Edelstenen ervaring

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hieperdi
Berichten: 2547
Geregistreerd: 24-01-12

Edelstenen ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 21:28

Hallo allemaal
Ik ben heel erg benieuwd of er hier ook mensen zijn die ervaring hebben met edelstenen en of jullie ook baat erbij hebben. Dragen jullie dit als sieraad of als steen in je zak?

Ik heb er geen ervaring mee en ik ben vrij sceptisch maar toch vind ik het interessant. Ik had eens gelezen dat het alleen werkt als je erin gelooft. Een soort placebo effect

Ik heb op internet rond gekeken, maar er is zoveel aanbod en bij sommige staat bij de één is bergkristal goed voor dit en bij de andere website weer voor dat. Ik vind het wat onduidelijk, waardoor ik ook niet weet wat ik moet kopen. Ik zou graag een kettinghangertje/sieraad willen en iets voor in mijn slaapkamer/onder mijn kussen

-Onrust (adhd’er)
-Piekeren
-Besluiteloosheid
-Snel wakker worden/onrustige slaper
-Nachtzweten

Zijn wel echt dingen waar ik tegenaan loop.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Edelstenen ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:11

Ik ben zelf erg fan van versteend hout, vind ik ook mooi.

Heb een hele verzameling van allerlei stenen stiekem, kom graag bij de groothandel en voel dan gewoon een beetje rond wat me aan spreekt.

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:16

Onze dochter heeft voor slapen wel baat gehad bij groene aventurijn. Inmiddels slaap ze sowieso wel goed, maar ze heeft de steen graag in de buurt.

Je hebt ook hele fijne kettingen en armbandjes met edelstenen.

Texas02

Berichten: 4613
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:28

Hier ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. Een kennis van mij draagt altijd een edelsteen bij zich (ik weet niet precies waarvoor) en zij zegt dat het werkt. Ik zat er wel over te denken of dat ook iets voor mij is. Ik heb wel een Rosenquartz en Amethyst in de buurt van mijn bed, maar dat was eigenlijk meer omdat ik ze mooi vond en door de beschrijving maar daarheen gezet. En niet onder het kussen zoals eigenlijk hoort volgens de beschrijving, lijkt me nogal pijnlijk met zulke grote stenen. Maar of ze ook wat doen, geen idee. Hoe weet je welke edelsteen bij jou past?

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:40

Was onlangs met mijn moeder en dochter in zo'n winkeltje met veel verschillende edelstenen.

Was soms best wel apart. Klinkt onwijs zweverig, maar sommige stenen voel je. Zo gek!
Ik had een amethyst in mijn hand. Het gevoel alsof de steen mijn hand wilde openen. Dacht bij me zelf, je bent gek haha en terug gelegd. Later lakt mijn moeder een steen, precies hetzelfde gevoel. Enkel zegt ze, net alsof de steen mijn hand wil openen.
Toen keken we elkaar wel een beetje gek aan.

Ik had een zwarte steen vast en die werd warm. Vond hem mooi en nam hem mee.
Verder op in de winkel een uitleg. Rust, tegen negatieve energie, en ondersteunt bij griep. Ik was dus best verkouden.

Zo grappig ik gaf de steen aan mijn man. Steen bleef koud in zijn handen. In mijn handen warm, geef hem warm aan hem en koelt zo af. En dat terwijl hij altijd veel warmere handen heeft.

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:53

Hoe mooi ook, zowel om te zien als de mogelijke werking voor mensen erachter (placebo of niet).
Besef je wel dat de industrie achter kristallen ontzettend duister is. Ze worden voornamelijk gemijnd in Madagaskar en andere landen waar vooral armoede heerst. Er is bijna geen regelgeving rondom het mijnen van kristallen, waardoor er ook niet gewerkt wordt aan ethische en duurzame werkomstandigheden. Kinderarbeid, zeer zwaar werk voor amper 1 dollar per dag, regenwouden die ervoor gekapt worden, dat zijn geen uitzonderingen helaas.
Een aantal verkopers beweren ‘eerlijke’ leveranciers te hebben, maar weinig kunnen dit bewijzen.

