Natuurlijke deo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:55

Ik merk zelf een verschil wanneer ik douche gel of zeep gebruik. Bij de gel heb ik het idee dat nuud minder goed werkt.
Zijn ook wel twee uitersten want de gel is een standaard product en de zeep is zo natuurlijk mogelijk.

MissCharlie

Berichten: 1438
Geregistreerd: 11-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:09

Eilish schreef:
_mexx_lady_ schreef:
Iemand hier nog tips/suggesties als Nuud niet werkt?
Sommige dagen gaat het prima. Andere dagen, zoals vandaag, ruik in gewoonweg niet fris.
Dagelijks schrobben met zeep, nuud in de ochtend en nog... ruikt gewoon zuur.
Droeg vandaag al speciaal een katoenen shirt met een sweater/hoodie.

Iemand nog tips? Ik gebruik nu een halve erwt om het zo maar te zeggen. Misschien gewoon meer gebruiken?

Ik heb hetzelfde als jij, ben blij dat je een bericht plaatst. Ik smeer dagelijks, maar nog heb ik het idee dat ik wat ruik als ik zweet.


Kan het bij jullie niet in de kleding zitten? Dat was bij mij nl het geval. Na het wassen rook de kleding schoon, maar na de eerste kleine inspanning niet meer. Ik heb meerdere "verzadigde" shirts weg gedaan, toen was het probleem opgelost.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 17:24

Bij mij werkt Nuud ook niet :n Ga er alleen maar meer en zuurder van stinken.
Gewone kokosolie gaat hier nog het beste. Of gewoon niks.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:58

Geen idee of het aan de kleding ligt, dan zou ik tot nu toe een shirt en 2 hoodies weg moeten gooien. Hoodie is 2 jaar oud, shirt 3 en andere trui van vorig seizoen?

Klijntje, waar haal jij de kokosolie?

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 07:26

Bij mij werkt de Nuud ook alleen als ik direct na het douchen (en scheren) goed afdroog en het direct insmeer. Dat moet je niet later doen want dan werkt het echt stukken minder goed. Maar direct opsmeren dat werkt gewoon nog steeds als een trein, topspul +:)+

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:42

Ik heb de roze salt of the earth geprobeerd. Hij ruikt ontzettend lekker! En doet wel iets maar net niet genoeg...
Heb nu dove en odorex creme sticks maar wil toch wel graag wat natuurlijkers...

fiona2005

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Barcelona

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:05

Stipje :)

Probeer al tijden een natuurlijkere deo te vinden, maar tot op heden geen succes. Ik ruik na een paar uur niet fris of ik krijg irritatie bij deo's met bakingsoda erin. Tot nu toe geprobeerd: deo's van Young Living, solid deo van Lush en zo'n deo kristal. Grijp nu toch altijd weer naar rexona maximum protection.

Hebben jullie ervaring met een oksel 'detox' ?

Tovaita
Berichten: 107
Geregistreerd: 12-07-20

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:11

Als ik overstap van gewone deo naar natuurlijke deo ruik ik wel even raar, ja. Daarna gaat het goed.

fiona2005

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:10

Tovaita schreef:
Als ik overstap van gewone deo naar natuurlijke deo ruik ik wel even raar, ja. Daarna gaat het goed.


Hoe lang duurt die periode bij jou?

Tovaita
Berichten: 107
Geregistreerd: 12-07-20

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:16

Goh, geen idee eigenlijk. Geen weken hoor, paar dagen/een week?

fiona2005

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Barcelona

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:27

Dat is wel te doen inderdaad. Heb al eerder een week of langer een natuurlijke deo gebruikt, maar de geur blijft. Als ik thuis zit is dat niet al te erg, maar voel me toch niet heel comfortabel om zo in het openbare leven te verschijnen haha.
Ik las hier verschillende ervaringen met Nuud, misschien dat toch eens proberen :)

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:51

Oh dat probleem met ‘detoxen’ heb ik nu ook last van geloof ik :=. Mijn Polar was op dus heb twee weekjes gewone deodorant gebruikt, maar nu ruik ik telkens de eerste dag nadat ik Polar weer heb opgesmeerd vaag naar ui _O- even aankijken of dat weer beter wordt..

