The Ordinary

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 17:24

TheNovelist schreef:
Ik kom oom even binnenvallen met een vraag!
Ik heb vandaag de AHA 30% BHA 2% peeling solution gekocht. Nu las ik alleen dat deze het liefste niet gebruikt moet worden in combi met salicylzuur.
Nu zit er in mijn dagelijkse cleanser dit in (Biodermal Pure Balance Skin Renewing Cleansing Mouse).
Ik kan dr percentage niet vinder maar denk niet dat die erg hoog is (aangezien dit een dagelijkse cleanser is).
Zou dit kwaad kunnen of moet ik dan toch een andere cleanser daarvoor zoeken?


Voor die ene keer in de zoveel tijd dat je die peeling gebruikt kan die cleanser er wel bij hoor.

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 11:07

Ik heb toch voor de zekerheid de TO cleanser besteld. Dan kan ik die gebruiken als ik van plan ben om de peeling te gebruiken. Ben bang dat het anders toch net even te veel word. Thanks iig!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:42

Voor wie nog moet bestellen. Deciem.com heeft 23% korting!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:12

Ja ik ga sws de Vit C poeder kopen, en even kijken wat er aan vervanging toe is. :j

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:21

Ik hoor niet zulke goede verhalen over dat poeder. Vitamine c komt nogal nauw qua dosering en waar je het mee mengt ook. Ik zou eerder 1 van de anderen nemen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:44

Hmm ik lees juist in de fb groepen dat het met de NMF goed kan, en ook met de Marine Hyaluronics. Beide heb ik al liggen. Die 30% in siliconen zie ik ook niet zo zitten, en ik vind zelf kunnen doseren juist fijn. Ook geen gevoelige huid, dus da's ook geen probleem. En voor die 4,47 kan het ook nog 's! :$

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:50

Ik had het meer over deskundigen die het besproken hadden, haha. Kan goed werken, maar heel erg oppassen waarmee je het gebruikt, wat je nog meer gebruikt en je kan de huid beschadigen als je het fout doet omdat het zo sterk is dan.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:59

Zo ik heb even ingeslagen! :D

Toch maar het vitamine C poeder besteld en dan maar voorzichtig kijken wat het doet. En nog wat andere dingen die ik nu al gebruik, dan kan ik voorlopig weer even vooruit!! :))

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 11:21

beegee schreef:
Mag ik dit topic even omhoog schoppen? :D

Ik ben sinds een week begonnen met de producten van TO. Wat ik nu gebruik: squalane cleanser (ochtend + avond), niacinamide serum (ochtend + avond), glycolic acid toner (avond), moisturizer (ochtend + avond). Als ik de toner gebruik, doe ik eerst de cleanser, dan de toner, dan de serum en daarna de moisturizer. Vind het wel even puzzelen allemaal hoor… Hoe lang duurde het voordat jullie verschil begonnen te zien? Toevallig zei een vriendin vandaag tegen me, hé wat is je huid slecht voor jouw doen. -O- Lees wel meer over een breakout period voordat het begint te werken. Een week is natuurlijk sowieso erg kort. Hoe is dat jullie vergaan?

Zal mezelf even quoten van 3 maanden geleden. Het heeft bij mij vrijwel niets uitgehaald. Inmiddels collectie uitgebreid naar…
- Squalane cleanser
- Glycolic acid toner (gebruik ik niet tot nauwelijks, vind ik te heftig)
- Natural moisturizer
- Niacinamide serum
- Hyaluronic acid serum
- Alpha arbutin serum
- Azelaic acid crème

De laatste drie zijn er recent bij gekomen maar echt veel doet het niet. Nu ben ik sinds een week met Gladskin begonnen en ik zie direct verschil. Dus ben heel benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen. Ik gebruik dat naast de andere producten, en soms ook alleen de Gladskin gel icm een moisturizer.

Tevens heb ik er een cleanser van de Etos bij gekocht waar ook Niacinamide in zit, maar die heel mild is. Die gebruik ik om de laatste restjes van de Squalane weg te halen. En een milde dagcreme, ook van Etos, waar spf 30 in zit. Werkt ook fijn en is niet zo dik als die moisturizer.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 12:43

Ik zag na een maand veel verschil, vooral in de fijne lijntjes en niet meer dof zijn van de huid. (Ik heb een zeeer droge huid... soort Sahara en ga richting de 40 :') )
Maar ik gebruik een combi van verschillende merken, het was ook even puzzelen wat werkte voor mijn huid.
Ik gebruik als vaste routine:

Ochtend:
-Oat cleanser Inkey list
-CosRX propolis toner
-Hydrating facemist (verschillende merken, vind er meerdere fijn dus dat wisselt een beetje af)
-The Ordinary Buffet + copper
-The Ordinary moisturizer

Avond:
-Paula's Choise perfectly balanced cleanser of The ordinary Squalane cleanser
-Hydrating facemist
-the ordinary hyaluronic asid
-the ordinary niacinamide +zinc
-paula's choise retinol serum
-cicapair tiger grass sleepair intensive mask (love this :Y) )

Bij make up, er voor:
-Charlotte tilbury magic cream
Er na:
-clinique take the day of balm



En als extraatjes:
-2x per week het salicylic asid masker van The Ordinary
-om de zo veel dagen BHA toner van CosRX

En natuurlijk hier en daar af en toe een maskertje. Ik ben erg fan van de "shake" maskers van dr. Jart... ze zien er gek uit, wordt een soort rubber, maar je huid komt daar zo mooi onder vandaan.

https://www.boozyshop.nl/dr-jart-the-ma ... -shot.html


Alle stappen lijken best veel als ik het zo zie :D
Maar het zit zo in mijn structuur en ik ben er maar een paar minuutjes aan kwijt elke dag. (Behalve de maskers natuurlijk, maar die doe ik alleen als ik tijd heb.)