Het is ingewikkeld, omdat zo’n steen een hele pure en natuurlijke uitstraling heeft, maar helaas gaan er ontzettend veel mensen en natuur aan ten onder.

Stel de helende werking zou kloppen, hoe zuiver is die als er zoveel leed aan kleeft?

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 23:02

Ik draag zelf nog wel jade (nephrite), zou ook allerlij werkingen hebben. Vroeger ook wel stenen verzameld puur omdat ik het mooi vond, maar die heb ik al lang niet meer. Merk er weinig van, maar geloof er ook niet echt in. Het zijn voor mij puur mooie sierraden en dat is ook waarom ik ze heb. Zal naar mijn idee dus enkel als placebo werken (en daarom ook enkel als je het geloofd). Maar, placebo's kunnen wel heel sterk zijn.

Ik zou zeggen zolang het om iets als een ketting gaat of iets bij je bed en je het niet als vervanging van proffesionele medische hulp gaat zien: baat het niet dan schaad het niet. Ergste geval heb je een mooie ketting, beste geval voel je je beter. Dus als het niet te veel kost, probeer het eens als je er intresse in hebt.

Kijk wel uit voor kwakzalvers die je 5x de waarde laten betalen, en bij duurdere stenen naar echtheid (er wordt bijv. veel fake "jade" verkocht wat eigenlijk kwartz of serpentine is). Zijn genoeg, al helemaal in het westen, die echt misbruik maken van mensen hun onwetendheid. Maar denk dat met het gebruik dat jij noemt dat je grootste risico is.

Als je er dieper in gaat en met dingen als yoni-eggs ofzo bezig gaat moet je wel meer uitkijken. Daar zitten wel medische risico's aan door bijv. bacterien die in (niet-zichtbare) groeves in de stenen kunnen gaan zitten wat TSS kan geven. Maar voor een ketting of iets bij je bed is dat niet te spraken.

Dat de werking verschilt aan wie je het vraagt is overigens ook wel enigsinds logisch, gezien werkingen vaak uit bijgeloof komen en verschillende plekken en verschillende tijdperiodes verschillende (bij)geloven hebben. Het zal dus ook beetje liggen aan wat je zelf geloofd/volgt. Ik zou zeggen pak iets waar jij je goed bij voelt en probeer het.

Mocht het niet snel beteren, zou ik wel met de klachten langs de huisarts gaan. Slaapproblemen en (pieker)stress zou ik medische hulp voor zoeken, dus hoewel je een steen kan proberen (zei het door placebo die je mentaal gerust stelt) zou ik daar toch niet te veel zelf mee aanklooien of in afwachten. Zoals ik zei, proberen kan geen kwaad mits het geen proffesionele medische zorg gaat vervangen.
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 25-02-24 23:19, in het totaal 4 keer bewerkt

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 23:08

Aardwetenschapper hier (oftewel, ik studeer stenen) en al die zogenaamde krachten die bij edelstenen zouden horen zijn echt onzin. Of het nou placebo is of niet. Edelstenen zijn gevormd door hoge druk en temperaturen, niks magisch aan. Ik moet altijd een beetje lachen als er mensen hierin geloven :=

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 23:12

Er zijn mensen die stenen in hun yoni stoppen :?

Bizar.

Maar nee, edelstenen hebben geen (bewezen) werking op wat dan ook. Ze kunnen wel mooi zijn en er is niks mis met ze naast je bed zetten (behalve dan de ethische aspecten)
Ik vrees ook dat veel winkeltjes niet echte edelstenen verkopen.

