Natuurlijke deo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:42

Pippa13 schreef:
Ik was heel erg fan van lekker in een potje, was, want sinds vorige week zijn mijn oksels helemaal kapot! En tjonge wat is dat pijnlijk zeg, wondjes onder je oksel, zo vanuit het niets. Ik heb het maanden zonder klachten gebruikt. Stomme sodium bicarbonate.
Meteen dit topic gevonden, erg fijn dat het nog een recent topic is! Meteen salt of the earth besteld. Ik heb enorm gevoelige oksels, dus wilde graag een deo met zo min mogelijk harde ingrediënten zoals alcohol, parfum etc. Als plan b voor salt of the earth, wil ik kokosolie gebruiken, daar las ik hier ergens ook wat over, nog meer mensen die daar ervaring mee hebben?

Dat is allergie voor dat sodium bicarbonaat. Heb het ook gehad. Auw auw auw

Kijk eens bij de deo's van metolijf, oa van aeromesti en derg. Heel fijne producten voor de gevoelige huid zonder allerlei rommel in.

Pippa13

Berichten: 350
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:02

Ik gebruik dus nu een aantal weken de aluinsteen van salt of the earth. Het werkt bij mij helaas niet de hele dag, na een paar uur ruik ik weer zweet. Met lekker in een potje had ik dit nooit, maarja daar kreeg ik zo'n last van die sodium bicarbonate. Ik overweeg Nude te proberen. Iemand anders nog suggesties? Het gaat mij er niet om dat ik minder zweet, maar echt tegen de geur.

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:26

Ik weet niet of ze al genoemd werden, maar de deo's van Wild zijn ook heerlijk! En ook in de richting van zero waste zeker niet verkeerd.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:06

Ik gebruik al jaren Home Health Herbal Magic.
Basis is kokosnootolie, aloe vera en bicarbonaat.
Ik gebruik de geurloze variant. Ik heb wel zo een week of 2 moeten wennen eraan. Nu ruik ik mezelf haast nooit. Wel eens kleine zweetkringen onder mijn oksels in de zomer of bij synthetische stoffen, maar nooit extreem en ook geen vlekken ervan zoals ik vroeger met rexona bvb wel had.
Wel jammer dat hij niet overal gemakkelijk te verkrijgen is. Ik koop er 3-4 in een keer en doe daar 2 jaar mee. Dus heel goedkoop eigenlijk qua levensduur.

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:51

Pippa13, ik gebruik sinds een tijdje geen geparfumeerde douchegel meer (nu neutral), was daarmee met een washandje en vervolgens Salt of The Earth spray (de unisex geurloze variant). Sindsdien echt vrijwel nooit meer geur!

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:28

Ik had dus hetzelfde met aluin en allerlei mooie merken deo, dat ik daar niet de hele dag mee redde qua geur :o Met Nuud dus wel, bevalt nog steeds geweldig goed hier na ruim een jaar gebruik +:)+

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:29

Nuud bevalt hier ook goed, toch betreft geur. Ik doe het 2-3 maal per week en blijf geurloos. Jammer genoeg zweet ik wel nog, maargoed...

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:36

Tja zweten doe je niet voor niets, denk ik dan maar. Volgens mij is dat ook niet zo gezond om het helemaal tegen te houden. Als het maar niet overdreven is en niet stinkt :)

Ik heb overigens wel het idee dat ik minder zweet onder de oksels.
Maar kan ook zijn omdat het gewoon niet ruikt.

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:39

pmarena schreef:
Tja zweten doe je niet voor niets, denk ik dan maar. Volgens mij is dat ook niet zo gezond om het helemaal tegen te houden. Als het maar niet overdreven is en niet stinkt :)

Ik heb overigens wel het idee dat ik minder zweet onder de oksels.
Maar kan ook zijn omdat het gewoon niet ruikt.

Nee, idd, als ik sport of bezig ben mag ik ook gewoon zweten, no problem with it.
Ik vind het iets anders als ik gewoon aan het werk ben achter mijn bureau bij 22 graden, het eigenlijk niet te warm heb maar toch zweetkringen op mijn kledij heb, vind ik nét iets minder aangenaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:21

Heeft iemand ervaring met de deo's van the lekker company?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:40

Was dat niet eerst
Lekker in een potje?
Vond ze op zich best fijn
Alleen dat getrut met smeren uit een potje maakt het minder praktisch als je overdag eens bij wil smeren op een warme dag

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:55

Ja dat was lekker in een potje. Ik gebruik het nu.

Het werkt voor mij goed, maar het smeren is wel een drempel. Als ik 's ochtends mijn bed niet uit kom en snel weg moet betrap ik mezelf er nog wel eens op dat ik naar de deo van mijn vriend grijp omdat ik me anders weer moet wassen en opnieuw moet smeren :+ maar over de deo zelf meer dan tevreden. Ik heb nu nog de geurloze variant, maar stap waarschijnlijk als dit potje op is over op een geurtje.

Anoniem

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:28

Ja dat smeren is wel onhandig.. ik denk dat ik de stick van loveli ga proberen. Die hoef je niet met je handen te smeren. Alleen wel vervelend die verzendkosten.

Anoniem

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:54

Ik heb toch die van lekker gehaald, was makkelijk bij de Albert Heijn. Net gedoucht en gesmeerd. Ben benieuwd. Voelt wel alsof ik hier doorheen ga zweten _O-

Hadden jullie een 'afkick' periode van reguliere deodorant?

