Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:19

Ow wauww, wat een pijnlijke plaatjes weer..

Neon, die enkel. Auw ! Die is nog erger dan de mijne destijds denk ik..

Maar idd, je opmerking over stervende giraffe, raap me op hoor :')

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:37

Auw die enkel!
Ik voel je pijn. Doe voorzichtig met het herstel en trek aan de bel als je het te lang vind duren of niet vertrouwd.

Had ik dat maar eerder gedaan :(
3 jaar terug m'n enkelbanden gescheurd met een misstapje op platte schoenen.
Nu een operatie, injecties, verschillende MRI's, echo's en foto's verder en ik kan nog niet normaal (pijnvrij en zonder zwelling) lopen. Laat staan sporten...

Foto's hier niet eens gedeeld, wordt wel tijd haha
Liteken, toen ik net uit het gips was.
Afbeelding

Op de plek waar de hechtingen hadden gezeten kwamen ook korstjes. Zag er appart uit.
Afbeelding

Daarna ging het hele gebied vervellen en is het laatste open stukje nog ontstoken geweest.
Afbeelding


Foto van nu: hoe m'n enkel er uit ziet als ik iets te ver (15min) gelopen heb. Je ziet precies waar m'n sok stopte
Afbeelding

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 22:33

kosseh schreef:
Auw die enkel!
Ik voel je pijn. Doe voorzichtig met het herstel en trek aan de bel als je het te lang vind duren of niet vertrouwd.

Had ik dat maar eerder gedaan :(
3 jaar terug m'n enkelbanden gescheurd met een misstapje op platte schoenen.
Nu een operatie, injecties, verschillende MRI's, echo's en foto's verder en ik kan nog niet normaal (pijnvrij en zonder zwelling) lopen. Laat staan sporten...

Foto's hier niet eens gedeeld, wordt wel tijd haha
Liteken, toen ik net uit het gips was.
[ [url=m/OfNTRF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op de plek waar de hechtingen hadden gezeten kwamen ook korstjes. Zag er appart uit.
[ [url=m/BfrMJZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarna ging het hele gebied vervellen en is het laatste open stukje nog ontstoken geweest.
[ [url=m/g7MmZD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Foto van nu: hoe m'n enkel er uit ziet als ik iets te ver (15min) gelopen heb. Je ziet precies waar m'n sok stopte
[ [url=m/lUEmMW.jpg]Afbeelding[/url] ]



Oehhhh... ik hoop dat me die ellende bespaard blijft... waren de banden ingescheurd of afgescheurd?

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 06:34

Hoop ik ook voor je!

Het was ingescheurd, niet eens afgescheurd.

_Karlijn
Berichten: 6453
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 10:56

Ik kwam deze nog tegen :') van een tijd geleden. Ik werkte op een kinderboerderij en moest een eend van haar nest halen, dat waardeerde ze niet zo natuurlijk. Mijn pezen hadden zo'n optater gekregen dat ik een paar dagen m'n hand slecht kon gebruiken.

Prachtig mooie afdrukken van haar snavel.

Afbeelding

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 12:12

Oef sterkte neon.

Hier is mijn vinger wat vurig. Maar behalve dat de pijn irritant begint te worden is het natuurlijk lang zo ernstig niet. Maar het wil gewoon niet helen nog, want ik stoot iedere keer weer het nieuwe vel eraf.
Afbeelding

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:28

Zo ziet de enkel er vandaag uit... vind het er vrij redelijk uitzien zo :D

Afbeelding


Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:39

Mooi bont en blauw is niet lelijk. :=

Heb je er nog veel last van?
Ik heb toen echt baad gehad bij intapen.