Ik had zelf vroeger een amethist, dat vond ik echt een mooie steen. Op een dag was ik hem kwijt en toen zei iemand dat edelstenen vanzelf weggingen als je ze niet meer nodig hebt :')

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 23:12

Ik heb een aantal kettingen met edelstenen waar ik heel gehecht aan ben, maar eigenlijk alleen omdat ik ze mooi vind :))

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 23:12

Ik draag veel sieraden met edelstenen maar ik heb er eigenlijk geen echt 'gevoel' bij. Ik vind ze mooi en draag ze graag. Mijn favoriete edelsteen is Labradoriet, maar de regenboog maansteen vind ik ook erg mooi. Ik heb ook altijd wat kralenarmbanden om, momenteel zijn dat obsidiaan, labradoriet, oceaan jaspis en toermalijn.

Mijn zus en zwager hebben een hobbywinkeltje met sieraden etc. Mijn zwager heeft echt onwijs mooie stukken <3 .
In huis heb ik ook wel wat stukken staan zoals een oceaan jaspis bol. Ik ben nog op zoek naar een mooie Uruguayaanse Amethist, maar die zijn wel wat prijzig helaas :')

Texas02

Berichten: 4613
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Edelstenen ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 23:20

Ik heb wel een ketting met een Amethyst eraan, die is van mijn oma geweest. Dus dat is meer omdat ik hem mooi vind en omdat er emotionele waarde aan zit.

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 23:46

Suliko schreef:
Hoe mooi ook, zowel om te zien als de mogelijke werking voor mensen erachter (placebo of niet).
Besef je wel dat de industrie achter kristallen ontzettend duister is. Ze worden voornamelijk gemijnd in Madagaskar en andere landen waar vooral armoede heerst. Er is bijna geen regelgeving rondom het mijnen van kristallen, waardoor er ook niet gewerkt wordt aan ethische en duurzame werkomstandigheden. Kinderarbeid, zeer zwaar werk voor amper 1 dollar per dag, regenwouden die ervoor gekapt worden, dat zijn geen uitzonderingen helaas.
Een aantal verkopers beweren ‘eerlijke’ leveranciers te hebben, maar weinig kunnen dit bewijzen.

Het is ingewikkeld, omdat zo’n steen een hele pure en natuurlijke uitstraling heeft, maar helaas gaan er ontzettend veel mensen en natuur aan ten onder.

Stel de helende werking zou kloppen, hoe zuiver is die als er zoveel leed aan kleeft?


Dankjewel voor deze informatie

Hoewel ik er bij diamanten bij stilstond deed ik dat bij edelstenen nog niet

Er zijn gelukkig ook heel veel mooie tweedehands stukken op de markt

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 23:51

Ik heb vroeger wel eens een steen laten pendelen voor me. Deze heeft mij - al dan niet tussen m'n oren - wel geholpen bepaalde dingen te verwerken. In de zin dat ik hele nare dromen had, maar deze weg zijn gegaan toen ik deze steen bij me had. Misschien was het ook gebeurd zonder de steen, misschien is het puur placebo. Maar dat boeit me niet als t me heeft geholpen.

Wat me wel boeit is de industrie erachter. Daar heb ik mij eigenlijk nooit in verdiept, maar toch eens iets wat ik wel moet doen als ik weer een steen xou willen aanschaffen. Bedankt voor die info suliko!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 00:00

Suliko schreef:
Hoe mooi ook, zowel om te zien als de mogelijke werking voor mensen erachter (placebo of niet).
Besef je wel dat de industrie achter kristallen ontzettend duister is. Ze worden voornamelijk gemijnd in Madagaskar en andere landen waar vooral armoede heerst. Er is bijna geen regelgeving rondom het mijnen van kristallen, waardoor er ook niet gewerkt wordt aan ethische en duurzame werkomstandigheden. Kinderarbeid, zeer zwaar werk voor amper 1 dollar per dag, regenwouden die ervoor gekapt worden, dat zijn geen uitzonderingen helaas.
Een aantal verkopers beweren ‘eerlijke’ leveranciers te hebben, maar weinig kunnen dit bewijzen.

