen.
Tomaten smaken naar water.

dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 19:52

Mijn vriend was zaterdag positief en ik negatief. Hij had zelf niet eens door dat hij ziek was. Zondag was ik dan plots ook positief maar voelde me nog wel ok. Maar dat veranderde heel snel.. Ik voel me echt heel erg slecht. Gisteren ging het wat beter, vandaag weer een heel stuk slechter. Mijn vriend voelt zich redelijk goed maar hoest en niest nog wel, dus mag ook niet uit huis. Ik heb echt nog steeds koorts/verhoging, moeite met ademen, misselijk, dunne ontlasting, weinig eetlust, reuk- en smaakverlies en verkoudheidsklachten.
Ik ben nu ook echt afhankelijk van hem want ik kom eigenlijk het bed niet uit. Pff, hoop dat het snel beter gaat ;(

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 03:04

Ik wil allereerst iedereen beterschap wensen.

Mijn dochter van 9 heeft dinsdag positief getest. Na een hele dag op schoolreis te zijn geweest, inclusief busreis. Ik hoop niet ze klasgenootjes heeft besmet.

Toen ze thuis kwam wilde ze met een deken op de bank, zo koud had ze het. Koorts. En binnen no-time 2 streepjes op de test.

De koorts was vanochtend alweer weg. Ze is niet verkouden. Wel is ze vandaag tig keer naar haar privétoilet geweest, veel overgeven en diarree. Maar ze was daarnaast niet echt ziek, best fit nog eigenlijk.

Nu is dat helaas veranderd :O Van slapen komt weinig vannacht. Er is nu hevige buikpijn bijgekomen en het arme kind heeft natuurlijk niets meer binnen om over te geven. Maar vooral de buikpijn is heel heftig. Zo sneu. Tot huilen aan toe. Ik probeer haar van een afstand zoveel mogelijk bij te staan. Maar oh dit is moeilijk als moeder. Ik wil haar knuffelen want ze heeft me natuurlijk nodig om tegenaan te kruipen, maar ik behoor zelf tot meerdere risicogroepen.

Ik hoop dat ze kan slapen (ze is nu al even in bed gebleven) en dat ze morgen in ieder geval van die nare buikpijn af is. Alles wat ze eet, dus ook Sinaspril paracetamol, komt er direct weer uit.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:23

Ah veel beterschap voor je dochter, wat ellendig dit :(:) Ze zeggen toch dat kinderen er veel minder last van hebben normaal gezien?

Volgens mij heb ik vooral 's nachts koorts en overdag niets. Elke nacht is alles kletsnat van het zweet, terwijl ik overdag nergens last van heb. De hoofdpijn en spierpijn zijn wel terug vanochtend, net zoals het gevoel dat mijn hoofd vol snot zit. Bah.

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:29

Veel beterschap voor je dochter Boras!

Ik heb nu ook hevige buikpijn gekregen, wel misselijk maar niet braken.
De koorts is voorlopig weg, wel de hele tijd warm/koud/warm/..
Ook de rugpijn die ik hier las is sinds gisteren aanwezig en mijn hoofd zit vol snot :brr:

Gisteren heb ik een sneltest gedaan uit nieuwsgierigheid. Je moet bijna een bril dragen om het 2de lijntje te zien en dat met al 2 dagen koorts en 4 dagen klachten. Toch erg bijzonder allemaal dit ziekteverloop.

Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:32

Apart, bij mij was na 1 drup in het bedoelde vakje het T-streepje al quasi direct aangekleurd. Misschien heb ik veel meer virus en minder klachten en jij minder virus maar reageer je er heftiger op? Of zit het bij jou veel dieper waardoor je het met die sneltesten minder makkelijk kan "opvissen" ?
Of is de PCR ook via de keel gegaan?

Misselijkheid heb ik in hele korte vlagen, meestal als ik iets teveel ineens heb gedaan.

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:37

Ik neem mijn testen allemaal zelf af (ik ben toch al gedrild op het werk :') )
Dinsdag had ik dus 2 zelftesten gedaan die negatief waren (met die korte stokjes, al steek ik ze wel dieper dan normaal) en dan heb ik een sneltest gedaan op het werk met zo'n lang stokje, ook negatief.
Dan heb ik die dag toch maar een PCR gedaan bij mezelf en die bleek dus wel positief >;)

Allemaal gewoon via de neus afgenomen. Ik denk dat het vooral in mijn keel zat aangezien ik vandaag pas verkouden ben.

Ik ben al 2kg lichter ondertussen, ik heb gelukkig wel een goeie reserve :')