Natuurlijke deo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leandra

Berichten: 1595
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:32

Ik ben helemaal gestopt met deo. Alleen als ik me ruik na sporten (vaak ruikt niemand mij dan nog) doe ik een beetje op. Maar verder niets.
Het bevalt mij super. Je moet er even doorheen dat je in het begin wat ruikt maar na een week elke dag goed wassen ruik je niets meer.

FrNo
Berichten: 3661
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:45

ShadowFax schreef:
Ik schop dit topic weer even omhoog...

afgelopen zomer nuud heel tevreden gebruikt. Even gestopt omdat ik nog wat rollers had staan die ik op wilde maken. Nu al weer even met nuud aan het smeren maar ik merk nu het echt kouder wordt dat ik na een kort fietsritje toch best bezweet op werk aan kom. Oksels blijven dan de hele dag een soort van klam en ik stink behoorlijk (terwijl ik voorheen met normale deo nooit rook). Heb de hele dag de neiging iets te smeren, sprayen, rollen. Heb een bodymist maar zelfs daar ruik ik mezelf doorheen. Ik zit de hele dag dicht op andere mensen dus vind het heel onaangenaam als ik naar zweetlucht ruik.

Hebben meerdere nuudgebruikers dit? Dat het in bepaalde seizoenen beter werkt dan in andere seizoenen?

Zit nu te denken om lekker in een potje erbij de kopen of een andere natuurlijk roller tegen geurtjes om die te gebruiken op werk.



Ik gebruik al een hele tijd nuud en merk geen verschil in de seizoenen. Als het warm is zweet ik wel meer, maar nuud voorkomt geen zweten, maar wel dat het gaat stinken.

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:56

Ik ben naar aanleiding van dit topic ook een natuurlijke deo gaan gebruiken en ben begonnen met Salt of the Earth. Ik moet zeggen: het werkt echt prima! Ik ruik mezelf echt bijna nooit, alleen als ik bijvoorbeeld hard heb gefietst en een strak shirt aanhad ruik ik soms wat, maar dat had ik met normale deo ook.

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 09:37

Ik gebruik Loveli naar alle tevredenheid! :) Door de herbruikbare verpakkingen ook milieuvriendelijk.

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:04

Ik heb poederdeo van de Ohm collection. Bij de bio winkel of online te krijgen in verschillende geurtjes.
Ik ben altijd lastig geweest met deo. Van veel types ga ik juist stinken en de enige 'normale' deo waar het nog redelijk mee ging (odorex), komt ook bij lange na niet in de buurt van de poeder deo qua werking.
Je ruikt gewoon echt helemaal niks meer! De potjes zijn niet eens heel duur, zeker als je bedenkt hoe lang je er mee doet.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:17

Grappig, ik wilde dit topic ook weer eens omhooghalen :)
Afgelopen zomer zo'n deo blok van Lush gekocht, ruikt super lekker maar werkte voor geen meter, nog nooit zo hard gestonken haha :D Maar goed, we stonden op de camping in de heetste week van het jaar en wisselden af tussen zwemmen in het meer en opdrogen in de schaduw. Dus dat boeide ook niet.
Ik vind dat blok ook behoorlijk ruw om mee te 'smeren' zeker op pas geschoren oksels.

Met Nuud was ik eerder al helemaal klaar, werkt voor mij ook totaal niet :n
Sinds het begin van de lockdown gebruik ik gewone kokosolie waar je ook mee kan bakken dus.
En dat bevalt me nog het allerbeste.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:43

Ik heb nu ook alweer een tijdje loveli en die bevalt me goed
Heb wel een herenversie
Want dat luchtje sprak me aan en de damesluchtjes niet

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 15:27

Ik ben op zoek naar een alternatieve deo voor mijn jonge dochter.
Ze gebruikt al deo vanaf haar zesde. Deoleen, op aanraden van de kinderarts en huisarts.
Dat werkt als een tierelier bij haar, maar liever iets anders.

Maar als ik het zo allemaal lees, is werkzaamheid van de diverse alternatieven heel persoonlijk en daardoor een kwestie van uitproberen. Ik neig nu naar de Nuud om mee te beginnen.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:52

Welke geuren gebruiken jullie van Loveli/salt of earth? En dat is een stick toch die je dagelijks gebruikt?

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:35

Welke natuurlijke deo's zonder sodium bicarbonaat zijn aan te raden?

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:03

Ik heb de roze Salt of the Earth (lavendel geloof ik?) Eej tijd gebruikt, wat zeker aanzienlijk geurvermindering gaf. Nu in de zwangerschap helaas niet meer voldoende dus wil loveli gaan proberen.

Welke zal het sterkste werken tegen hormoon geurtjes is jullie ervaring?

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 02:38

ShadowFax schreef:
Welke geuren gebruiken jullie van Loveli/salt of earth? En dat is een stick toch die je dagelijks gebruikt?