Het is ingewikkeld, omdat zo’n steen een hele pure en natuurlijke uitstraling heeft, maar helaas gaan er ontzettend veel mensen en natuur aan ten onder.

Stel de helende werking zou kloppen, hoe zuiver is die als er zoveel leed aan kleeft?

Je moet stenen sowieso zuiveren voor gebruik dus geen meer als het goed is. :)
In principe werken de meeste kristallen het best als ze op de huid gedragen worden. De anderen zou je in principe (bv bergkristal.) ook als armband of ring kunnen dragen omdat die gewoon ‘door je aura/ruimte’ moet bewegen.

Verder lacht men maar op dat ik geloof in de werking van kristallen. :) ieder het zijn. Die mensen zijn niet voor mij en ik niet voor hen.

Dat gezegd zijnde zou ik nooit iemand stenen aanraden ipv medische hulp. :) ongeacht mijn geloof in de werking. Die kan geen medische kennis vervangen in mijn mening.

Ik draag er maar ook omdat ik ze mooi vindt. Hoe ruwer hoe mooier.

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 00:15

Oh oké, dus als je iets zuivert dan is de herkomst en het bijbehorende leed erachter niet meer belangrijk? Of begrijp ik je verkeerd?

Juist het belachelijk goedkoop aanbieden is wat de onethische kant achter edelstenen mede in stand houd. Natuurlijk zitten er afzetters tussen. Maar de edelstenen die ethisch gezien wel een oké afkomst hebben, zijn een stuk duurder.
Met een oké afkomst bedoel ik landen die wel strikte regels hanteren rondom het mijnen van edelstenen (al gaan ook die lang niet altijd over eerlijke werkomstandigheden of rekening houden met de natuur), Argentinië, Canada en Spanje onder andere. Of vanuit leveranciers die bestaan uit de lokale bevolking die zelfstandig hierin een bedrijf zijn gestart en zelf delven.
Echter, het merendeel van edelstenen dat aangeboden wordt, is niet ethisch of duurzaam!

Weer een typisch gevalletje van westerse egotripperij en een individualistische mentaliteit, alles toe-eigenen zonder na te gaan wat de gevolgen van een product zijn voor anderen of de natuur. :n

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 00:21

Prima2Donna schreef:
Aardwetenschapper hier (oftewel, ik studeer stenen) en al die zogenaamde krachten die bij edelstenen zouden horen zijn echt onzin. Of het nou placebo is of niet. Edelstenen zijn gevormd door hoge druk en temperaturen, niks magisch aan. Ik moet altijd een beetje lachen als er mensen hierin geloven :=


Lach gerust... ;) Dat is gezond.

Maar verder vind ik je bericht wat warrig.
'Edelstenen worden gevormd door hoge druk en temperaturen', dat geloof ik grif.
Op zich zijn (hoge) druk en temperatuur niet magisch, klopt ook.
Placebo speelt vast en zeker een rol: dat is ook zo bij medicijnen. (Die worden placebo gecontroleerd dubbelblind getest - en dan willen we weten of de stof meer doet dan placebo.)

En als mensen iets ervaren, is dat niet in tegenspraak met 'het spul is tot stand gekomen door die temperatuur en die grondstoffen onder die druk'.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 00:21

Suliko schreef:
Oh oké, dus als je iets zuivert dan is de herkomst en het bijbehorende leed erachter niet meer belangrijk? Of begrijp ik je verkeerd?

Juist het belachelijk goedkoop aanbieden is wat de onethische kant achter edelstenen mede in stand houd. Natuurlijk zitten er afzetters tussen. Maar de edelstenen die ethisch gezien wel een oké afkomst hebben, zijn een stuk duurder.
Met een oké afkomst bedoel ik landen die wel strikte regels hanteren rondom het mijnen van edelstenen (al gaan ook die lang niet altijd over eerlijke werkomstandigheden of rekening houden met de natuur), Argentinië, Canada en Spanje onder andere. Of vanuit leveranciers die bestaan uit de lokale bevolking die zelfstandig hierin een bedrijf zijn gestart en zelf delven.
Echter, het merendeel van edelstenen dat aangeboden wordt, is niet ethisch of duurzaam!