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:51

Dat detoxen kan wel tot 6 maanden duren!
De reguliere deodorants bevatten aluminium. Aluminium blokkeert je zweetklieren. Hierdoor kan je zweet je lichaam niet uit en dat voorkomt natte oksels en zweetgeur. Het aluminium komt niet alleen op je oksels terecht, maar wordt ook opgenomen door je lichaam en via je bloed gaat het ook naar je organen.
Als je met de reguliere deo stopt, dan ga je ontgiften van alle aluminium in je lichaam. Hierdoor ga je niet lekker ruiken.
Na ongeveer 1 á 2 weken is alle aluminium uit je zweetklieren, maar niet uit de rest van je lichaam. Op dat moment gaat je detox pas beginnen, je lichaam wil van het aluminium af. Dat gebeurt door extra te gaan zweten om alle afvalstoffen/aluminium kwijt te raken. Hierdoor kan je zweet tijdelijk extra gaan stinken. Op dit moment denk je dan waarschijnlijk dat je nieuwe deo niet werkt. Alleen is het niet je deo, maar je lichaam die aan het ontgiften is..

Dit geldt niet alleen voor de deodorants, maar eigenlijk bij alles waarmee je overstapt. Je lichaam heeft even de tijd nodig om de rotzooi/schadelijke stoffen te bannen uit het lichaam.

Wij ditchen en switchen thuis langzaam al het schadelijke voor producten op plantaardig basis. Moet zeggen dat wij ons er een stuk beter bij voelen. Ook schoonmaakmiddel en dergelijke, zo fijn!

fiona2005

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 14:41

xlisza schreef:
Dat detoxen kan wel tot 6 maanden duren!
De reguliere deodorants bevatten aluminium. Aluminium blokkeert je zweetklieren. Hierdoor kan je zweet je lichaam niet uit en dat voorkomt natte oksels en zweetgeur. Het aluminium komt niet alleen op je oksels terecht, maar wordt ook opgenomen door je lichaam en via je bloed gaat het ook naar je organen.
Als je met de reguliere deo stopt, dan ga je ontgiften van alle aluminium in je lichaam. Hierdoor ga je niet lekker ruiken.
Na ongeveer 1 á 2 weken is alle aluminium uit je zweetklieren, maar niet uit de rest van je lichaam. Op dat moment gaat je detox pas beginnen, je lichaam wil van het aluminium af. Dat gebeurt door extra te gaan zweten om alle afvalstoffen/aluminium kwijt te raken. Hierdoor kan je zweet tijdelijk extra gaan stinken. Op dit moment denk je dan waarschijnlijk dat je nieuwe deo niet werkt. Alleen is het niet je deo, maar je lichaam die aan het ontgiften is..

Dit geldt niet alleen voor de deodorants, maar eigenlijk bij alles waarmee je overstapt. Je lichaam heeft even de tijd nodig om de rotzooi/schadelijke stoffen te bannen uit het lichaam.

Wij ditchen en switchen thuis langzaam al het schadelijke voor producten op plantaardig basis. Moet zeggen dat wij ons er een stuk beter bij voelen. Ook schoonmaakmiddel en dergelijke, zo fijn!


