Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dalena

Berichten: 3125
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:01

Kaloban siroop ken ik niet. Ik zal eens gaan kijken! Bedankt :)

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 20:26

Mijn dochter heeft het een paar keer voorgeschreven gekregen in belgie bij de huisarts, dus nu heb ik ze gewoon op voorraad staan.

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 22:11

2,5 jaar heb ik er onderuit kunnen komen.
Van de week hoofdpijn, niet fit. Koortsig.
Niet gelijk alarmbellen. Maar toen de dag daarna verkouden.
Zelftest negatief.
Dag later nog negatief.
Toch was dit anders als mijn zo vaak ziek zijn. Dus vanmorgen ggd test. Positief dus..

annikeee19
Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 07:53

Vandaag wou ik weer werken maar weer omgedraaid… nog misselijk… :(

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 15:58

Iemand hier die vaker meegemaakt heeft dat de zelftesten positief blijven terwijl je zelf eigenlijk zeker denkt te weten dat je corona hebt?

Vorig weekend ben ik op een evenement geweest en drie dagen later kreeg ik klachten: gigantische loopneus, pijn in de rug en benen, last van de darmen en gewoon niet fit. Dag daarna begon het heftige hoesten. Zelftest gedaan en was negatief. Dan zal ik wel een ander virus opgepakt hebben dacht ik. Anderhalve dag later begon mijn man met snotteren en hoesten. De dag daarna deed hij een zelftest en was positief. Ik dus ook weer een test gedaan en was weer negatief. Vandaag is dag 5, heb nog steeds klachten en net weer getest: negatief. Nu dus 3x negatief getest met de zelftest. Maar mijn man was zeer duidelijk positief en zijn klachten begonnen pas na mijn klachten, dus ik ga ervan uit dat hij het van mij heeft. Nu werk ik thuis en hoef de komende tijd nergens naar toe dus is het niet heel belangrijk om te weten of het nu wel of geen corona is, maar ik vind het wel heel raar dat ik negatief blijf testen met dezelfde klachten als mijn man en hij wel positief test. Ik ben zelf instructie filmpjes gaan kijken want ik dacht ik doe de test vast niet goed :+
Laatst bijgewerkt door AstridJ op 24-07-22 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:03

Ja mijn vriend en ik dus. Zie paar berichten terug.
Afgelopen week negatieve thuistest.
Maar ik geloofde dat ook niet meer toen hij ook met hoofdpijn thuis kwam. Ik was ook eerder ziek.
Gisteren naar ggd gegaan en beide positief.

Vorige week zaterdag hadden wij dus een groot feest. Vandaar dat ik het ook vermoedde.

Popstra
Berichten: 13787
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:19

Hier ook, pijn in mn rug spieren..paar dagen later flink keelpijn..hoofdpijn..doodmoe en nu al heel de tijd geen smaak en reuk en enorm brak op staan smorgens zodat ik een tijd nodig heb om ,bij te komen, geen trek ook... kortom Niet fit.

Ook negatief thuis getest.
Ga verder niet bij ggd testen. Gaat vanzelf weer over denk ik maar

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:21

Ik was zonder mijn man op het evenement en mijn man werd ook na mij ziek dus ik ga ervan uit dat ik hem besmet heb.

Zou het kunnen dat bij sommige mensen de zelftesten minder goed werken?

Popstra
Berichten: 13787
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:24

Ik deed er voor de zekerheid 2 en beide negatief.
Ik twijfel ook wel over die thuis testjes.
Ik heb die FlowFlex

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:32

Flowflex zijn volgens mij ook de meest verkochte. 79% accuraat zeggen ze. Kan ook zijn natuurlijk dat je elke keer net bij de 21% hoort. :D

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:35

Ik vraag me al langer af of ze bij de huidige varianten wel zo accuraat zijn.
Schoonzus had ook al negatief maar was positief.

Zebrastreep

Berichten: 9788
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:41

Ik gebruik ze ook niet echt meer bij klachten ga ik wel naar de ggd.