Ja, klopt. Ik heb de Sweet Orange, die ruikt friszuur naar citrus. Geen zoete, weeïge lucht in ieder geval. De geur is echter vrij onopvallend en trekt snel weg. Het werkt wel super. :)

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 08:37

Lekker in een potje werkte hier super, tot ik er allergisch voor werd en mn hele oksela kapot had -O-
Nuud was hem net niet. Heb nu weer dove natural nog wat, eucalyptus geur. Loveli heb ik nog niet gehad. Daar even naar kijken

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:01

Avelienvd schreef:
Welke natuurlijke deo's zonder sodium bicarbonaat zijn aan te raden?



Ik heb er nog geen gevonden die een blijvertje is geworden (dus lees nog steeds mee voor de bi carb loze deo die werkt)
Loveli is met
Wel een sensitive met ene stuk minder er in
Maar gaat hier al een tijdje goed waar andere deo’s met bi carbonaat niet goed gongen

Ik heb de zensei power
De bedoelde damesgeuren spraken me niet echt aan
Deze wel en die is ook erg fijn

crow
Berichten: 2427
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:22

Ik gebruik nu een aantal maanden nuud en ben erg tevreden. Gebruik het eens in de 4 dagen gemiddeld en echt nooit meer last van zweetluchtjes. Ook niet bij ernstig zweten zoals in de hittegolf periode deze zomer.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:45

Mijn zusje gebruikt de roller van salt of the earth. Als ik het zo lees, is dat dus ook wel een aanrader?

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:53

Helaas valt loveli hier ook af heb ik net gezien. Ik bestel eigenlijk al mn producten bij metolijf en zag dat ze daar ook deo s hebben van aeromesti en derg met goede reviews dus daar even kijken denk ik.

Pippa13

Berichten: 350
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:24

Ik was heel erg fan van lekker in een potje, was, want sinds vorige week zijn mijn oksels helemaal kapot! En tjonge wat is dat pijnlijk zeg, wondjes onder je oksel, zo vanuit het niets. Ik heb het maanden zonder klachten gebruikt. Stomme sodium bicarbonate.
Meteen dit topic gevonden, erg fijn dat het nog een recent topic is! Meteen salt of the earth besteld. Ik heb enorm gevoelige oksels, dus wilde graag een deo met zo min mogelijk harde ingrediënten zoals alcohol, parfum etc. Als plan b voor salt of the earth, wil ik kokosolie gebruiken, daar las ik hier ergens ook wat over, nog meer mensen die daar ervaring mee hebben?

Rosje8
Berichten: 292
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:36

We love the planet!

Ik doe blikje ipv stick en dus zelf smeren. Ik vind het top!!

Ook vegan

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:11


Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:12

Maar die natuurlijke deo’s helpen niet bij zweet toch?
Alleen geurtjes?
Althans ik heb weleens die van salt of earth geprobeerd en dan zweet ik nog veel..

tamary

Berichten: 29185
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:18

Pippa13 schreef:
Ik was heel erg fan van lekker in een potje, was, want sinds vorige week zijn mijn oksels helemaal kapot! En tjonge wat is dat pijnlijk zeg, wondjes onder je oksel, zo vanuit het niets. Ik heb het maanden zonder klachten gebruikt. Stomme sodium bicarbonate.
Meteen dit topic gevonden, erg fijn dat het nog een recent topic is! Meteen salt of the earth besteld. Ik heb enorm gevoelige oksels, dus wilde graag een deo met zo min mogelijk harde ingrediënten zoals alcohol, parfum etc. Als plan b voor salt of the earth, wil ik kokosolie gebruiken, daar las ik hier ergens ook wat over, nog meer mensen die daar ervaring mee hebben?

Als je gewone ontgeurde kokosolie en maizena (theelepel van beide) in je keukenkastje hebt staan, is dat zo zelf te maken, essentiele olie (2-3 druppels) voor de geur is optioneel. Wel elke maand nieuw maken, ivm geen conserveringsmiddelen. Nu geen reden om deo te gebruiken, maar dit recept werkte voor mij uitstekend.

Zweten zal je blijven doen, dat blokkeren is vrijwel altijd ongezond, dan kan je beter een extra tshirt, etc. meenemen.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:18

Pas wel op met essentiele olie. Ook daar kan je flinke reacties op krijgen..

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:26

Rosje8 schreef:
We love the planet!

Ik doe blikje ipv stick en dus zelf smeren. Ik vind het top!!

Ook vegan


Hier ook we love the planet.
Ben geen fan van de sensitive.

Lekker in potje werkt hier voor geen meter, smeert wel fijner.

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:40

die van loveli helpt bij mij wel tegen geurtjes. Zeker bij het paardrijden heb ik er last van en dan helpt deze deo bij mij. maar ik denk dat dat bij iedereen verschillend is.