Bedankt voor de uitleg! Veel hiervan wist ik inderdaad al, al weet ik niet of ik het doorzettingsvermogen heb om het max 6 maanden vol te houden en er niet zo fris ruikend bij te lopen :P .
Wij gebruiken al veel natuurlijke producten in huis voor het schoonmaken, eigen verzorging, kleding wassen etcetera. Ik zweer er ook bij, maar deo lukt me nog niet helemaal.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:51

xlisza schreef:
Dat detoxen kan wel tot 6 maanden duren!
De reguliere deodorants bevatten aluminium. Aluminium blokkeert je zweetklieren. Hierdoor kan je zweet je lichaam niet uit en dat voorkomt natte oksels en zweetgeur. Het aluminium komt niet alleen op je oksels terecht, maar wordt ook opgenomen door je lichaam en via je bloed gaat het ook naar je organen.
Als je met de reguliere deo stopt, dan ga je ontgiften van alle aluminium in je lichaam. Hierdoor ga je niet lekker ruiken.
Na ongeveer 1 á 2 weken is alle aluminium uit je zweetklieren, maar niet uit de rest van je lichaam. Op dat moment gaat je detox pas beginnen, je lichaam wil van het aluminium af. Dat gebeurt door extra te gaan zweten om alle afvalstoffen/aluminium kwijt te raken. Hierdoor kan je zweet tijdelijk extra gaan stinken. Op dit moment denk je dan waarschijnlijk dat je nieuwe deo niet werkt. Alleen is het niet je deo, maar je lichaam die aan het ontgiften is..

Dit geldt niet alleen voor de deodorants, maar eigenlijk bij alles waarmee je overstapt. Je lichaam heeft even de tijd nodig om de rotzooi/schadelijke stoffen te bannen uit het lichaam.

Wij ditchen en switchen thuis langzaam al het schadelijke voor producten op plantaardig basis. Moet zeggen dat wij ons er een stuk beter bij voelen. Ook schoonmaakmiddel en dergelijke, zo fijn!


Nuud bevat dus geen Aluminium maar micro Silver. Dat heeft precies hetzelfde idee. Daarom voor mij geen Nuud.

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 20:25

fiona2005 schreef:
xlisza schreef:
Dat detoxen kan wel tot 6 maanden duren!
De reguliere deodorants bevatten aluminium. Aluminium blokkeert je zweetklieren. Hierdoor kan je zweet je lichaam niet uit en dat voorkomt natte oksels en zweetgeur. Het aluminium komt niet alleen op je oksels terecht, maar wordt ook opgenomen door je lichaam en via je bloed gaat het ook naar je organen.
Als je met de reguliere deo stopt, dan ga je ontgiften van alle aluminium in je lichaam. Hierdoor ga je niet lekker ruiken.
Na ongeveer 1 á 2 weken is alle aluminium uit je zweetklieren, maar niet uit de rest van je lichaam. Op dat moment gaat je detox pas beginnen, je lichaam wil van het aluminium af. Dat gebeurt door extra te gaan zweten om alle afvalstoffen/aluminium kwijt te raken. Hierdoor kan je zweet tijdelijk extra gaan stinken. Op dit moment denk je dan waarschijnlijk dat je nieuwe deo niet werkt. Alleen is het niet je deo, maar je lichaam die aan het ontgiften is..

Dit geldt niet alleen voor de deodorants, maar eigenlijk bij alles waarmee je overstapt. Je lichaam heeft even de tijd nodig om de rotzooi/schadelijke stoffen te bannen uit het lichaam.

Wij ditchen en switchen thuis langzaam al het schadelijke voor producten op plantaardig basis. Moet zeggen dat wij ons er een stuk beter bij voelen. Ook schoonmaakmiddel en dergelijke, zo fijn!


Bedankt voor de uitleg! Veel hiervan wist ik inderdaad al, al weet ik niet of ik het doorzettingsvermogen heb om het max 6 maanden vol te houden en er niet zo fris ruikend bij te lopen :P .
Wij gebruiken al veel natuurlijke producten in huis voor het schoonmaken, eigen verzorging, kleding wassen etcetera. Ik zweer er ook bij, maar deo lukt me nog niet helemaal.


wat fijn zeg! met de deo komt dan wellicht ook vanzelf! Ik gebruik de Young Living cinnafresh en valor. Echt heel fijn, al blijft de cinnafresh beter qua geur vind ik. Heb je die ook al eens geprobeerd?