Toen ik corona had teste de zelftest negatief.

Toen ik geen corona had heb ik twee keer een positieve test gehad :+

Geen peil op te trekken.

Daihyo

Berichten: 88069
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:48

Heb je alleen in je neus getest?
Ik test ook in mijn keel. Misschien dat dat ook scheelt.

Zebrastreep

Berichten: 9788
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:53

1x was het logisch die dingen kunnen enorm slecht tegen kou had ze toen op mijn kamer liggen en daar is het al niet al te warm. Daarna beneden bewaard daar is de temperatuur net even wat constanter.

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:17

Ik heb zowel neus als keel getest de laatste 2 keren.

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:24

Ik heb mezelf meerdere keren getest toen ik corona had en elke keer weer testte ik duidelijk positief (flowflex). Heb ook heel veel mensen in m'n omgeving bij wie de zelftesten ook gewoon positief waren toen ze corona hadden. Slechts bij een enkeling is de test negatief gebleven toen ze corona hadden.

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:36

leintje_ schreef:
Ik heb mezelf meerdere keren getest toen ik corona had en elke keer weer testte ik duidelijk positief (flowflex). Heb ook heel veel mensen in m'n omgeving bij wie de zelftesten ook gewoon positief waren toen ze corona hadden. Slechts bij een enkeling is de test negatief gebleven toen ze corona hadden.


Daarom stel ik de vraag ook of iemand heeft meegemaakt dat de test negatief blijft. ;) Want meestal werkt de zelftest gewoon goed. Vraag me dan af of het aan de persoon kan liggen.

Daihyo

Berichten: 88069
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:46

Er is een percentage dat negatief blijft, dus ja, dat kan :j
Als je het zeker wilt weten, kun je altijd nog naar de GGD. Geen idee waar het aan ligt, ik weet ook niet of daar al onderzoeken naar zijn gedaan eigenlijk.

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:52

AstridJ schreef:
leintje_ schreef:
Ik heb mezelf meerdere keren getest toen ik corona had en elke keer weer testte ik duidelijk positief (flowflex). Heb ook heel veel mensen in m'n omgeving bij wie de zelftesten ook gewoon positief waren toen ze corona hadden. Slechts bij een enkeling is de test negatief gebleven toen ze corona hadden.


Daarom stel ik de vraag ook of iemand heeft meegemaakt dat de test negatief blijft. ;) Want meestal werkt de zelftest gewoon goed. Vraag me dan af of het aan de persoon kan liggen.

Snap ik, daarom zei ik ook dat bij een enkeling die ik ken de test wel negatief is gebleven ;)
Geen enkele test is 100% accuraat en dat kan zeker aan de persoon liggen. Als jij een lage viral load hebt, dan zal een flowtest minder snel positief uitslaan dan bij personen met een hoge viral load. Kan ook aan de manier van het afnemen van de test liggen, als jij niet voldoende viraal antigeen swapt, dan zal de test ook negatief blijven terwijl je wel besmet bent

Farjen

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 20:44

AstridJ schreef:
Iemand hier die vaker meegemaakt heeft dat de zelftesten positief blijven terwijl je zelf eigenlijk zeker denkt te weten dat je corona hebt?

Vorig weekend ben ik op een evenement geweest en drie dagen later kreeg ik klachten: gigantische loopneus, pijn in de rug en benen, last van de darmen en gewoon niet fit. Dag daarna begon het heftige hoesten. Zelftest gedaan en was negatief. Dan zal ik wel een ander virus opgepakt hebben dacht ik. Anderhalve dag later begon mijn man met snotteren en hoesten. De dag daarna deed hij een zelftest en was positief. Ik dus ook weer een test gedaan en was weer negatief. Vandaag is dag 5, heb nog steeds klachten en net weer getest: negatief. Nu dus 3x negatief getest met de zelftest. Maar mijn man was zeer duidelijk positief en zijn klachten begonnen pas na mijn klachten, dus ik ga ervan uit dat hij het van mij heeft. Nu werk ik thuis en hoef de komende tijd nergens naar toe dus is het niet heel belangrijk om te weten of het nu wel of geen corona is, maar ik vind het wel heel raar dat ik negatief blijf testen met dezelfde klachten als mijn man en hij wel positief test. Ik ben zelf instructie filmpjes gaan kijken want ik dacht ik doe de test vast niet goed :+