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:50

Oh jeetje Neon! Wat was het nu uiteindelijk dan? Niks gescheurd? Je enkel was echt heel dik

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:25

Dinsdag pas naar de dokter :D maar ik denk dat het meevalt... verband was een beetje nattig... en dus heb ik het er vanavond afgehaald ipv morgenvroeg... als ik een sportschoen aan doe kan ik er heel rustig op rondlopen... de marathon lopen of dansen laten we even achterwege.. Ben benieuwd wat ze zeggen dinsdag :)

_Karlijn
Berichten: 6453
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:58

Niet echt een snij- of schaafwond (en om hier nou speciaal een topic voor te openen...), maar ik was benieuwd of meer mensen 'uitslag' krijgen van de reguliere bandjes van Fitbit? Ik wissel hem elke week van pols omdat het echt brandt en er zo uit ziet na een week dragen, alleen aan de binnenkant van m'n pols (dunnere huid?). Ik wil nog zo'n stoffen bandje proberen maar die vind ik niet zo mooi :P


Afbeelding

fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 11:29

Ik krijg dit als ie net te strak zit en het eronder wat zweterig wordt

Riviera87
Berichten: 413
Geregistreerd: 05-05-20

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 11:52

Ik krijg 't ook van de bandjes. Bij een leren bandje bleek ik allergisch voor de lijmlaag, bij de plastic bandjes krijg ik er last van als het te lang vochtig blijft. Heb een hydrocortiderm zalf van de arts gehad en daarmee was het met een paar dagen weggetrokken.

Fair
Berichten: 3556
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 11:54

Oké deze foto's zijn echt niet fris. Op eens kwamen er wat rare, jeukende bultjes op mijn wijsvinger. Ik dacht er nog niet veel van en keek het even aan.

Spoiler:
Afbeelding


De bultjes werden steeds meer, dikker en begonnen samen te clusteren. Het werden een soort van blaasjes en het brande en jeukte heel erg. Ze kwamen ook op de rest van mijn handen en voeten, maar daar bleef het bij kleine bultjes. Op deze vinger werd het steeds erger.

Spoiler:
Afbeelding


Spoiler:
Afbeelding


Spoiler:
Afbeelding


Spoiler:
Afbeelding



Toen besloten om naar de huisarts te gaan: hij had eigenlijk geen idee wat het was en had het nog nooit gezien. Hij dacht aan herpes, dus daar kreeg ik een kuur voor mee en hij had wat afgenomen om naar het lab te sturen.

Ik heb braaf die kuur genomen en het werd alleen maar erger en erger.

Mijn vinger was inmiddels 2x zo dik en ik kon hem eigenlijk niet meer gebruiken.
Afbeelding

Weer naar de huisarts: uit de labresultaten kwam uit dat het geen herpes was. Omdat het blaasje nu zo groot, dik en pijnlijk was heeft de huisarts hem door geprikt om te spanning wat van mijn vinger te halen. Daarnaast hadden we de foto's doorgestuurd naar een dermatoloog, omdat de huisarts echt niet wist wat het kon zijn.

Nou door het doorpikken kwam de huid los, nou toen ging ik de 'zombievinger' fase in.

Spoiler:
Afbeelding


Spoiler:
Afbeelding


Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding


Spoiler:
Afbeelding



Jeetje wat deed dit veel pijn. Ik kon helemaal niets meer met die vinger, alles was stram, huid liet los. Daarnaast zat het nog steeds ook op de rest van mijn handen en voeten wat ook zo vreselijk jeukte. Als bescherming had ik er zelf een soort van brace achtig iets gemaakt met gaas en watten.

Inmiddels had ik antwoord van de dermatoloog: zij dacht dat het acrovesiculeus eczeem was. Ook wel genoemd blaasjes eczeem.

Ik heb eigenlijk nooit last van mijn huid en ik heb nog nooit eczeem gehad. Dus ze vonden het erg raar dat het opeens zo heftig voor kwam bij mij. Vaak is de oorzaak niet duidelijk. Maar ik heb in wat papers gelezen dat het dus ook kan komen door hormoonwisselingen / gebruik van anticonceptie. Ik was toentertijd inderdaad begonnen met anticonceptie. Dus ik gok dat dat de trigger moest zijn geweest.

Maar goed, met een diagnose kreeg ik ook behandeling; ik kreeg een hormoonzalf mee en deze leek goed zijn werk te doen. Die blaasjes op mijn handen en voeten begonnen weg te gaan. En mijn vinger ging eindelijk het helingsproces in.

Langzaam kwamen de huidlagen weer terug en het leek gewoon alsof ik een nieuwe vinger aan het genereren was. :') De nieuwe huid was heel erg strak waardoor ik mijn vinger nog steeds niet kon gebruiken zonder dat alle nieuwe huid scheurde.