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 13:03

Wat gebruiken jullie als spf? Van de ordinairy zelf is er alleen die minerale crème toch, en die schijnt niet zo goed te zijn als ik de reviews lees.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 13:26

Ik hebruik La Roche Posay Anthelios:
klik
Heel tevreden over maar hij glimt wel een beetje. Als je dat storend vind bestaat er ook een anti shine versie

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:04

Biks2 schreef:
Wat gebruiken jullie als spf? Van de ordinairy zelf is er alleen die minerale crème toch, en die schijnt niet zo goed te zijn als ik de reviews lees.

Altruist face fluid 50spf of biodermal zonnelotion voor zongevoelige huid of Jetske Ultee of Eucerin.
Keuze zat haha

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:22

Mars schreef:
Ik hebruik La Roche Posay Anthelios:
klik
Heel tevreden over maar hij glimt wel een beetje. Als je dat storend vind bestaat er ook een anti shine versie


Zelfde.

Met make up op niet, want mijn creme heeft f30 en mijn primer f50

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:55

Mars schreef:
Ik hebruik La Roche Posay Anthelios:
klik
Heel tevreden over maar hij glimt wel een beetje. Als je dat storend vind bestaat er ook een anti shine versie


Ik ook LRP, maar een andere variant. Bevalt super!! De spf van TO is idd iets waar je aan moet wennen := het werkt wel, mijn huid voelde heerlijk erna, maar zoals zoveel minerale spfs laat ie wel een witte waas achter. Die wordt wel minder na een tijdje, maar je moet ervan houden...

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:03

Ik sla er grijs van uit :')

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 09:50

c_alsemgeest schreef:
Mars schreef:
Ik hebruik La Roche Posay Anthelios:
klik
Heel tevreden over maar hij glimt wel een beetje. Als je dat storend vind bestaat er ook een anti shine versie


Zelfde.

Met make up op niet, want mijn creme heeft f30 en mijn primer f50


Hoe doe je dat dan in de zomer als je om de zoveel uur eigenlijk zou moeten bijsmeren? :)

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 09:50

Daarvoor heb ik een spray ket spf 50 die ik erover heen kan doen. Die gebruik ik alleen als ik make up draag.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 09:55

Ah! Nou draag ik (zeker nu we zoveel thuiswerken) niet vaak meer make-up, maar vind het wel een beetje lastig. Biedt een spray echt zo veel bescherming als iets dat je smeert? Ik lees altijd dat je een theelepel smeersel nodig hebt om echt beschermd te zijn, en met een spray lijkt me dat lastig. En blijft je make-up dan ook gewoon echt goed zitten zonder door te lopen?

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:00

Evenveel bescherming, vast niet. Maar wel beter als niks haha. Als ik echt veel in de zon ben heb ik geen make up op en kan ik gewoon smeren. Het loopt er niet door uit, het is niet zo'n spray die je nog uit moet smeren zoals voor lichaam. Maar ik spray wel redelijk wat, ja. Het is niet nat, bijna meer poederachtig qua gevoel.

Ziekenhuis vond het goede optie iig. Tenzij je echt de hele dag buiten loopt, maar in huis of korte tijd buiten vonden ze het een goed idee. (Ik heb elk jaar controle vanwege huidkanker in de familie dus erg kritisch op spf gebruik)

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 08:39

Rije schreef:
Hoe doe je dat dan in de zomer als je om de zoveel uur eigenlijk zou moeten bijsmeren? :)


Dan heb ik geen make up op... :')
Ja m'n wimper extensions en m'n wenkbrouwen :P maar overdag dan meestal geen make up omdat ik dus vaak spf bij smeer.

Hooguit de de avond bij een feestje/etentje oid.

Je hebt trouwens ook poeder varianten spf die over make up heen kunnen, zelf nooit gebruikt maar een collega zweert er bij en is altijd lekker aan het poederen :+

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:41

Mars schreef:
Ik hebruik La Roche Posay Anthelios:
klik
Heel tevreden over maar hij glimt wel een beetje. Als je dat storend vind bestaat er ook een anti shine versie

Dank je! Ik ga de dry touch proberen.
Zijn ze ook gewoon te koop bij Kruidvat/Etos? Zie alleen onbekende sites via Google.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 10:07


Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 10:27

Biks2 schreef:
Mars schreef:
Ik hebruik La Roche Posay Anthelios:
klik
Heel tevreden over maar hij glimt wel een beetje. Als je dat storend vind bestaat er ook een anti shine versie

Dank je! Ik ga de dry touch proberen.
Zijn ze ook gewoon te koop bij Kruidvat/Etos? Zie alleen onbekende sites via Google.


Bol. com heeft het, benushop, newpharma, notino etc Dat zijn prima sites om te bestellen in mijn ervaring. Kruidvat en Etos hebben het niet zo ver ik weet

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 08:23

Heb inmiddels de LRP, hydrating cream factor 50.

Ben nog niet helemaal om, prikt toch behoorlijk in mijn ogen en heeft een sterke alcohol lucht.