The Ordinary

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20663
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:30

Jolien87 schreef:
Gebruiken jullie nu ook andere producten dan in de winter?
Ik heb het idee dat mijn huid reageert op het zomerse weer en begin weer wat meer onzuiverheden te krijgen. Met name op mijn wangen, kin en kaaklijn. -O-

Sintara, dat klinkt goed. Met welke producten combineer je die?


Ja met warmer weer en meer zweten gebruik ik het
Salicylic Acid Exfoliating Masker wat vaker op mijn Tzone, daar reageert mijn huid wel fijn op qua onzuiverheden.

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:44

Ja, ik gebruik een andere moisturizer in de zomer en de niacinamide wat vaker. In de winter bijna niet nodig, in de zomer wat vaker. De moisturizer die ik in de zomer gebruik is niet voedend genoeg voor de winter en die van de winter te veel voor de zomer.

Oh en sterkere spf. Helaas was die op en moest ik andere gebruiken, dus meteen weer puistjes.

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 22:40

Het is deze:
https://www.douglas.nl/productbrand_015 ... ckQAvD_BwE

Ik gebruik verder alleen de squalane cleanser ervoor en een vette creme erna.

S ochtends doe ik de Niacinamide en een spf

Oh en een of twee keer per week doe ik de 30/2% exfoliant maar ik denk dat ik op die dagen niet de vitamine c ga doen..

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:27

Bedankt Sintara! Sinds een aantal maanden dus met TO begonnen en ook voor het eerst met de retinoid en de die rode peeling. Dit betekende wel vanaf dat punt dus écht echt iedere dag SPF smeren. Eigenlijk ook netjes gedaan. De laatste tijd met echte zon merk ik alleen toch dat ik voor mijn gevoel meer pigmentvlekken krijg (heb sowieso al veel sproeten maar pigmentvlekken vallen apart op). Ik kan me niet herinneren dat ik die vorig jaar ook zo had, toen smeerde ik nog geen retinoid. Ben daar voor de zekerheid nu in de echte zomermaanden dus mee gestopt, met zowel de retinoid als ook de rode peeling: heb toch het idee dat daar bijna niet tegenop te smeren valt zonder pigmentvlekken te krijgen?? Dat de huid toch te gevoelig wordt ofzo? Wel zonde, want de retinoid is alweer over datum tegen de tijd dat de zomer voorbij is....daarnaast dus wel weer consequent smeren met de niacinamide in de hoop de vlekjes wat te vervagen. Misschien dat de vitamine C daar dus ook mee kan helpen.

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:54

Ja eerlijk gezegd merk ik niks van de rode peeling.. Ik maak het flesje op en daarna laat ik die lekker zitten verder

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:05

Miss weenie, welke factor gebruik je? En hoeveel smeer je? En 1 keer of vaker?

Ja met die producten moet je absoluut smeren en heel goed ook. Sowieso zonder ook, maar met die producten maak je huid nog gevoeliger. Ik heb ook pigmentvlekken en sowieso smeer ik het hele jaar spf. S zomers alleen een hogere factor en vaker. Zo'n is krachtiger. En veel mensen gebruiken te weinig spf voor gezicht, te weinig product dan en soms in combinatie met een dagcrème met spf waar je dan veel te weinig van gebruikt.

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:42

Ik gebruik consequent een factor 50 op mijn gezicht, sowieso om de zoveel uur nu ik vakantie heb en veel buiten ben thuis. In een werkweek smeer ik voordat ik ga de spf, werk dan hele dag op kantoor binnen. Voor de wandeling in de pauze heb ik een spf 50 spray voor over het gezicht in de hoop dat dit nog iets toevoegt. Ik draag amper make-up maar om op het werk me echt in te gaan smeren vind ik eigenlijk ook niets. Dat vind ik wel het enige nadeel aan zo’n retinol/retinoid...ik weet dat je altijd moet smeren met spf maar voor mijn gevoel heeft het nu opeens nog veel ‘ergere’ gevolgen wanneer ik het eens wat minder zou doen...dan vraag ik me ook wel af of ik het gebruik van een retinol wel de moeite waard vind als ik zo krampachtig moet gaan doen vervolgens met de spf....misschien ben ik daar ook gewoon iets te gemakzuchtig voor ofzo :o

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:10

Maar hoeveel product gebruik je op gezicht?

Ik snap je trouwens wel hoor. Ik moet dat wel zo krampachtig doen vanwege huidkanker waar ik vergrote kans op heb, maar het ks wel gedoe. Spray heb ik ook gehad, maar volgens mij werkt dat amper haha. Misschien gewoon mee stoppen in de zomer, ja.