Ik had op dinsdag 2 zelftesten en 1 sneltest gedaan, allen negatief. Ik heb die dag ook een PCR gedaan bij mezelf en die was uiteindelijk wel positief.
Pas op donderdag kleurde mijn zelftest positief. En mijn CT-waarde was "normaal" besmettelijk.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:47

Mijn dochter, die ruim 2 weken geleden ziek thuiskwam van schoolreisje, is weer beter.
Ze is uiteindelijk maar 2-3 dagen goed ziek geweest.

Vanochtend werd ik wakker met wat slijm achterin de keel en een ietwat gevoelige keel. En kortstondig een loopneus. Maar dat alles heb ik wel vaker als ik tijdens een minder warme nacht met de ramen open slaap. Sinds gisteravond heb ik ook heel vreemd erg pijnlijke tanden als ik ze poets. Dat is niet te doen. Voor de zekerheid een thuistest gedaan (Flowflex): vrijwel direct harstikke positief. Man en dochter hadden een negatieve test.

Nu geen koorts, geen snot, mijn neus zit wel verstopt, soms niezen en een hoofd vol watten-gevoel.
Erg milde klachten dus, hopelijk blijft het zo.

Ik heb al die tijd erg mijn best gedaan om niet besmet te raken, omdat ik tot risicogroepen behoor. Raar om het dan opeens toch te hebben. Maar geen paniek hier hoor :)

Wel flink balen dat mijn moeder, die dement is en in een verpleeghuis woont, zaterdag 86 jaar wordt. Ze gaat de laatste tijd zichtbaar achteruit. Het zou wel eens de laatste verjaardag kunnen zijn. Ik was er graag bij geweest met mijn gezin. Misschien kunnen we even videobellen, ze herkent me gelukkig wel. Ik heb haar door de coronabesmetting van mijn dochter al zowat 3 weken niet gezien. Achteraf blij dat ik deze week erg druk was. Daardoor heb ik haar, medebewoners en personeel in ieder geval niet kunnen besmetten.

annikeee19
Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:51

Lieve bokkers( ik hoop dat er nu wel iemand hier reageer….)
Ik heb zaterdag 16 juli een positieve Corona test gehad een week verkouden enzo geweest. Nu sinds zaterdag/ zondag onwijs duizelig en misselijk enzo. Hebben meer bokkers dit gehad en hoe lang duurde dit ?

L_iek
Berichten: 9714
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:28

Hier ondertussen bijna 4 weken verder en ik ben doodop. Ik slaap iedere middag omdat ik de dag anders niet red. Gelukkig zijn ze op het werk heel meewerkend en werk ik een aantal uur per dag. Hoop dat dit snel beter gaat worden want dit is echt niks.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:32

annikeee19 schreef:
Lieve bokkers( ik hoop dat er nu wel iemand hier reageer….)
Ik heb zaterdag 16 juli een positieve Corona test gehad een week verkouden enzo geweest. Nu sinds zaterdag/ zondag onwijs duizelig en misselijk enzo. Hebben meer bokkers dit gehad en hoe lang duurde dit ?

Als je niet fijn voelt, neem dan contact op met de huisarts ipv hier wachten op een antwoord. En zijn veel mensen die darmklachten hebben, misselijk of duizelig zijn nav Corona.
Advies is dus nog even heel rustig aan doen.
Laatst bijgewerkt door Esther_ op 27-07-22 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:32

Beterschap voor jullie! Wat balen.