Weer een typisch gevalletje van westerse egotripperij en een individualistische mentaliteit, alles toe-eigenen zonder na te gaan wat de gevolgen van een product zijn voor anderen of de natuur. :n

Je vraag was niet of ik het ethisch oké vond. Je vraag was hoe zuiver een edelsteen kon zijn als er zoveel ‘leed aan hangt’. Daarop heb ik je geantwoord. Niets meer en niets minder.

Leg woorden in andermans mond. :)

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Edelstenen ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 00:29

Wel interessant, want zou bij de energie van een steen niet ook juist de herkomst horen? Ook na zuivering. Het is niet dat je met zuiveren iets totaal neutraal maakt, want dan zou ook de werking ervan niet meer kloppen. Dat vraag ik uit oprechte interesse, ik ben bekend met het zuiveren van edelstenen en hoe je dat doet. Als je uitgaat van een helende werking, waar komt die dan vandaan? Een deel daarvan ligt toch in het ontstaan van die steen en waar die vandaan komt en hoe die bij je terecht komt?
Het was puur een vraag die ik stelde om aan het denken te zetten.

Ik vind het vooral jammer dat je niet verder ingaat op mijn bericht, terwijl je die wel helemaal quote. Vandaar dat ik het zo interpreteerde, dat de rest je weinig doet, zolang je steen maar gezuiverd is.
De rest van mijn antwoord (vanaf ‘juist’) was trouwens niet aan jou gericht, maar meer algemeen en door de woorden van Chambionn. Dus ik stel je enkel een vraag terug waarbij ik me oprecht afvroeg of ik je verkeerd begrijp, dus gelijk defensief reageren dat ik woorden in je mond leg, is een beetje overdreven.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 00:55

Suliko schreef:
Wel interessant, want zou bij de energie van een steen niet ook juist de herkomst horen? Ook na zuivering. Het is niet dat je met zuiveren iets totaal neutraal maakt, want dan zou ook de werking ervan niet meer kloppen. Dat vraag ik uit oprechte interesse, ik ben bekend met het zuiveren van edelstenen en hoe je dat doet. Als je uitgaat van een helende werking, waar komt die dan vandaan? Een deel daarvan ligt toch in het ontstaan van die steen en waar die vandaan komt en hoe die bij je terecht komt?
Het was puur een vraag die ik stelde om aan het denken te zetten.

Ik vind het vooral jammer dat je niet verder ingaat op mijn bericht, terwijl je die wel helemaal quote. Vandaar dat ik het zo interpreteerde, dat de rest je weinig doet, zolang je steen maar gezuiverd is.
De rest van mijn antwoord (vanaf ‘juist’) was trouwens niet aan jou gericht, maar meer algemeen en door de woorden van Chambionn. Dus ik stel je enkel een vraag terug waarbij ik me oprecht afvroeg of ik je verkeerd begrijp, dus gelijk defensief reageren dat ik woorden in je mond leg, is een beetje overdreven.

Je vindt het vreemd dat ik defensief reageer op het stuk van ‘dus’? :)

Puur theoretisch gezien: Het is niet makkelijk om dit goed te verwoorden. Zonder uitspraken te doen over het ethische er van:
Wie de steen ontmijnt kan sporen na laten op de steen, klopt. Maar het zijn die sporen die je ‘zuivert’. Je wil nl ook niet de energie van iedereen die de steen aangeraakt heeft voor ie bij jou komt.