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 15:45

Ik denk dat dat idd de oplossing gaat zijn: half jaar wel retinol, half jaar niet. En dan hopen dat het inderdaad wel iets doet :D Ik smeer daadwerkelijk veel, heb me er ook in verdiept via Jetske Ultee etc. Sowieso is de hoeveelheid die je eigenlijk nodig hebt amper haalbaar, maar snap dat het royaal moet zijn. Tis wat, first world problems ;)

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:45

Hahaha, ik snap je :') en gelukkig heb je het zelf ook al uitgezocht. Dan zou ik het ook zo doen als je nu zelf zegt. Makkelijker was als je nog iets kon verbeteren :+

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 23:35

Mag ik dit topic even omhoog schoppen? :D

Ik ben sinds een week begonnen met de producten van TO. Wat ik nu gebruik: squalane cleanser (ochtend + avond), niacinamide serum (ochtend + avond), glycolic acid toner (avond), moisturizer (ochtend + avond). Als ik de toner gebruik, doe ik eerst de cleanser, dan de toner, dan de serum en daarna de moisturizer. Vind het wel even puzzelen allemaal hoor… Hoe lang duurde het voordat jullie verschil begonnen te zien? Toevallig zei een vriendin vandaag tegen me, hé wat is je huid slecht voor jouw doen. -O- Lees wel meer over een breakout period voordat het begint te werken. Een week is natuurlijk sowieso erg kort. Hoe is dat jullie vergaan?
Laatst bijgewerkt door beegee op 06-08-21 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 23:39

Ja, een break-out periode heb ik ook last van gehad. Kan met de squalane wel een maand duren had ik volgens mij gelezen.

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:30

Het zou kunnen dat je een klein beetje cleanser op zeepbasis (miscellair zoals dat genoemd wordt :Y)) na de squalane cleanser nodig hebt om die er goed af te kunnen wassen.

Anders verstopt dat je poriën

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27970
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:49

Ik ben nu zo'n 2 maanden bezig en ben helemaal verzot op TO! Ik heb geen last gehad van break outs of purging, hier alleen maar veel verbetering.

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 22:41

Ik heb even een vraagje, misschien weten jullie dit. Als ik s'avonds die rode peeling wil gebruiken (weet niet de precies de naam) kan ik dan mijn normale routine daar gewoon na doen? Of die even overslaan die avond?

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 12:14

Escamilla schreef:
Ik heb even een vraagje, misschien weten jullie dit. Als ik s'avonds die rode peeling wil gebruiken (weet niet de precies de naam) kan ik dan mijn normale routine daar gewoon na doen? Of die even overslaan die avond?

Ligt eraan wat precies. Een nachtcrème lijkt me alleen maar goed. Ik zou niet nog gaan scrubben als je dat normaal wel doet!

Ik ben begonnen met de 1% retinol. Meteen de hoogste dosering genomen, maar ik gebruik het niet vaak. Meteen een heftige break-out gehad dus ben benieuwd.. Ben het gaan gebruiken voor kleine bultjes en heb wel het idee dat het gladder wordt!

c_alsemgeest

Berichten: 20663
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 14:11

Met de rode peeling kan je vrij veel producten beter niet er bij gebruiken. De mandelic acid is bv milder, daar kan meer bij.

Vooral niet scrubben, andere zuren of vit C gebruiken.
En niet in de zon daarna of alleen met echt hoge spf.

Alle 'normale' en milde producten zoals de serums en moisturizer met hyaluron of squalane oid is prima.

Tango1979

Berichten: 2527
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 15:52

En vooral geen retinol of vitamine C na de rode peeling. Ik doe die meestal 2x per week 's avonds, en dan alleen de Moisturizer Factors erna.

Toen ik begon met TO heb ik dit schemaatje een x gemaakt, hoop dat het te lezen is
Afbeelding

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:00

Gebruik je dan vit. C bovenop BHA en niacinamide?
Dat zou ik niet aanraden ...

Tango1979

Berichten: 2527
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:53

Matheno schreef:
Gebruik je dan vit. C bovenop BHA en niacinamide?
Dat zou ik niet aanraden ...


Ik gebruik nia in de ochtend elke dag.

1 a 2x per week 's avonds de BHA peeling en dan idd geen vitamine C, alleen een moisturizer.

2x per week 's avonds retinol+ moisturizer.

En de andere avonden vitamine C en de moisturizer erover.

Ik heb het wel over 4 maanden tijd heel langzaam opgebouwd. Heb deze routine nu ongeveer anderhalf jaar zo en werkt super

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:39

Sinds kort ook aan de TO.

Nu in de ochtend Hyaluronzuur, Niacimide en moisturizer (en dan nog SPF)
In de avond Hyaluronzuur, (Retinol af en toe,) vitamine C en moisturizer.

Iemand ervaring met de Buffet met Copper? En de Amino Acids + B5?

c_alsemgeest

Berichten: 20663
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:17

Ik gebruik altijd de buffet met koper peptiden in de ochtend, maar ook daarbij ook even letten op combineren. Kan niet overal bij en kan ook met niet-ordinary producten gaan "rullen" op je huid.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:58

Nee deze zou dan ipv komen

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 21:43

Ik kom oom even binnenvallen met een vraag!
Ik heb vandaag de AHA 30% BHA 2% peeling solution gekocht. Nu las ik alleen dat deze het liefste niet gebruikt moet worden in combi met salicylzuur.
Nu zit er in mijn dagelijkse cleanser dit in (Biodermal Pure Balance Skin Renewing Cleansing Mouse).
Ik kan dr percentage niet vinder maar denk niet dat die erg hoog is (aangezien dit een dagelijkse cleanser is).
Zou dit kwaad kunnen of moet ik dan toch een andere cleanser daarvoor zoeken?

c_alsemgeest

Berichten: 20663
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:14

Ik zou sowieso een andere cleanser zoeken.
TO heeft zelf een fijne, verder;

Inkey list, fenti paula's coise, cosrx hebben hele fijne.