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:05

brokjes schreef:
Ik heb toch die van lekker gehaald, was makkelijk bij de Albert Heijn. Net gedoucht en gesmeerd. Ben benieuwd. Voelt wel alsof ik hier doorheen ga zweten _O-

Hadden jullie een 'afkick' periode van reguliere deodorant?

Ik heb ze ook, hier werken ze niet afdoende. Wel prima bij zweten door inspanning, maar niet bij stress-zweet. Ik gebruik nu al een tijdje Salt of the Earth rollers, die werken beter maar ook niet ideaal.

Ik ben overgestapt van nogal fanatieke Rexona sticks maar geen afkickperiode gehad. Als mijn oksels daar niet kapot van gingen gebruikte ik ze vermoedelijk nog steeds, die werkten echt fantastisch :=

MissCharlie

Berichten: 1438
Geregistreerd: 11-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:33

Hier ook nog steeds Nuud fan. Mijn ouders en broers zijn inmiddels ook verkocht.

Ik doe meer dan een jaar met 1 tube :wow: Ik smeer 1x per 4 dagen (na het epileren) en heb nooit meer nare geurtjes.

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:38

black_kelpie schreef:
brokjes schreef:
Ik heb toch die van lekker gehaald, was makkelijk bij de Albert Heijn. Net gedoucht en gesmeerd. Ben benieuwd. Voelt wel alsof ik hier doorheen ga zweten _O-

Hadden jullie een 'afkick' periode van reguliere deodorant?

Ik heb ze ook, hier werken ze niet afdoende. Wel prima bij zweten door inspanning, maar niet bij stress-zweet. Ik gebruik nu al een tijdje Salt of the Earth rollers, die werken beter maar ook niet ideaal.

Ik ben overgestapt van nogal fanatieke Rexona sticks maar geen afkickperiode gehad. Als mijn oksels daar niet kapot van gingen gebruikte ik ze vermoedelijk nog steeds, die werkten echt fantastisch :=

tegen geur of tegen het zweten zelf?

Anoniem

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:00

Hmm.. salt of the earth en nuud werkte beiden niet voor mij.

Ik gebruik nu odorex sticks antiperspirant. Heerlijk, maar schijnt toch niet erg gezond te zijn.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:04

Ik heb ook natuurlijke deo’s geprobeerd maar heb niets heel fijns gevonden.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:04

Nou ik weet niet hoe lang een "afkick-periode" kan duren maar heb een stuk of 8 verschillende hier in het topic genoemde merken geprobeerd, toch minstens een paar weken, maar dat werd nooit echt wat want bleef er toch vaak doorheen stinken na een dagdeel / inspanning.

Alleen bij Nuud was het direct goed na de eerste keer smeren, hoefde een paar dagen later pas weer en heb me nooit meer oncomfortabel gevoeld op zweet-gebied +:)+

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:21

Hier nog een Nuud fan!
Ik smeer nu ongeveer 1 keer per 3 dagen. Bij mij kostte het wel iets van 3 weken voordat het helemaal werkte.

Ik gebruikte voornamelijk dove en roxona spuitdeo's. Ook wat andere natuurlijke geprobeerd, zoals lekker in een potje en salt of the earth enzo. Ook wel is een van weleda volgens mij.

Ik zweette overal doorheen (qua geur). En van producten met bicarbonaat gingen m'n oksels stuk na verloop van tijd..

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:22

brokjes schreef:
Hmm.. salt of the earth en nuud werkte beiden niet voor mij.

Ik gebruik nu odorex sticks antiperspirant. Heerlijk, maar schijnt toch niet erg gezond te zijn.

ik zit op het punt dat gezond niet zo erg meer uitmaakt.
odorex extra dry en deoleen helpen zelfs niet.
De nuud helpt wel enorm goed tegen de geur, maar niet tegen het zweten zelf

tamary

Berichten: 29185
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:29

Duhelo schreef:
brokjes schreef:
Hmm.. salt of the earth en nuud werkte beiden niet voor mij.

Ik gebruik nu odorex sticks antiperspirant. Heerlijk, maar schijnt toch niet erg gezond te zijn.

ik zit op het punt dat gezond niet zo erg meer uitmaakt.
odorex extra dry en deoleen helpen zelfs niet.
De nuud helpt wel enorm goed tegen de geur, maar niet tegen het zweten zelf

Niet zweten = oververhitting, je lijf zweet niet voor niets.

Anoniem

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:32

Je zweet op meer plekken dan alleen je oksels toch?

@Duhelo, herkenbaar ja _O- maar toch weer een nieuwe poging.
Het is nu bijna 24 uur geleden dat ik de deo van lekker aanbracht. Ben nog helemaal fris dus dat is top. Moet wel zeggen dat ik met thuiswerk minimaal lichamelijk actief ben en het winter is :+

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 16:19

tamary schreef:
Duhelo schreef:

ik zit op het punt dat gezond niet zo erg meer uitmaakt.
odorex extra dry en deoleen helpen zelfs niet.
De nuud helpt wel enorm goed tegen de geur, maar niet tegen het zweten zelf

Niet zweten = oververhitting, je lijf zweet niet voor niets.

ja, maar bij 22 graden aan mijn bureautje in tshirt zitten en zweetkringen op je tshirt zien, dat vind ik er toch net iets over.
Nee, eerlijk begin ik meestal te zweten als ik nog mijn trui aan heb, maar ik voel dan nog niet warm aan, als ik ervoor mijn trui afdoe heb ik het effectief koud.