Nee snap inderdaad dat je dan ook geen Nuud gebruikt!

fiona2005

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:18

xlisza schreef:
wat fijn zeg! met de deo komt dan wellicht ook vanzelf! Ik gebruik de Young Living cinnafresh en valor. Echt heel fijn, al blijft de cinnafresh beter qua geur vind ik. Heb je die ook al eens geprobeerd?

Nee snap inderdaad dat je dan ook geen Nuud gebruikt!


Tot nu toe de YL Meadow mint en Citraguard geprobeerd. Heb de Cinnafresh en Valor nog dicht staan om te testen.

Prinnie schreef:
Nuud bevat dus geen Aluminium maar micro Silver. Dat heeft precies hetzelfde idee. Daarom voor mij geen Nuud.


Oei, dat is inderdaad ook geen goed ingrediënt. Wel bijzonder dat ze colloidal zilver zo promoten(algemeen) met de bijwerkingen die het heeft..

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:28

_mexx_lady_ schreef:
Klijntje, waar haal jij de kokosolie?


Bij de Tuinen, of ja nu heet dat Holland & Barrett. Maar ik heb die potten al jaren in huis :')
Ik heb afgelopen jaar ge-detoxed, dat kon makkelijk met al dat thuiswerken en afstand houden van iedereen :) Als ik dan wat naar zweet rook maakte het toch niet zo veel uit.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:16

Duurt de verzending van Nuud bij jullie ook zo lang?

Deze keer spant de kroon: ik wacht al anderhalve week op een brievenbuspakketje.

Dat kan sneller, ook tijdens de "wereldwijde pandemie" waarmee Nuud om begrip vraagt voor vertraging in de levering.

Prima product, slechte levering helaas.
Laatst bijgewerkt door Boras op 21-04-21 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:19

Ik denk niet dat dit met Nuud zelf te maken heeft, maar meer dat de bezorgdiensten kraken onder de druk. Hier moeten we ook regelmatig meer dan een week wachten op pakketjes, terwijl het volgende pakket van dezelfde winkel heel snel arriveert.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:21

Hier wordt inmiddels al weer een hele tijd (zo goed als) normaal geleverd door de pakketdiensten. Het duurt zeker geen anderhalve week meer in ieder geval. Dat was iets van vorige jaar in het begin van de pandemie. Of rond de feestdagen.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:29

Wellicht is het regionaal anders wat leveringen betreft. Toen er zulke grote problemen waren gingen de meeste pakketten hier gewoon als een speer naar klanten toe. Maar nu heb ik er ook regelmatig een melding tussen staan dat de bezorging vertraagd is.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:35

Maar het is geen pakketje he, het past gewoon in de brievenbus. En postbodes hebben het tegenwoordig juist minder druk dan vroeger.

Misschien dat Nuud op deze manier verzendkosten kan verlagen. Of misschien een milieuvriendelijkere manier van verzenden gevonden? Geen idee. Maar dit moet sneller kunnen. Dat het een relatief duur product is, weegt voor mij ook mee in mijn negatieve gevoel hierover. Daar mag je best wat voor verwachten: een normale levertijd.

Ik twijfel nog even of ik contact met ze zal opnemen of dat ik afwacht hoe lang het pakketje er zonder ingrijpen over gaat doen :o

Intussen blijf ik nieuwsgierig naar de ontvangstervaringen van ander Nuud gebruikers
Laatst bijgewerkt door Boras op 21-04-21 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:36

Boras schreef:
En postbodes hebben het tegenwoordig juist minder druk dan vroeger.


Ik hoor van onze postbode anders. Hij geeft aan veel meer stops te hebben dan begin vorig jaar.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:39

Ik bedoel met vroeger nog veel vroeger :D Toen we nog geen email en zo hadden.

Maar goed, dan nog is anderhalve week lang.