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding


Mijn nagel was ook beschadigd en dat heeft nog wel tot een jaar geduurd voordat die weer goed groeide en ik heb zo'n 2 maanden met een verkleurde vinger gelopen. Maar inmiddels ziet mijn vinger er weer uit alsof er niets is gebeurd gelukkig!

Ik heb na dit proces wel extreem veel respect voor mensen met chronische huidproblemen of eczeem. Het lijkt niet zo bijzonder of zwaar. Maar er komt echt veel pijn en ongemak bij kijken, jeetje.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 12:18

Ooh wauw Fair, dat ziet er idd echt niet fijn uit. :oo

fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 12:21

:oo :oo :oo :oo :oo

Ohh maannnnn ik heb hier zitten gruwelen bij de foto's!
Mijn vriend heeft het ook wel eens gehad, maar veel verder dan je eerste foto ging dat dan niet.
Brrr wat moet je hier een last van hebben gehad zeg..

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 12:24

Ik had een broodje zalm... Dat at ik toch wel een beetje ongemakkelijk... :o

_Karlijn
Berichten: 6453
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 12:45

Wowww. Bij die eerste foto's dacht ik ook aan acrovesiculeus eczeem, daar heb ik ook last van in periodes van mindere weerstand (in de mate van de eerste foto's dus), maar ik wist niet dat dat zo heftig kon worden :oo

Fair
Berichten: 3556
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 12:54

Steeph schreef:
Ik had een broodje zalm... Dat at ik toch wel een beetje ongemakkelijk... :o



Daar kan ik me iets bij voorstellen. :(:)


Meestal blijft het inderdaad bij foto 1! Echt geen idee waarom het in dit geval zoveel erger werd.

Anoniem

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 13:32

Ik heb dit gehad op mijn handpalm. Inderdaad tot bloedens toe open liggen. Bij mij was het een allergie aan metaal. Ondermeer aan muntstukken en ik stond toen in de verkoop. Werken met handschoenen was de oplossing.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 13:33

Fair, wat een stel heerlijk verschrikkelijke foto’s!
Ik voelde bijna de pijn, wat een hel moet dat geweest zijn zeg. Fijn dat het geheeld is.

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 13:58

Jeetje Fair, dat ziet er super pijnlijk uit :oo heb idd ook wel eens van die blaasjes zoals op foto 1 en dat is al vrij pijnlijk, laat staan wat jij had!

En Neon, sterkte met je enkel! Hopelijk valt het mee!

——

Ik heb 2 mini dingetjes :P stelt beide niks voor maar toch maar even in spoiler.

Blaren op m’n beide vingers na een paracord workshop

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding


En chubrub ^) had een broek aan waarbij ik dat normaal niet heb maar was een gat in gekomen _O- hoera voor dikke bovenbenen :=
Dag 1
Spoiler:
Afbeelding

Dag 5, hier was het wel enorm pijnlijk gezien pleisters ook steeds weer nieuwe wondjes maakten. Na een bad met Badedas was het al veel beter en 2 dagen daarna was het zo goed als dicht.
Spoiler:
Afbeelding

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 14:08

Auu fair! Ik heb ook eczeem, en dat kan zo verschrikkelijk zijn. Gelukkig heb ik deze blaasjes toestand eigenlijk alleen achter mijn oren (en dat stopt tussen jouw foto 2 en 3 thank god :x)

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 20:00

Fair aaauuuww wat heftig! Hopelijk blijft het bij deze ene keer.

Warboel ooeee pijnlijk!

Ik hen maandag in mijn vinger gesneden, niet heel ernstig maar een bloedbad was het wel :+
Wondje is nu open gaan staan, stoot je het lekker iedere keer open..

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 11:09

Heeft iemand gisteren nog Rico gezien? Dat vond ik dan wel heeel heftig hoor. Wat een verwondingen. Ook die scheenbeen bij zijn tegenstander. Ik vond het erg pijnlijk om naar te kijken. Bizar ook hoe snel zo'n plek dik wordt en daarna helemaal blauw.