De kernwerking van de steen blijft hetzelfde, de ‘energie sporen’ kunnen wel invloed hebben maar die kan je dus zuiveren. Dan is je steen, als je het goed doet, weer zoals ie bedoelt is. Stenen moeten sowieso om de x aantal tijd gereinigd en op geladen worden. Je eigen ‘energie’ die je tegen wil gaan kleeft er immers ook aan als je er van uit gaat dat de stenen werking hebben.

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 01:43

Suliko schreef:
De rest van mijn antwoord (vanaf ‘juist’) was trouwens niet aan jou gericht, maar meer algemeen en door de woorden van Chambionn.
Huh? Ik geef eerlijk toe dat ik niet altijd alles perfect ethisch doe, en ik ben zeker niet roomser dan de paus. Maar ik weet niet wat ik heb gezegd waar je op reageert. Ik heb niks ethiek gerelateerds gezegd, enkel of het medisch werkt (en dat denk ik dus niet) maar dat als TS het toch wil proberen scammy verkopers een groter risico zijn voor TS dan gezondheidsproblemen.

Refereer je met "belachelijk goedkoop" naar mijn opmerking over kwakzalvers die voor 5x de waarde verkopen (gezien dat dat de enige keer is geweest dat ik iets over geld zei)? Want dan heb je me denk ik verkeerd begrepen. Ik bedoel niet dat je zonder verder te kijken zo goedkoop mogelijk moet kopen, maar dat er ook genoeg mensen zijn die stenen ver boven een normale marktwaarde verkopen (en al helemaal als ze er een verhaal over helende en magische krachten aan gaan hangen) en je daar dus voorzichtig in moet zijn. Vaak zijn dat net zo onethisch verkregen stenen, van matige kwaliteit ook nog eens, maar voor een veel hogere prijs dan dat dezelfde steen bij een betrouwbare verkoper zou kosten. Meer betalen voor ethisch(er) verkregen stenen sta ik helemaal achter.

Of bedoel je met mijn woordem mijn "baat het niet dan schaat het niet" opmerking? Dat ging puur om de effecten die het heeft op de gezondheid(sklachten) van TS. Om vervolgens dingen op een ethische manier aan te schaffen is een los punt en volgende stap van of het helpt voor de genoemde klachten (wat TS haar vraag was).

Mijn sierraden met jade komen overigens van lokale bevolking die met elkaar handelt van grondstof tot eindproduct, waar ik het vervolgens van een lokale handelaar koop. Ik neem het zelf mee uit Azië.

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 08:15

Ik heb hier al weleens iets over geschreven op Bokt. Zijn meerdere topics over geweest. Misschien de zoekfunctie nog even gebruiken?
Ik heb een tijd een zwarte obsidiaan gedragen in een heftige periode. Heb wel het idee dat hij precies gedaan heeft waar hij voor hoort te staan. Heb hem daarna afgedaan en nooit meer gevonden.

Hieperdi
Berichten: 2547
Geregistreerd: 24-01-12

Re: Edelstenen ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 08:47

Wat intressant allemaal om te lezen!
Ik vind het erg mooi om als sieraad te dragen maar ik zou niet weten welke steen ik zou moeten bestellen voor evt werkingen

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:01

Hieperdi schreef:
Wat intressant allemaal om te lezen!
Ik vind het erg mooi om als sieraad te dragen maar ik zou niet weten welke steen ik zou moeten bestellen voor evt werkingen


Dat kan je googlen. Er zijn diverse websites die het uitleggen. Ook welke steen bij jouw sterrenbeeld past bijvoorbeeld.

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Edelstenen ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:41

Ik geloof er zeker in en gebruik ze dagelijks. Wat ethisch mijnen betreft, dan is Sri lanka het beste waar ze vaak door de locale bevolking met zeven als rolstenen uit de rivier worden geschept, gewoon met de hand zonder mechanisch geweld of iets te vernielen. Ook het slijpen wordt met de hand gedaan, heel veel Srilankanen leven volledig van de edelstenen in hun land.